Kandin työ?!

Epätietoinen.....

Kysyisin sellaista asiaa, että onko kandin työ pakko tehdä pääaineesta? Vai saako sen tehdä vaikka sivuaineesta tai jostakin muusta, jota on opiskellut? Olen siis tokan vuoden HTK-opiskeljia ja kysyisin neuvoa etukäteen.

Ajattelin, että voisin kandintyötä aloittaa tekee kesällä...

4

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 543543534

En tiedä, onko kaikissa yliopistoissa samalla lailla, mutta meillä kandintyö täytyy tehdä oman tutkinto-ohjelman alalta, teki sen pääaineesta tai sivuaineesta. Sivuaineesta tekeminen siis voi onnistua.

Jos sivuaineesi on toisesta tutkinto-ohjelmasta, kannattaa valita sellainen kesätyöpaikka jossa voit tehdä kandin pääaineestasi.

• Epätietoinen...

Kiitos vastauksesta, tarkistan vielä omalta yliopistoltani :)

• sisuataijotakin

Mainio idea!

• 17+20

Itse tein aikoinaan ensimmäistä tutkintoani suorittaessa kaksi kandin työtä. Ensin yhteen pitkään sivuaineeseeni, sillä kandintyöllä (tuolloin vielä seminaarityö) sai saman verran opintoviikkoja kuin kahden ainetason kurssin suorittamalla, ja koska olen melko nopea kirjoittaja, niin tuo työ oli helpompi ja nopeampi minulle tehdä kuin kaksi ainekurssia. Pääaineeseen on aina pakko tehdä se kandintyö. Tosin sen voi välttää siten että vaihtaa pääainetta laitoksen sisällä sen jälkeen kun on tehnyt kandintyön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      20
      10507
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      38
      7632
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      113
      4951
    4. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      26
      3421
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      102
      3388
    6. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      55
      3333
    7. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      60
      3261
    8. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      3067
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      14
      2305
    10. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa -kaudesta

Unelmia Italiassa -sarja on ollut supersuosittu ja uutta kautta on odotettu. Nyt on tullut se aika, että TV-katsojat pää
      Tv-sarjat
      10
      2212
    Aihe