Ongelmana on tontillemme lähes joka paikkaan leviävä jättiläiskoiranputki.
Onko vinkkejä kuinka sen saisi hävitettyä, niin, ettei kasvaisi enää?
Joku sanoi aikanaan, että katkaisee putken ja täyttää onkalon suolalla. Tätä yritin, mutta ei auttanut. Aina vaan kasvaa ja leviää ympäri tonttia.
Miten hävittää jättiläiskoiranputket?
10
1730
Vastaukset
- peukalopotti
Estä ainakin kukkiminen katkomalla kukkavarret.
- wilma
onnistuisi kastelemalla tulikuumalla vedellä parin viikon ajan. Vaatii siis aika paljon viitseliäisyyttä.
- Jauhopeukalo
Joo,
Täytynee kokeilla jos vain muistaa ja on aikaa tuon kaksi viikkoa kastella kuumalla vedellä. Tietysti niistä on sen verran harmia, että teen "mitä vaan", jotta ne häviäisi tontiltani. - heracleum persicum
Jauhopeukalo kirjoitti:
Joo,
Täytynee kokeilla jos vain muistaa ja on aikaa tuon kaksi viikkoa kastella kuumalla vedellä. Tietysti niistä on sen verran harmia, että teen "mitä vaan", jotta ne häviäisi tontiltani.En ole varma ovatko jättilaiskoiranputki ja jättiläisputki sama asia. Ensimmäistä ei löydy nettihaulla eikä puutarhan peruskäsikirjoista.
Jättiputki kannattaa jättää ammatilaisten hävitettävästi. Suurin osa ihmisistä on sille allergisia ja saavat pahoja iho-oireita. Lisätietoja löytyy mm. http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=20064&lan=FI
Hävittämiseen useimpien rikkakasvien kohdalla peittäminen (valoa läpäisemättömällä muovilla) useammaksi vuodeksi on hidas, mutta varma keino. - Jauhopeukalo
heracleum persicum kirjoitti:
En ole varma ovatko jättilaiskoiranputki ja jättiläisputki sama asia. Ensimmäistä ei löydy nettihaulla eikä puutarhan peruskäsikirjoista.
Jättiputki kannattaa jättää ammatilaisten hävitettävästi. Suurin osa ihmisistä on sille allergisia ja saavat pahoja iho-oireita. Lisätietoja löytyy mm. http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=20064&lan=FI
Hävittämiseen useimpien rikkakasvien kohdalla peittäminen (valoa läpäisemättömällä muovilla) useammaksi vuodeksi on hidas, mutta varma keino.Jep kiitoksia tiedosta. Kyseessä on tosiaan jättiputki ja iho-oireita olen saanut jo muutamana kesänä (melkoiset rakkulat on tullut).
Täytyy aloittaa hävitysoperaation suunnittelu ja ainakin kukinta estetään tänä vuonna.
- emäntä
leveälehtisille rikkaruohoille tarkoitettua myrkkyä laimentamatta suihkupulloon ja illan tullen töihin. laita isoimmille lehdille niin lähtee putki jo parissa päivässä!! pullon etiketissä voikukkia..
- Jauhopeukalo
Menempä heti huomenna ostamaan ainetta. Toivotaan, että paikallisesta maatalouskaupasta ko. ainettaa löytyy.
Kiitos tiedosta! - Jättiläinen
Minulla on myrkytön jättiläinen pihallani eikä tule paukamia, tuoksuu vaan hyvälle ja on kaunis. Eräskin asiantuntija kävi sitä katsomassa ja kertoi syöneensä jättiläsukonputkikeittoa, ja hyvää oli!
- putkilo
Jättiläinen kirjoitti:
Minulla on myrkytön jättiläinen pihallani eikä tule paukamia, tuoksuu vaan hyvälle ja on kaunis. Eräskin asiantuntija kävi sitä katsomassa ja kertoi syöneensä jättiläsukonputkikeittoa, ja hyvää oli!
Väinönputki, joka on syötäväksikin kelpaava.
- Kaukasianjättiputki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569