ZTE Blade & DNA Matkanetti 1M

Netti ei toimi

Puhelin on ZTE Blade, johon tilasin 1M:n DNA Matkanetin. Tuo netti ei kuitenkaan lähde jostakin pelittämään: kun yritän päästä mille tahansa nettisivulle, niin ruutuun pläjähtää vain virheilmoitus "web page not available". Tuo nettisivuille pääsy ei ole ainoa ongelma, vaan puhelimeni ei ilmeisesti pääse mitenkään muutenkaan nettiin; yhteyttä ei ole. Kun yritin tilata tarvittavia asetuksia puhelimelleni (viesti ASETUS numeroon 14000), niin sain viestin, että "Puhelinmalliisi sopivia asetuksia ei löytynyt. Mahdollisesti puhelimesi ei tue palveluita, joihin tarvitaan asetuksia -DNA".

Kun tuon Matkanetin tilasin DNA:n liikkeessä, niin myyjä ei ainakaan puhunut mistään yhteensopivuus- yms. ongelmista, jotka liittyisivät ZTE Blade -puhelimeen ja Matkanettiin. Olen sitäpaitsi lukenut ja kuullut, että monella on tuo vastaava matkanetti pelittänyt ihan mainiosti vaikka puhelin on ollut sama kuin minulla.

Mikä tähän auttaisi? Soittaisin DNA:n asiakaspalveluun nytkin mut en tiedä, osavatko he auttaa ja siellä on kaiken kukkuraksi tänään ollut joka kerta asiakaspalvelu niin täystyöllistetty, etten ole päässyt edes jonoon soittaessani sinne.

18

1459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Netti ei toimi

Kuulemma puhelimeen pitäisi syöttää nämä asetukset (joko pelkkä WAP tai WAP 2.0):

GPRS-yhteyden WAP-asetukset DNA:n asiakkaille:

yhteyden nimi: dna WAP
      APN: wap
      käyttäjätunnus: dna
      salasana: wap
      ip-osoite: 10.1.1.1
      portti: 9201
      aloitussivu: http://m.dna.fi
      GPRS-yhteyden WAP2.0-asetukset DNA:n asiakkaille:

yhteyden nimi: dna WAP
      APN: wap
      käyttäjätunnus: dna
      salasana: wap
      välityspalvelimen ip-osoite (proksi): 10.1.1.1
      proksiportti: 8080
      aloitussivu: http://m.dna.fi

Ongelmana on kuitenkin se, etten pääse mistään edes laittamaan noita asetuksia. En nähnyt puhelimessa mitään kohtaa, joka johtaisi sinne, missä nuo asetukset voisi syöttää. Auttakaa meikäläistä!

• ...

Sain laitettua nuo ja nyt tuo netti ainakin pelittää, eli tän ketjun voi unohtaa. Vähän kun tutkailin asiaa, niin huomasin samalla, etten todellakaan ollut ainoa, jolla on vastaavanlainen ongelma netin kanssa käyttäessä samaa puhelinta. osa ihmisistä on vielä aika tumpeloita näiden kanssa ja "stupid user error" oli tässä tapauksessa, niin kuin suurimmassa osassa muistakin tapauksista, täysin totta.

• 5+14
        ... kirjoitti:

Sain laitettua nuo ja nyt tuo netti ainakin pelittää, eli tän ketjun voi unohtaa. Vähän kun tutkailin asiaa, niin huomasin samalla, etten todellakaan ollut ainoa, jolla on vastaavanlainen ongelma netin kanssa käyttäessä samaa puhelinta. osa ihmisistä on vielä aika tumpeloita näiden kanssa ja "stupid user error" oli tässä tapauksessa, niin kuin suurimmassa osassa muistakin tapauksista, täysin totta.

Voe vittu miten sekavaa. Tekikö kolmas vastaaja jonkun jäynän kysyjälle. Tai sitten oli alkuperäinen.
        Miten helvetti ihmiset ovat niin vainoharhaisia, etteivät edes uskalla käyttää samaa nimimerkkiä samassa ketjussa.

• dna+zte

Minulla on sama ongelma, joten voisitko kertoa mistä nuo asetukset voi asentaa.

• auttaako tuo

Internet-asetukset:

1. Avaa Menu -> valitse Asetukset -> Langattomat ominaisuudet ja verkot
      2. Selaa kohtaan Matkapuhelinverkot ja sen alta Yhteyspisteiden nimet
      3. Tässä valikossa näkyy kaikki puhelimeen luodut yhteysosoitteet
      4. Jos ei ole DNA, paina puhelimen Menu-nappia ja valitse Uusi tukiasema ja tätytä seuraavat kohdat alla olevan mukaisesti.

Yhteyspisteiden nimet:

DNA internet (vihreä pallukka)
      - Nimi DNA
      - Tukiasema internet
      - MMC 224
      - MNC 12
      - Tukiaseman tyyppi default

DNA MMS (ei pallukkaa)
      - Nimi DNA MMS
      - Tukiasema MMS
      - Välityspalvelin 10.1.1.2
      - Portti 8080
      - Käyttäjänimi dna
      - salasana dna
      - Palvelin http://wap.dnafinland.fi
      - MMSC http://mmsc.dnafinland.fi
      - MMS-välityspalvelin 10.1.1.2
      - MMS-portti 8080
      - MMC 224
      - MNC 12
      - Todennustyyppi PAP or CHAP
      - Tukiaseman tyyppi mms

Mulla ei ole DNA liittymää enkä tiedä toimiiko tuo, kopioin edelliset ohjeet näistä linkeistä.

http://palsta.saunalahti.fi/wiki/ZTE_Blade_Asetukset
      https://keskustelu.dna.fi/default.aspx?g=posts&t=711

• dna+zte

Kiitos kyllä ne asetukset auttoivat ja löysin oikeat kohdat mihin ne laitoin.
      Vielä yksi kysymys tosta akun kestävyydestä, taitaa saada ladata joka päivä?

• jokkunen

Kiitos avusta nytte toimii netti ja on hymy perseessä!

• ZteBlade+DNA

Niin eli siis ONGELMA ENKÄ TAJUA! KERTOKAAS NYT UUDESTAAN NEUVOJA!
      Mulla on ZTE - Blade ja ei toimi Multimedia viestit sillein että puhelin ei lähetä eikä vastaanota multimediaviestejä (esim. kuvia) . Mulla on siis liittymänä Dna. en tiiä mitä teen. Saako tän enää ees toimimaan vai pitääkö vaihtaa koko liittymä?!

• netti?? zte-blade

Miten saisin netin toimimaan, kun sain viestin missä sanotaan "Tilaamasi tiedonsiirtopalvelu on kytketty" eikä netti silti toimi. Mitä pitäisi tehdä neuvoja?

• netti?? zte-blade

Lisäksi kun yritän tilata asetuksia tulee visteiä DNA:alta "Puhelinmalliisi sopivia aetuksia ei löydy mahdollisesti puhelimesi ei tue palveluita, joihin tarvitaan asetuksia"

• Luulen

Puhelin pitää uudelleenkäynnistää että muutokset tulee voimaan.

• uahahahahahahahaha

Älkää ostako noita halpispaskoja luureja BUAHAHAHA niin kyllä netti toimii. Joku vitun persaukispuhelin, eihä tollasta kehtaa edes julkisesti käyttää BUAHAHAHAHA

• Voi parkaa

Kyllä on sinunkin raukan itsetunto heikoissa kantimissa, kun sitä täytyy puhelimella nostaa.

• hekohekoheko

• ABBSit kuntoon
        Voi parkaa kirjoitti:

Kyllä on sinunkin raukan itsetunto heikoissa kantimissa, kun sitä täytyy puhelimella nostaa.

Persaukisten harhaluuloja sun höpötykset :D UBHAHAHAHA

• Samanlainen1234

uskomatonta. en saa nettiä bladessa toimimaan em avuilla(kaan). Soneran kortilla kyllä menee nettii mutta DNA Pro kortilla ei pääse. tuhanteen kertaan oon laittanu asetukset ja perkele ei pelitä. Apua

• 6

Kytkypuhelin ja simmilukittu?

• iloveyouuu<3<3<3<

jeeess:DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe