Olen tekemässä terveystiedon tutkielmaani nuorten huumekokeiluista. Tutkielmaani varten teen kyselyn 16-18-vuotiaille heidän huumekokeiluistaan. Laitattehan viestiin ikänne ja sukupuolenne.
Kysymykset:
1. Mitä huumetta/huumeita olet kokeillut?
2. Kuinka paljon?
3.Millainen kokemus oli?
Kysely 16-18-vuotiaille!
47
2482
Vastaukset
- dasdd
17v, poika
1.kannabis,amfetamiini,MDMA,lsd,alkoholi
2.amfetamiinia pari kertaa ja siihen se jäikin lsd kerran ja oli avartava kokemust en kadu! kannabista vähän useammin n. kerran viikossa vähän vaihtelee MDMA paras bilehuume ikinä ja kerran kokeillut ja myöhemmin voisi jossain pippaloissa kokeilla uudestaan
3. amfetamiini perseestä kannabis lsd ja mdma ihan siistejä ja en kadu ja ei ole elämän taso laskenu ja koulutkin menee ihan hyvi.- narkomaani
saaks nuoremmatki vastaa? no iha sama vastaan silti:
14wpoika
1. Mitä huumetta/huumeita olet kokeillut? kannabis,rööki,alkoholi ja nuuska
2. Kuinka paljon? kannabist pari kertaa. röökii sellane 5päiväs. alkoholii jonku verran ja nuuskaa kiekko/kk
3.Millainen kokemus oli? lepposa kaikiss nois
- hippie112
18v poika
Olen kokeillut ekstaasia, silokkeja, kannabista, LSD:tä ja amfetamiinia
ekstaasista ihan vitun kovat kokemukset. Silokeista ja LSD:stä tuli semmonen että en oo kokenu parempaa. Amfetamiini sucks!!!! - Highmobile
16v. Poika.
1.Kannabis, alkoholi, tupakkaa
2. kannabis n. keeran viikos, alkoholi n. 6x vuodessa, tupakkaa päivittäin n.10 rööki.
3.Kannabis: Paras ikinä, elämä menee mahtavasti siit asti kun se on parantanu mun masennusta ja univaikeuksia. Alkoholi: iha OK vetää jos joku juhla jne. Tupakkaa: PERSEESTÄ, rahaa, aika ja terveys menee.
LEGALIZE IT! - Luraa
Olisi vielä muutama lisäkysymys:
Milloin kokeilit ensimmäisen kerran? Miksi? - fdsdfsdf
10v poika
1. Charlie Sheen
Parasta ikinä! Naamasi sulaa ja lapsesi itkevät räjähtäneen ruhosin ympärillä- Luraa
Trollit voi samantien mennä muualle pelleilee!
- tyttö .93
TYTTÖ 17 v.
1. kannabis, ekstaasi, lsd, (jos lasketaan mukaan, niin: salvia divinorum ja lääkkeistä xanorit, trivaltrilit, diapamit ja subutex)
2. kokeillut useita kertoja yli 20 krt
3. kokemukset vaihteli, mutta kaikki tripit olleet hyviä, tosi hauskoja ja mielenkiintoisia.
Ekstaasi: energinen bilefiilis, valvottiin pari päivää putkeen, kuumotti ja silmät lautasina, tosi hauskaa oli
kannabis: jumitus, perus settiä . - Luraa
:D Mistä teit tutkielman?
- Luraa
Vastailkaa vaan ihan rohkeesti ja tarpeeksi monipuolisesti. Eikä pliis mtn trollei pelleilemää vaa ihan asiallisii juttui niinku tähänki mennes on ollu lukuunottamatta yhtä poikkeusta...
- blablablaah
1. piriä ja kukkaa
2. muutaman kerran, molempia pieninä annoksina
3. piristä aivan tajuttoman hilpeä ja vauhdikas fiilis, poltellessa aluks rentoutunu ja jonkun ajan päästä euforinen olo ja juttua tulee vaan (varmaan kun peruspuhelias ihminen muutenkin)
Kokeilin ensimmäisen kerran vähän aikaa sitten. Yksinkertaisesti koska olen jo pidemmän aikaa halunnut. Jos kaikki natsaa niin perjantaina taas - Luraa
Hei pliis lisää vastauksii!
- asdasdasdsd
1. Mitä huumetta/huumeita olet kokeillut?Piriä, kukkaa
2. Kuinka paljon?pari kertaa
3.Millainen kokemus oli? vitu rento - Raitis poika
15v, en oo kokeillu mitää enkä tuukkaa. Huumeet on iha paskaa, samoin nuuska ja tupakkaki. Vittu ootte pellei jotka on käyttäny, luulette olevanne jotai kovii ku vedätte niitä! pilatkaa elämänne jos nii haluutte
- ebinnnnn
Tupakka,Alkoholi,Kannabis,DXM,lääkkeitä alkoholin kanssa
2. Kuinka paljon?
Tupakkaa poltin vuoden ja lopetin.
Alkoholia juonut 4 vuotta.
Kannabista käyttänyt 2 vuotta.
DXM:ää kokeillut pari kertaa.
Lääkkeitä alkoholin kanssa muutaman kerran mutta ei kiinosta enää.
3.Millainen kokemus oli?
-Alkoholi nyt saa aina puheliaaksi,meneväksi ja väkivaltaiseksikin.
-Kannabis pistää joka kerta rennoksi.Tekee mieli kuunnella musiikkia,katsoa telkkaria tai pelata jotain tietokoneella.
-DXM ekalla kerralla sai päähän sekavan tunteen mutta kun meni nukkumaan nii valveilla näki piemässä huoneessa kuvioita ja huonekalut vääristyivät.Isomalla annoksella alussa paniikkia/ahdistusta jonka jälkeen olo oli pelon ja hienouden sekoitus.Olin "todellisuuden toisella puolella".Kaikinpuolin mahtava kokemus
-Lääkkeet alkoholin kanssa ovat vieneet vain muistin.Paskaa kamaa
t:19 vuotias poika- ebinnnnnn
^Jatkan tästä
Olisi vielä muutama lisäkysymys:
Milloin kokeilit ensimmäisen kerran? Miksi?
-Ensimmäinen kannabiskokeilu tapahtui kun olin 16-vuotta.Siskon kautta.Kokeilin mielenkiinnosta ja pidin vaikutuksista (naramisesta,ajatusten lennosta,rennosta olosta) ja jatkoin kaverini kanssa polttelua silloin tällöin.Hyvät puolet on että haittavaikutuksia en ole ikinä huomannut.Ei riippuvuutta, ei vieroitusoireita eikä mitään negatiivista.Ja voi kasvattaa ihan itse joka on sinällään mukava harrastus.Laillista saisi olla.Ainoa kannabikseen liittyvä haitta on juuri se laittomuus.Sen ympärillä on ahneita ja kieroja ihmisiä joita joskus näkee.
-DXM:ää saa apteekin yskänlääkkeistä ja kun se on niin halpaa ja helppo erotella lisäaineet pois niin ajattelin ihan mielenkiinnosta kokeilla.Kokeilin ensimmäisen kerran n. kuukausi sitten.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dekstrometorfaani
- Luraa
Lisää laajoi vastauksii kuten ebinnnnnn:llä oli!
- glittervomit
Tyttö 18, btw mistä te saatte huumeita? Mulla on kova halu kokeilla ainakin ekstaasia ja lsd:tä mut mulla ei oo harmainta aavistusta mistä helvetistä saisin sitä.
Kysymykset:
- Kannabista, poppers, kodeiini, tupakkaa (poltan säännöllisesti), alkoholia
2. Kuinka paljon?
- Kannabista oon kokeillut kahdesti jurrissa, poppersia yhden kaverin bileissä kerran, kodeiinia pari vuotta sitten keväällä kun sain yskänlääkettä mikä sisälsi sitä ja about vuotta myöhemmin alkoholin kanssa. Tupakkaa tosiaan poltan säännöllisesti ja alkoholia juon silloin tällöin.
3.Millainen kokemus oli?
Kannabis: ÄLKÄÄ IKINÄ sekoittako alkoholin kanssa, tuntuu ihan järkyttävältä, menee ihan sekaisin ja tuntuu kuin kuolema olisi tulossa. Tein sen virheen että toisenkin kerran kokeilin.
Poppers: Ihan ok kokemus, kesti vain noin. 30 sekuntia, en vaan tykännyt kun koko päätä alkoi kuumottaa/poltella ja tuntui outoa painetta. Muuten vähän humalatilaa muistuttava kokemus.
Kodeiini: Tulee helvetin rento ja hyvä olo, pari nappia nassuun ja sänkyyn makaamaan, jalat tuntuu ihanan painavilta ja nukahtaminen tuntuu taivaalliselta. Alkoholin kanssa vähän sama, mutta vähän jumittavampi olo.- eihajuakaan
Ei taida olla huumetta, jota ei alkoholilla sais vaarallisemmaks. Jos olet pilvessä ja juot alkoholia, niin se ei niin hirveästi haittaa. Itse asiassa tällöin kannabis suojaa aivojasi alkoholin tuhoilta. Mutta jos humalassa menet polttamaan, niin naama voi käydä melkoisen värikimaran läpi ennen kuin asetat edellisen lounaasi suustasi maahan. Ei kande polttaa jos olet kännissä, mutta toisinpäin onnistuu paremmin.
- sarbanjo
17v tyttö
-En ole varma kuinka "huume" tupakka on, mutta sitä
-En ole kokeillut laittomia huumeita mutta masennusaikoina vetelin rajusti viinaa, lääkkeitä ja kumpaakin yhtäaikaa.
-Muskottipähkinää..
2. Kuinka paljon?
-n. 7 päivässä, näin on ollu jo 3 vuoden ajan.
-sen verran että en muista mitään viime kesästä
-vedin kerran sitä semmoset 80g
3.Millainen kokemus oli?
-tupakka rentouttaa, tuo hyvän olon.
-huono, sekotti elämän aika pahasti ja toi huonon maineen.
-perseestä, ei tapahtunu mitää muuta ku et seuraavana aamuna oli huono olo.- sarbanjo
Milloin kokeilin näitä ensimmäisen kerran, miksi?
-ekat kännit vedin kasilla ja samalla laitettiin maistamaan tupakkaa, koska olin kieltäytynyt siitä aiemmin. sit se jatku vaan että sit poltin aina kännissä, sit vetelin koulussa jämiä tai sain omia yms, lopulta aloin ostamaan omia.
-Kasilla tuli maistettua alkoholia ekan kerran, kun se oli uutta, jännää ja kiellettyä.
Lääkkeet tuli kuvioihin kesällä-10 itsetuhoisuuden takia.
-kokeilin tätä joku kuukausi sitten, enkä koita koskaan enää.
- Luraa
Lisää vastauksiii!!!!!!
- 17+090=?
tyttö, 17
-kannabista, amfetamiinia, gammaa sekä lakkaa, mdma, poppers, erilaiset ryynit, kuten subutex, oxamin, xanor, lyrica, diapam, jne, lsd, ja miten nyt tupakka ja alkoholi lasketaan huumeiksi, niitä myös
2. Kuinka paljon?
-tupakkaa ja kannabista käytän suht säännöllisesti, tupakkaa useita kertoja päivässä, kannabista muutamia viikossa
alkoholi ja erilaiset ryynit, yhdessä ja erikseen, on kokeiltu useita kymmeniä kertoja,
mdma kuusi kertaa, ja amfetamiini kahdeksan, gammaa ja lakkaa muutamia kertoja, lsd kerran
3.Millainen kokemus oli?
-päihteidenkäytössä on aina riskinsä.. oma mielipiteeni on, että mitään päihdettä, oli se sitten alkoholia tai amfetamiinia ei pidä ruveta nauttimaan, jos olo on hiukkaakaan ahdistunut, huono henkisesti, tai ei tee mieli. jokainen päihde vaikuttaa eritavalla, mutta pääasiassa vahvistaa oleillaan olevaa olotilaa, ja omasta kokemuksesta voin kertoa, että omat paniikkikohtaukseni ja pääkoppalääkärillä ravaamiset rauhoittavien toivossa eivät ajankaan jälkeen ole mitään rakkaudella muisteltavia ja hauskoja kokemuksia.
Milloin kokeilin näitä ensimmäisen kerran, miksi?
-ensimmäinen päihde, mitä tupakan ja alkoholin jälkeen kokeilin oli kannabis, sitten ryynit, aika pienellä väliajalla, olin 13v. syynä ehkä eniten kokeilunhalu, jännityksen hakeminen, ja kaveripiirin käyttö - sfsd
16-vuotias tyttö.
1) Kaytän kannabista ja alkoholia.
2) Säännöllisesti ja HELEVETIN paljon.
3) Siinä on riskinsä mutta ne kokemukset oli ihania. - Mies 18v
Alkoholi, kannabis, tupakka, morfiini, oksikodoni, tramadoli, kodeiini, oksatsepaami, diatsepaami, tsopikloni, DXM, sienet, Lyrica, metyylifenidaatti, sirdaludit, muskottipähkinä(jos sitä ees huumeeks voi laskea), mahdollisesti myös subutex mutten muista tätä varmaksi johtuen humalatilastani:D, sekä muita ryynejä joista ei ole mitään hajua
2. Kuinka paljon?
DXM, alkoholia ja kannabista tulee käytettyä melko useasti. Alkoholia ja kannabista käytän viikottain ja DXM noin kerran pari kuussa. DXM käyttö lähti viimetalvena käsistä, ja käytin DXM 1.5kk putkeen joka päivä mutta sain sen käyttöä onneksi vähennettyä. Myös parit tramaldoli, ja yhdet morfiinireflat on kärsitty ja opioideihin/aatteihin en enää koske johtuen siitä että käyttö ei mulla pysy mitenkään kontrollissa.
3.Millainen kokemus oli?
Huumeiden käytön aloitin joskus 13-14 vanhana alkoholilla sekä DXM:llä, ja 15 vuotiaana kannabis tuli kuvioihin. Olin tätä enne popsinut joitain randomryynejä joita olin löytäny vanhempieni lääkekaapista, mutten tiennyt että niillä oli päihdyttäviä vaikutuksia:D ja silloin vähän ihmettelin "hassua" oloa.
DXM ja kannabis ovat mielestäni parhaat huumeet tällähetkellä, ja ne ovat avartaneet maailmaani ja tunnen näiden päihteideiden kohtuullisella käytöllä itseni henkisesti paljon paremmaksi. DXM on avannut henkisiä lukkoja, sekä avartanut maailmaani ja poistanut ahdistuneisuutta ja sosiaalifobiani melkein tyystin ja nyt pystyn liikkumaan ihmistenilmoilla jopa täysin selvinpäin.
Sienien kanssa kokemukseni eivät ole olleet mitään kauhean syvällisiä johtuen siitä etten nauttinut niitä tarpeellisia määriä, mutta tänäsyksynä on tarkoitus korjata asia. Muista aineista en oikein osaa sanoa mitään. - hamppuboksi
Faktoja kannabiksesta http://hamppuboksi.blogspot.com/
- anonyyymi
17v tyttö
1. kannabis, alkoholi ja tupakka (onko edes huume), random yskänlääkkeet, marzine, LSD
2. alkoholia pari kertaa kuukaudessa, tupakkaa päivättäin, muta lääkkeitä ja huumeita satunnaisesti noin kerran viikossa, joskus enemmän joskus vähemmän
3. Yleensä kokemukset positiiivisiä ja hauskoja, mutta joskus pelottavia hallusinaatioita. Alkoholista tulee vain perus humalatila ja tupakasta ei mitään muuta kuin vieroitusoireet kun ei vähään aikaan ole polttanut - zack_.-
1. Kofeiini (ei luokitella huumeksi , mutta on sitä) alkoholi, kannabis.
2. Kofeiinia kahvista sillon tällöin. Alkoholia 2-4 kertaa kuukaudessa, kesällä saattaa mennä enemmänkin. Kannabista muutaman kerran kesällä.
3. Liika kofeiini saa aikaan pienen paniikkikohtauksen, vieroitusoireita saataa tulla kun ei ole vähän aikaan käyttänyt. Alkoholi aiheuttaa humalan joka on yleensä ihan mukava tila, saattaa aiheuttaa agressiota sekä toisaalta liikaa tunteilua. Seuraavina 1-3 päivänä väsynyt,pahaolo yms. Kannabis toiminut yllättäen humalassa paremmin: hyvä olo, kaikki hidastuu yms. Selvinpäin se aiheutti pientä paniikkia aluksi , mutta olo parani loppua kohden. Ei krapulaa , mutta "ihmeellinen" olo seuraavina päivinä. - jepppeee
15.v poika
1. alkohli, tupakka (jos lasketaan) kannabis.
2. alkoholia pari kertaa kuukaudeussa, tupakkaa päivittäin, kannabista ainaku on rahaa/ saa jostakin.
3. tupakasta ei ole minkälaanlaista hyötyä, ellei ole hermot kireällä, alkoholista ei ole ikinä tullut paha olo, koska en juo paljoa kerralla. kannabiksesta tuli mukavan rento olo, vähän oli kyllä aistiharhoja ja nauratti vähäsen. positiiviset vaikutelmat siitä jäi. haluttaa poltella uudestaan vielä joskus.
4. tupakan eka kerta reilu 2 vuotta sitten, yksin takaterassilla. alkoholi tais olla jotankin vuosi sitten kaveri porukassa. ja kannabiksen eka kokeilu oli tässä viikko sitten kaverin kanssa. - ..
tyttö 17-v
Kysymykset:
kannabis, tupakka, alkoholi, (butaani, rauhottavat ym.)
2. Kuinka paljon?
Tupakkaa päivittäin, kannabista ainakin kerran viikossa, alkoholia viikonloppuisin, mutta käytän sen tilalla nykyään enemmän kukkaa.
3.Millainen kokemus oli?
Kannabiksesta tulee todella hyvä olo, paljon parempi kuin kännissä. Elämä tuntuu kevyeltä, valoisammalta ja paremmalta. Eikä aamulla ole krapulaa. - sieni rock
Poika 16v
1. tupakka, alkoholi, sienet, lsd, kannabis
2. tupakkaa harvoin. kannabista kerran 2viikossa. alkoholia joskus
sieniä 1kk välien.
3. sienet olivat kyllä ykkösiä paljon visuaaleja harhoja tms - Poika 17v
HUOM! Tämä on vain nettikirjoitus, joka voi olla täysin fiktiivinen. Poliisin ja muiden vastaavien tahojen on siis turha nähdä vaivaa!
Kannabis, tupakka, alkoholi, amfetamiini, metyylifenidaatti, dexamfetamiini, mdpv, mephedrone, methylone, MDMA, metamfetamiini, 4-FMP, efedriini, khat, BZP, kokaiini, sienet, LSD, LSA, ayahuascha, salvia divinorum, DMT, bromo dragonfly, kärpässienet, meskaliini, 2C-E, DXM, ooppium, kodeiini, kratom, diapam, rivatril, xanor, JWH-018, JWH-014, poppers, ilokaasu.
2. Kuinka paljon?
Tupakka ja kannabis päivittäin. Muita silloin tällöin viikonloppuina tai lomilla. Amfetamiinia ja muita stimulantteja korkeintaan kerran viikossa. Psykedeelejä satunnaisesti kun niille on oikea aika. Hitaita, impattavia aineita tai ryynejä en käytä lähes koskaan, ja myös alkoholinkäyttö on vähäistä.
3.Millainen kokemus oli?
Ensimmäinen päihdekokeilu oli kannabis 13-vuotiaana, ja muitakin laittomia aineita ehdin kokeilla ennen kuin maistoin ensimmäistä kertaa edes tupakkaa tai alkoholia.
Erilaisilla aineilla on erilaisia kokemuksia. Kannabista käytän päivittäin rentoutumiseen ja illalla nukkumiseen. Psykedeelit taas ovat saaneet minut tajuamaan todella monia asioita, ja ne ovat parantaneet elämääni pysyvästi. Ne ovat keino muuttaa ajattelua, nähdä asiat eri näkökulmista kuin ennen, ja huomata omat virheensä. Ne eivät kuitenkaan sovi kaikille.
Psykedeeleistä ei seuraa hyvää jos niitä ottaa huonolla set&settingillä, ja/tai tarkoituksena saada pää sekaisin tai "nähdä siistejä kuvioita". Psykedeelit saattavat "kostaa" sellaisen esim. huonolla tripillä, ahdistuksella tai paniikkikohtauksilla.
Tiedoksi kaikille jotka täällä sanovat LSD:tä kokeilleensa, suurin osa katukaupassa myytävistä "hapoista" sisältävät bromo-dragonflyta tai muuta vastaavaa tutkimuskemikaalia. Aitoa LSD:tä saa suomessa vain jos tuntee oikeat henkilöt.
Haluan vielä loppuun huomauttaa, että en ole "nisti". Päihteidenkäyttöni ei haittaa koulunkäyntiä tai muuta elämää. Ainoa mistä olen riippuvainen, on tupakka. En myöskään myy/valmista huumeita, ostan vain omaan käyttöön. - yks elämä, miksei ?
tyttö 17v.
huumausaineita oon kokeillut omasta mielenkiinnosta, uteliaisuudesta, kaveriporukan kautta, jännityksen hakemiseksi ja hyvänolon saamiseksi. Riippuvainen en ole ollut mistään.. . vielä :)
Tupakkaa ja alkoholia ala-asteella oli ekat päihdekokeilut.
14 vuotiaana kannabista, yleensä sellasia lajikkeita, joista oon vaan tummunut sohvalla, muutamii kertoja white widow:ta ja vedin pikkasen överit, en pystynyt puhuun kolmeen tuntiin mitään ja heitti päässä/näkökenttä kahtena huhhuh:D
Lääkkeitä meni pameja, rivoja, xanoreita, sirdaludeja, joitain muitakin reseptilääkkeitä ja yskänlääkkeestä eroteltiin kodeiinii. Noista vois sanoa näin ympäripyöreesti että toisista muisti katos taikka nukutti perkleesti:P En muista olotiloja, ollut niin lääkehuuruissa kun vetänyt alkoholin kanssa alas. Ainakin rento fiilis ja noista ryyneistä tuntui että olisin juonut paljon enemmä.
Lsd:tä blottereina, TOSI laajentava kokemus. salvia divinorumia, huone heitti päässä edes takas ja vitun hullu trippi vaikka kesti aika vähän aikaa. 2c-e mulle tuli lsd:n tapasii visuaalei näkökentässä mut äsidi on kingi. ajatus katkes koko ajan kun yritti puhuu kaverille, olin niin pitkällä tripillä että alko tuleen pakokauhu loppuuko se ikinä:D ihan siisti. Päivänsinee söin 350 siementä, aluks paha olo mut sitten pääsin hienolle tripille. UPEE kans, kuten muutki psykedeelit. Saman tapasta auyahuashcasta. vittu en osaa kirjottaa:D:D tosta psinestä oli seuraavana päivänä jalat ihan jumissa xD noi on niin avartavia kokemuksia et vaikee kuvailla sanoilla kun tajuaa kaikkea ja oivaltaa uusia juttuja. ok, näin mää jotain ihan psykookin elefantteja:::D
Ekstaasii oon kokeillu eri nappuloita, valkosii&punasii timanttei, kissoja ja joitakin muita, nipsut aika laimeita ja jäi vajarit. ois voinu popsii vaikka 3 naamariin. niissä oli muistaakseni designhuumeita kun joskus katoin netistä, ehkä mpcc vai mikä olikaan ja sisältää ties mitä muita aineita, joten puhtaat MDMA kiteet niitä parhaimpia ja vauhdikkaimpia ollu- miksei ?
sori mun kirjotusvirheet, kello on jo ton verran nii en jaksa keskittyy:D:D nää on vissii keväthormonit tai välittäjäaineet mitkä vauhdittaa mua . uhhuhh... valvon yöt kun huomenakaan ei oo koulua. opiskelun jätin kesken kun en jaksa käydä. en sit tiedä johtuuko se asenteesta vai huumeitten sivuvaikutuksista, mulla on veto pois ja vapppuputki oli ihan vitun hullu niin vieläkin toivun siitä:D muuten menee elämäs hyvin, huomaan vaan että alan jäämään koukkuun ja kun on ajautunut "alamaailmaan" tiettyyn seuraan niin ei sitä jaksa selvinpäin vierestä kattoo kun kaverit niiistää nokkaan ja rännittää. mun persoonallisuus on muuttunu ihan totaalisesti kolmen vuoden sisällä. keskiarvo koulussa oli 8.85 ja sain useita kirjapalkintoja jne, nyt ka. laskenut kuuteen ja opiskelu tuntuu ihan liian voimia vievältä. tai turhalta, en halua tuhlaa nuoruuttani opiskeluun. En halua että mua arvostellaan numeroiden tai suoritusten mukaaan. nojooo.. :D:D oon löytänyt itteni. Mitäköhän vittua mää kirjottelen. :D Nukkuun meen vasta seiska aamulla joten tässä nyt minimaalisesti avautuminen miten huumeet on muuttanut mun suhtautumista elämään, pinnallisuus kadonnut ja tien mikä oikeesti on tärkeetä ja tavottelemisen arvosta :D Ok. Sara turpa kii jo. Kukaa tätä jaksa ees lukeee :)
- mixei??
miksei ? kirjoitti:
sori mun kirjotusvirheet, kello on jo ton verran nii en jaksa keskittyy:D:D nää on vissii keväthormonit tai välittäjäaineet mitkä vauhdittaa mua . uhhuhh... valvon yöt kun huomenakaan ei oo koulua. opiskelun jätin kesken kun en jaksa käydä. en sit tiedä johtuuko se asenteesta vai huumeitten sivuvaikutuksista, mulla on veto pois ja vapppuputki oli ihan vitun hullu niin vieläkin toivun siitä:D muuten menee elämäs hyvin, huomaan vaan että alan jäämään koukkuun ja kun on ajautunut "alamaailmaan" tiettyyn seuraan niin ei sitä jaksa selvinpäin vierestä kattoo kun kaverit niiistää nokkaan ja rännittää. mun persoonallisuus on muuttunu ihan totaalisesti kolmen vuoden sisällä. keskiarvo koulussa oli 8.85 ja sain useita kirjapalkintoja jne, nyt ka. laskenut kuuteen ja opiskelu tuntuu ihan liian voimia vievältä. tai turhalta, en halua tuhlaa nuoruuttani opiskeluun. En halua että mua arvostellaan numeroiden tai suoritusten mukaaan. nojooo.. :D:D oon löytänyt itteni. Mitäköhän vittua mää kirjottelen. :D Nukkuun meen vasta seiska aamulla joten tässä nyt minimaalisesti avautuminen miten huumeet on muuttanut mun suhtautumista elämään, pinnallisuus kadonnut ja tien mikä oikeesti on tärkeetä ja tavottelemisen arvosta :D Ok. Sara turpa kii jo. Kukaa tätä jaksa ees lukeee :)
no vittukun on tylsä yö.....:D sorry mä en pysty oleen hiljaaaaa. oon hissukseen kun iskä nukkuu ja raivoo niin tässä nyt raastan teidän hermoja. TUITUI. OON SEIKAISH ::::D no en ole. läppä. Korjasin, että huumeissa mua ei fyysisesti koukuta mikään, eli ei oo viekkareita. Esso/piri laskut on olleet lievästi alakuloisia mutta se, mikä koukuttaa on PSYYKKINEN. Se ei koukuta "pakko saada" tavalla vielä, mutta huomaan ajattelevani huumetta, suhtaudun siihen täysin MYÖNTEISESTI, koska kaikissa eka kokeilukerta ei ollut paha/epämiellyttävä/huolestuttava omasta mielestä. Koin ne hyödyllisiksi ja nyt janottais ;)) Se on sitten menoa jos narkiksi ajaudun, se vierottautuminen meinaan.. . . . aika helposti noihin retkahtaa. Sanon vielä että huumeitten käyttö on enemmänkin elämäntapa, vähän niinkun jollakin uskonto.
Sitä tulin vielä huuteleen, että KIINNOSTAIS TIETÄÄ, Miten huumeet on muuttaneet teitä, teidän ajattelua/pukeutumista/elämänarvoja jos on ??? Käytön HYÖDYT / HAITAT ?
- Gabriella-
17v poika. Lista psykoaktiivisista aineista joita olen kokeillut
Dissot
Salvia Divinorum
Stimut
Kofeiini
Nikotiini
Amfetamiini
MDMA
Opat
Buprenorfiini
Lääkkeet
Atarax (Hydroksitsiinihydrokloridi)
Diapam (Diatsepamiini)
Ketipinor (Ketiapiini)
Xanor (Alpratsolaami)
Lyrica (Pregabaliini)
Rivatril (Klonatsepamiini)
Kannabinoidit
THC (Sativa)
Muut
Etanoli
5-HTP - 12351sr2dads
18v poika
1. Tupakka, Alkoholi, Sienet, Marijuana
2. Tupakkaa vedin joskus noin 60 parin tunnin sisään. Alkoholia kokonainen lavallinen. Suippomadonlakkeja taisin vetää jotain 50-70. Marijuanasta en muista tarkalleen, mutta sen verran että nukahdin.
3. Tupakasta lähti ääni ja tuli tasapainohäiriöitä ja huimausta (aivojen hapenpuute?) ja aamulla vitunmoinen päänsärky. Alkoholin vaikutuksen alaisena kun tarpeeksi on juonut niin näkee kaikki jopa neljänä ja muisti lähtee myöhemmin ja aamulla krapula. Sienien vaikutuksen alaisena tuntuu että seinät hengittää tai tuoli jne. (ei kannata kokeilla jos kuulostaa pelottavalta) kaveri kokeili kans ja pelkäs kokoaika kuolevansa :D ja kaikenlaista hallusinaatioita.
Marijuanasta tulee rentouttava olo ja kun vetää liikaa nii tuntuu että kaikki hidastuu ja et välttämättä muista mitä sanoit pari sekunttia sitten.
Joo saattaa kuulostaa että oon joku aina aineissa oleva ihminen, en ole :D Elän ihan normaalia elämää. Käyn salilla, ja kunto hyvä, enkä eristäytynyt muusta maailmasta, kun osaa käytön pitää kurissa niin siinä ei ole minusta mitään haittaa. Minun mielipide on se, että jokaisen pitäisi saada päihtyä siitä aineesta, josta itse pitää. Ja toi kannabiksen laittomuus on kaivettu jonkun kukkahattutädin perseestä. Kohta kaduilla liikkumiseenki tarvitaan varmaan jalankulkijakortti. Vittu mitää ei saa tehä rikkomatta lakia. - kokemustaonjapaljon
Kysymykset:
Opiaatit: Buprenorfiini, Tramadoli, Oksikodoni, Morfiini, Metadoni, Heroiini, Kodeiini.
Bentsot: diapam, xanor, rivatril, dormicum, insomin, tenox, risolid, opamox.
Amfetamiini ja Metamfetamiini,MDMA, DXM, Hapot(LSD ja promot), MDPV ja muita tutkareita, kannabis, alkoholi, nikotiini, Zolpideemi, sienet, sirdalud, atarax, ketamiini ja olikohan tässä edes kaikki??
2. Kuinka paljon?
Päivittäin.... eniten subua ja ränniin menee.
3.Millainen kokemus oli?
Kyllähän olen erittäin päihdehakuinen ihminen, ottaen huomioon, että olenvasta 18v, mutta narkkaamisen aloitin jo 11-vuotiaana, ekat piritöötit vetäsin 13-vuotiaana Kontulan steissillä :D - kokemustaonjapaljon
Ainiin ja Pregabaliini, eli Lyrica unohtu, sekä salvia.....
- Jäkäläkäpälä
12 vuotias veteraani
Käpälää - miumiumou
1. no perus alkoholi ja tupakkaa poltan vakituisesti.
kannabist polttelen iha vakkarina myös. :-) subuu tullu vedettyy ja pirii kans.
- alkoholin kaa kyl tulee tehtyy paljo enemmä tyhmyyksii, subun kaa ollu parhaimmat kokemukset kyl, niin ihana lepponen ja rento olo!!
pirinki koen hyvän kokemuksen! tuli niiin voittamaton kuningas fiilis!
mut vakituisen tupakka ja kannabis !
tyttö 18v! - kyä näi o
p 18v.
1. rööki, holi, vauhti ja kukka
2.kannabista ja tupakkaa päivittäin. alkoholia vkonloppuisin vauhtia yhden kerran ottanut ja sepä se vasta ''rektaalista'' onkin. tupakka on pilaamassa elämää kovaa vauhtia muuten kaikki asiat hoidossa. kannabiksen käyttöä en kadu enkä lopeta alkoholin saan onneksi pidettyä kurissa. se vasta melkoinen peto onkin vapautuessaan/riistäytyessään käsistä. röökin poltto pitäis lopettaa! muihin en tule koskemaan - serafi 69
43 v mies
1. kasnnabista
2.kohtalaisesti eli paljon
3. Mukava, luulin kasvattavanoi sarvia ja osaavani soittaa rumpuja, minusta tuli mytomaaninen - nisti97
Poika 16v
Tupakkaa,alkoholia,nuuskaa,kannabista,lsd,ekstaasi,benzoja,dxm,kodeiinia,lihasreleksantteja
Tupakkaa säännöllisesti, alkoholia 2 krt kuukaudessa, nuuskaa tosi harvoin,kannabista 2krt viikossa, lsd kerran, ekstaasia kerran, benzoja epäsäännöllisesti, dxm noin kerran kuukaudessa, kodeiinia pari kertaa ja lihasreleksantteja kerran tai kaks. - asdfghjklöä
nainen, täytän kohta 16
1. kannabis, amfetamiini, MDMA, alkoholi, tupakka, jos lääkkeet lasketaan huumausaineeksi niin tramal, diapam,Oxepam, jnejne....
2. kannabista poltan melkeen päivittäin , amfetamiinia en ole käyttänyt noin kuukauteen , essoja otan noin 1-2 kertaa kuukaudessa, alkoholia juon joka vklp, ja lääkkeitä otan satunnaisesti
3. kannabiksen vaikutukset ei minun mielestä mitenkään ihmeelisiä, en ylistä kannabista mitenkään et jos haluu ottaa rennosti nii paukut kannattaa smoukkaa! amfetamiinistä saan aivan mahtavan olon, mut lopetin sen käytön koska en kestä piri laskuja , mulla kestää toipuu piri laskuista aina se 24h , et älkää koskeko piriin jos ette oo valmiita kärsimään.. essot taas on ollu mun lempihuumaus aineita, siis niitä oloja ei voi selittää koska se on jtn niin uskomatonta :D no lääkkeistä mulla menee aina muisti et niitten vaikutuksista ja kokemuksista on vaikee puhuu mut mä saan niillä kyll tosi sekavan olon aikaseks - joskus nuorempana
18v
- kannabis, ilokaasu, amfetamiini, kokaiini, sienet, ekstaasi/mdma, päivänsinen siemenet (lsa), lsd tutkareita, subutex/orkkis, oxycont, oopiumunikkotee, salvia divinorum
-Lääkkeistä: bentsoja(xanor tenox diapam jne), relaksantteja (sirdalud), panacod (kodeiini), voxtra, tramal(tramaldoli), lyrica, atarax, sirnoff/stellat, conserta (metyylifenidaatti), zolpideemi
2. Kuinka paljon?
- suurinta osaa testannut mielenkiinnon myötä pari- viisi kertaa.
- kannabista, alkoholia pari kertaa viikossa.
- amfetamiinia ja ekstaasia max. kerran kuussa (viihteellä)
- ryynejä silloin tällöin tarpeeseen
- consertaa joskus kouluesseiden teossa, harvoin
3.Millainen kokemus oli?
en jaksa alkaa kirjoittaan pitkää stooria.
Mutta pari mainintaa:
- Voxtra tosi outo "mitä vittua" päihde.
-Stelloissa en tunnistanut omaa kämppääni (jossa oltiin) vaan kysyin kaverilta, että kenen kämpässä me ollaan? Ja miksi asunnossa(ni) oli mun tavaroita. :D Kaveri selitti mulle että "mee odottaan olohuoneeseen tyyppejä, jotka tulee hiihtohissillä kyläileen. " No tietenkin menin kun luulin sen olevan totta.
- Lsd näin fraktaaleja näkökentässä ja fysiikan sekä kemian ilmiöitä, joita normaalilla aistumuksella ei havaitse. Näkö oli supernäkö, melkein mikroskooppisen tarkka ja maailma on niin perkeleen kaunis :p - einari2
1.
-LSD (erittäin intensiivinen ja maailmaa-avaava kokemus) useasti
-Amfetamiini, muutamia kertoja, en oikein välitä
-25C-nBome, aivan älytöntä fraktaalitykitystä ja visuaaleja; unbelievable! Sopivalla annoksella parhaimpia bilehuumeita
-MDMA: Pure love, Pure love!
-Extaasi, jotkut hyviä, yleensä huonoja pillereitä
-Kannabis: suuria määriä, päivittäiskäyttö
-Benzot: chilli olo ja joihinkin yhdistettynä "vähintäänkin" rento olotila
-Ketamiini: kerran kokeillut;liikaa pajaa alla joten vaikutuksret hävisivät hieman alle..
-DXM, itse eroteltuna, korkein annos 600mg
-Tramadol: liian kännissä kokeiltu
-Lyricat: liian kännissä kokeiltu
Ja (lähes) kaikissa yllä mainitsemissa aineissa on ollut blossi taustalla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741