Kevään tuulahdus

Tämän haalistuvan lumen alta
nousevat ilakoimaan entisajan

muistot
vaistot

aistien koskettavan
nykyisyyden tunnelman

kuin hiljaa ojentuva käsi
hapuillen
aristellen orastavaa lämpöä

ja menneistä tuhkauurnista
versoaa kevään ensi tuulahdukset.

11

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauris-62

      tässä voi ihan aistia tulevan kevään
      kiitos dolan !

      • Hei Kauris - Kiitos !

        Tämä tuli aika nopeana mieleeni että pyrki ulos
        tälle palstalle kun tuosta edellisestä oli jo aikaa
        kulunutkin,milloin olen tänne kirjoittanut.

        Voisi sanoa kuin tavallaan kuvaa entisen ja
        nykyisyyden kohtaamisesta.

        Kiitos Sinulle ja katsellaan tulevaisuutta
        myönteisin silmin.

        Hyvää viikkoa toivotan samalla.


    • *laudi*

      alta lumen ja jään
      kohti uutta ..

      kevättä, joka jo nyt muistuttaa
      meitä olemassaolostaan

      kohta aivan kohta on pestävä ikkunat
      vaihdettava verhot ja avattava aistit

      uusille väreille
      lintujen laululle

      ja auringolle

      Kiitos dolan :)

      • Hyvältä tuntuu Sinutkin tässä nähdä ja viimeisestä
        tapaamisestamme on kulunut pitkä tovi.
        Kuin myös tullut mieleeni että mitähän sinnepäin
        oikein kuuluu ja miten elämäsi soljuu siellä
        Pohjoisessa ?

        Niin tuttua ovat tuossa sanasesi ja toivokaamme
        että vielä täälläkin tapaisimme kuin siihen hyvään
        aikaan kaikesta huolimatta.

        Hyviä muistoja ei voi unohtaa !

        Kiitos Sinulle ja Hyviä kevään Aurinkoisia päiviä.


    • Liona32-

      Raikas kevään ttuulahduksesi oli kaunista ja syvällistä
      runoutta herkkien ennen lukemattomien lauseiden rakenteella
      kirjoitettu.

      Ihana runo, ihana kevät, kiitos sinulle dolan!

      • Muistan kun taannoin toivoit minun tänne kirjoittavan,
        mieleeni tuo jäi ja se oli myös "osasyynä" kirjoittamiseeni.

        Sitä jopa useinkin miettii että mitähän kuin miten sitä
        kirjoittaisi kuin odottaen jotain määrätynkaltaista tekstiä
        itsestään,jota voisi ikäänkuin tarjota luettavaksi.

        Oli tämän tekstin vuoro ilmaantua tänne ja tätä en kauaa
        miettinyt,sillä tämä syntyi kuin siinä hetkessä ja niin
        vaivottomasti.

        Kiitän Sinua ja katsellaan kevättä avoimin mielin kuin silminkin.


    • SiiRi.

      Vihdoinkin!

      Olisi vielä voinut lisätä tuohon loppuun. :)

      Kyllä sitä kevättä on odotettukin, kunhan vielä nuo lumet sulaisivat.

      Tykkäsin.

      • Tämä aika on vielä kovin vaihtelevaa mutta niin tulipalopakkaset kuin lumitulvatkin ovat ehkä muisto vain. Toivottavasti !

        Ai tuo - Vihdoinkin - jäi pois minulta,kas kummaa kun ei tullut mieleeni mutta
        hyvä kun muistutit ja lisäsit,jos siitä alkaisi kevät tulla todenteolla.

        Ei kyllä ainakaan yli 10v.ole tullut lunta näin paljon kuin juuri nyt on.

        Kiitos Sinulle kommentistasi SiiRi ja muuten nyt on harvinaisen paljon uv-säteilyä,johtunee otsonikadosta.


    • Kiitos "kevään tuulahduksesta"
      Sait silmäni kostumaan.
      Muistoihin kun halajan.

      Nuorena ei ehdi muistela.
      Oliko niitä muistoja.
      Vanhetessa huomaa
      vain muistelevansa niitä muistoja.
      Elämä on "ojentuva käsi"
      Kiitos runostasi

      • Tervehdys Margi ja niin kuin ollaan vanhoja tuttuja,joita on hyvä täälläkin vielä nähdä.

        Kyllä nuo muistot kuin muutoinkin ihmiselämässä ovat veikeitä ja mitä ne mahtavatkaan meille tehdä kun eri muistot saavat meistä vallan - sopuisasti.

        Ja tämä keski-ikä kuin ensisaranat vanhuudenporteille kun nuoruus on muisto vain että yhä enemmän jopa konkreettisesti ymmärtää kun vanhukset puhuvat omista nuoruusvuosistaan.

        Upeasti lausahdat : Elämä on kuin ojentuva käsi ja ehkäpä nyt saattanet kulkea Filosofisilla sivuilla niin Elämän kuin kirjankin syvänteissä,

        niissä kuitenkin : Aurinkoa Taivaalla !

        Muutoin : Ojentuva käsi olisi runonkin aiheena hyväksi.

        Lämmin Kiitos Sinulle Margi ja en minä unohda.


    • Veitikkamainen hymy.
      Kuun sirppi.

      Tummuva taivas.
      Olisiko tarvis.

      Ajatella aikaa.
      Menevien .
      Tulevien aikojen.

      Matkaa runojen maailmaan.
      Sinne missä olla saa.
      Ihan oma itsensä.

      Ilman mitään esimerkkiä.
      Yhdessä ja erikseen.

      Katoamatta kuitenkaan.
      Unohtamatta.
      Sinua.
      Minua ja meitä.
      Kaikkia kasvottomia.

      Rakkaudella muistellen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe