Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Fujifilm FinePix HS10

Fuji1

Hei

Onko kenelläkään kokemuksia yllämainitusta kamerasta?

10

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • west55

      On, ja nyt on tullut seuraaja HS-20, megoja lisätty kennoon sekä muutamia pieniä muutoksia. Paras juttuhan molemmissa kameroissa on tuo aito rengas-zoomi. Kamera on joiltakin osin parempi kun ns. järkkärit.

      • tööt1

        Onko kellään kokemuksia nyt tästä uudesta HS20:stä?


    • Leenamarketta

      Mulla on Fujifilm Finepix HS 10 ja siinä on ongelmana se, että sammuttaa näyttöä kesken kaiken, onko kellään muulla sellaista tullut eteen samaisen kameran kanssa? Kerran jo käytin liikkeellä arvuuttamassa että mikä mättää. Monta hyvää lintupongausta on jäänyt väliin kun kameran näyttö pimenee.

      • Ripahi

        Säädä sitä virransäästötilaa pidemmälle, niin ei sammu näyttö niin usein. Minulla on ko. kamera ja olen erittäin tyytyväinen siihen.


      • kasvain1234567890

        sehän johtuu siitä että kun sormi tai joku menee ton silmäreiän eteen??!!


    • _huolestunut tyttö_

      On kyseinen kamera, mutta minulla taas on ongelmana, se, että se on kuukauden käytön jälkeen reistannut siten, ettei se käynnisty. Vaikka pattereiden pitäisi olla suht koht täynnä ! Kertokaa vinkkejä, ja onko teillä ollut samanlaisia onglemia.
      Tilasin kamerani netistä.

    • Torpparin poika

      Minulla on ollut nyt kesän käytössä tuo HS20. On ns. "heittokamerana" eli otetaan silloin matkaan kun en ota järjestelmää. Yllättävän hyvä kamera, mutta tarkennus nopeus ei yllä noihin minun järjestelmien tasolle - eikä pidäkkään. Yllättävän monipuolinen kamerana. Kamerassa on EXR - tila jos haluaa päästä helpolla, mutta kameraa voi myös säätää todella hyvin. Loistavia kuvia alueella 35- 300 mm hiukan heikompaa piirtoa alueilla 34-35 ja 300 - 700 mm. Normi käytössä jos ei isoja suurennuksia (yli A3) tee niin ei huomaa mitään. On jotenkin laadukkaamman oloinen kuin halvimmat järjestelmä kamerat. Sähköinen etsin on omasta mielestäni hiukan hidas kun olen oppinut optiseen etsimeen. Tämä HS20 on hyvä välimalli siirryttäessä pokkarikamerasta järjestelmään. Myös järkkärin täydentäjänä menee hyvin. Kamerassa on siis pokkarin vaivattomuus ja järkkärin ominaisuukset. laitan tuohon perään videolinkin youtubeen jossa on vastakkain HS20 ja Nikonin järkkäri.

      http://www.youtube.com/watch?v=rfnv9pRUJrU

      Eli aika hyin vetää vertoja järjestelmä kameralle ollen jopa parempi, mutta määrätyissä tilanteissa potku ei riitä.

    • FUJIII

      Jeps, itellä löytyy HS10 ja kuvaillu oon topsi paljo sillä.

      Nyt oon myymässä sitä vaihtaessani parempaan kameraan, jossa olisi vaihdettava objektiivikin. Muutenhan tuo on hyvä, tarkkoja kuvia, monta ohjelmaa, makrot jne.

      Tuohon näytön sammumiseen, en tiedä millä tavalla se sammuu ja missä tilanteessa, mutta itsellä ainakin silloin jos sen laittaa lähelle jotain esinettä, ihmistä tai jtn. vastaavaa, koska silloin kamera ymmärtää että sulla on silmä siinä etsimessä, jos et halua kattoa näytöstä sitä mitä oot kuvaamassa.

      Ja tuohon patteriongelmaan se, ku itellä ainakin on ladattavat patterit ja toimii tosi hyvin, mutta esimerkiksi Ikean keltaset patterit on tosi huonoja, ja ku yrittää niillä pattereilla käynnistää kameraa, se alkaa "tikittämään" hiljaa. Joskus se tekee sitä muutenkin.. samalllain kaverillani.

    • X100__

      HS10 ja HS20 kameroissa on ns. silmäntunnistus, joka vaihtaa kuvan automaattisesti näytöstä etsimeen jos käyttäjä siirtyy katsomaan etsimestä. Tällöin näyttö sammuu. Näin voi käydä, jos joku hiha/hihna tms. vahingossa menee kameran silmäntunnistimen eteen.
      Tän toiminnon saa pois päältä asetusvalikosta.

    • fujifani

      Kyllä mulla on järkkäri jäänyt melkein tyhjän pantiks sen jälkeen kun hommasin kakkoskameraksi Fujin HS10:n. Todella mukava ja monipuolinen kapine joka kulkee kompaktisti ilman kameralaukkua ja tekee loistavaa videookin. Harvemmin uskaltaa mitään kellekään suositella, mutta tätä kyllä voi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe