Oletteko te sosionomiksi opiskelevat päässeet alaan liittyviin kesätöihin helposti? Olen ensimmäisen vuoden opiskelija vasta, ja kesätyöt ovat edelleen etsinnässä... Olen etsinyt enimmäkseen ihan muita kesätöitä koska osaamista en tunne omaavani vielä mitenkään hirveästi tässä vaiheessa opintoja omaan alaan liittyen. Mietin kuitenkin, että voisikohan olla mahdollisuuksia johonkin kuitenkin päästä. Millaisia kokemuksia teillä on?
Sosionomi-opiskelijan kesätyöt
3
2851
Vastaukset
- Sosionomi amk
Hei!
Olen toisen vuoden sosionomi opiskelija ja pääsin kesätyöhön (jatkuu keikkatyönä läpi vuoden) yksityiseen palvelukotiin mielenterveyskuntoutujien ohjaajaksi. Työ on 2-vuorotyötä ja paikka ei ole pk-seudulla. Palkka on g17 mukaan, eli sen 1757€ lisät.
Minulla oli sama ongelma ekana vuonna. En kokenut, että olisin ollut mitenkään valmis alan töihin. Minulla ei siis ole harjoittelujen lisäksi muuta kokemusta sos.alalta. Laitoin hakemusta ekana vuonna lastenkoteihin ym. Harvemmin ottavat kyllä ekan vuoden opiskelijoita.. Nyt tokana vuonna työhaastattelukutsuja on tullut ja tosiaan sen kesätyöpaikankin sain.
Kehitysvammapuolelle ainakin haetaan aika paljon porukkaa, esimerkiksi Eteva hakee.
Kannattaa jo tammikuussa alkaa etsimään kesätyöpaikkaa! Paikat menee todella nopeasti! Menet vaan itsevarmana haastatteluun ja tekemällä sitä oppii :-) Tsemppiä!
Kiinnostaisi kovasti paljon muut sossuopiskelijat saavat kesätöistä palkkaa ja minne on päässyt töihin..?- si
Kesätöissä ohjaajana lastensuojelulaitoksessa. palkka 2100€ - 5%. Lisäksi tulee erilaiset työvuoroista tulevat lisät.
- Gurllllll
Haeppa Seurelle, siellä tarvitaan aina työntekijöitä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452914Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362882Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061684Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611448
- 951302
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2241216