Tein eilen treeneissä sellaista akrobaattista liikettä, jossa selkä taipuu melko rajuun notkoasentoon erittäin nopeasti. Olen tehnyt liikettä vuosikaudet, mutta nyt jostain syystä tuntui että jotain olisi naksahtanut selkärangassa ja siellä tuntuu 'viiltävää' kipua. Kävely ja muu liikunta onnistuu ihan hyvin, mutta selkä tuntuu jotenkin vähän 'löllöltä' ja meinaa karata notkolle jatkuvasti ja taaksepäin taivuttaessa tuntuu tosi inhottavalta tuossa about selän keskikohdassa. Koskettaessa tunnen myös, miten pari nikamaa ja niiden välit ovat arkoja niitä painellessa. Muutenkin sitten mulla on jo pari kuukautta ollut alaselkä kipe, joka sitten se häiritsee jo nukkumista, välillä kävelyä ja eteenpäintaivutus on mahdotonta koska tuntuu myös sellainen terävä ja sietämätön vihlonta liikkuessa. Sen kanssa olen tosin oppinut jo elämään.
Ei tunnu normaalilta lihaskivulta - mitähän voisi olla kyseessä? Miten toimia? En pysty oikein pitämään treenitaukoa, miten saisin selkäni kuntoon mahdollisimman nopeasti?
Viiltävä kipu selkänikamassa
zippeli
1
209
Vastaukset
- luuuuuu
Osteoporoosi voi aiheuttaa selkänikamaan murtuman, niin ettei sitä edes huomaa. Et kerro ikääsi, mutta kyllä tuon tyyppinen selkäkipu pitää selvitää. Jos selkä on paskana, niin treeni pitää olla räätälöity omalle selälle sopivaksi, eli kaikkea ei voi tehdä, näin se vaan menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767