Nonih, kysyn vaan, onko mulla oikeus olla vihainen siitä että tuntemani ihminen käyttää koiraansa lähestukoon aina vaan 2kertaa päivässä pihalla ja aamupissikin saattaa venyä siihen klo.14.?!? Puolustuksena on että se on ollut heidän tapa jo 9vuotta. Olen asiasta useasti marissut, mutta ei hällä ole aikomustakaan muuttaa tapojaan. Pitääkö tässä vaan pitää turpansa kiinni, ja hyväksyä se että toisilla on eri käsitys koiran hoidosta kun minulla?
Koiran vähäinen ulkoilutus ärsyttää!!
47
1854
Vastaukset
- hyhhy
Soita eläinsuojeluyhdistykselle.. Tuommosilta koira pois!
- Koirasielu
Eli kyseinen henkilö käy koiransa kanssa lenkillä päivässä saman verran kuin minäkin....Mitä sitten? Jos koira pääsee kunnolla kuitenkin lenkille päivässä eikä liiku vaa tyyliin 50 metriä molempana 2 kertana, niin mitä sitten? Kuule, useimmat koirat käyvät 2-3 kertaa päivässä ulkona ja aikuiselle koiralle se riittää hyvin, kunhan saa myös liikuntaakin....Ei siinä ole mitään järkeä, että aikuista koiraa juoksutetaan vähän välein ulkona pissillä, se kyllä jaksaa olla joitakin aikoja, eihän me ihmisetkään juosta koko ajan vessassa....Sitte mä ymmärrän, jos koira ei saa liikuntaa lähes tulkoon ollenkaan, mutta jos se saa eli käy kunnolla lenkillä, vaikka sitten lyhyemmällä ja vähintään 2 kertaa päivässä ees jonkunlaisella lenkillä ja pääsee pissille ja paskalle sillon, ku tarve on, niin teillä ei oo mitään syytä puuttua siihen, mikäli asia noin on....Koska monen koirat käy lenkillä 2-3 kertaa päivässä ja se riittää niille, kun on aikuinen koira, riippuu tietenkin koirasta....eri asia on, jos se ei riitä, mut mun koiralle se riittää ainaki ja se on vuoden ja 2 kk.....Me käydään kyllä useemmin, jos on tarvis....Jos sulla on sen kanssa joku ongelma, niin suosittelisin kuule kovasti pitämään huolta omista asioistas sen sijaan, että vahtaat muitten koiran pitoa, vittu, että mä inhoon tollasia ihmisiä....Jos koira saa liikuntaa ees kohtalaisesti päivässä, vaikka käviski vaa 2 kertaa päivässä ulkona, koska joilleki se riittää varsin hyvin ja pääsee pitkälle lenkille kerran päivässä ja sillä toisella kerralla pienelle lenkille, ni se ei kuulu teille kummallekaa hevon vittua....eikä eläinsuojeluyhdistyksessä varmaan puututa tilanteeseen, jos koira saa kuitenki liikuntaa ees jonku verran ja monet koirat käy jotai 3 kertaa päivässä ulkona lenkillä tai 2 kertaa ja se on niille riittävästi.....Jos sä mulle sanot, että koira pois, ni mun puolesta voit haistaa pitkän paskan...Miksikö? Sen takia, että tollasilla kaiken tietävillä kyylillä ei oo mitään oikeutta puuttua toisen asioihin sen takia, että jonkun koira käy vaa 2 kertaa päivässä lenkillä, jos pääsee kunnolla lenkille ja se riittää sille koiralle....aika monet tekee niin, muun muassa minä....Jos sä haluat tehä musta ilmotuksen, ni anna mennä vaan....Mä en kysy sulta, miten mun pitäis koiraani pitää, koska anyway, mun koira on hoidettu hyvin, joten its non of your business eikä oo sekään, miten joku muu koiraansa pitää, jos koira on hyvin hoijettu....muitten ei tarvi kysyä sun mielipidettäs oman koiran pitoon, jos koiralla on kaikki hyvin....anyway, en kuitenkaa tiiä tilannetta, että käykö se koira vaa tarpeillaa ja se on siinä, ettei pääse liikkumaa, mikäli näin on, niin sillon siihen on syytä puuttua....Mut oikeesti, tollasille kyylille, jotka puuttuu toisten asioihin, vaikka ei oo mitään oikeutta eli asiaan ei oo mitään syytä puuttua, eikä oo ees oma lemmikki kyseessä mä haistatan pitkät paskat.....se on toisen oma asia, miten eläintä pitää, jos sillä kaikki on kuitenki hyvin, ei kenenkää tarvi toimia teiän mielipiteiden mukaan....Esim. jotkut kun ajattelee, että koiran kanssa pitää tehä pitkä lenkki, ku sen ulos vie, mut paskan marjat mä teen, jos en jaksa....ei sillä, kyllähän koira liikuntaa tarttee, ilman muuta, ees jonku verran päivässä ja miksei vähän lisääki, mut emmä lähe pitkää lenkkiä vetään, jos en jaksa....Mä teen pitempiä lenkkejä sillon, ku jaksan, mut kyllä mä nyt kuitenki tottakai koiran kans ees lyhyen lenkin heitän sen kerran, ku ei pitempää jaksa ja seuraavan kerran toisen lenkin, ees jonkulaisen....jos jollakulla on siihen huomauttamista ja jotain sen suuntasta tulee, että oonks mä nii läski esim. ku en jaksa liikkua eikä mulla pitäis koiraa olla, ni anyway, ajatelkaa, mitä haluatte, mulla on mun tavat ja mä kuitenki pyrin liikkumaa ja huolehtimaa, että mun koira saa liikuntaa ees jonku verran päivässä, jos jollakulla on ongelma sen kanssa, ni itkekää sitten niille eläinsuojeluviranomaisille, mulle on ihan sama....koska asia ei kuulu teille....ja jos joku meinaa vittuilla mulle täällä siitä, että mä heitin ton esimerkin painosta, ni ihan rauhassa....mä en oo kovinkaa ylipainonen ja by the way, tehän ette tunne mua ettekä oo nähneet mua, joten jos te meinaatte haukkua mua läskiks, joka ei jaksa kulkee koiran kans ees 100 metriä, ni sitähän te ette tiiä, koska te ette oo nähny mua livenä....;) mutta toki te saatte nii ajatella, jos haluatte....Ja jos joku haluaa vittuilla mulle tän kommentin johdosta, ni ihan rauhassa, koska mua ei sellasten epätoivosten pikku luusereitten, jotka jossai netissä jättää rumia kommentteja muille nii epätoivosena yrittääkseen loukata toista, liikuta...
- Koirasielu
Mä tiiän, että sanoin iteki kyllä rumasti, mut mua vaan ottaa päähän tollaset ihmiset....sorry kauheesti, jos olin ilkee, mut muuten mä en pyytele anteeks sitä, että sanoin kaikille teille, jotka ootte tietävinänne kaiken ja tungette nokkaanne toisten asioihin, vaikka ei oo mitää oikeutta, suorat sanat.....ja se, että joku käy koiran kanssa 2 kertaa päivässä ulkona, ei kuulu teille, jos koira pääsee kunnolla kuiteski lenkille ja se 2 kertaa riittää sille, kyllähän koiran pitää tarpeilleen päästä vähintää muutaman kerran päivässä....aikuinen koira pärjää kuitenki varsin hyvin useemman tunnin, ei sen tarvi jatkuvalla syötöllä kusella juosta ja paskalla ei kukaa koira käy läheskää koko ajan....mieluummin toki 3 kertaa päivässä ja niin usein tietty, ku on tarvis päästä, mut kun monet koirat käy just 2-3 kertaa päivässä ja pärjää hyvin....se, että joku ei pidä eläintää sillä tavalla niinku teiän mielestä pitäis, ei ole teiän asia, jos koira on hoidettu hyvin....enempää tätä samaa paskaa on turha toistaa....
- hjhfdufio
Koirasielu kirjoitti:
Eli kyseinen henkilö käy koiransa kanssa lenkillä päivässä saman verran kuin minäkin....Mitä sitten? Jos koira pääsee kunnolla kuitenkin lenkille päivässä eikä liiku vaa tyyliin 50 metriä molempana 2 kertana, niin mitä sitten? Kuule, useimmat koirat käyvät 2-3 kertaa päivässä ulkona ja aikuiselle koiralle se riittää hyvin, kunhan saa myös liikuntaakin....Ei siinä ole mitään järkeä, että aikuista koiraa juoksutetaan vähän välein ulkona pissillä, se kyllä jaksaa olla joitakin aikoja, eihän me ihmisetkään juosta koko ajan vessassa....Sitte mä ymmärrän, jos koira ei saa liikuntaa lähes tulkoon ollenkaan, mutta jos se saa eli käy kunnolla lenkillä, vaikka sitten lyhyemmällä ja vähintään 2 kertaa päivässä ees jonkunlaisella lenkillä ja pääsee pissille ja paskalle sillon, ku tarve on, niin teillä ei oo mitään syytä puuttua siihen, mikäli asia noin on....Koska monen koirat käy lenkillä 2-3 kertaa päivässä ja se riittää niille, kun on aikuinen koira, riippuu tietenkin koirasta....eri asia on, jos se ei riitä, mut mun koiralle se riittää ainaki ja se on vuoden ja 2 kk.....Me käydään kyllä useemmin, jos on tarvis....Jos sulla on sen kanssa joku ongelma, niin suosittelisin kuule kovasti pitämään huolta omista asioistas sen sijaan, että vahtaat muitten koiran pitoa, vittu, että mä inhoon tollasia ihmisiä....Jos koira saa liikuntaa ees kohtalaisesti päivässä, vaikka käviski vaa 2 kertaa päivässä ulkona, koska joilleki se riittää varsin hyvin ja pääsee pitkälle lenkille kerran päivässä ja sillä toisella kerralla pienelle lenkille, ni se ei kuulu teille kummallekaa hevon vittua....eikä eläinsuojeluyhdistyksessä varmaan puututa tilanteeseen, jos koira saa kuitenki liikuntaa ees jonku verran ja monet koirat käy jotai 3 kertaa päivässä ulkona lenkillä tai 2 kertaa ja se on niille riittävästi.....Jos sä mulle sanot, että koira pois, ni mun puolesta voit haistaa pitkän paskan...Miksikö? Sen takia, että tollasilla kaiken tietävillä kyylillä ei oo mitään oikeutta puuttua toisen asioihin sen takia, että jonkun koira käy vaa 2 kertaa päivässä lenkillä, jos pääsee kunnolla lenkille ja se riittää sille koiralle....aika monet tekee niin, muun muassa minä....Jos sä haluat tehä musta ilmotuksen, ni anna mennä vaan....Mä en kysy sulta, miten mun pitäis koiraani pitää, koska anyway, mun koira on hoidettu hyvin, joten its non of your business eikä oo sekään, miten joku muu koiraansa pitää, jos koira on hyvin hoijettu....muitten ei tarvi kysyä sun mielipidettäs oman koiran pitoon, jos koiralla on kaikki hyvin....anyway, en kuitenkaa tiiä tilannetta, että käykö se koira vaa tarpeillaa ja se on siinä, ettei pääse liikkumaa, mikäli näin on, niin sillon siihen on syytä puuttua....Mut oikeesti, tollasille kyylille, jotka puuttuu toisten asioihin, vaikka ei oo mitään oikeutta eli asiaan ei oo mitään syytä puuttua, eikä oo ees oma lemmikki kyseessä mä haistatan pitkät paskat.....se on toisen oma asia, miten eläintä pitää, jos sillä kaikki on kuitenki hyvin, ei kenenkää tarvi toimia teiän mielipiteiden mukaan....Esim. jotkut kun ajattelee, että koiran kanssa pitää tehä pitkä lenkki, ku sen ulos vie, mut paskan marjat mä teen, jos en jaksa....ei sillä, kyllähän koira liikuntaa tarttee, ilman muuta, ees jonku verran päivässä ja miksei vähän lisääki, mut emmä lähe pitkää lenkkiä vetään, jos en jaksa....Mä teen pitempiä lenkkejä sillon, ku jaksan, mut kyllä mä nyt kuitenki tottakai koiran kans ees lyhyen lenkin heitän sen kerran, ku ei pitempää jaksa ja seuraavan kerran toisen lenkin, ees jonkulaisen....jos jollakulla on siihen huomauttamista ja jotain sen suuntasta tulee, että oonks mä nii läski esim. ku en jaksa liikkua eikä mulla pitäis koiraa olla, ni anyway, ajatelkaa, mitä haluatte, mulla on mun tavat ja mä kuitenki pyrin liikkumaa ja huolehtimaa, että mun koira saa liikuntaa ees jonku verran päivässä, jos jollakulla on ongelma sen kanssa, ni itkekää sitten niille eläinsuojeluviranomaisille, mulle on ihan sama....koska asia ei kuulu teille....ja jos joku meinaa vittuilla mulle täällä siitä, että mä heitin ton esimerkin painosta, ni ihan rauhassa....mä en oo kovinkaa ylipainonen ja by the way, tehän ette tunne mua ettekä oo nähneet mua, joten jos te meinaatte haukkua mua läskiks, joka ei jaksa kulkee koiran kans ees 100 metriä, ni sitähän te ette tiiä, koska te ette oo nähny mua livenä....;) mutta toki te saatte nii ajatella, jos haluatte....Ja jos joku haluaa vittuilla mulle tän kommentin johdosta, ni ihan rauhassa, koska mua ei sellasten epätoivosten pikku luusereitten, jotka jossai netissä jättää rumia kommentteja muille nii epätoivosena yrittääkseen loukata toista, liikuta...
No jos ajattelee, että vuorokaudessa on 24 tuntia ja koira pääsee ulos vain 2 krt.Ni minusta se on kuitenkin aika vähän. 3krt päivässä kuulostaa jo ihan hyvältä. Käytkö itsekkin vessassa vain 2krt päivässä. Minusta tämä vessassa käyminenkin on hiukan ihmiskohtaista, jotkut käyvät useammin ja jotkut vähemmän.
Koira saa ulkoilusta myös muuta virikettä, eikä vaan pelkkää kusemista ja paskomista. Vai keksitkö ehkä sisällä koirallesi sitten niin paljon muuta virikkeitä, että ulos ei tarvitse lähteä. Itse olen tällä hetkellä työttömänä, ja koirani pääsee ulos 4-5 krt päivässä, ja siihen viellä päälle sisällä piilotetaan namuja maitotölkkeihin ja vessapaperirulliin. Voin kyllä myöntää, että jos kävisin töissä niin en kyllä kävisi ulkona kuin 3krt pvä. Mutta nyt kun olen kotona, niin en todellakaan jaksa vain maata neljän seinän sisällä, vaan voin vaikka lähteä lenkille koiran kanssa. - Koirasielu
hjhfdufio kirjoitti:
No jos ajattelee, että vuorokaudessa on 24 tuntia ja koira pääsee ulos vain 2 krt.Ni minusta se on kuitenkin aika vähän. 3krt päivässä kuulostaa jo ihan hyvältä. Käytkö itsekkin vessassa vain 2krt päivässä. Minusta tämä vessassa käyminenkin on hiukan ihmiskohtaista, jotkut käyvät useammin ja jotkut vähemmän.
Koira saa ulkoilusta myös muuta virikettä, eikä vaan pelkkää kusemista ja paskomista. Vai keksitkö ehkä sisällä koirallesi sitten niin paljon muuta virikkeitä, että ulos ei tarvitse lähteä. Itse olen tällä hetkellä työttömänä, ja koirani pääsee ulos 4-5 krt päivässä, ja siihen viellä päälle sisällä piilotetaan namuja maitotölkkeihin ja vessapaperirulliin. Voin kyllä myöntää, että jos kävisin töissä niin en kyllä kävisi ulkona kuin 3krt pvä. Mutta nyt kun olen kotona, niin en todellakaan jaksa vain maata neljän seinän sisällä, vaan voin vaikka lähteä lenkille koiran kanssa.Kyllä, 2 kertaa riittää sille ihan hyvin, ei kaikkina päivinä, tänään me mentiin ulos kello 11 ja jos se sillon käy, ni se pärjää hyvin kello 18-19 illalla ja eilen käytiin sen kanssa myöhään ulkona....Sitä ei yleensä tarvi viedä yöllä ulos ja tottakai sen kanssa pitää käyä ulkona illalla, että se pärjää yön yli aamuun ja sitte aamulla se pitää taas viedä....Joskus me käydään vielä myöhään ulkona, ettei tartteis aamulla herätä aikasin viemään....Sillon tulee käytyä 3 kertaa, myös sillon, jos se käy aamulla aikasin, sitte iltapäivällä seuraavan kerran ja illalla....Mutta niinku tänään me ollaan käyty 2 kertaa, nyt 11 aamupäivällä ja sit kello 19 aikoihin lähettiin puistoon ja siellä me ollaan yleensä puolesta tunnista 2 tuntiin, nyt tultiin lenkiltä, puistosta kello 20 jälkee ja siinä tulee 2 kertaa enkä usko, että sitä tarvii enää tänää lähtee viemää, sitte aamulla ja jne. Se käy päivällä 1-2 kertaa ulkona, illalla ja myöhään yölläki 1 kerran, se riippuu vähän, millanen tarve on....Jos mä käyn sen kanssa myöhään yöllä ulkona, ni sen takia, ettei aamulla aikasin tarvi herätä viemää...Päivällä, jos se käy 2 kertaa, lenkkien väli on 5-9 h, jonka se jaksaa olla ihan hyvin kusematta ja paskomatta ja lenkit jakaantuu sillai, että aamupäivällä käydään ja sitte illalla, että pärjää yön yli, ta iltapäivällä joskus, jos ollaan edellisenä iltana käyty myöhään ulkona yöllä ja sitten illalla, ni kyllä 2 kertaa riittää näin iha hyvin....ei koira koko ajan tarpeillaan käy, kyllähän koira pärjää hyvin 8-9 tuntia kerralla ja sellasen ajan se on, kun on ihminen esim. töissä....Mun koira jaksaa olla sen ajan, ei aina, jos pitempää joutuu olemaa, ni sit varmaa käy rakkoon....Ja vai muka mun ei tarvis koiran kans lähteä lenkille päivässä ollenkaan? Tottakai tarvii, luuletsä tosiaan, että koiralle tekee hyvää maata vaa vihanneksena sisällä, kyllähän sen pitää liikuntaa ees jonku verran saada, jos ei sen enempää, eihän sitä kukaan aina pitkiä lenkkejä heitä, mut kyllä ny ees jonkulainen lenkki kuitenki pitää tehä, eihän se riitä, että koira käy vaa tarpeilla ulkona ja se on siinä....Mitä virikkeitä mun koira saa sisällä ollessaan....Luita ja noita samoja pahvisysteemejä, makupaloilla paketoituja, mitä sullakin ja sitte käydään lenkillä, pidemmällä toki välillä ja puistossa ja ollaan ulkona 1 h-3h...Siinä sen virikkeet, se nukkuukin välillä, ei se koko ajan touhota....Tarpeen mukaan käydään ulkona...jos tarvii, käydään vaikka 5 kertaa...;)
- Otan osaa tuosta
Koirasielu kirjoitti:
Kyllä, 2 kertaa riittää sille ihan hyvin, ei kaikkina päivinä, tänään me mentiin ulos kello 11 ja jos se sillon käy, ni se pärjää hyvin kello 18-19 illalla ja eilen käytiin sen kanssa myöhään ulkona....Sitä ei yleensä tarvi viedä yöllä ulos ja tottakai sen kanssa pitää käyä ulkona illalla, että se pärjää yön yli aamuun ja sitte aamulla se pitää taas viedä....Joskus me käydään vielä myöhään ulkona, ettei tartteis aamulla herätä aikasin viemään....Sillon tulee käytyä 3 kertaa, myös sillon, jos se käy aamulla aikasin, sitte iltapäivällä seuraavan kerran ja illalla....Mutta niinku tänään me ollaan käyty 2 kertaa, nyt 11 aamupäivällä ja sit kello 19 aikoihin lähettiin puistoon ja siellä me ollaan yleensä puolesta tunnista 2 tuntiin, nyt tultiin lenkiltä, puistosta kello 20 jälkee ja siinä tulee 2 kertaa enkä usko, että sitä tarvii enää tänää lähtee viemää, sitte aamulla ja jne. Se käy päivällä 1-2 kertaa ulkona, illalla ja myöhään yölläki 1 kerran, se riippuu vähän, millanen tarve on....Jos mä käyn sen kanssa myöhään yöllä ulkona, ni sen takia, ettei aamulla aikasin tarvi herätä viemää...Päivällä, jos se käy 2 kertaa, lenkkien väli on 5-9 h, jonka se jaksaa olla ihan hyvin kusematta ja paskomatta ja lenkit jakaantuu sillai, että aamupäivällä käydään ja sitte illalla, että pärjää yön yli, ta iltapäivällä joskus, jos ollaan edellisenä iltana käyty myöhään ulkona yöllä ja sitten illalla, ni kyllä 2 kertaa riittää näin iha hyvin....ei koira koko ajan tarpeillaan käy, kyllähän koira pärjää hyvin 8-9 tuntia kerralla ja sellasen ajan se on, kun on ihminen esim. töissä....Mun koira jaksaa olla sen ajan, ei aina, jos pitempää joutuu olemaa, ni sit varmaa käy rakkoon....Ja vai muka mun ei tarvis koiran kans lähteä lenkille päivässä ollenkaan? Tottakai tarvii, luuletsä tosiaan, että koiralle tekee hyvää maata vaa vihanneksena sisällä, kyllähän sen pitää liikuntaa ees jonku verran saada, jos ei sen enempää, eihän sitä kukaan aina pitkiä lenkkejä heitä, mut kyllä ny ees jonkulainen lenkki kuitenki pitää tehä, eihän se riitä, että koira käy vaa tarpeilla ulkona ja se on siinä....Mitä virikkeitä mun koira saa sisällä ollessaan....Luita ja noita samoja pahvisysteemejä, makupaloilla paketoituja, mitä sullakin ja sitte käydään lenkillä, pidemmällä toki välillä ja puistossa ja ollaan ulkona 1 h-3h...Siinä sen virikkeet, se nukkuukin välillä, ei se koko ajan touhota....Tarpeen mukaan käydään ulkona...jos tarvii, käydään vaikka 5 kertaa...;)
Koira kuuluu viedä lenkille 3 kertaa, sääntö
- fkkfmlgd
Otan osaa tuosta kirjoitti:
missäs tommonen sääntö lukee?
- Rubi-koiran omistaja
Otan osaa tuosta kirjoitti:
Voit ottaa osaa ihan rauhassa....Ja voit pitää mielipiteesi, mutta minä en pidä koiraani sinun sääntöjesi mukaan, anteeksi vain....Vaikka olenkin samaa mieltä sinun kanssasi, että mielellään 3 kertaa, tottakai, mutta minä olen sanonut täällä, että en turvaudu pelkästää 2 kertaa, se käy 2 kertaa ulkona vain joinakin päivinä, tilanteen mukaan, pyrin kuitenki siihen 3 kertaan....Me käydään joskus 4-5 kertaakin vessakiekalla....Oletko sitä mieltä, että minun pitäisi juoksuttaa koiraani ulkona 4 tunnin välein? Ei tarvitse, se jaksaa olla 6-9 h ihan hyvin, ei tietenkää ihan 9 h viiti koiraa pitää seuraavaan kertaan asti, kun se ulos päsee, mutta jos on pakko, ni on pakko, jos on vaikka töissä....Huoh, on kyllä ihmesakkia, väittää eläinrääkkääjäks, vaikka koira pääsisikin ulos, kun on tarvis ja joskus 2 kertaa riittää....ja vaikka koira on hyvin hoidettu....Kysyvätkö he muka muilta, miten heidän pitäisi koiraa hoitaa? Niinkuin se olisi muiden päätettävissä....
- elviira....
Koirasielu kirjoitti:
KOKEILKAA NIIN, ETTÄ MENETTE ITSE VAIN 2 KERTAA PÄIVÄSSÄ VESSAAN K*SELLE! VOIS OLLA AIKA TIUKKAA! AAMULLAKIN PÄÄSETTE EKA KERRAN VESSAAN VASTA KLO 14!
KOIRA POIS TUOMMOSILTA LAISKUREILTA! MITÄ HANKKII KOIRIA JOS EI JAKSA TAI VIITSI ULKOILUTTAA! EI HERRANJUMALA MITÄ KANSAA! - elviira....
elviira.... kirjoitti:
KOKEILKAA NIIN, ETTÄ MENETTE ITSE VAIN 2 KERTAA PÄIVÄSSÄ VESSAAN K*SELLE! VOIS OLLA AIKA TIUKKAA! AAMULLAKIN PÄÄSETTE EKA KERRAN VESSAAN VASTA KLO 14!
KOIRA POIS TUOMMOSILTA LAISKUREILTA! MITÄ HANKKII KOIRIA JOS EI JAKSA TAI VIITSI ULKOILUTTAA! EI HERRANJUMALA MITÄ KANSAA!p.s itse käytän koiraa vähintään 4 kertaa päivässä pissalenkillä ja kerran päivässä vähän pidemmällä lenkillä. Koira kiittää :)
- Rubi-koiran omistaja
elviira.... kirjoitti:
KOIRA POIS TUOMMOSILTA LAISKUREILTA! MITÄ HANKKII KOIRIA JOS EI JAKSA TAI VIITSI ULKOILUTTAA! EI HERRANJUMALA MITÄ KANSAA!Sano, mitä haluat, en välitä....Mun koira pääsee kuselle ja paskalle just sillon, ku sillä hätä on....Ja me käydään joinaki päivinä 2 kertaa ja se riittää, se riippuu siitä, miten lenkit ajottuu....mutta en todellakaa turvaudu 2 kertaan....3 kertaa se pitää olla....Sillä koira kyllä pärjää jo hyvin, riippuu tietty koirasta....ei mun koira tietenkää jaksais, jos se kävis joka päivä vaa 2 kertaa ulkona, mutta joskus se riittää....lenkkien väli on 7-8 h, jonka se jaksaa olla, ei tietenkää kaikki jaksa, riippuu koirasta....Mitenkäs sinä, neiti ahkera, juoksetko koiran kanssa vähintään 6 kertaa päivässä ulkona ja käytkö sen kanssa 2 6-10 km;n lenkkiä päivässä? Vaikka kyllähän koiran tulis mielellään 3 kertaa päivässä päästä tarpeilleen ja pentukoiran paljon useemmin....mä juoksin mun koiran kanssa 10 kertaa päivässä ulkona, kun se oli pieni....Hauku vaa laiskuriks, jos siltä tuntuu, mut mä vien kyllä koiran ulos, jos sillä on hätä, mutten juokse sen kanssa turhaan siellä enempää kuin on tarvis....Jos sulla on joku ongelma sen kanssa, ni voi voi....Mun koiranpito ei kuitenkaa sulle kuulu, koska se on hyvin hoidettu, joten mind your business, thanks....
- otan osaa !
Tutun kuuloista. Monet eivät ymmärrä, että koira tarvitsee muutakin kuin seuraa ja ruokaa. Maalla asuva sukulaiseni päästää koiransa jatkuvasti pihalle haukkumaan ja lihottaa sitä jatkuvalla herkkujen jaolla. Hän ei edes ymmärrä, että koira ei kerjää ruokaa silloin kun tulee vierelle vinkumaan, vaan se kerjää lenkille. Mutta aina kun koira tulee vierelle vinkumaan (kerjäämään lenkille), niin se tyhmä sukulaiseni alkaa jakelemaan koiralle herkkutikkuja ja isoja ruoka-annoksia piristyksiksi. Hän ei ota muilta ihmisiltä neuvoja kuuleviin korviinsa. Aina kun joku sen koiran kanssa lenkkeilevä henkilö tulee kylään, koira riemastuu, mutta se sukulaiseni ei sen riemunkaan aihetta tajua. Sellaiset ihmiset kyllä vituttavat.
- vittujenkevät
Sama täällä, kaverilla koira josta ei välitä enään yhtään. Ei käytä koiraa aamulla ennen töiden lähtöä ulkona, koira koko ajan yksin.. Viikonloput kaveri ryyppää jossakin ja koira yksin kotona.. Puolustuksena että kissa on sillä seurana :D Jos asiasta menee sanomaan niin vetää herneet nenään ja tuntuu olevan maailman paras koiraihminen!
- ???+???
Eipä noilla tiedoilla ole. Et kertonut taustoista miten pitkiä ne kaksi päivälenkkiä ovat. Et myöskään montako yölenkkiä tekevät. Jos kerran aamulenkki on kello 14 niin kyy-yllä uskoisin että silloin vietetään yö muualla kuin sängynpohjalla rehellisten ihmisten tavoin. Mutta missä? Ettei vaan yölenkillä...???
- koiruliiii
Tähän voisin itse kommentoida kahden koiran omistajana ja työttömänä tällä hetkellä. Ja unirytmikin on tietty sen mukainen kun töihin ei tarvi nousta...
Aamupissa saattaa olla hyvin 13-14 aikoihin mutta tietty koirillakin on sama rytmi kuin minulla, eli yölläkin käydään lenkillä ja "iltapissa" ennen nukkumaan menoa, joka on tietty paljon myöhemmin kun niillä "normaali" ihmisillä jotka töissä käyvät :)
- -K
No siis nämä kaksi majailevat väliaikaisesti luonani, seuraan siis tiiviisti vierestä mimmoinen rytmi heillä on, arkiaamuina pikapikapissa, emäntä lähtee töihin, tulee kotiin n.klo17aikaan, useasti menee klo.19-20 ennen kun pääsee pihalle, joskus käyvät pitemmän lenkin, yleensä n.puolituntia.
Kertoisin myöskin että koira kyllä pääsee ulos muulloinkin muiden toimesta (useasti omistajan tietämättä), ja koira kyllä voi hyvin, mutta se mikä tässä suututtaa, on se että kun sen ei pitäisi olla minun tai muiden homma koirasta huolta pitää. Olen useasti tästä asiasta yrittänyt puhua, ja tehnyt selväksi etten hyväksy tuommoista, ja että ei se ole teidän tapa, vaan SINUN tapa. Vaikka yleensä pidän paljonkin kaikista eläimistä, tästä kyseisestä koirasta en vaan pidä, johtuen siitäkin, ettei tämä koira pidä lapsista ja itselläni on pieni muksu, jolle tää koira murisee vähänväliä jos menee lähelle. Jotenka sekin vielä kohottaa mun vitutusta siitä että mun täytyy huolehtia muksun lisäksi koirasta joka ei ole minun ja joka ei voi sietää minun lastani! Koira käy mielellään ulkona, kyse ei ole siis siitä että vaikka vanha onkin, ettei jaksa. - emma s.c.
Anna vaan palautetta sille omistajalle, vaikka sanominen ja siitä seuraava riitely onkin kurjaa. Etenkin lapsesi takia sinun pitää saada se idiootti omistaja huolehtimaan koirastaan parhaalla mahdollisella tavalla. Hyvin hoidettu koira kestää stressiä paremmin eikä sitten hermostu lapseen niin helposti. Koira ei ilmeisesti ole tottunut lapsiin ja siksi murisee, varmaan vähän pelkää outoa olentoa. Tai voihan se olla dominointiakin, jolloin asiaan on vielä tärkempi puuttua. Tee asia selvääkin selvemmäksi sille koiran omistajalle. Rohkeesti vaan.
- 12+12
Jotkut koirat ei vaan voi sietää lapsia, lenkitetään niitä miten paljon hyvänsä. Ja itseasiassa liian vähän virikkeitä saava koira innostuu helpommin leikkimään lasten kanssa kuin koira joka väsytetään muilla tavoin ;)) Laiminlyöty koira lyöttäytyy helpommin lapsen seuraan, lapselta saa helpommin suupaloja ja huomiota.
Ei kaikki koirat pelkää lapsia jos niille murisevat. Jotkut koirat vaan eivät pidä lapsista, kuin myös on ihmisiä jotka eivät pidä lapsista. On olemassa myös ihmisiä jotka eivät pidä koirista (niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta oikeasti heitä on jopa paljon). Joten ei se nyt niin ihmeellistä ole jos joku koira ei lapsista tykkää. - emma s.c.
12+12 kirjoitti:
Jotkut koirat ei vaan voi sietää lapsia, lenkitetään niitä miten paljon hyvänsä. Ja itseasiassa liian vähän virikkeitä saava koira innostuu helpommin leikkimään lasten kanssa kuin koira joka väsytetään muilla tavoin ;)) Laiminlyöty koira lyöttäytyy helpommin lapsen seuraan, lapselta saa helpommin suupaloja ja huomiota.
Ei kaikki koirat pelkää lapsia jos niille murisevat. Jotkut koirat vaan eivät pidä lapsista, kuin myös on ihmisiä jotka eivät pidä lapsista. On olemassa myös ihmisiä jotka eivät pidä koirista (niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta oikeasti heitä on jopa paljon). Joten ei se nyt niin ihmeellistä ole jos joku koira ei lapsista tykkää.Niin, siis tarkoitin mitä kirjoitin eli koira sietää stressiä paremmin, kun se on hoidettu hyvin. Silloin se sietää paremmmin myös niitä asioita, joista se ei pidä.
"Hyvin hoidettu" tarkoittaa sitä, että koira saa riittävästi, ei liikaa eikä liian vähän, lenkkeilyä, virikkeitä, lepoa, ravintoa ja aktiivista toimintaa. Jokaiselle tulee tietenkin tilanteita vastaan, jolloin koiran hoitorutiinit saattaa kärsiä, mutta kun pääsääntöisesti homma on hanskassa, niin pienet poikkeamat eivät koiraa haittaa.
- pävö
Itse vien koiraani arki aamuisin n.5.00 jälk. tai 7.00 jälk. riippuen työvuoroista viikonloppuisin aamupisut voi tehdä myöhemmin mutta vien koiraa illallakin myöhemmin olen vienyt 1.00-2.00 aikoihin.Sitten saa nukkua pitempään ja mun koira tulee herättään jos sillä on hätä.
- ..................
Suomen lain mukaan on koiran päästävä ulos kolmesti päivässä, myös joka rodulla on erilliset suositukset (ei laissa, mutta muuten) miten niitä tulisi liikuttaa ja aktivoida.
- dgdgdgdg
Rodusta riippuen ? Aivan sairasta. Kaiken rotuisista koirista löytyy yksilöitä joka lähtöön, aina laiskimuksesta ADHD:laiseen. Mutta jokainen koira tarvitsee liikuntaa, aktivointia ja ulkoilua.
- Ei lakia.
Kuules suomen laki ei määrää koiraa viemään kertaakaan ulos tarpeille.Se voidaan LAIN mukaan pitää sisäkoirana koko elämän,jos sillä on paikka tarpeille ja se pidetään puhtaana.Moni chihu ei pääse kuin kerran viikossa ulos tiedän monta ja valitin aikoinani,mutta eläinsuojelu ei voinut tehdä mitään.
- Anonyymi
Herrajumala....Kerran viikossa ulos...toivoen ei enää vuonna 2023 ole tuollaisia idiootteja Chihun omistajia. Koirat täytyy käyttää aamulla ulkona, iltapäivällä, yötä vasten illalla. Jos on työtön on kyllä aikaa kunnon lenkeille,turhia tekosyitä ei ole kuin sairaus tai kuolema. Koirat tarvitsee liikunnan lisäksi myös aivotyötä, koulutuksen ja rakkautta ,huolenpitoa. Aktiiviset koiraihmiset kyllä erottaa, he ovat tunnollisia tyyppejä. Jos viitsi lenkkeillä koiran kanssa,älkää perk...ottako koiraa.
- mkyufrmk
Ap:n kertoma juttu on eläinrääkkäystä.
Miksi annat tuollaisen idioottin majailla luonasi? Ota yhteys eläinsuojeluun, ei pidä ottaa eläintä, jos ei siitä huolehdi.
Käske ihmisen ite olla kusematta ja paskaamatta samat ajat. Varmaan pystyy siihen, mutta mahtaa tuntua vit..maiselta. Ja toki koira murisee ym, kun ei saa liikuntaa ja aktivointia, seuraa ym mitä sille kuuluisi. Älä siis osoita koiralle vihasi vaan sille omistajalle.
Miten voit edes kutsua tuollaista ystäväksi? Onko sillä oikeasti väliä, jos välite menevät poikki? En ikimaailmassa kattoisi ite tuollaista eläimenpitoa! - wuuwuu!
Aivan ! On todella väärin antaa koira lemmikiksi kerrostaloon >:-(
- koiran omistaja
Minulla suurikokoinen koira, viikolla pääsee aamulla jo heti ulos mutta viikonloppuna saattaa hyvinkin päästä pissille ekaa kertaa vasta yhden aikaan. Koira kyllä tottuu ihmisen rytmiin. Vaikka minäkin viikonloppuisin heräisin aikaisemmin niin koirani jatkaa kuorsausta makkarissa, ei edes välitä nousta. Mutta minun koirani kyllä pääsee lenkille vähintään neljä kertaa päivässä. En siis todellakaan puolustele tätä ihmistä joka ei ilmiselvästi koirastansa välitä kun lenkit jaa noin kahteen kertaan. Se on väärin.
ja"wuuwuu!'lle" :
Minusta ei ole kyllä väärin antaa koiraa kerrostaloon! Itse asun ison koirani kanssa kerrostalossa. Se riippuu ihan ijhmisestä miten koiransa hoitaa, jos ei ole valmis ulkoiluttamaan ja leikkimään ja kouluttamaan koiraansa niin silloin ei pidä koiraa edes ottaa.
Ei se tarkoita että jos koiran ottaa omakotitaloon tai rivitaloon että se takaa koiralle liikuntaa, juuri silloin ihmiset ajattelee että ei se mitään jos ei käy lenkillä. On sillä tuossa tuota pihaa jossa telmiä. Silloin koira kärsii kun ei pääse kunnon lenkille vaan joutuu pihassa olemaan (ja yleensä tarhassa) Koira joka asuu kerros talossa saa suhteessa enemmän liikuntaa kun omakoititalossa asuva.Minulla on palveluskoiria ollut 20v.ja asun kerrostalossa.Koiran kunnon näkee parhaiten miten koira käyttäytyy isännän vierellä.Esim.minun koirat eivät ole koskaan pitäneet koirapuistoista.Niille on aina riittänyt että ne käy haistamassa muut sitten tullaan viereen ja ilmaistaan nyt pois.Oli koira minkä rotuinen tahansa niin KOIRA on ihmisen kaveri.terveisin paveluskoira ja kissa maine coon
- veeeeeera
Ihan samaa mieltä! Asun rivitalossa ja asuin aikasemmin kerrostalossa. Voin veikata, että koirani ovat paremmassa kunnossa, kun monen tuttavani omakotitalokoirat. Minun koirani pääsevät kunnon lenkeille joka ikinen päivä. Olen itse tosi innokas lenkkeilijä ja tykkään mennä luonnossa. Monet tuttavani ovat sellasia ihmisiä, jotka ei hirveästi urheilu harrasta eli koiratkin vaan työnnetään ovesta ulos omalle pihalle leikkimään... Kyllähän omalla pihalla telmivä koira on varmasti peruskuntoinen, mutta mietitäänpäs, jos minä menen 6 kilsan metsälenkille pururadalle ja koira juoksee koko ajan irti.. Ees taas hyppien pusikoihin. Pysyen mun perässä.... Kyllä siinä koiralle tulee helposti tuplana minun kulkemat kilometrit. :) Ei minun koirani ikinä saavuttaisi nykyistä kuntoaan, jos laittaisin ne muutamaksi tunniksi rivarin takapihalle telmuamaan. Ja minulla on by the way iso takapiha rivarin pihaksi.
Ja mitä noihin pissalenkkeihin tulee... Vanhempi koirani täyttää 7 vuotta. Käytän koirat aamulenkillä nyt kun olen työttömänä noin 9-10 aikoihin. Iltäpäivällä käydään noin tunnin tai puoltoista lenkki. Tämän jälkeen illalla noin 23-01 minun täytyy miltei kirjaimellisesti työntää vanhempi koira ovesta ulos iltapisulle. Joskus kun käytän koirat hihnassa yöpissalla vanhempi koira ei lotkauta korvaansa, vaikka laittaisin hihnan kaulaan ja avaisin ulko-oven. Sillä vaan ei ole hätä. Aamu ja -iltapisut käydään yhdessä molempien koirien kanssa. Lenkit käyn koirien kanssa erikseen, koska liikunnan tarpeet on koirillani hyvin erilaiset. Vahempi on nivelrikkoinen rauhellinen kävelijä, joka tykkää jäädä ihmettelemään maailman menoa, kun taas nuorempi on adhd sinkoilija, jonka kanssa mennään yleensä metsään, jotta voi joka lenkin yhteydessä mahdollisimman paljon irti.
Tulipas paljon tekstiä. Kiva jos joku jaksaa lukea. :) Kyllä koiraa minunkin mielestä pitäisi pissattaa 3 kertaa päivässä. Paitsi jo käy vaikka alkuillasta pitkän lenkin ja niin kuin meillä tuon vanhemmna kanssa, koira ei välttämättä halua lähteä ulos.
Ihanaa kevättä kaikille! :)- veeeeera
Oho, tulipas kirjotus virheitä. Sorry, pitäs varmaan lukee teksti ennen kun julkasee... :)))
- klklklklklkl
veeeeera kirjoitti:
Oho, tulipas kirjotus virheitä. Sorry, pitäs varmaan lukee teksti ennen kun julkasee... :)))
Aspergerin syndrooma ? Älä pahastu, ei pahalla :-) Tuli vain mieleen ...
- käytössä2
Neuvo kaverilles että laitta tollasen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41055~r.34774240
Smart Dog In-ground Electronic Pet Fencing System Complete Set (AC 110~240V)
Price: $43.00 EUR 30.26 (for reference)
Koira pysyy pihassa "aitauksessa" - 11+6
Kai sitä sitten minäkin olen eläinrääkkääjä ja kelvoton koiranpitäjä koskapa en välttämättä minäkään lenkitä koiraani kuin 2xpäivässä. Mutta kaikesta huolimatta koirani on terve ja hyvinvoiva joten ....eiköhän se kokonaisuus ratkaise koiran hoidossakin eikä pelkästään se kuinka monesti koira pääsee lenkille ja/tai mihin aikaan se käy tarpeillaan.
Toki liikunta tekee niin koiralle kuin omistajalle hyvää, mutta kaikki eivät "pimahda" vaikka se jäisikin vähemmälle.- anna mun kaikki kest
HYvä, 11 6, että myönnät olevasi eläinrääkkääjä. Nyt kun tunnistat ongelman voit alkaa korjaamaan sitä; vie koiraasi tästä lähin 3xpäivässä ulos, niin et ole enää rääkkääjä ja koirasi kiittää!
Voit kokeilla itse käydä vessassa vain 2xpäivässä, huomaat miten "mukavaa ja terveyttä ylläpitävää" se on. - Koirasielu
anna mun kaikki kest kirjoitti:
HYvä, 11 6, että myönnät olevasi eläinrääkkääjä. Nyt kun tunnistat ongelman voit alkaa korjaamaan sitä; vie koiraasi tästä lähin 3xpäivässä ulos, niin et ole enää rääkkääjä ja koirasi kiittää!
Voit kokeilla itse käydä vessassa vain 2xpäivässä, huomaat miten "mukavaa ja terveyttä ylläpitävää" se on.Eläinrääkkääjä? Jos koira pääsee lenkille kunnolla ja käy ulkona aamupäivällä, jolloin se jaksaa hyvin johonki ilta 18-19, ei tietenkää aina, jollon se pitää taas viedä ja sen kanssa käy kunnolla lenkillä, jolloin sitä ei välttämättä tarvi enää ulos viedä, kun illalla käy ja siinä tulee 2 kertaa, se riittää sille iha hyvin....Joskus koiralle riittää 2 kertaa vallan hyvin, jos tekee noin niinkuin minä sanoin....Jos koira käy ulkona 11-12 aikaan ekan kerran, jos sen kanssa on sitä edellisenä iltana käyny myöhään ulkona, jollon sitä ei tarvi aamulla aikasin viedä ja sitte illalla 18-20 aikoihin, lenkille kunnolla, jonka jälkeen sitä ei välttämättä enää samana päivänä tartte viedä, 2 kertaa riittää iha hyvin....EI AINA....Mutta joskus se riittää ,riippuu siitä ,mihin aikaan koira ekan kerran päivässä ulkona käy.....Et voi syyttää ihmistä eläinrääkkääjäks pelkästään ton perusteella, eiköhän kyseinen henkilö kuule tiiä, milloin koiralla hätä on, jolloin se varmaa tarpeillee pääseekin, joten sinuna antaisin olla....En minäkään koiran kanssa enää pitkälle lenkille lähe, jos ollaan sen kanssa sellanen tehty, käytän sen sen jälkee enää vaa tarpeillaa ulkona, jos tarve on....Kyllä sille 1 kunnon lenkki jo riittää ja sit vielä 1-2 kertaa pieni vessalenkki ulkona....Enkä ymmärrä, mitä jonkun toisen koiranpito sinulle edes kuuluu, jos koira on hyvin hoidettu kuitenki, vaikka se joskus käviski vaa 2 kertaa päivässä lenkillä, koska joskus se riittää ihan hyvin eikä se edes ole mitään eläinrääkkäystä....Mäkin käyn koiran kans joskus vaa 2 kertaa, mutta vaa joinaki päivinä, mielellään toki 3 kertaa, joka me käydäänki, riippuu siitä ,millon se käy lenkillä ekan kerran ja millon toisen kerran....Jos se toinen kerta on illalla, jollon se on aamupäivästä käyny, sitä ei tartte välttämättä enää viedä....Mutta en todellakaa varaudu vaa siihe 2 kertaan, mielellään 3 kertaa ja tarvittaessa 4....Se pitää toimia koiran tarpeen mukaan, vai mitä, 11 6? ;)
- :(:(:(:(:(
Mä tiedän kans tapauksen et on pienessä rivari asunossa kolme koiraa omistajan isommat ja pienemmät lemmikit. Sääliksi käy niitä koiria kun eivät saa liikuntaa riittävästi. En todella ymmärrä niitä eläin rakkaita ihmisiä jotka hankkivat eläimiä enemmän kuin kehtaavat/ kerkeevät niitä hoitamaan. Ja sitten ollaan olevinaan niin todellisia eläin harrastajia. Ei henkilökohtaisesti mulla mitään eläimiä vastaan, säälittää vaan ne koirat jotka viettää päivän sisällä ja viel kohtuu ahtaassa tilassa.
- Bouuubbb
Meillä koira pääsee vähint. 3 kertaa päivässä kunnon lenkille pihalla pissitykset/lyhyemmät kävelyt. Mutta nytkin esim ollaan meidän mökillä lomalla ja on päässyt yli tunnin hiihtolenkille koiraladulla, 7 km lenkeillä ja muutenkin paljon lenkitystä ja ulkoilua :)
- ...
Paljonko se teidän päiväkilometrimäärä on...arkena/työpäivisin?
- Rubi-koiran omistaja
... kirjoitti:
Paljonko se teidän päiväkilometrimäärä on...arkena/työpäivisin?
Anteeksi, minultako kysyit? ;) Meidän kilometrimäärämme vaihtelee 0,5 kilometristä 5 kilometriin....Ollaan käyty melkein päivittäin puistossa, mitä ajattelin harventaa, ainakin niin, ettei tule tilanteita koirien kanssa, koska kaikki omistajat eivät siitä tykkää hyvää, mun koira alistaa ja on vähä kovakouraset leikit, käydä lenkillä muualla ja nämä lenkit vaihtelee sen mukaan, miten on aikaa, pelkästä tarpeilla käynnistä 0.5-5 km;n lenkkiin, jollasta ei aina tehä, mut ees joku 0,5-1 km;n lenkki sitte, ku tulee omista menoista kotii ja on enemmän aikaa....Vapaapäivinä yleensä vähintää 0,5 km;n lenkki, vaihtelee ja lenkkien määrä vaihtelee 2 4 kertaan päivässä, yleensä 3 kertaan, tarpeen mukaa mennään....Ja mun mielestä se on iha ookoo, kuhan koira saa ees jonku verran sitä liikuntaa päivässä, sanoitte te muut siitä mitä tahansa....Kaikki ei toimi teiän mielipiteitten mukaan eikä tarvi toimia, jos koiraa kohdellaan ja pidetään hyvin....MIND YOUR OWN BUSINESS, WHEN NECESSARY....Mä en rupee enää tätä samaa asiaa toitottaa....
- tätä mieltä minä ole
Minäkin ilmeisesti olen eläinrääkkääjä. Käyn kaksi kertaa päivässä ulkona koiran kanssa. Käymme päivitäin puistossa ja viivymme siellä non 1-2 tuntia oli ilma mikä tahansa. Iltaisin kierrämme tunnin lenkin, joka on minun koiralleni ainakin ihan riittävä. Koirani osaa pyytää ulos jos yllättäen onkin tarpeiden aika useammin. Koirani voi todella hyvin. Mielestäni koirat sopivat hyvinkin kerrostaloon, mitä väliä sillä on millaisessa talossa asuu, moni kerrostalo koira sopeutuu paremmin kuin omakotitalon koira!
- Sulevi Kalevi Parsa
Joo onhan näitä. Kerran tuttavat tulivat käymään luonani ja sisälle päästyään toinen koira teki lähes välittömästi paskat lattialle. Syykin oikeastaan selvisi kun toisella kertaa olin heidän luona kylässä ja eivät juuri koiriaan välittäneet ulkoiluttaa vaan tyytyivät siivoamaan paskaläjät lattialta. En sitten kehdannut mainita asiasta enkä ole sen jälkeen pahemmin yhteyksissä ollut.
- teidän näkökulmanne
onko se teidän mielestä väärin jos kävelee aamuisin pienen pissalenkin vain, päivisin tekee noin 1-4 tuntiin lenkin sekä illalla pissalenkki joka nyt ei kestä kuin puolisen tuntia? Minulle on monesti sanottu että nuo pissalenkit voisivat olla pidempiä, mutta mielestäni ne ovat riittäneet meille hyvin:) Koira kuitenkin pääsee tällöin kolme kertaa päivässä ulos. Koira voi muutenkin hyvin/syö hyvin ja nukkuu hyvin :) on eläinlääkärissä kehuttu miten hyvin hoidettu.
- kolmesti vähintään
teidän näkökulmanne kuulostat oikein hyvältä koiran omistajalta!!! 10 pistettä sulle, jatka samaan malliin!!! =)
- kolmesti vähintään
Aloittaja! Ihan aiheesta olet vihainen..! Hyvä että puolustat koiria..! Kyllä mäkin olen sitä mieltä että kaksi kertaa koiran pissattaminen ei riitä.. Siis ihan oikeesti, koittakaapa itse olla se 12 tuntia käymättä vessassa.. Kyllä koiran täytyy päästä vähintään kolmesti pissalle päivässä.. Vaikkei joka kerralla pitkällä lenkillä kävisikään, niin edes nopsasti pissalla pitäisi päästä käymään.. Itse myös tunnen ihmisen jonka koira ei pääse kuin kahdesti pihalle.. Olen sanonut sille monesti ettei toi ole oikein, mutta kun ihminen on niin laiska ettei viitsi.. Pahimmillaan koira on jopa 16 tuntia pissaamatta.. Meillä koirat käy aina vähintään kolmesti pissalla..
- helvetti näitä..
16 tuntia pissaamatta?!! SE on eläinrääkkäystä. Puutu asiaan keinolla millä hyvänsä.
- entinen koiranomista
Olet oikeutettu olemaan vihainen.Minä tunnen myös erään ihmisen joka ulkoiluttaa koiraansa samalla kadulla samaan aikaan 2 kertaa päivässä lenkin pituus noin vajaa 200 metriä,eli tosi vähän saa tämä koira liikuntaa,mielestäni koiranomistajan kuuluu käyttää koiraansa pidenmillä lenkeillä ei vajaa 200 metriä riitä koiralle joka joutuu olemaan aamusta pitkälle iltapäivään sisällä...tosi törkeetä....
- 12+11
No jo teillon aiheet, kunhan pidätte oman tonttinne siistinä koiruusasioissa, niin mitäpä muiden asioihin puututte!
Koirat on niin yksilöitä kuin olla saattaa, jos ko. koira on 9-vuotias, niin ei se enää jaksa 10 kertaa päivässä ravata useita kilometrejä, toki tarpeilla täytyy käyttää pissillä vähintäänkin 3 kertaa päivässä.
Mitä muuhun liikuntaan tulee, niin riippuen tietysti koirasta, niin 9-vuotias on jo sen ikänen, että alkaa olemaan jo kaikenlaista pikkuvaivaa, niin en suosittele vetelemään koiraa väkisin pitkiä lenkkejä monesti päivässä. Arvo se on koirallakin oltava vanhuuspäivillään, niinkuin meillä ihmisillä. Yksi kohtuu lenkki riittää 9-vuotiaalle päivää kohti. Esim. rajakoirat eräässä ohjelmassa taannoin tekivät joka toinen päivä 15-20 km:n lenkin ja joka toinen päivä oli lepopäivä, ja ne sentään on sen ikäisiä, että niillä siihen se kunto riittääkin.
Mikä natsialoittaja tässä keskustelussa olikaan, kun tolleen alotti? Mistä aloittaja voi tietää, että millon se koiraansa se naapuri kulettelee, istuuko se natsialoittaja koko päivän ikkunassa vahtaamassa, eikö todellakaan ole muuta tekemistä.
IÄKKÄIMPIEN KOIRIEN PUOLESTA JÄRJETTÖMYYKSIÄ VASTAAN, KOIRALLE ARVOKAS VANHUUS ja että ei kukaan ottaisi hernettä nokkaansa niin kaikki koirat ovat yksilöitä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33626Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872012Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50826- 47754
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184708Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35692- 35640
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127638