Vetokoukku Octaviaan

skodamies(kö)

Auton vaihto mielessä ja tuo uusi Octavia näyttäisi todella hyvältä vaihtoehdolta. Mutta onko tosiaan niin ettei Classiciin voi tehtaalla asentaa vetokoukkua? Esitteen mukaan Ambienteen sen saa, mutta minä kun en ennenkään ole autooni mitään ajotietokoneita sun muita härpäkkeitä tarvinnut niin en niistä nytkään viitsisi maksaa.

13

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leppäköysi

Onko sinun ehdottomasti saatava tehdasasennettu vetokoukku? Olen ollut tyytyväinen jälkiasenettuun koukkuun octaviassani.

• Octavisti-57

Ota se tehdasasennettu vetokoukku. Itse otin aikanaan 2003 Octavia Combiin jälkiasennuskoukun, enkä heti huomannut tarkastaa, että perämuovi (=puskuri) ei ollut enää millilleen samassa paikassa, kuin tehtaan jäljiltä.
        Tästä oli jonkinajan kuluttua seurauksena, että takalukuun alalaidan kantin maalit hankautuivat paljaalle pellille, huonoin jälkiseurauksin....

• Osta ja asennuta

Sinulle Octavisti-57.
      Jos ei kerran saa koukkua kyseiseen malliin tehdasasennettuna niin miksi kehotat sen ottamaan?

Sinulle ketjun aloittaja,osta se perus varusteltu ja asennuta koukku kotimaassa,takuulla saat laatua kun sen tarkastat ennen kuin hyväksyt asennustyön,saithan juuri vihjeen tarkastaa työnjäljen Octavisti-57 nimimerkiltä.

• skodamies(kö?)

Kävin viikonloppuna autoliikkeessä koeajamassa sitä Octaviaa, ja tuli mieleen sellainenkin vaihtoehto että jos kuitenkin ostaisin sen Ambienten, mutta asennuttaisin vetokoukun jälkeenpäin. Näin säästäisin tässä tilanteessa vielä sen 750 euroa mitä tuo tehdasasennettu koukku maksaisi. Minkähän verran tulisi maksamaan se jälkiasennettu vetokoukku, onko halvempi vai kalliimpi kuin tehdasasennettu?

• väärää säästöä

mieti vielä. Alkuperäinen on aina parempi kuin tarvike ja olen kuullut väittämän että takuiden kanssa voi olla vaikeuksia joiltain osin jälkiasenteisen koukun kanssa. Monet autot vaativat joka tapauksessa ojemiston päivityksen koukkun asennuksen jälkeen, ota laskelmiin mukaan senkin hinta.
        Tahtoo nuo takuu asiat olla vaikeita myös jos jarrussa tai nivelissä tulee ongelmia ja alla on tarvikevanteet vaikkein uskoisi mutta näin itse koettuna voin sanoa.

• Renkkunen
        väärää säästöä kirjoitti:

mieti vielä. Alkuperäinen on aina parempi kuin tarvike ja olen kuullut väittämän että takuiden kanssa voi olla vaikeuksia joiltain osin jälkiasenteisen koukun kanssa. Monet autot vaativat joka tapauksessa ojemiston päivityksen koukkun asennuksen jälkeen, ota laskelmiin mukaan senkin hinta.
        Tahtoo nuo takuu asiat olla vaikeita myös jos jarrussa tai nivelissä tulee ongelmia ja alla on tarvikevanteet vaikkein uskoisi mutta näin itse koettuna voin sanoa.

Taas yksi jahnukainen. "Olen kuullut väittämän" no Esson veijon baarissa puhutaan kaikenlaista. Jos koukun asennuttaa asiantuntevassa liikkeessä eikä missään takapihan narikassa, niin mitä vaikeuksia siitä voisi tulla?

Classic-mallissa ei luultavasti mitään ohjelmiston päivitystä tarvita.

Tuota höpinää tarvikevanteista en ymmärrä, eihän se liity aiheeseen mitenkään.

• 009k

Paljon halvempi, olet kyllä ensimmäinen ihminen jonka mielestä Octavia nimenomana näyttää hyvältä, erityisesti varmaan ne kottikärrynpyörät peltivanteilla houkuttelevat?

• Tykkivanteet

Siitä hyvännäköisyydestä,kun olin ostamassa uutta autoa ja valinnaksi karsiutui VW-Golf Variant ja Skoda Octavia Combi annoin perheen päättää ja Skodalla ajetaan,miksikö? No kun se Volkkari on niin ruma.

• Helppo H. Heikki

Taas yksi pöhkö joka vastaa vaikka ei edes kysytä. Kirjoittaja halusi tietää vetokoukusta, ei kysytty mitään mielipiteitä renkaista tai vanteista. Luetun ymmärtäminen kaipaisi treenausta.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Active-mallissta puuttuu ohjausyksiköstä tiettyjä osia, koskapa edes ajotietokonetta ei tuohon malliin tule, ja siksi tehdasvalmisteista vetokoukkua ei tuohon malliin myydä. Jälkiasenteisen koukun ilman väyläliitäntöjä varmaan voi siihenkin laittaa.

• Helppo H. Heikki
        Helppo H. Heikki kirjoitti:

Taas yksi pöhkö joka vastaa vaikka ei edes kysytä. Kirjoittaja halusi tietää vetokoukusta, ei kysytty mitään mielipiteitä renkaista tai vanteista. Luetun ymmärtäminen kaipaisi treenausta.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Active-mallissta puuttuu ohjausyksiköstä tiettyjä osia, koskapa edes ajotietokonetta ei tuohon malliin tule, ja siksi tehdasvalmisteista vetokoukkua ei tuohon malliin myydä. Jälkiasenteisen koukun ilman väyläliitäntöjä varmaan voi siihenkin laittaa.

Korjaus: kirjoitin vahingossa Active, tarkoitin Classic-mallia

• 110r
    • juuoppo

No makunsa kullakin... Tosin jos vaihtoehtona on joku volkkari niin sitten voi teitä ehkä ymmärtää.

• SC2011

Auton vaihtoko mielessä. Vähän ajettu Vm. 2011 Skoda Octavia 1,6 D nyt edullisesti. P 0400287397

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4529
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      9
      1802
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1592
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1325
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    Aihe