Miksi VL ei uskalla lausua nimeä JEESUS

Mikä on Jeesuksen kutsumanimi?
Vl piireissä Hän on vain Vapahtaja.

Mutta millä nimellä Jeesus itse sanoi itseään? Se oli Hänen syntymänsä jälkeen Jeesus Nasaretilainen.
Parhaiten se selviää, kun katsoo Paavalin vaiheita.
Hän ollessaan Saulus, Damaskin tiellä, kysyi – Kuka Sinä olet?
Vastus oli selvä.
Ap. t. 22:8
Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

Miksi VL piireissä ei juuri mainita tätä. Jeesushan itse ei koskaan kutsunut itseään vapahtajaksi

Kes.

8

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tule seuroihin

Kyllä seuroissa kuulee joka seurapuheessa sanan Jeesus.

• Mie Hellinen

mutta kuuleekoJeesus Nasaretilainen?

Eikö se ole ..suksen veressä?

• jarmo oulaisista

Ehkä myös toinen seikka, joka minua on ihmetyttänyt on se, että emme uskalla oikein vapaasti kiittää ja ylistää Jeesusta Kristusta, vaikka näin Raamattu kehottaa meitä tekemään:

1. Tess. 5:18
      Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

Emme kai pelkää samaistuvamme toisiin ELÄVÄSSÄ USKOSSA OLEVIIN!

• Jarmo puhut ME-päätteellä ( samaistuvaMME) ? Mihin sinä tarvitse VL-järjestöä, koska ilmeisesti kuulut siihen ??

• jarmo oulaisista

Vaikkakin tämä ehkä kuulostaa oudolta, mutta rakkaudesta kuitenkin liikettä kohtaan olen saanut kehoituksen sisältäpäin tehdä omaa työtäni ja vaikutustani liikkeessä Raamatun sanoin:

2. Tim. 4:2
      saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

• Miksi sinä tunnet rakkautta ihmisten perustamaa uskonnollista liikettä kohtaan?
        Tuo mitä lainaat Raamatusta, ei oikein sovi asiayhteyteen mitenkään?

• aito kysymys

Jos kerran Jarmo on seurakunnalta kehoituksen tehdä työtänsä, niin toimiiko Jarmo seurakunnan armoneuvojen mukaisesti? Eli oletko itsekin kuuliainen vain niille seurakunnan jäsenille, jotka sinua ovat ohjeistaneet? Kysyn, että missä on Jarmon Jeesus? Onko Vapahtajastamme tullut Jarmolle vain lyömäase?

• jarmo oulaisista

En ole seurakunnalta saanut kehoitusta, vaan minun tehtävänäni on julistaa Kristusta ja pelastusta Hänessä, oli sitten kuulijani seurakuntalaisia tai bussissa istuvia kanssamatkaajia tai torilla olevia myyjiä. Kristus ei ole minulle lyömäase, vaan kaikille Häneen uskoville ja Hänet oman elämänsä Herranaan haluaville PELASTAVA MESSIAS!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4712
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3202
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2949
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1710
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1490
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1284
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      1007
    8. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      951
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      943
    10. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      904
    Aihe