mies kuoli, lapsi syntyi

suru ja ikävä

Onko kukaan synnyttänyt kuolleen miehen lasta??
Siis lapsen isä kuollut ennen vauvan syntymää.

11

2145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suru ja ikävä

      Tuota kannattaa kyllä teidän onnellisten tai vähemmän onnellisten perheellisten tai ´isällisten´ miettiä kun tuntuu ette toinen vain ärsyttää ja on haitaksi...
      Lapsellane on kuitenkin olemassa isä, oli hän millainen tahansa.
      Muistelkaa mahdollisesti yhdessä koettua synnytystä ja pikkuvauva aikaa...

      Itse voin vain kuvitella miltä olisi tuntunut jakaa se kaikki toisen vanhemman kanssa.
      Toki itse olin onnellinen vauvasta ja synnytys yksinkin oli upea ja ihana kokemus, mutta silti tätä kaikkea varjostaa koko ajan synkkääkin synkempi musta surupilvi joka välillä tuntuu peittävän auringon kokonaan ja melkein estää kaiken ilon.

      Mieti miltä tuntuisi jättää vastasyntynyt lapsesi vieraan hoitoon lähtiessäsi itse hautaamaan miestäsi ja lapsesi isää..

      Olisin niin paljon mielummin surrut vaikka poissa olevaa isää joka esim. olisi ryyppäämässä kun itse hoidan huutavaa vauvaa kuin surrut todella poissa olevaa isää jota ei enää ole. Lopullisesti poissa olevaa, isää jota lapsi ei koskaan saanut nähdä, isää joka ei koskaan saanut nähdä lasta.

      Kuolema tekee kaikesta niin lopullista. Ei ole toivoa että alkoholisti isä joskus ryhdistäytyisi ja ottaisi vastuun lapsestaan, ei ole enää mitään.

      • Hyttysemo

        En ole kokenut vastaavaa, enkä siis voi kuvitellakaan miltä sinusta on mahtanut tuntua. Mutta minusta viestisi oli hieno, ja halusin vain kiittää siitä.

        Väsyneenä tulee välillä karjuttua sille lapsen isälle ja pidettyä sitä pohjoisen pallonpuoliskon suurimpana ääliönä, mutta se vaihtoehto -ettei vastasyntyneellä tosiaan olisi isää lainkaan, ei missään- on musertavan surullinen. Varmasti sinun on ollut raskasta hoitaa vastasyntynyttäsi surun keskellä, kun se ilmankin on toisinaan rankkaa.

        Toivon sinulle voimia surussasi.


      • been there

        Isäni kuoli kun äiti odotti sisarustani. En tiedä miten selvisi. Mutta löysi uuden miehen, hyvän sellaisen. Äiti ei koskaan edes itkenyt, piti vaan kaiken sisällään. Voimia.


    • suru ja ikävä

      Kiitos viestistäsi hyttysemo.

      Jos nyt voisin saada lapseni isän takaisin haluaisin vain sanoa kuinka häntä rakastan ja kuinka ihanaa olisi jos hän vain olisi olemassa.

    • Voimia!!

      Ei tuohon osaa sanoa muuta kuin toivoa paljon voimia sinulle!!

    • Karjavaunu2011

      no itkuhan tuosta tulee..

      Pallonpuoliskon suurin ääliö on tällä hetkellä kaljalla kaverinsa kanssa,jo kolmatta kertaa tällä viikolla kun minä olen kahden pienen lapsen kanssa kotona...

      Ei tämäkään kivaa ole, mutta lapsilla on sentään isä..

      Otan osaa suruusi..

    • joka päivä yksin?

      siis mitä, jopa kolme kertaa lasten kanssa viikon sisään yksin???? No huh huh, ei ihme että äijäs lähtee kaljalle...

    • PAth to Decay

      Minun lapseni isä kuoli ollessani raskaana. Suhteemme ei kumminkaan ollut ollut kovin pitkä ennen raskauttani, joten olin jo jokseenkin tietoinen ympäröivästä maailmasta kun vauva puoli vuotta myöhemmin syntyi. Sitten tuli se järkytys, kun se tosiaan näytti ihan isältään! Nyt olen vain kiitollinen, että minulla on silti osa häntä joka päivä elämässä mukana. Ei se yksinhuoltajana oleminen helppoa ole, vaan ei hirveääkään.

    • nl

      Voimia Sulle, ja rakkautta sun ja lapsesi elämään.
      www.nuoretlesket.fi - vertaistukea löytyy varmasti!

    • ...

      joo noi nuoret lesket on niit nelikymppisii leskii...et se siitä vertaistuesta..

    • Ikuinen kaipuu

      jouduin yllättäen 3:n lapseni yksinhuoltajaksi kun rakas mieheni kuoli yllättäen. Olin vielä synnärillä poika 2 päivän ikäinen. En koskaan pääse surustani ja ikävästäni eroon. Olimme avopari ensin piti järjestää isyydenoikeudenkaynti että poikani sai isänsä sukunimen. Oikeudenkäynti oli 1.4kk tyttäreni vastaan 4 päiväinen poikani.molemmilla omat asianajajat 5000 mk per as.ajaja eli yhteensä 10 000mk. samana päivänä oli mieheni kuolinilmoitus lehdessä kun oli poikani ristiäiset. tyttäreni 2v syntymäpäivänä mieheni julistettiin kuolleeksi. Ja sittenhän vasta rumpa alkoi, molemmat pienokaiset haastettiin oikeuteen isävainajan antaman takauksen takia (pankille) elävälle lääkäri ihmiselle! Koska olimme avopari enhän tietenkään ollut oikeutettu leskeneläkkeeseen vaan äitiyspäivärahani oli 59mk-verot ja kun tulin perheen pääasialliseksi huoltajaksi päivärahani nousi 75,10 arkipäivä -verot.Mikä ihmeelisintä kummastakaan lapsesta tai heidän syntymästään ei ollut mitään tietoa eli heidän syntymänsä jälkeen heidät pankki haastoi oikeuteen ja oikeus määräsi pienet lapseni maksumiehiksi. Tein yötäpäivää töitä oman terveyteni uhalla maksaakseni takaukset, en yksinkertaisesti jaksanut raataa, itkin yksin väsyneenä näyttämättä sitä lapsiltani,että äiti ei jaksa. Ei eläkettä, ei säästöjä, ei omaisuutta, ei isää lapsilla ei äitiäkään lapsilla koska äitin piti olla aina töissä. eikä mistään vakutuksestakaan tullut killinkiäkään. Mutta koskaan rakkaat lapseni en mielestäni ole teille kertonut osaani. Harmi vain että olette joutuneet olemaan hoitajien hoidettavana kotonamme. Jouduimmehan vielä luopuaan rakkaasta kodistamekin, rahat eivät vain riittäneet. Kaikesta huolimatta olette Äitin rakkaat mussukat, toivon että pärjäätte tässä kovassa maailmassa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe