Wlan-yhteys ei toimi hotellissa

Ei ymmärrä

Mikäköhän mättää, kun kannettavalla ei pääse nettiin hotelleissa tai muissa vastaavissa paikoissa? Olen siis useasti kokeillut saada yhteyden toimimaan annetuilla salasanoilla, mutta ei onnistu. Kone ilmoittaa, että "verkko-osoitteen noutaminen"... Kummallista, että samoissa paikoissa olen päässyt nettiin suojaamattoman verkon kautta. Tiedän, että niin ei saa tehdä, mutta olen kokeillut miten käy... ;) Samoin kotona yhteyksien kanssa ei ole ongelmia. Langaton verkko toimii ja kannattava kakkoskoneena saa yhteyden. Mä en oikeasti ymmärrä tästä asiasta yhtään mitään, joten selkokielisiä apuja tarvitsisin...

16

2294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...,,,

On tullut päätös että suojaamattomia wlan-verkkoja saa käyttää,
      enää se ei ole rangaistavaa. Tämä siis Suomessa

• 12

Joo, tänään muuttui laki.

• salasanaa kehiin

Ainakin helsingin hotelleissa joissa itse majailen siellä ollessa, saa langattoman verkon käyttöön 24h salasanan /tunnuksen vastaanotosta. toimii vain 24h ekasta käytöstä ja pitää hakea uusi tunnus seuraavalle 24h:lle.
      läppärillä kiinni hotellin verkkoon
      salasanaa - tunnusta kyselyyn ja baanalle!!
      Hotelli helsinki - o€
      Hotelli hakaniemi - 2,50€/24h

että sillei

• Ei ymmärrä

Näissä paikoissa, missä olen kokeillut, on salasanan joko saanut respasta tai sitten se on nähtävillä aulassa tms. paikassa. Eli siis ymmärtääkseni tunnukset pitäisi olla kunnossa... En vaan ymmärrä mitä pitäisi tehdä, että yhteys toimisi..? Menen tuonne langaton verkkoyhteys-paikkaan ja päivitän verkkoyhteyksien listan. Valitsen listalta oikean ja syötän salasanan. Ja moneen kertaan olen sitäkin kokeillut, että menee varmasti oikein... Kone alkaa yhdistämään ja näyttääkin siltä, että yhteys olisi: Alhaalla palkissa lukee, että katkaise yhteys eikä enää yhdistä. Yhteyden tilan kohdalla lukee vain se "verkko-osoitteen noutaminen" ja signaalin voimakkuuskin näyttäisi olevan erittäin hyvä, mutta nettiin en vain pääse. Onkohan tässä vika käyttäjässä vai jossain koneen asetuksissa..?

Mokkulakin on yleensä mukana ja toimii kyllä, mutta niin pirun hitaasti... Ei tarvitse netti-tv:tä paljon katsella. Olisi kiva saada toimimaan tuo hotellin kylkiäisenä tuleva yhteyskin.

Onpas sentään hyvä tietää, että en toimi laittomasti, jos käytän jonkun suojaamatonta verkkoa. Onko siinä muuten jotain tietoturvaan liittyviä riskejä? Jos käyn vaikkapa sähköpostiani lukemassa ja verkkopankissa..? Liuta tyhmiä kysymyksiä, mutta kun ei vaan tietoa ole ;)

• xxp

Sulla vissiin WindowsXP kun se alkaa noutaa tuota osoitetta.
        Kokeile klikata sitä tietokoneenkuvaketta hiiren oikealla napilla ja valitse korjaa.

• Minulla piti Xp koneessa päivittää wlan kotti/ajurit ennenkuin yhdisti verkkoon...

• Ei ymmärrä

Juu. XP on ja olen yrittänyt korjatakin. Ei mitään vaikutusta...

Tämä on mun maalaisjärjelle siksi kummallinen juttu, koska noihin suojaamattomiin verkkoihin kyllä pääsee. Samoin kotona toimii vaikka onkin suojattu yhteys. Tämä kannettava siis kotona kakkoskoneena ja WLAN-yhteydellä toimii moitteettomasti. Ongelma esiintyy ainoastaan sillon, kun olen hotellissa ja haluaisin käyttää heidän asiakkaille tarkoitettua yhteyttä. Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta. Nyt on kolmas eri hotelli, jossa olen yritttänyt saada yhteyttä pelaamaan. Ihme juttu ???

• xxp

Muistaakseni XP:ssä täytyy koneen puoleltakin määritellä asetukset oikein.
        Kotikäytössä sulla reitittimen ja koneen asetukset vastaavat toisiaan.
        Oletko kokeillut vaikkapa kaverin luona mennä suojattuun verkkoon, veikkaan ettei onnistu.

• Ei ymmärrä

En ole kokeillut... Täytyy varmaan kokeilla muuttaa niitä asetuksia. Sen homman taidan jättää näissä asioissa viisaammalle perheen puoliskolle :)

• Maratti

Minulle samanlainen ongrelma tuli eteen kun tukiasema ei tunnistanut kuin yhden salaustyypin. Kokeile jos koneestasi voi vaihtaa WPA:n tilalle WEP:n tai tai mieluummin päinvastoin ja anna salasana sitten uudestaan. Muistaakseni tuo WEP on turvattomanpi ja pois käytöstä jäämässä. WPA-tyypin salauksia on useampia , joten joudut hieman perehtymään asiaan. Jos koneessasi on käytössä Xp niin se pitäisi päivittää SP3:ksi jollei se sitä ole jo. Vistasta en tiedä mitään mutta Win7 haltsaa hommant ilman mitään ihmeenpiä kommerverkkejä. Seuraavassa yleistietoa:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Langaton_tietoturva
      http://www.pukema.net/wlan.html#Langattoman_verkon_termeja
      Jos sinulla on kokemusta koneen asetuksista ja käytössäsi on Xp niin seuraavassa osviittaa miten menetellä:
      https://www.jyu.fi/thk/ohjeet/how-to-nain-tehdaan/wlan-asetukset-windows-koneille
      En kuitenkaan ota vastuuta jos saat koneesi tilttiin.
      Terv. Masa i Mara

• hoi!

No miten sitä pääsee muuttamaan hotlan verkon salausta?

• Maratti

Et sinä sitä muutakkaan vaan oman koneen verkkoyhteyden salausmenetelmää. Voisit tietenkin kysyä henkilökunnalata mikä salausmetemä heillä on käytössä ja sen jälkeen menet koneesi ohjauspaneeliin ja sieltä verkkoyhteyksiin. Aktivoit verkon johon haluat liittyä ja ominaisuuksian kautta muuttamaan salaustyyppiä. Jos tämä kuulosti heprealta niin pyydä joltain nörtiltä apua. Niissä hoteilleissakin on asiantuntevia ihmisiä jotka auttavat kun pyytää. Se on parin minuutin homma kun tietää mitä tekee.
      Terv. Masa i Mara

• hoi!

Et ole tainnut oikein ymmärtää langattoman verkon asetuksia. Verkon luoja panee salauksen paikalleen.

• Maratti

Sinun koneeseesi? Leikitkö nyt tahallasi idioottia? oletko alkuperäinen kysyjä?
      Vai onko ehkä jokin käyttämäni sana sellainen, jonka ymmärrät tahallasi väärin?
      Alat vaikuttaa trollilta.
      Terv. Masa i Mara

• hoi!

"ominaisuuksian kautta muuttamaan salaustyyppiä"
        Esim. nuo sanat. Miten muutat hotellin luoman verkon salaustyyppiä? Aika guru saat olla, voit varmaan poistaakin salaustyypin. WPA:t ja WEPitkin ovat turhia?
        En ole ap., mutta turha opastaa ketään tekemään mahdottomuuksia.

• xxp
        hoi! kirjoitti:

"ominaisuuksian kautta muuttamaan salaustyyppiä"
        Esim. nuo sanat. Miten muutat hotellin luoman verkon salaustyyppiä? Aika guru saat olla, voit varmaan poistaakin salaustyypin. WPA:t ja WEPitkin ovat turhia?
        En ole ap., mutta turha opastaa ketään tekemään mahdottomuuksia.

Nythän onkin kyse OMAN koneen asetuksista, ei hotellin verkon.
        XP on vähän ronkelimpi asetusten suhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      44
      2176
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      184
      1978
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1372
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      825
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      56
      716
    Aihe