Keneltä pois?

Byrokratiaa

http://antipiracy.fi/tietoakuluttajalle/useinkysytytkysymykset/

KYSYMYS: "Olen liikunnanohjaaja ja haluan käyttää laatimaani musiikkikokoelmaa tunnillani. Saako näin tehdä?"

VASTAUS: Kyllä, mutta sitä varten on hankittava erillinen liikunnanohjaajalisenssi Gramexista ja Teostosta.

Jäin tässä ihmettelemään, että keneltä se on pois jos liikunnanohjaaja soittaa musiikkia liikuntatunneilla? Eikö se musiikin soitto käy enemmänkin mainokseksi oppilaille jotta he tietävät ostaa hyvää musiikkia? Kuinkakohan monella liikunnanohjaajalla on kyseinen lupa...?

3

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kop Kop

      Lisenssi on hankittava, sillä kuten baareissa, ravintoloissa tai kouluissa, musiikkia soitetaan liikunnantunnilla julkisesti eikä yksityisesti. Luvan hankkiminen on sitäkin olennaisempaa, kun kysymyksessä on paikka johon ihmiset pääsevät maksua vastaan.

      Sama pätee mm. DVDitä, joiden alussa tulee aina teksti "kaikenlainen julkinen esitys kielletty."

      Musiikin soittaminen julkisesti on pois musiikin tekijöiltä, jotka toivovat saavansa korvauksen musiikkinsa soitosta. Eivät muusikotkaan halua ilmaistyötä tehdä.

    • Byrokratiaa

      "Musiikin soittaminen julkisesti on pois musiikin tekijöiltä, jotka toivovat saavansa korvauksen musiikkinsa soitosta. Eivät muusikotkaan halua ilmaistyötä tehdä. "

      Miten niin ilmainen mainostaminen on muusikoilta "pois"?

      Elokuvissa onkin asia erikseen, sillä kovin moni ei osta jo nähtyä elokuvaa. Musiikissa asia ei vain ole niin. Kuinka moni ostaa jonkin cd:n esimerkiksi hintaan 15e, ilman että tietää ollenkaan minkälaista musiikkia kyseinen levy sisältää?

    • Kop KOp

      Eihän se ole mainostamista, jos soittaa kappaletta. Mainostamista olisi kertoa, että kappale on olemassa!

      Ei kenenkään tietenkään oleteta ostavan levyä ilman, että tietää mitä siinä on. Siksi levyistä pyörii mainoksia ja musiikkivideoita, sinkkuja soitetaan radiossa, artisti antaa haastatteluja, nettikaupoissa voi kuunnella näytteitä ja levykaupoissa voi usein kuunnella itse levyä.

      Mutta "musiikin mainostaminen" ei tietääkseni kuulu liikunnanohjaajan työnkuvaan, joten mitä tekemistä tällä on koko asian kanssa? Jos haluat hoitaa asian oikeaoppisesti niin luvat vain pitää olla hankittuna. Ei ne välttämättä paljoa edes maksa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe