uskonto on taikauskoa

marko

KAIKKI uskonnollisuus on taikauskoa.

Hölynpöly on hölynpölyä, vaikka miljardi ihmistä uskoisi siihen.

7

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okram

      Kaikki ateismi/materialismi on taikauskoa.

      Paska on paskaa, vaikka Vapaa-ajattelijain Liitto ry. uskookin siihen.

      • voi

        olla vääräuskoinen jos ei usko mihinkään.

        Minä olen.

        Totta,eikö olekin.Tämä riittää minulle.

        En ole ateisti.En usko ateisteja.

        Paskaankaan en usko.Sehän on vain kuona-ainetta.


      • Lost
        voi kirjoitti:

        olla vääräuskoinen jos ei usko mihinkään.

        Minä olen.

        Totta,eikö olekin.Tämä riittää minulle.

        En ole ateisti.En usko ateisteja.

        Paskaankaan en usko.Sehän on vain kuona-ainetta.

        en nyt käsittänyt... siis miten voi olla taikauskoinen jos on ateisti eli ei usko minkään jumaluuden tai magian olemassaoloon..? ateisti hakee selittämättömille asioille ja ilmiöille rationaalisia ratkaisuja...


      • Thomas
        Lost kirjoitti:

        en nyt käsittänyt... siis miten voi olla taikauskoinen jos on ateisti eli ei usko minkään jumaluuden tai magian olemassaoloon..? ateisti hakee selittämättömille asioille ja ilmiöille rationaalisia ratkaisuja...

        Ateisti kieltää jumaluudet ja piste. Ateisti ei välttämättä hae ratkaisua milllekään. Vähiten omalle olemassaololleen.


    • moi

      Etsä voi sanoa noin, koska sä et näkkyy tiedä! Sä voit olla eri mieltä asoista mut sä et saa mukaan montakaan ihmistä tohon väitteeseen! Mikään usko ei ole taikauskoa. Jokainen uskoo siihen mihin luottaa!

      • arvaa

        Sepä ei tarkoita että se on TOTTA! Voihan 5-vuotiaskin uskoa Joulupukkiin tietämättä itse että koko juttu on järjestettyä. Ihminenkään ei tiedä onko Jumalaa olemassa ja uskoo siihen hyväuskoisesti. Ei silti tarkoita että kumpaakaan olisi sen enempää olemassa.

        Uskovaiset ovat kuin pikkulapsia jotka uskovat vieläkin joulupukkiin, heille ei vain valkene että on samantekevää uskotko pääsiäispupuun vai johonkin suureen hahmoon joka monitoroi kuuden miljardin ihmisen ajatuksia ja tekemisiä miljoonien vuosien ajan.

        Ihminen ei ole luonnostaan uskovainen, ihminen on uskovainen koska hänen vanhempansa ovat taikka hän on itse saanut selville asian. Jos eläisit korvessa vauvasta hautaan asti enpä usko että ajattelisit että päädyt suuren pilven reunalle jossa on kullatut portit (uhmaten fysiikan lakeja koska pilvet ovat muuten vaan vettä).

        Turhapa asiasta on kiistellä. Lapset saavat aikanaan selville ettei joulupukkia ole olemassa, ja järkevät ihmiset aikanaan kyseenalaistavat Jumalan.

        Samapa tuo vaikka eivät, miksi yrittää kiistää mahdotonta? Jos sinulle vauvasta asti kerrottaisiin että suuri vaaleanpunainen elefantti on tehnyt koko universumin pieraisemalla samalla kun luki sarjakuvia, uskoisit siihen kivenkovaan aina kuolemaasi asti ja inttäisit vastaan kaikille toisin uskoville ja niille jotka eivät uskoisi koko elefanttiin ollenkaan. Eli vähän niinkuin kristinuskoiset ja kaikki muutkin.


      • Kaiku
        arvaa kirjoitti:

        Sepä ei tarkoita että se on TOTTA! Voihan 5-vuotiaskin uskoa Joulupukkiin tietämättä itse että koko juttu on järjestettyä. Ihminenkään ei tiedä onko Jumalaa olemassa ja uskoo siihen hyväuskoisesti. Ei silti tarkoita että kumpaakaan olisi sen enempää olemassa.

        Uskovaiset ovat kuin pikkulapsia jotka uskovat vieläkin joulupukkiin, heille ei vain valkene että on samantekevää uskotko pääsiäispupuun vai johonkin suureen hahmoon joka monitoroi kuuden miljardin ihmisen ajatuksia ja tekemisiä miljoonien vuosien ajan.

        Ihminen ei ole luonnostaan uskovainen, ihminen on uskovainen koska hänen vanhempansa ovat taikka hän on itse saanut selville asian. Jos eläisit korvessa vauvasta hautaan asti enpä usko että ajattelisit että päädyt suuren pilven reunalle jossa on kullatut portit (uhmaten fysiikan lakeja koska pilvet ovat muuten vaan vettä).

        Turhapa asiasta on kiistellä. Lapset saavat aikanaan selville ettei joulupukkia ole olemassa, ja järkevät ihmiset aikanaan kyseenalaistavat Jumalan.

        Samapa tuo vaikka eivät, miksi yrittää kiistää mahdotonta? Jos sinulle vauvasta asti kerrottaisiin että suuri vaaleanpunainen elefantti on tehnyt koko universumin pieraisemalla samalla kun luki sarjakuvia, uskoisit siihen kivenkovaan aina kuolemaasi asti ja inttäisit vastaan kaikille toisin uskoville ja niille jotka eivät uskoisi koko elefanttiin ollenkaan. Eli vähän niinkuin kristinuskoiset ja kaikki muutkin.

        http://www.ccafin.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      91
      5895
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      43
      2270
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1587
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1289
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1223
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      113
      1019
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1010
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      930
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      827
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      798
    Aihe