Moottoritykkivene Taisto 7 , on muutettu Torpeedoveneeksi .
Männäkedänä siihen asennettiin torpeedot , löyty merenpohjasta ( asekätkö ? )
On näytillä turussa , luonna Suomen Joutsenen.
Olin tuossa Taistossa -55 majoitus Suomen Joutsenella , Lappohjassa
TORPEEDOVENE TAISTO 7
5
603
Vastaukset
- Epäs taida
Taisto 7 joka on museoituna Marineumin tuntumassa Turussa vaan jou muu
kadeksasta rakennetusta, seiska oli rakennettu Turussa 1947 ja seilaa melko
hyvin entisöitynä Saimaalla. Tietoa löytyy: www.msseiska.org - Lämminmies
Seilasin tuossa taistossa - 54 -55 vietiin Pansioon talveksi.
- Floridavesi
Onko Lämminmies ollu katkolla taas kun ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään?
Ensinnä se on Taisto 3 joka on Forum Marinumissa Turussa. Toiseksi se on palautettu torpeedoveneeksi. Rauhanehtojen mukaan torpedoase poistettiin ja veneistä tehtiin moottoritykkiveneitä. Eli kylkinumero 113. Eikä niitä ole mihkään kätketty ,kyllä ne oli asiallisesti varastoitu.
- Litennyiprospekt
Mutta eivätkö nämä kaikki olleet alunalkaenkin torpedoveneitä, eivätkö juuri torpedot olleet niiden varsinainen aseistus. Tykkiaseistushan oli lähes olematon mihinkään muuhun kuin aivan lähitorjuntaan ja teoreettiseen ilmatorjuntaan.
Torpedoase oli tosiaan rauhanehdoissa kielletty, mutta hämmästyttävästi Turun laivastoasemalla oli ainakin 70- luvulla tilat, joissa kehiteltiin samaista asetta. Olen jopa ollut K- veneen kuljettajana erään sotaharjoituksen yhteydessä siirtämässä kahta torpedoa varastosta saattajalle. Saattajan nimeä en muista, kaksihan näitä oli, N- liitosta ostettua Riga- luokan korvettia joita täällä sitten alettiin kutsua saattajiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161638
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361376Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 1201126
- 521115
- 571061
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892