Oliko poistetuissa Siionin lauluissa?

tietoa kaipaava

Tuonne, tuonne kaipaan
Aatto Soinne

23

22881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tuomittu-

Ei löydy!

• Kiitos tiedosta!

Olisiko jollakin sanat tuohon lauluun.

• Lauloin kuorossa!

Tuonne tuonne kaipaan, tähti tarhain taa. Siellä siellä hohtaa, kirkkauden maa.
      Ah jos kerran sinne, pääsin mä pois. Silloin silloin mulla, rauha suuri ois.

Täällä taisto riehuu, vuotaa kyyneleet. Tuskan raskaan alla, särkyy sydämet.
      Siellä siellä itku, taisto taukoaa. Tuska riemuun vaihtuu, sielut levon saa.

Sinne sinne Herra, mua lastas viel. Ollos ovi mulle, valkeus ja tie.
      Armos armos anna, silloin nähdä saan. Siellä siellä luonas, kirkkauden maan.

• korjaus

painovirhe: 1 säe) Ah jos kerran sinne, pääsisin mä pois.

• Anonyymi

Kiitos kun löysin nämä sanat--- ne olivat sisarelleni rakkaat , hän nukkui täältä ikuisuuteen 17.10.2022

• Anonyymi

Tuo ei sitten liene "siionin laulu" joten se kuulunee vaan kirkollisiin virsiin vai kuuluuko sinnekkään, vai onko vapaiden uskontokuntien keksimä laulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kun löysin nämä sanat--- ne olivat sisarelleni rakkaat , hän nukkui täältä ikuisuuteen 17.10.2022

Kiitos! Nämä sanat ja sävel soivat tänään päässäni, sielussani.

• Kiitos sanoista!

Tiedätkö, mistä tämä laulu on peräisin, onko se jonkun hengellisen liikkeen laulu vai yleinen hengellinen laulu?

• Anonyymi

Isoisäni säveltämä ja sanoittama.

• Anonyymi

Luulen, että Heränneiden laulukirjasta Siionin virret.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isoisäni säveltämä ja sanoittama.

Aatto Sointeen.?

• en muista enää...

Siitä minulla ei ole tietoa. Yleensä kun otimme kuoroon uuden laulun "työn alle", kuoronjohtaja kertoi laulun historiaa, mutta en sitä valitettavasti muista tämän laulun kohdalta.
      Meidän kuoro lauloi tätä monesti kirkossa jumalanpalveluksessa, kun kuolleet henkilöt oli lueteltu, siis heidän muistolle.

• kaunis laulu

Hautajaisissa tämäkin on laulettu

• Anonyymi

Ihana laulu, allekirjoitan joka sanan.

• Anonyymi

sininen laulukirja,löytyy sivulta 92

• Anonyymi

Mikä siinä oli vikana kun piti poistaa,?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siinä oli vikana kun piti poistaa,?

eikö kukaan tiedä miksi jokin laulu poistetaan laulettavista !?

hohoijaa teidän kanssanne.

• Anonyymi

"Ällös anna taiston mieltäs masentaa..."
      Mikä laulu, onko se jokin poistettu virsi?
      Kuka muistaa, kuka tietää?

• Anonyymi

Tiedän tämän laulun, meinas kyllä masentaa, mutta ihan asiaa se oli.

• Anonyymi

minä tiedän se oli rakkaus laulu väinö kuusisen kirjasta joulu puu on rakennettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä tiedän se oli rakkaus laulu väinö kuusisen kirjasta joulu puu on rakennettu

huuhuaa innasen huudetut jutut

• Anonyymi

Tiedätkö sellaista laulua, jossa linja oli huono, se katkes, yksisuuntainen linja ei toimi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      89
      6063
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4720
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2478
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      31
      2189
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      43
      1174
    Aihe