Kauanko makselen

Liirinen

Ulosotossa on noin 60 000 euroa mulla. Maksan joka kuukausi n. 600 euroa sinne, montakohan vuotta arviolta menee ennenkuin kaikki on maksettuna sinne? Oletetaan siis ettei sinne mene enempää laskuja ym.
Kiitos infosta!

17

5005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liosiekdkdkk

En jaksa laskea mutta äkkiä katottuna maksaisit velkaa pois 7200€ pois, eli kymmenessä vuodessa maksaisit 72000€ valitettavasti vaan korot nostavat tuon summan sellaiseksi että tuolla rahamäärällä et valitettavasti saa velkaasi maksettua ennenkuin ne vanhenevat 15 vuodessa.. eli maksat velkaasi n. 108000 eurolla pois etkä ehdi silti edes maksaa niitä pois kokonaan eennen niiden vanhenemista.. niin, ja tämä on siis ihan mutu tuntumalla, en jaksa nyt lawkea tuon tarkemmin mutta tuolta tuo minusta vaikuttaisi. Tuo summahan kasvaa korkoa 8% vuodessa, että siitä voit laskea vähän osviittaa.. jos et maksaisi yhtään vuoden aikana velkaa pois pelkästään korkoa tuolle tulisi lisää 4800€. Kun maksat tuon 600€ kuukaudessa, 7200€ vuodessa, silti velkasi lyhenee vain n. 3000€ vuodessa alkuvuosina.. todella perseestä.. 15 vuoden velkahelvetti on valmis.

• chxthxbai

Kysytkö aivan tosissasi? Osaathan tuon pääoman osalta laskea itsekin.

Jos otetaan siis vain pääoma, eli 60.000 euroa jaettuna 600 eurolla = 100 kuukautta. Ja sehän on reilut 8 vuotta.

Sitten menee mutkikkaammaksi, kun veloille kertyy kuitenkin korkoa koko ajan.

Lisäksi täytyy muistaa se, että ulosotossa olevat velat vanhenevat nykyisin viimeistään 15 vuoden kuluttua velkomustuomion antamisesta (jotkut 20 vuotta), joten mikäli velkasi ovat vanhoja, voivat vanhentua ennen kuin ehdit maksaa kokonaan pois.

Summa summarum: tarkkaa vastausta on mahdotonta antaa. Mutta, jos velkomustuomiot eivät ole kovin vanhoja, niin ainakin vuosikymmenestä puhutaan.

• vinkkisulle

Halvemmaksi tulee jättää maksamatta,koska korot ja kulut nostaa tuon summan niin isoksi että maksat 15 vuoden aikana kyllä isom summan mutta itse velka ei paljon vanhene KOSKA KOROT JA KULUT VIE RAHAT!

Mieti kannattaako vai laitatko sukkasen varteen tonki rahan joka kuukaus.

• masentunutvelallinen

Hei Liirinen tuliko vastaus perille voitko laittaa sähköpostina minulle
      kirjoituksen takaisin ?
      [email protected]

• Liirinen

Ei tullut vastaustasi perille..

• masentunutvelallinen

Sen takia pyydän kirjoitusta takaisin että voisin kirjoituksen tässä palstalla
      julkaista kun en ollut vielä rekisteröitynyt Suomi 24.

• idieeifkfkz

En muista minkä pankin lainalaskurilla äsken laskin niin kun lainanmääräksi laitetaan 60000 ja koroksi 8% (joka on ulosotossa oleva viivästyskorko) ja maksuajaksi 15v niin lyhennyksen määräksi tuli 573.39€.. jos sulla on ulosotto ihan alkumetreillä niin ulosottohan ottaa noita kuluja alkuunsa ihan kiitettävästi. Eli käytännössä saatat hyvällä tuurilla saada juuri ja juuri velat maksettua ennenkuin vanhenevat.. tuo 15v (jos ei velat ole rikoksesta johtuvia tai yksityishenkilöltä lainattua) kun on kulunut velat nollaantuvat jokatapauksessa eikä ole mitään merkitystä sillä, onko siellä nuo velat kasvaneet mitenkä suureksi. Siis kunhan et uutta velkaa sinne päästä. Eli pimeä työ kunniaan, tinat töistä, nostelet normisti työttömyyskorvausta ja teet mukavaa tiliä pimeillä töillä.. toinen vaihtoehto on että otat tinat töistä ja teet aina silloin tällöin vain lyhyitä työpätkiä.. sitten vaan aina tinat kun ulosotto alkaa käymään palkkaan kiinni. Surullista, mutta onhan se nyt perseestä että jos 60000€ menee ulosottoon, pitää maksaa 105000€ että saa ne kuitattua sieltä pois.. ei kovin hyvin motivoi maksamaan velkojaan. Vaikka siis omaa tyhmyyttähän se aina on kun on ylivelkaantunut. Itsellä on onneksi vain 25000€ ulosotossa ja saan ne maksettua sellaisessa ajassa pois että kannattaa vielä töitä tehdä. Laskin juuri niin viisi vuotta ja sitten olen kuivilla, ja vielä nopeampaan, jos saan takuusäätiöstä hakemani takauksen..

• Liirinen

Kiitos vastauksista. En aio päästää nyt enää sinne ulosottoon mitään. Työtä mun on pakko tehdä, on hyvä duunipaikka ja käteen jää kuitekin uo:n jälkeen vielä 1200 euroa, eli pärjään sillä kyllä kun vähän nipistelee elämäntyyliä. Olen jättänyt KAIKKI turhat ostokset pois, että pärjään näin. Ei siis ole mitään hätää. Oon 30v, eli jos maksan nyt 15 vuotta velkoja niin millä tavalla ne vanhenee?
      Onko se 15 vuotta siitä kun velka mennyt ulosottoon vai?
      oNko jotain nettisivuja tuohon velan vanhenemiseen, itse olen niin huono koneiden ja internetin kanssa. Kiitos vielä kaikille ja lisää infoa tulemaan vain. Pimeisiin hommiin en lähde, kun ainakin jonkun verran tuo velka lyhenee kun pystyn maksamaan aina vähintään tuon 600 e kuussa.

• Liirinen

tuollaisen löysin oikeus.fi sivuilta, eli . Määräaika on 20 vuotta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on luonnollinen henkilö tai jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalveluun. Ulosottoperusteen määräaika lasketaan siitä, kun yksipuolinen tuomio taikka lainvoimaiseksi tullut tuomio tai muu lopullinen ulosottoperuste on annettu.

Olenkohan minä luonnollinen henkilö ja mitä se tarkoittaa?
      Luulin aina, että 30 vuotta on se max. kun pitää velkoja maksella. Eli kun 15 tai 20 vuotta on kulunut veloista, niin olen velaton toisin sanoen? Ei se kuulosta niin pahalta kuitenkaan, maksan siihen asti tuon 600 e kk vähintään. Joskus saan enemmänkin maksettua, jos on enemmän töitä..

• iifiiiiid

Luonnollinen henkilö tarkoittaa sitä että jos olet velkaa yksityishenkilölle. Vaikka nyt kaveri lainasi sinulle 20000€ ja olette tehneet asiasta velkakirjan. Jos velat ovat pankkilainoja, vippejä, kulutusluottoja, luottokorttilaskuja.. silloin vanhenemisaika on tuon 15 vuotta. Ja aika lähtee kulumaan jokaisen velan kohdalta siitä hetkestä kun siitä on saatu käräjäoikeuden päätös. Eli selvemmin sanottuna sinä päivänä kun vaikka nyt 3000€ luottokorttivelkasi siirtyy ulosottoon, alkaa se vanhentua..
      Tsemppiä sinulle, kova tulee tie kyllä olemaan, hyvällä tuurilla saatat saada velkadi maksettu 13-14 vuodessa. Se on vaan, että jaksaako sitä elää niin kauan noin pienillä tuloilla? Ja velkojen vanheneminen tarkoittaa siis sitä että sen jälkeen kun kaikki velkasi ovat vanhentuneet, ne nollantuvat ja luottotietosi puhdistuvat. On tuo 15 vuotta silti aika tolkuttoman pitkä tuomio..

• Liirinen

no ei kai tässä ole vaihtoehtoja kuin maksella se 15 vuotta. Vanhempani antavat varmaan ennakkoperintöä jossain vaiheessa, niillä sitten maksan velkaa pois.
      Kiitos vastauksista vielä.

• Sisulla menee.

Kyllä sen suomalainen kestää.
      Kokemusta nimittäin on.
      Mulla on 46 päivää kun luottotietoni puhdistuvat.Ne menivät helmikuussa 1998.
      Heinäkuussa 2007 maksoin viimeisen rästini,mutta meni vielä melkein 4 vuotta ennen kuin viimeinen maksuhäiriö-maksettu poistuu,siis 1.5.2011.
      Hengissä ollaan.

• Hoitsu-jättipalkka

15v on kohtuuttoman pitkä aika odotella,mutta tähän on ihminen ajettu.Alunperin pieni vippi kasaantuu esim.5-6vuoden aikana niin suureksi,ettei ole mitään haluakaan lähteä maksamaan.Jos korot ja kulut juoksee nopeammin kuin itse velkasumma ja pienestä rahasta kokoaika ulosmitataan ja siltikään itse velka ei koskaan pienene niin käytännössä on aika hankala löytää motivaatio maksamiseen.Silloin jää vaihtoehdoksi antaa olla ja odotella velan vanhentumista.Velkajärjestely on erittäin harvan ihmisen kohdalla mahdollinen.

• Liirinen

Mutta en taas näe mitään järkeä siinä, että lopetan työni, ryhdyn työttömäksi ja kituutan niillä työkkärin rahoilla vaan siksi että ei tarvisi maksaa ulosottoon mitään. Kyllä tuo 15 vuotta menee miten menee, pääasia että jää kuitenkin rahaa pakollisiin elämiseen ym. Ja onhan tuolla avomiehellänkin palkkatuloja, että saadaan maksettua asuminen ja eläminen. Mitään luxus elämistä ei tule, mutta silti hyvä elämä meillä on mielestäni. Kun velat vanhenevat, olen silloin 45 vuotias joten onhan sitä elämää vielä sittenkin :)
      Onnea "sisulla menee", mahtavaa!

• papapao

Ootko käynyt velkaneuvojalla? Kannattaa ainakin lähteä hakemaan velkajärjestelyä. Sehän muuttui niin tuossa vähän aikaa sitten, että.kevytmielinen velkaantuminen ei sille välttämättä ole este. Silloin maksaisit sen. Hmm, onko se kolme vai viisi vuotta? Tuota velkaa pois ja sen jälkeen loput pyyhitään pois. Tietysti jos velat ovat vasta menneet ulosottoon ei ehkä heti kannata lähteä tuota hakemaan. Kovin uusille veloille tuota ei varmasti myönnetä. Mutta kannattaa tuota ainakin harkita, ja mene ihmeessä velkaneuvojalle ainakin. Sieltä saat varmasti ainakin hyviä neuvoja, itse ainakin sain. Tsemppiä sinulle. Itsellä vielä kaksi kuukautta odottelua, sen jälkeen on tilitiedot puhtaat 6kk taaksepäin ja lähden toivomaan että saisin takuusäätiön takauksen.. :) ikää on 27v ja saisin tuon takausksen avulla maksettua ulosottoni pois siihen mennessä kun 31v tulee mittariin.

• Sisulla menee

Juuri noin "Liirinen".
      Olin 43 kun menetin luottotietoni.(1998)Siis alkoi tämä makuhäiriömerkintäkausi.Nyt 56.

Koko tuon ajan olen myös kerännyt eläkettä.Oli aamupäivätyö ja sitten yötyö.
      On myös ollut avioero,kaiken omaisuuden menettäminen asunnosta alkaen.
      Hoitsun palkoilla ei eläkettä ole tietenkään paljoa tullut,mutta on kumminkin.

Nyt olen työtön samoin puoliso.Ansiosidonnaisella päivärahalla ollaan.Mutta kyllä me hyvin pärjätään,vaikkakin kolme aikuista lastamme on kaikki sairaita,fyysisesti ja psyykkisesti.

Yksi opetus on tässä vuosien varrella ollut myös se että on oppinut elämään "vähällä".
      Auto on uudehko,muttei ollut mikään itsetunnon jatke.
      Kiikun kaakun on onko sitä varaa pitää,mutta en siitä nyt ainakaan vielä luovu.

Meistä suomalaisista löytyy selviytyjätyyppejä.Ole sin' sellainen myös Liirinen.

• m.velallinen

Sun kandee nostaa ulosotto summaa kuukaudessa ja isommaksi
      ja velkojilta hakea koroista ja kuluista tietyllä lomakkeella tai vapaa muotosena
      korkojen ja kulujen osilta kevennystä niihin tarkka kirjanpito
      ja selvitys taloudellisesta maksuvarasta. Tilaa aika kunnalliseen
      velkaneuvontaan tai soita takuu-säätiölle heillä maksuton puhelin
      linja käytössä. Stemppiä. [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      149
      4392
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      195
      3941
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      30
      2663
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2442
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2193
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      5
      1780
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1508
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1434
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1311
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      36
      1129
    Aihe