uskonto on taikauskoa

marko

KAIKKI uskonnollisuus on taikauskoa.

Hölynpöly on hölynpölyä, vaikka miljardi ihmistä uskoisi siihen.

7

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okram

Kaikki ateismi/materialismi on taikauskoa.

Paska on paskaa, vaikka Vapaa-ajattelijain Liitto ry. uskookin siihen.

• voi

olla vääräuskoinen jos ei usko mihinkään.

Minä olen.

Totta,eikö olekin.Tämä riittää minulle.

En ole ateisti.En usko ateisteja.

Paskaankaan en usko.Sehän on vain kuona-ainetta.

• Lost
        voi kirjoitti:

olla vääräuskoinen jos ei usko mihinkään.

Minä olen.

Totta,eikö olekin.Tämä riittää minulle.

En ole ateisti.En usko ateisteja.

Paskaankaan en usko.Sehän on vain kuona-ainetta.

en nyt käsittänyt... siis miten voi olla taikauskoinen jos on ateisti eli ei usko minkään jumaluuden tai magian olemassaoloon..? ateisti hakee selittämättömille asioille ja ilmiöille rationaalisia ratkaisuja...

• Thomas
        Lost kirjoitti:

en nyt käsittänyt... siis miten voi olla taikauskoinen jos on ateisti eli ei usko minkään jumaluuden tai magian olemassaoloon..? ateisti hakee selittämättömille asioille ja ilmiöille rationaalisia ratkaisuja...

Ateisti kieltää jumaluudet ja piste. Ateisti ei välttämättä hae ratkaisua milllekään. Vähiten omalle olemassaololleen.

• moi

Etsä voi sanoa noin, koska sä et näkkyy tiedä! Sä voit olla eri mieltä asoista mut sä et saa mukaan montakaan ihmistä tohon väitteeseen! Mikään usko ei ole taikauskoa. Jokainen uskoo siihen mihin luottaa!

• arvaa

Sepä ei tarkoita että se on TOTTA! Voihan 5-vuotiaskin uskoa Joulupukkiin tietämättä itse että koko juttu on järjestettyä. Ihminenkään ei tiedä onko Jumalaa olemassa ja uskoo siihen hyväuskoisesti. Ei silti tarkoita että kumpaakaan olisi sen enempää olemassa.

Uskovaiset ovat kuin pikkulapsia jotka uskovat vieläkin joulupukkiin, heille ei vain valkene että on samantekevää uskotko pääsiäispupuun vai johonkin suureen hahmoon joka monitoroi kuuden miljardin ihmisen ajatuksia ja tekemisiä miljoonien vuosien ajan.

Ihminen ei ole luonnostaan uskovainen, ihminen on uskovainen koska hänen vanhempansa ovat taikka hän on itse saanut selville asian. Jos eläisit korvessa vauvasta hautaan asti enpä usko että ajattelisit että päädyt suuren pilven reunalle jossa on kullatut portit (uhmaten fysiikan lakeja koska pilvet ovat muuten vaan vettä).

Turhapa asiasta on kiistellä. Lapset saavat aikanaan selville ettei joulupukkia ole olemassa, ja järkevät ihmiset aikanaan kyseenalaistavat Jumalan.

Samapa tuo vaikka eivät, miksi yrittää kiistää mahdotonta? Jos sinulle vauvasta asti kerrottaisiin että suuri vaaleanpunainen elefantti on tehnyt koko universumin pieraisemalla samalla kun luki sarjakuvia, uskoisit siihen kivenkovaan aina kuolemaasi asti ja inttäisit vastaan kaikille toisin uskoville ja niille jotka eivät uskoisi koko elefanttiin ollenkaan. Eli vähän niinkuin kristinuskoiset ja kaikki muutkin.

• Kaiku
        arvaa kirjoitti:

Sepä ei tarkoita että se on TOTTA! Voihan 5-vuotiaskin uskoa Joulupukkiin tietämättä itse että koko juttu on järjestettyä. Ihminenkään ei tiedä onko Jumalaa olemassa ja uskoo siihen hyväuskoisesti. Ei silti tarkoita että kumpaakaan olisi sen enempää olemassa.

Uskovaiset ovat kuin pikkulapsia jotka uskovat vieläkin joulupukkiin, heille ei vain valkene että on samantekevää uskotko pääsiäispupuun vai johonkin suureen hahmoon joka monitoroi kuuden miljardin ihmisen ajatuksia ja tekemisiä miljoonien vuosien ajan.

Ihminen ei ole luonnostaan uskovainen, ihminen on uskovainen koska hänen vanhempansa ovat taikka hän on itse saanut selville asian. Jos eläisit korvessa vauvasta hautaan asti enpä usko että ajattelisit että päädyt suuren pilven reunalle jossa on kullatut portit (uhmaten fysiikan lakeja koska pilvet ovat muuten vaan vettä).

Turhapa asiasta on kiistellä. Lapset saavat aikanaan selville ettei joulupukkia ole olemassa, ja järkevät ihmiset aikanaan kyseenalaistavat Jumalan.

Samapa tuo vaikka eivät, miksi yrittää kiistää mahdotonta? Jos sinulle vauvasta asti kerrottaisiin että suuri vaaleanpunainen elefantti on tehnyt koko universumin pieraisemalla samalla kun luki sarjakuvia, uskoisit siihen kivenkovaan aina kuolemaasi asti ja inttäisit vastaan kaikille toisin uskoville ja niille jotka eivät uskoisi koko elefanttiin ollenkaan. Eli vähän niinkuin kristinuskoiset ja kaikki muutkin.

http://www.ccafin.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      163
      6512
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      53
      1903
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1630
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1142
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      327
      1069
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      49
      1019
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      980
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      908
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe