Yksittäisiä näppäimiäkin saa läppäriin

Ihantiedoksivaan

Acer 7738G:stä oli irronnut t-näppäin ja vika oli näppäimen alla olevassa "retainer clipissä" eli pienessä muoviosassa, johon itse näppäin tulee kiinni ja jonka varassa näppäin liikkuu ylösalas näppäimistössä, pienen kumitutin toimiessa jousena hela hoidon alla.

Oli jo lähellä, että koko näppäimistö olisi täytynyt vaihtaa (53euroa työ)kunnes löysin puodin jenkkilästä, josta voi ostaa eri läppäreihin yksittäisiä näppäimiä. Mukaan tulee aina itse näppäin, retainer clip ja kumitutti.

Itselleni tuo t-kirjain tuli maksamaan postikuluineen 7,44 dollaria, visalla maksoin eli aika paljon pienempi riesa kun koko näppäimistön vaihto.

Tommonen puoti oli kyseessä : http://www.replacementlaptopkeys.com/

Toivottavasti tätä nyt ei oteta mainoksena, vaan ymmärretään että on ihmisiä, jotka ovat imuroineet tai puhdistaessa tuhonneet jonkun yksittäisen näppäimen ja ovat vaihdattaneet koko näppäimistön.

Eli jos joku tietää jonkun vastaavan puodin niin tänne vaan tietoa siitäkin!

5

6764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackkron

      eBay:ltä saa myös, hakusanalla "keycaps" noille hatuille ja "keyboard scissors" noille clipseille.

      -J-

    • Kunhanvaankerron

      Vastaanpa tähän, vaikka vanha viesti onkin. Itse tilasin juuri sellaisesta ranskalaisesta putiikista kuin touche-clavier-portable.com. Chrome käänsi mulle sivut enkuks, niin sain tilatuksi. Visalla maksu, 7 euroa postikuluineen, siihen kuului itse näppäin, klipsi ja se "nappula" siellä alla. Myyvät siis tuommoisia paketteja, vaikka itselläki oli vain se klipsi rikki yhdessä asuksen näppäimessä. Mutta halvemmaks tuli kuin jos olisi pitäny koko näppäimistö uusia. Toimitus parissa päivässä, ei valittamista. Suosittelen.

    • MulliKulli

      Packard Bell tk81 EasyNote. Muutaman kuukauden käytetty kone, F8 näppäin hävinnyt. Acer = Packard Bell. 1 näppäin takuuaikana, 3 kk. Lähetettävä huoltoon arvio noin 2-3 viikkoa kone huollossa.

    • Anonyymi

      Elektroniikan purkupaikoista saattaa saada kannettavan koko näppäimistön alle euronkin.

      Tarkkana saa olla jos yksittäisiä näppäimiä tilaa. Joku tietty läppärimalli voi olla varustettu useammankinlaisella erilaisella näppäimistöllä, joiden yksittäiset nappulat ei ole toisten näppäimistöjen välillä vaihdettavissa

    • Anonyymi

      Tosi hyödyllinen sivu :).

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe