Hitsaajan ammatti

se7en

Olen 18-vuotias nainen ja valmistun keväällä metallikaluste artesaaniksi, mutta olisi tarkoitus kouluttautua vielä lisää, mm. hitsariksi.

Olen hitsannut paljon MIG:llä ja TIG:llä, mutta haluaisin hieman vankemman koulutuksen hitsaamisesta, mukaanlukien puikon ja suorittaa luokat. Mihin minun kannattaisi hakea opiskelemaan ja missä te muut hitsarit olette kouluttautuneet? Hitsarin ammattitutkinto on ollut pitkään vakavassa harkinnassa.

Paljon te saatte palkkaa?

Kommentteja ko. ammatin surkeudesta ja paskaisuudesta en kaipaa.

4

832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoensuuHitsari

Helvetin tyhmää kysellä palkka koko ajan.

Hommia tehdään jos niistä tykkää.

• ews

Aikuiskoulutuskeskuksissa pystyy suorittamaan hitsaajan ammattitutkinnon, Siihen kuuluu erilaisia osa-alueita ja käsittääkseni luokkiakin hitsataan useampi. Palkka osuu varmaan 10-15 euroo tunnille. Riippuu miten hyvin osaat ihtes myydä työnantajalle.

• RaimoHitsi

Itse ehdottaisin hakemaan oppisopimuspaikkaa jostain hyvästä firmasta. Oppii töitä tekemällä nopeiten ja samalla voi suorittaa tuon ammattitutkinnon jos huvittaa, mutta samalla saa myös palkkaa.

Negatiivista voisin sanoa, että alalla ei tällä hetkellä ole kovinkaan paljon avoimia työpaikkoja, ja ala on myös todella suhdanne vaihtelulle herkkä. Ja tietysti palkkaus ei vastaa minusta työmäärää ja ammattitaitoa, eli liikkunee nuorella hitsaajalla varmaan 10€ hujakoilla tunti. 15€ ei kovin helposti pääse edes pidemmän aikaa työskenellyt. Putkihitsaajat ovat asia erikseen.

Itse olen ajoneuvomekaanikko koulutukseltani, mutta hitsauskursseja joitain käynyt. Ja toivon pääseväni uusin työtehtäviin, muiden koulutuksien myötä.

• Hitsaaja-akka

Ei oo kovin pitkältä ajalta kokemusta.. Olen siis 3-kymppinen nainen ja kävin työkkärin kautta hakemassa itselleni tig ja mag-luokat mustalle, rosterille ja duplexille sirkusputkeen saakka niin ohuelle ku paksummallekin materiaalille... eli niillä pätevyyksillä pitäisi hommia riittää! Koulu oli heinolan salpaus eli sinne teinien sekaan pääsin pariks kuukaudeks treenailee.. Olin kaikkiaan koulussa neljä kk ennen ku sain sen mitä sieltä lähdin hakemaan. Koulutus poiki mulle hyvän vakituisen työpaikan ja palkan joka nousee hetkenä minä hyvänsä 15,20 e/h. Ekat kuukauden meni kympin tuntiliksalla. Mulla kans tulevaisuudessa olis opeteltavana puikko.. jonkin verran sitä jo treenaillut mut ei voi sanoo ku että vaikeeta... vaan tekemällä oppii! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe