psoriasiksen alku... :/

kutiavakiusankappale

Eli suurimmalla osalla mun suvun naisista on psoriasista, joissaki tapauksissa se on lievää ja joissaki taas saattaa mennä tosi pahaksi. Nyt mulle on ilmestyny kämmenselälle yksi pieni, mutta kutiava läntti. Mulla on myös pieni läntti päänahassa, ja mun pää hilseilee aika pahasti. Voinko mennä jo lääkäriin, vaikka ei tän pahempaa ookkaan? Mua meinaan mietityttää, jos ne nauraa mut pystyyn ku menisin tollasen, halkasijaltaan sentin kokosen, läntin takia varaan ajan :) Mutta en tosiaan tahtois, että tää menis pahaks ja olis kiva saada toi kutiava, räikeen punanen läntti vihdoinki katoamaan!

37

3589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhuhuhhmm

tee mitä lystäät

• reijo m

hei

• Sairas oot

Mitä v....a sä vastaat jos sulla ei ole muuta sanottavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Edellinen
        Sairas oot kirjoitti:

Mitä v....a sä vastaat jos sulla ei ole muuta sanottavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siis tarkoitin nimimerkille huhuhuhhmm:mille

• HassuMiesVaan

Hei!

Käy ostamassa luontaistuotekaupasta rakeista lesitiiniä. Sitä voit lisätä ruokaan. Lisää kehon emäksisyyttä. Psori johtuu usein siitä, että keho on liian hapan.
      Toinen mitä voit tehdä on tilata punajalavankuoriteetä. Sinulla on kuitenkin ongelma vasta noin alussa, että saattaisit helposti saada apua luonnonmukaisin menetelmin. Toki jos haluat niin lääkäriinkin voit mennä, mutta saat sieltä vain reseptin kortisooniin tai emulsioon, jotka ovat ikävää myrkkyä (kortisoni voi ohentaa ihoa).

Vielä yksi vinkki, koita jättää tomaatti pois ruokavaliosta (ketsuppi yms. lasketaan mukaan).

www.psorinat.com Tuota voit saada apua, tai ainakin sitä punajalavanteetä. :)

• kutiavakiusankappale

Kiitos paljon vinkeistä, pitääkin kokeilla noita! Tuosta tomaatistakaan en tiennyt, ja ketsuppia tuleekin välillä käytettyä vähän liikaa :D

• kyllikki...

mene lääkäriin kuten huomaat täällä neuvoja satelee suuntaan jos toiseenkin.Itsellä kutinat ollut elokuusta ja paha keuhko ongelma..Lekuriin siis ja hoitoa hakemaan..sain itse voidetta mutta eipä auttanut sekään.Hyvää kevättä..kesä muuten joskus parantaa:/ite ootan sitä aiikaa.

• Ml

hei!

Päänahkaan kokeile shampoota, käy kampaajalla bio-shampoo on hyvää. Ja pahimpaa kutinaan auttaa ihan kaupasta saatava xl-tyrni hoitoöljy, ei siis poista ongelmaa vaan helpottaa.

Ja tosiaankin kannattaa välttää alkoholia, tupakkaa :)

Ja kyseleppäs sukulaisilta "apuja" joskus pelkät luonnon hoitomenetelmät auttaa paremmin :)

• reijo j

hei

• Limetti_
    • kutiavakiusankappale

Okei, kiitos paljon kaikille vinkeistä ja asiallisista vastauksista:)

Kyllikille: että johtuuko tuo keuhko ongelma myös psoriasiksesta?

Ja muutenkin mitä kaikkia pahoja oireita psoriasiksesta voi tulla?
      Olen 16v tyttö, en polta," juon" todella harvoin.

• hieroja auttaa

Mene hermoratahierojalle. Psori on sisäeritysvaiva, eikä siinä iho ole kuin oire, syy on syvemmällä. Hieroja hoitaa syytä.
      Itse sain avun 100%.

• eräs halukas

ihmettelen suuresti meidän päättäjien järjenjuoksua kun tupakka lakia säädetään ei saa polttaa enään missään tupakat piiloon kaupoista ja yritetään että ihmiset lopettaisi polttamisen jos niin halutaan niin miksei ns vieroitus menetelmät purkat laastarit. tapletit ovat niin helvetin kalliita maksavat 2 kertaa enemmän kuin tupakkaaski
      mielestäni näiden vieroitus juttujen pitäisi olla paljon hallvempia ellei ilmaisia ja vielä säästetäisiin tupakan aiheuttamien sairauksien hoito kuluista ettää haloo päättäjät tekikö kipeetä kun järki lähti

• jäkäjäkä ja lasku pe

"eräs halukas"

Kysyppä nikotiinivalmisteiden korvattavuuudesta 100 vuoden päästä, kun ne hoksaa, että pitkällä tähtäimellä olis kannattanu korvata.

Alkoholisteille on valmiste nimeltä Revia, ei korvata, valitetaan vaan
        ettei alkoholisti parane.

• sienihoitoiholle

Mene apteekkiin ja osta ihosienilääkettä. Jos se ei auta niin sitten en tiedä, mikä sulla on.

• ppp+psori

Hoida ravnnonmuutoksilla. Hae kirjastosta kirja tri Pagano, Kaikki psorikasiksesta tai tilaa se www.psorinat.com:sta.

Itse olen lähes täydellisesti kunnossa välttämällä kiellettyjä ruokia ja muutekin hoitaen muilla kuin lääkerasvoilla. Käsiini tulee rikkoumia, jos syön paljon lyhyellä aikavälillä mm. punaista lihaa. Kokemusta asiasta viiden vuoden ajalta.

Muutamat ihotautilääkäritkin alkavat uskoa tähän, vaikka pääsääntöisesti sanotaan ettei ravinnolla ole merkitystä.

• Siru_86

Minulla on ollut suunnattoman suuri apu tuosta sivustosta. Vaivana kuivaa, kutisevaa ihottumaa kummassakin kämmenessä, koko kämmen auki, sormien välit vereslihalla, sekä pieniä rakkuloita. Kortisonivoiteita ikäni käyttänyt, niistäkään ei enää mitään tehoa ollut. Gluteenittomalla ruokavaliolla paraneminen lähti ihan ok:sti etenemään, homogenoimattomia tuotteita käyttämällä huomasi jo selkeän eron 2 viikossa. Kannattaa ainakin kokeilla jos muusta ei ole apua. Vaikea aina tietää mikä tepsii. Olen itsekkin koittanut ties mitä konsteja tähän vaivaan, mutta mikään ei mulla ole aiemmin auttanut (no, hillitön d-vitamiinien popsiminen aikansa, mutta en halua mennä siinä äärimmäisyyksiin) ja tunsin jo itseni ikuisesti tuomituksi ihovaivoihin. Tuo nyt on ainakin minulla auttanut, jos jatkossakin pysyy näillä eväillä kunnossa niin pieni tiukkuus ruokavaliossa ei todellakaan haittaa. Niin paljon olen kärsinyt.
      Kannattaa siis kokeilla, ei sitä aina tiedä mikä ketäkin auttaa.

• Sain lomamatkalla vuosia sitten kutiavan läikän kämmenpohjaan. Siitä se raapimisen jälkeen levisi vähitellen koko kehoon.
      Isoimmat punaiset läikät olivat monen dm:n laajuisia. Menin sitten eturauhas vaivan takia lääkärille.
      Urologi nimesi ihottuman oitis Savipuoli-ihottumaksi. Antoi jotai salvaa, mut käski apteekista ostamaan Nizoral lääkesampoota.

Laitoin sitä ohjeen mukaan useana päivänä iholle niin, että vain kevyt suihku päälle. Niin lähti vuosia vaivannut riesa viikossa mäkeen.
      Kun kaksi kokenutta lääkäriä sanoi sitä savipuoleksi, minulla ei riitä kompetenssi kumoamaan määritystä.
      Vaivan tuntomerkki on aktivoituminen saunan tai suhkun jälkeen; kukkii helakkana kuin kirsikkapuu ikkään.

• Kerro psoriasiksesta

Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

• 19

Ihan selvästi maksan vajaatoiminnasta johtuvaa. Mittauta maksa-arvosi pikimmiten.

• Pölöhökusttaa

Jos vasentä kämmentä kutittaa, tulloo rahhoo, vasen vasttaan ottaa ja jos oikkeeta kämmentä kutittaa, männöö rahhoo, oikkee ojenttaa.

Miulla ussein kutittaa valitettavasti tuota vasenta kämmentä...

• psori-asiantuntija

Hei, lääkäri määrää sinulle usean vuoden antibioottikuurin, sillä ne taudinaiheuttajat lähtee, ja samalla tautikin. Psoriasista aiheuttaa bakteerit ihon alla. Muista neuvoa lääkäriä, mikäli hän ei osaa. Ei se mitään sen ihmeellisempää ole, useista sairauksista tehdään iso juttu, vaikka yksinkertaisesta asiasta on kyse.

t. Rauno Vähäniitty, ihotautien erikoislääkäri, LKT

• Rauno Vähäniitty?

No huh huh onkohan tämän postin takana todella Ihotautilääkäri??!

• psori-asiantuntija
        Rauno Vähäniitty? kirjoitti:

Lue tästä:
        http://bacteriality.com/2007/08/10/interview1/

MP-hoitoa saa ulkomailta; tehtäväksesi jää löytää vain lääkäri. Saat reseptit postitse antibiootteihin. Opi. Vain parhaat osaavat saada itselleen tämän hienon hoidon.

• Joku tolkku

Vaikken ole lääkäri enkä edes sairaahnhoitaja, mutta logiikkani jo kertoo sen, että usean vuoden antibioottikuurilla saisin seuralaisekseni takuuvarmasti yhden tai useampia superbakteereita, joihin ei enää tehoaisi mikään antibiootti. Voiko niin hullua ihmistä löytyä joka lähitisi vuosikausiksi syömään antibiootteja psoriasikseen?

• Joku tolkku
        Rauno Vähäniitty? kirjoitti:

No ei takuulla ole mikään oikea lääkäri. Googleta ja vedä johtopäätökset. Tuollaista ihmistä ei ole olemassakaan. Jokaisesta vähänkin praktiikkaa harrastavasta LAILLISTETUSTA lääkäristä on ainakin juotain tietoa saatavana netissä.

• possu35

Kokeile Bonanza ihovoidetta luulen että saat avun.

• dr Z

Tule lääkäriin!

• fungus sieni

Voiko kyseessa olla sieni? Punaiset reunat, hilseileva pinta ja kutiaa.

• kutiseejokapaikkaa

muuta pois sieltä hometalosta

• yö, yö,yö kyöpeli

Juu, sul on psorin alku.
      Tselläni puhkesi aikuisena ensin pää nahkaan, stressistä.
      Levisi muualle kroppaan, onneksi vaan pieniä länttelä sinne tänne.
      Juoksin lekureilla, ihotautilääkäreillä ja jne....
      Mistään sieltä en ole saanut apua.
      Vältä sokeria, valkoista vehnää, lopeta niiden käyttö kokonaan jos mahdollista joksikin aikaa ihan kokonaan, maketusaineet kuuluu kiellettyihin myös.
      Minulla toimii hyvin ja tilanne on hallinnassa, ei leviä enää.
      Nyt kesän aikana olen nautiskellut lomaillessa paljon siideriä ja huomaan että hiukan paheni.
      Mut ei ongelma kun tiedän mistä johtuu ja nyt onkin taas parannus kuuri menossa.
      Tsemppiä, kyllä se siitä kun otat asian vakavasti ennenkuin se leviää!

• itsekin 16- tyttö :)

heii, elikkäs, oon itekki 16 vuotias tyttö ja minulla alkoi psoriasis 2008 kesällä kun oltiin lomamatkalla. se alkoi juuri tuolleen että yksi pieni kutiava läntti ja sitten niitä rupesi tulemaan enemmän ja enemmän, päätin käydä lääkärissä ja ne siellä otti minulta kahdesti koe palan ennenkuin tajusinvat että minulla on psori, ja tosiaan, minun suvussani ei kellään ole aiemmin ollut psoriasista joten olen se "musta lammas" mutta kumminkin, kannattaa mennä lääkärille, ja he siellä eivät todellakaan rupea nauraaman sinulle! katselevat sitä, määräävät erilaisia voiteita ja sitten kun ne ei tehoa niin otetaan se tonen koepala ja sen perusteella sitten sanotaan että siinä on psori, mutta kannattaa koittaa näitä muidenkin lähettämiä niksejä, esim tomaatin välttely, ja ihan sama, itsekkin kävin todella harvoin "juomassa" mutta silti heti kun jätin sen harvankin kerran pois niin lähti iho paranemaan, ja aurinko! aurinko auttaa todella paljon kesäsin, eli kesällä aurinkoisina päivinä vain pihalle ja aurinkoa ottamaan!

• 2

Kokeile vanhaa kunnon Selukosta, apteekista, jos ei tehoa voi olla psori tai joku resistentti sienitulehdus, lääkäriin kuiteski.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe