siementen määrä pusseissa

tipitii..

tuli tässä mieleeni, tuota alempaa ketjua lukiessani, että..

ostin pussillisen luumutomaatin siemeniä (en ole aiemmin ostanut tomaatin siemeniä).
mahtaako olla normaalia, että siemenpussissa oli vain 11kpl siemeniä? siis mitenkä miusta tuntuu, että ennenvanhaan nuo siemenpussit oli paaaaljon isompia - siis siemeniä oli pussissa kuin pussissa reilusti, eikä vaan "kymmenen kappaletta". hintaa oli kuitenkin pari euroa, joka tuntuu nyt älyttömän paljolta :D

en tosiaan ole aiemmin tomaatinsiemeniä ostanut, mutta kesäkukkien siemenissä oon havainnut samaa suuntausta. aina vaan vähemmän ja vähemmän siemeniä. siksipä otan aina omistani siemenet talteen, mutta pitäähän sitä välillä jotain uutta kokeilla :)

aiempina vuosina saattoi siementen määrän pussissa arvata ravistelemalla, nykyään kun sitäkään ei voi enää tehdä. siemenet on pakattu sinne pikkupussiin ison pussin sisään :)

eipä siinä mittään, siemenet on nyt kylvetty. katotaan itääkö niistä yksikään ja pysyykö hengissä kesään saakka.

6

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa harmitellut

      Onneksi tomaatinsiemenet yleensä (ymmärtääkseni) itää hyvin. Eikä niitä näin normi "pienpuutarhuri" oikein montaa tainta tarvitsekaan. Itsellä minimaalinen kasvihuone lähes täyttyi 6 taimesta - siis viime kesänä.

      Ja juu; on harmistuksella merkille pantu sama seikka.

      Juuri kylvin Seemnemaailm -firmasta Virosta tilaamani levisian ja hammasakankaalin siemenet. Toinen tosi pieni siemen, ja toinen vielä pienempi. Ja pusseissa siemeniä 6-8 kpl!
      Jotenkin kukkien kyseessä ollessa tämä nyppii vielä enemmän! Niistä kun soisi tulevan jonkin näköisen puskan.
      Ja etenkin kun otetaan huomioon, että (jälleen ymmärtääkseni) levisia esim. on aika vaikea itämään.

      Saman firman siemenpusseista on vielä muutama avaamatta, mutta jos tämä linja säilyy, niin jätän nuo "etäsiemenet" jatkossa tilaamatta.

      • ehkä hyväkin joskus

        Ehkä minulle on vaan hyväksi,ettei ole ihan kovin suurta määrää siemeniä.Nytkin laitoin punaista ja keltaista tomaattia,kirsikkatomaattia molempia värejä ja amppelitomaatteja.Enkä meinaa raaskia ylimääräisistä luopua ja taimia vaan tulee lisää ja lisää.


    • puuta heinää

      Itse olen huomannut pitkään taimikasvatusta harrastaneena, että mitä harvinaisempi kasvi tai erikoislajike, sitä vähemmän siemeniä pussista löytyy. Ja kalliimpi hinta, totta kai ;) Ehkä erikoisuudet tuottaa huonosti siementä ja niillä on kova kysyntä, tai jotain. Siemenluetteloissa ja joissain kaupan pusseissakin onneksi tuo siemenmäärä mainitaan, niin ei tule pettymyksiä.
      Itse olen samoilla linjoilla edeltäjän kanssa, liioista taimista on vaikea luopua ja tila loppuu kesken jo ensimmäisillä koulinnoilla...

      • Salaatinsyöjätär

    • germinaatti

      Vieläkin pitää jatkaa purnaustaan; seemnemaailm -siemenpusseista.

      Maurinmalvan siemeniä pussissa oli 6kpl, joiden kanssa yritin pelata varman päälle. Eli laitoin ne kostean talouspaperin väliin lasipurkkiin esi-idätykseen.
      Kaksi iti oitis. Kaikki tietenkin kuitenkin kylvin.

      Jokunen päivä on nyt vierähtänyt - ja vain yksi piikki on pistänyt mullan pinnasta esiin.
      Voi sniff!
      Ei näiden varaan kyllä kannata ensi kesän kukkapenkkiään perustaa! ;-)

      Mutta hip-hei: toisaalta iloitsen siitä ainokaisesta levisian alusta, joka kylmäkäsittelyn jälkeen putkahti pintaan. Toivottavasti saan sen pidettyä hengissä, niin pääsee sitten kesällä mehitähden viereen hengailemaan.

    • hephep,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe