Yhdeksänvuotiaan aikainen kehitys?

Eräs yksinhuoltaja

Olin eilen kylpylässä tyttäreni ja hänen yhdeksänvuotiaan koulukaverinsa kanssa. Suihkutiloissa huomasin tämän tyttäreni kaverin vartalon olevan hyvin kehittynyt, enkä tiennyt kuinka suhtautua asiaan.

Tällä yhdeksänvuotiaalla tytöllä oli suuremmat ja pyöreämmät rinnat kuin minulla itselläni! Tytön alapää oli myös karvojen peitossa. Olin hämilläni tilanteesta, koska omalla yksitoistavuotiaalla tyttärelläni ei ole vielä rinnanalkuja, eikä sen puoleen karvoitustakaan. Kehityin itse vuotta normaalia myöhemmin kuin muut tytöt luokallani ja tyttäreni on varmasti perinyt kehitysrytminsä minulta.

Lähinnä tapauksessa jäi vaivaamaan se, että liekö suomessa muita yhdeksänvuotiaita, joilla on jo rinnat ja karvoitusta? En itse ainakaan tunne sellaisia tyttöjä.

Toivon ainakin tytön äidin puhuneen tyttärelleen asiasta ja kertoneen, ettei tyttö itse pysty vaikuttamaan aikaiseen kehitykseensä. Varmasti se tyttö joutuu olemaan luokan silmätikkuna ja ivailun kohteena niiden rintojensa takia, eikä se varmasti ole kivaa sen ikäiselle tytölle.

3

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liukastu saippuaan

      no kaikesta sitten näet vaivaa?
      itselläni alkoivat kuukautiset 1958 heinäkuussa olin silloin vielä 9v. täytin syyskuussa 10v.
      Luojan kiitos ei kyttääviä naisia ollut no ei yleistä saunaakaan.

      Kyllä tilanne on yhdeksän vuotiaalle aika outo ja todella helppoa loukata loppu iäksi vain uteliaalla katseella ja otsarypyllä.

      en edes viitsi kertoa enempää

    • auringonpolttama

      On todella alistavaa jos kaverini äiti katselisi minua alasti suihkussa! Olen 15 ja murrosikä alkoin 8 vuotiaana! Olin suuririntainen ja karvoja oli kainaloissa ja alapäässä! IHMISET ON ERILLAISIA! Onko se sulle ongelma o.O ?

    • joo..,

      Kehitys alkaa nykyään yhä aikaisemmin.
      Oma murrosikäni alkoi 8 vuotiaana ja menkat 10 vuotiaana ja kuten "liukastu saippuaan" ilmaisi "uteliaiden katseiden loukkaamisen" - älä sorru siihen.
      On pienelle ihmiselle tarpeeksi vaikeeta yrittää olla eroamatta ikätovereistaan kauheasti niin vielä aikuisen kummastumisen osoittamisen huomaaminen on kahta kauheampaa - osoitat näin että hänessä on jotain vikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe