Tervehdys viisaammat !Oma alkoholin liikakäyttö on kestänyt n. 20 vuotta. Viime aikoina on noi maksa-arvot olleet jotenkin hämmästyttäviä suhteessa alkoholin käytön määrään. Nuorempana maksa-arvot pysyi suht normaalina tai snadisti koholla. Kaksvitosena rupesi olemaan koholla välillä aika reippaastikkin. Alkoholia kului tällöin 10-15 annosta/vrk. GT huiteli 300-800, alat ja asat 200-250. Haimatulehdus tuli n. 35v. Tällöin alat tai asat, en muista oli yli 400. Lääkäri kielti dokaamisen, mutta jatkoin kuitenkin (pitkä tarina, miksi). Nyt olen juonut useamman kuukauden n. 25-35 annosta/vrk. Kaikesta huolimatta asat ja alat ovat täysin normaalit (gt:tä ei ole mitattu). Miten tämä voi olla mahdollista? Alkoholitoleranssini on korkea ja reippaasta dokaamisesta olen ihan terve ja hyvävointinen, ystävieni mielestä en koskaan vaikuta humalaiselta. Joku sairaanhoitaja kertoi mulle aikoinaan, että vaikka maksa-arvot olisikin kohdallaan, niin maksa voi kuitenkin olla aika finaalissa. Pitäisi kuulemma tehdä joku tarkempi tutkimus. Osaisiko juku kertoa, että mikä?
Alkoholi/maksa-arvot
7
5637
Vastaukset
- Alk. per.
Eikö löydy keltään tietoa? Jos ei, niin osaisiko kukaan pistää vaikka linkkiä johonkin (suomenkielinen). Oma lääkäri sen verran pösilö, ettei tunnu tajuavan noista asioista sen enempääkään, kuin mäkään!
- Päässä tyhjää tilaa
Minä lopetin (toistaiseksi) juomisen kun sain haimatulehduksen, sitä ennen olin lopettanut lukemattomia kertoja, kerran lopetein syystä, kun maksa-arvot olivat niin korkeat, että lääkäri oletti maksan menevän shokkiin??
Tosiasiassa olin ja olen taistellut alkoholismin kanssa vuosia...kymmeniä , vaikka olenkin nyt päässyt juomisesta eroon ja pää ei mieti enää jatkuvasti kännejä...yleensä, mutta on silti hieman haikea olo joskus.
Turha puhua, että viinan tilalle voisi keksiä jotain muuta, sitä ei korvaa mikään eikä kukaan. Kun juomisesta luopuu, silloin luopuu osasta itseään ja on opittava elämään "invaliidinä" kuin jalkapuoli jonka olematonta tynkää särkee.
- hmm hmm
Nauttimasi määrät on kyllä jo Pro luokkaa, varsinkin jos vedät 24/7/12.
Maksa on ihmeellinen elin, se voi kestää melkeen mitä vain, toipuu ihmeesti ja jopa ihmeellisesti. Sitten se voi pettää, vaikka olisi raivoraitis.
Haimatulehdus on ehkä pahempi, juopolla. Se tarjoaa mahdollisuuden äkkikuolemaan. Maksan pettäminen aiheuttaa hitaamman kuoleman. - Kyllä sillä kuolee
Itse join vastaavia määri eli noin 3 pulloa 60% koskenkorvavodkaa 200ml päivässä ja joskun muutaman oluen 24/7 kolmenvuoden ajan..
Minullakaan ei ollut veriarvoissa mitään ongelmaa ainut oli ihonkuivuminen ja
ongelma verenhyytymisessä.
Itse käåvin lääkärissä ja verikokeissa oli 4,2 promillea ja lääkäri ei ollut uskoa, koska en vaikuttanut humalassa olevalta.
En olisi huolissani niistä maksa arvoista se mitä sinula on odotettavissa on sisäiset verenvuodot jotka johtuvat verenhyytymistekijöiden puutteesta.
Lisäksi voit saada pysyviä hermostovaurioita esim. pysyvä käsientärinä, tökkö kävely ja tai pysyvät vauriot pikkuaivoissa.
Lisäksi ihminen pystyy juomaan kasvaneen toleranssin takia alkoholia niin paljon että alkoholi veressä aiheuttaa solukuoleman joka johtaa kuolemaan.
Itse niin paljon juoneena tiedän että pystyin juomaan hengervaarallisia annoksi tulematta lähes ollenkaan ns. humalaa.
Normaali ihminen on sammumis pisteessä 2 promillen humalassa itselläni alkoi jo voimakkaat vierotus oireet tuossa kohtaa.
Lopetein juomisen kärsin voimakkaista harhoista 5 vrk sekä hereillä, että nukkuessa.
En silti pystynyt lopettamaan alkoholin käyttöä vaikka olinkin hetken juomatta harhojen jälkeen.
Nyt olen saanut raittiudesta kiinni.
Yhteenvetona ihmiset ovat erinlaisia ja maksa ei välttämättä poksahda ikinä mutta sisäiset verenvuodot tulevat väkisin sekä myös solu kuolema kun tulet juomaan liikaa joku kauniskerta.- kipuja oikeassa kylj
Mielenkiintoinen kertomus tuo "kyllä sillä kuolee". Pitänee varmaan paikkansa. Itse olen juonut yli kolmekymmentä vuotta. Alkuun vähemmän ja sitten aina vaan enemmän. Vuosien mittaan alkoi tuntua kipua oikealla puolen kylkikaaren alareunan kohdalla. Kipu oli joskus ryyppyillan jälkeen kovaakin. Pieni raitis tauko paransi tilannetta. Aikoinaan niitä taukoja vielä olikin. Viime vuosina kipu on levinnyt ryyppyillan jälkeen koko oikeaan kylkeen ja selkäpuolellekin. Ihmeellistä kyllä humalatilan aikana kipu ei tunnu niin pahalta. Olin muutama vuosi sitten lääkärillä. Veriarvoista ja vatsan ultrasta ne ei sanoneet nähneensä mitään erikoista. Onko jollakulla muulla myös näitä kipuja. Ja mitenkä pääsee viinasta eroon? Jokailtainen tissuttelu tuntuu olevan vaan tarpeen. Muuten on olo rauhaton. Onneksi olen siisti juoppo, vaimo ja lapset on tallella. Itseasiassa he eivät tiedä kivuistani mitään
- jhgrtyu
kipuja oikeassa kylj kirjoitti:
Mielenkiintoinen kertomus tuo "kyllä sillä kuolee". Pitänee varmaan paikkansa. Itse olen juonut yli kolmekymmentä vuotta. Alkuun vähemmän ja sitten aina vaan enemmän. Vuosien mittaan alkoi tuntua kipua oikealla puolen kylkikaaren alareunan kohdalla. Kipu oli joskus ryyppyillan jälkeen kovaakin. Pieni raitis tauko paransi tilannetta. Aikoinaan niitä taukoja vielä olikin. Viime vuosina kipu on levinnyt ryyppyillan jälkeen koko oikeaan kylkeen ja selkäpuolellekin. Ihmeellistä kyllä humalatilan aikana kipu ei tunnu niin pahalta. Olin muutama vuosi sitten lääkärillä. Veriarvoista ja vatsan ultrasta ne ei sanoneet nähneensä mitään erikoista. Onko jollakulla muulla myös näitä kipuja. Ja mitenkä pääsee viinasta eroon? Jokailtainen tissuttelu tuntuu olevan vaan tarpeen. Muuten on olo rauhaton. Onneksi olen siisti juoppo, vaimo ja lapset on tallella. Itseasiassa he eivät tiedä kivuistani mitään
Mulla oli kanssa kipuja oikeassa kyljessä. Todettiin haimatulehdus. Haiman tilalle oli muodostunut jonkinnäköinen nestepussi. Asetettiin jonkinnäköinen katetri haiman ja suolen välille. Tila korjaantui, mutta lääkäri kielsi ehdottomasti alkoholin nauttimisen, ei kuulemma saa enää nauttia edes ykkösolutta.
- skyroad
Moi kaikille tissuttajille,
itse olen tissutellut 24/7 juhannuksesta 2010 tähän päivään, helmikuussa ollutta lyhyttä taukoa. Olen joutunut siirtymään vahvempiin oluihin ja lonkeroihin, jotta tulisin humalaan. Nyt on alkanut esiintymään totaalista ruokahaluttomuutta ja aamuin pahoinvointia. Ruoka-annos kokoni on puolittunut entiseen. Lisäksi minulla marevan ja beta-salpaaja lääkitys sekä kolestroli lääkitys.
Ei hyvältä näytä. Jouduin työttömöksi kesällä 2010. Ikää on 48v.
Minulla on ollut kipuja vasemmalla puolella vastaa. Aika kovia. Itse olen jo alkanut harkita valmistautumista kuolemaan. Olen kuitenkin peheellinen. Mikä avuksi, kuka auttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1792039- 1751761
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691608Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241403Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1031396- 1001057
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1541038Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731027Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228856Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56820