onko sikari pahempi kuin tupakka?

Luomulehmä

Olen sattunnaispolttaja; käryttelen yleensä vain viikonloppuisin useimmiten muiden päihteiden kyytipoikana. Jokin aika sitten olen siirtynyt sikareihin tupakan sijaan.
Voin olla monta viikkoa polttamatta, mutta toisinaan voi sikkeä palaa vaikka askin verran päivässä.

Mieltäni on nyt alkanut askarruttaa sen terveellisyys. Ja onko sikari pahempi/myrkyllisempi kuin vastaava määrä tupakkaa? Ja en puhu nyt niistä varsinaisista isoista sikareista, vaan pienistä filtterin kanssa varusteltuna. esim. Ritmeester, Al-capone... Niitä vedän siis henkeen ihan tupakan lailla.

En ole löytänyt varsinaista tietoa tästä asiasta; onko sikari suurempi paha kuin tupakka. Löytyykö tietoviisaita?

Ja muutenkin mietityttää onko tälläinen ns. viikonloppukäryttely huomioon otettava terveysriski ja pitäisiköhän sekin jo lopettaa.
Mutta tupakka vaikuttaa meihin kaikkiin erilailla, yksilöitä kun olemme. Eli ehkä vähän vaikea lähteä vertailemaan.

Poltteletko satunnaisesti silloin kuin maistuu (ehkä jopa päivittäin), muttet ole koukussa., Omassa tuttavapiirissäni ei tälläistä paljookaan esinny, eli se on yleensä joko tai. Vai?

Eniten minua harmittaa se miten seura tekee kaltaiseksenn, eli tupakointi todellakin on sosiaalinen tapa!

5

8528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cancer fun

      Syöpä tulee.

    • L.S./M.F.T.

      Jos tosiaan henkeen vedät, niin on haitallisempaa kuin savukkeet. Sikarin savu (myös filtterisikarin) on paljon savukkeen savua vahvempaa. Sikarin savua ei ole tarkoitus vetää henkeen, ja nikotiinia imeytyy suun limakalvojen kautta.

      Itse polttelen satunnaisesti lähinnä savukkeita... sikareitakin toki palaa. En ole onneksi ikinä saanut itseäni koukutetuksi tupakkaan, vaikka yli puoli vuotta poltin n. puoli askia päivittäin. Sen jälkeen lopetin kuin seinään ilman mitään ongelmia, ja olin kokonaan muutamaa sikaria lukuunottamatta polttamatta puolisen vuotta.

    • Luomulehmä

      En tiedä mistä olet tietosi saanut siitä, että sikari on vahvempaa kuin tupakka ja onko se todettua faktaa. Mutta uskon kertomaasi "L.S./M.F.T." Kiitos, sillä nyt motivoiduin niin, että taidanpa totisesti vähentää sikarointia radikaalisti :D Ja maistuuhan se tupakka paljon laimeammalta kuin sikke, eli siitä voi päätellä jo jotain.

      Olen ihmetellyt miten koukussa ihmiset voivat olla tupakkaan. Itsekkin teinivuosina poltin 2vuotta putkeen päivittäin, mutta lopetin sen ilman mitään tuskia kuin seinään. Se riitti, kun yhtenä päivänä poikaystäväni sanoi, että haisen pahalta :-)

      Onnekkaita ovat ne joilla ei ole taipuvaisuutta riippuvuuksiin.

      Syöpä tulee jos on tullakseen. Jotkut polttavat koko ikänsä sairastumatta, Ja toisinpäin. Eli se on aika paljon myös tuurista kiinni. Mutta kyllä, tupakointi on yksi (monista muista) keinoista kaivaa itselleen hautaa.

    • Raulikö

      0len 34.v ja tupakointia takana 20.v viimiset 5.v menny 2 askia päivässä.
      Nyt 1.kk ilman tupakkaa, mutta viikonloppusin muutama al capone tullu imastua (hyvää)
      No väliäkös sillä mitä vetää ja kuka vetää, tsemppiä vaan urillenne apinat.

    • Anonyymi

      Ei sikari silloin tällöin pahaa tee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe