MB E 320CDI 2004

Hajoo ne mersutkin

Kovien pakkasien myötävaikutusten vuoksi alkuperäinen akku alkoi hiipumaan ja sen seurauksena ilmeisesti laturikin lopetti hommat. Akku 120€, laturi 400€ ja lisäksi vaihdoin termostaatin 60€, asennustyö 0€.
Matalan jännitteen takia SRS-valo syttyi vanhan akun aikana eikä se ole vieläkään sammunut, ilmeisesti pitää viedä nollattavaksi vai onko tiedossa muita konsteja?

16

5025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajoo ne mersutkin

      Niin ajokilometrit unohtui jos jotain kiinnostaa.
      263000km

      • 240t

        No, vähän piteenpään kulki kuin minulla, mutta mistä noin halpa laturi?


      • Hajoo ne mersutkin
        240t kirjoitti:

        No, vähän piteenpään kulki kuin minulla, mutta mistä noin halpa laturi?

        Varaosaliikkeestä suhteilla, mitä se sit normaalisti maksaa?
        Ebaystä suoraan saksasta olis saanu 275€ hintaan.


    • harri T

      Mitenkä laturi on noin arvokas ? paljonko myyvät välikäsien kautta rosvoamalla perus henkilölle jos menee laturin takia autoa huoltoon viemään ?

    • KKivelä

      Motonet laturi 329.-, yleensä menee vain jännitteensäädin, joka on helppo itsekin vaihtaa, hinta 75.-. Niistä saa tietysti vielä asiakaskortilla alennuksen.

    • mbe320cdi

      akku on sulla edelleenkin huono. Mulla on samanlainen auto ja akut ei kestäneet koska siellä hyrrää kaikenlaista vempainta koko ajan. Laitoin autoon tammiluussa AGM akun joka pelaa vaikka nurinpäin. Maksoi 250e ja nyt riittää virta.

    • Hajoo ne mersutkin

      Kyllä tuo akku on pelannut nyt hyvin vaikka webastokin on käytössä, sain sen vaan edullisesti ja 2 vuoden takuu. Varmaan tuo AGM on paras mutta mulle tuo 120€ akku riittää, 105Ah.

      • vajaavirtanen

        Vaihdoitko molemmat akut, useimmissa nykymeseissä takana toinen akku.


      • 280cdiw211

        Usko nyt vaan, w211 tarvitsee AGM-akun.Tiedä sitten oliko sulla laturissa vikaa alunperinkään, kun ei se auto toimi perinteisellä akulla.

        Älä usko kaikenmaailman akkuliikkeiden asiantuntijoita. Taitaa lukea ihan käyttöohjekirjassakin, että asenna vain AGM-akku.


      • Hajoo ne mersutkin
        280cdiw211 kirjoitti:

        Usko nyt vaan, w211 tarvitsee AGM-akun.Tiedä sitten oliko sulla laturissa vikaa alunperinkään, kun ei se auto toimi perinteisellä akulla.

        Älä usko kaikenmaailman akkuliikkeiden asiantuntijoita. Taitaa lukea ihan käyttöohjekirjassakin, että asenna vain AGM-akku.

        Niin ja se alkuperäinen akku ei ollut AMG ja toimi 8 vuotta.


    • hajoo ne mersutkin

      No höpö höpö, hyvin on toiminu. Varmaan se sun AMG on hyvä, mutta kyllä siellä tavallinenkin akku toimii kun se on auton mallinmukaan ostettu. Laturi oli sökö, senhän kertoi jo auton mittaristossa oleva hälytysvalo.

    • hehe eih

      Voihan mittarivalo palaa muutenkin, vaihdoit ehjän laturin uuteen HEH.

      • Kuinka se

        voi palaa? Kerro Eino keino, kerro Eino kerro.


      • akkupoks
        Kuinka se kirjoitti:

        voi palaa? Kerro Eino keino, kerro Eino kerro.

        Molemmat akut täytyy vaihtaa yhtäaikaa, uusi akku ei varaudu täyteen vanhan kaverina.


    • 280cdiw211

      Ei välttämättä tarvitse vaihtaa molempia akkuja samaan aikaan jos pikkuakku on ehjä...

      Voit tarkistaa akkujännitteen ja latausjännitteen ajon aikana:
      1. Virta-avain ykkösasentoon
      2. Ajotietokoneeseen valitaan ajonopeuden näyttö
      3. Trippimittarin nollausnappia painetaan kolmasti

      ...jolloin tulee näkyviin huoltovalikko. Käynnistä auto niin voit seurata jännitteen vaihtelua. Noista valikoista löytää muutakin mielenkiintoista. Älä siltikään valitse ESP:n dynomodea äläkä nollaa huoltovälinäyttöä. Ellet ymmärrä mitä olet tekemässä tai et osaa englantia niin älä edes avaa huoltovalikkoa.

      Alkuperäisenä kaikkiin w211-korisiin on asennettu AGM-akku. AGM-akuille tarkoitettu laturi ei lataa lyijyakkua oikein.

      Lisäksi perinteinen lyijyakku voi olla turvariski. W211:ssa akku on sisätiloissa ja ainoastaan pieni huohotusletku varmistaa kaasujen johtumisen ulos autosta. Lyijyakkua käytettäessä muodostuvien kaasujen pääsy sisätiloihin on todennäköisempää häiriö-, vika- kolari-, tai muissa tilanteissa.

    • 280cdiw211

      Tarkistin alkuperäisen w211-akun - siinä ei tosiaan lue AGM vaam VRLA. AGM ja VRLA tarkoittavat kumminkin samaa asiaa.

      AMG on sitten mersulla eri juttu, ei sekoiteta sitä näihin akkuasioihin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe