Rohmu anoppi

Roobois

Anoppi sattui kerran tulemaan kylään kun olin juuri leiponut. Kyseessä oli ihan normaali puolen litran pullataikina josta osan ajattelin laittaa kahvipöytään ja loput pakastaa.
Anoppi hyökkäsi leivinpöydän ääreen, tökki ja sormeili pullia (yäk) ja hykerrellen silmät kiiluen totesi että "Voi hyvänen aika, mihin sinä nämä kaikki saat mahtumaan, pilallehan nuo menee!". Kerroin että tarkoitus on pakastaa ne.
Anoppi ei kuunnellut, siunaili vaan pullamäärää ja sanoi että hän kyllä vie siitä puolet kun piallehan ne menee, vie ne toiselle pojalleen kun se niin tykkää lämpimäisistä (peräkammarin poika).

No sitten meillä oli perhejuhlat joihin tein mm. koristeltuja liha- ja kalaleipiä ja laskin vierasmäärän mukaan menekkiä.
Anoppi taas hykerrellen torui että noin paljon haaskioon olen tehnyt leipiä että siitä pitää antaa matkaevääksi hänen sukulaisilleen mukaan, pitkällä matkalla ei tarvi sitten pysähdellä huoltoasemille. Ja taas silitteli lohisiivuja leivän päällä ja tökki sormellaan. TODELLA oksettava tapa lähmiä tarjottavaa ruokaa !!
Minun oli pakko sanoa että katsotaan sitten juhlien jälkeen jääkö siitä evääksi annettavaa, ensimmäiset vieraat kun eivät olleet edes vielä saapuneet ja osa oli tulossa vasta myöhemmin illalla.
Anoppi siihen sihahti että "Sinäkin oot niin omas päälle !"
Jossain välissä juhlia anoppi lappoi leipiä kaapista löytämäänsä isoon kakkukupuun ja työnsi tämän sukulaisilleen kainaloon, kuin jonkun "salapullon" kuiskaillen ja silmää vinkaten.
Sinne meni minun kakkukupukin sen siliän tien.

Juhlien mentyä anoppi kysyi että jäikö leipiä paljon yli kun olin niitä niin paljon tehnyt. Ja tosi on, että yksi ainoa leipä jäi. Olishan se ollut ihan mukavaa että omalle perheelle olisi siitä ollut vaikka iltapalaksi jämiä, mutta näin naftisti se meni.

4

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • andersson isolla

      olipas taas uskottava tarina, mitähän tuollakin olis tarkoitus saavuttaa.

    • Mitä näkyy peilistä?

      Jos ei ole rahasta kiinni, niin tee ensi kerralla enemmän leipiä, jotta riittää pitkämatkalaisten vieraiden evääksi ja oman perheen itapalaksikin.

      Jos et voi kestitä kunnolla pitkämatkalaisia vieraita kuten suvussa on ollut tapana ja mihin he ovat tottuneet ja mitä odottavat, niin jätä seuraavalla kerralla pitkämatkalaiset kutsumatta ja pidä juhlat pienemmässä piirissä.

      Pullaa ei tarvitse antaa peräkammarin pojalle vietäväksi, jos ei halua. Mutta voihan tuosta vielä joskus olla iloakin, että on pitänyt suhteet sukulaisiin hyvinä. Jospa se peräkamarin poikakin sitten tulisi teille vaikka talkooavuksi tai muuttomieheksi kun tarvitaan.

      Ja pidä anoppi kurissa. Kylässä ei mennä kaapeille.

    • mikä ihme

      teitä toisia oikein vaivaa, kun ei uskalleta, kehdata tai viitsiä sanoa ihmisille suoraan. Tullaan sitten tänne palstalle valittamaan.

      Tuo nyt ihminen ihmeessä seuraavan kerran oma mielipiteesi esiin.

    • exminiä

      Tiedän tunteesi ja senkin että ihan suoraan ei ilkeä sanoakkaan varsinkaan vieraiden aikana.
      Mun EX-anopilla oli varsin ällöttävä tapa syödä suu auki ja röyhtäillä ruokapöydässä.
      Ja mun järjestämissä perhe- yms juhlissa kailottaa kaikille että ottekeehan lissee. Eikös se ole emännän hommia tarjota lisää,
      ei anopin.
      Toivoinkin aina että sillä oisi joku este ettei se pääsis tulemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe