Syömisistä vielä..

Eli saako imettävä äiti syödä jo esim.graavilohta tai maksaa? Vai onko ne vielä kieltolistalla niinku raskaana ollessa? Alkais jo tehdä mieli..:)
Ja onko kokemusta omasta syönneistä/juonneista, mitkä ootte huomannu aiheuttavan/pahentavan vauvan vatsanväänteitä? Ite ajattelin tälläkertaa kokeilla ruisleipäpaastoa jonkun päivää..(yks suurin herkuistani!:(

9

2076

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgtrdxc

Saat syödä mitä haluat imettäessä. Lääkkeitä tosin tulee välttää, sekin lukee niissä vältettävissä lääkkeissä. Ja alkoholia :)
      Kokis oli pahin vatsavaivojen aiheuttaja meillä. Kovat mausteetkaan eivät aiheuttaneet mitään. Toisilla aiheuttaa sipuli, ruisleipä, suklaa, maito (jos lapsi maitoallerginen), jne.

• näin se menee

Alkoholia ei tarvitse olla kokonaan juomatta todellakaan. Jos haluaa ottaa lasin-pari viiniä niin ei haittaa mitään.

• kahvi...

meidän poitsulle kahvi oli pahasta:/ei ollu hääppöstä ku aamusin tottunu juomaan,varsinki huonon yön jälkeen, mutta mitäpä sitä ei tekis rakkaansa puolesta:D

• Miten te sitten osaatte ns.erotella sen jonkun aineen, mikä vaikuttaa vauvan mahaan? ..kun jos esim syötte suklaata ja kahvia jonakin päivänä ja vaikka kokista tai ruisleipää seuraavana.. ja mikä on se määrä mistä vaivat jo tulee?

• hgtrdxc

Meillä kyllä huomasi hyvin selkeästi tuon kokiksen sopimattomuuden. Vauva oireili vatsallaan heti, kun olin juonut kokista ja imetin. Myös vauvan ollessa vielä vatsassa, sai aina hikan kokista juotuani...

Ja kokeilemalla nuo selviää. Joskus selkeästikin joku aine/ruoka aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja, joskus täytyy vain kokeilla jättää jotakin pois esim. 3 päiväksi ja sitten taas jotain muuta, jne.

• fisutt

Minulla ei vaikuttanut vauvan vatsaan mikään syömäni imetysaikana. Pystyin syödä ihan mitä vain.

• imetys

minulla taas vaikuttaa vauvaan heti jos olen vähänki herkutellu.suklaat.sipsit.omena.purkat.sinappi.ruisleipä.limsat.
      tässä oli ainaki osat jotka tekevät vauvan mahan kipiäksi kun imetän.
      tuntuu kyllä että kaikki olisi minulta kieletty mutta vauva on sen arvonen ettei raukan tarvi huutaa pää punasena.

• kgspirethwsph

Minulla on yhdelle lapselle tullut maidosta mahavaivoja. Ja sitä kesti vain noin kolmisen kuukautta, eli hän ei ole maitoallerginen ollut sen jälkeen. Muilla lapsilla ei ole ollut mitään, eli olen saanut syödä ja juoda ihan vapaasti.

Ainakin meillä ne vaivat alkoivat heti seuraavasta imetyksestä sen jälkeen kun olin maitotuotteita syönyt tai juonut. Eli jos vauva alkaa itkeä mahaansa, niin kannattaa miettiä sitä, mitä on syönyt viimeisten tuntien aikana, ei niinkään sitä, mitä on syönyt edellisenä päivänä. Meillä mahavaivoja kesti noin vuorokauden siitä, kun olin juonut maitoa, mutta sitten keksin, että kun hän alkoi huutaa, niin annoinkin sen vuorokauden pakastimesta lypsettyä maitoa, jolloin huuto loppui suhteellisen lyhyeen. Muussa tapauksessa kesti sen vuorokauden.

• RSH

Minä saan syödä ihan mitä vaan ja pikkuinen ei ole oireillut ikinä mahaansa. Ikää on nyt kolme kuukautta joten tuskinpa mitään vatsavaivoja enää edes tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      407
      3024
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      68
      2352
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1999
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      117
      1727
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1572
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      71
      1223
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1039
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      12
      1012
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      268
      1003
    10. 40
      874
    Aihe