Eli saako imettävä äiti syödä jo esim.graavilohta tai maksaa? Vai onko ne vielä kieltolistalla niinku raskaana ollessa? Alkais jo tehdä mieli..:)
Ja onko kokemusta omasta syönneistä/juonneista, mitkä ootte huomannu aiheuttavan/pahentavan vauvan vatsanväänteitä? Ite ajattelin tälläkertaa kokeilla ruisleipäpaastoa jonkun päivää..(yks suurin herkuistani!:(
Syömisistä vielä..
9
1952
Vastaukset
- hgtrdxc
Saat syödä mitä haluat imettäessä. Lääkkeitä tosin tulee välttää, sekin lukee niissä vältettävissä lääkkeissä. Ja alkoholia :)
Kokis oli pahin vatsavaivojen aiheuttaja meillä. Kovat mausteetkaan eivät aiheuttaneet mitään. Toisilla aiheuttaa sipuli, ruisleipä, suklaa, maito (jos lapsi maitoallerginen), jne.- näin se menee
Alkoholia ei tarvitse olla kokonaan juomatta todellakaan. Jos haluaa ottaa lasin-pari viiniä niin ei haittaa mitään.
- kahvi...
meidän poitsulle kahvi oli pahasta:/ei ollu hääppöstä ku aamusin tottunu juomaan,varsinki huonon yön jälkeen, mutta mitäpä sitä ei tekis rakkaansa puolesta:D
Miten te sitten osaatte ns.erotella sen jonkun aineen, mikä vaikuttaa vauvan mahaan? ..kun jos esim syötte suklaata ja kahvia jonakin päivänä ja vaikka kokista tai ruisleipää seuraavana.. ja mikä on se määrä mistä vaivat jo tulee?
- hgtrdxc
Meillä kyllä huomasi hyvin selkeästi tuon kokiksen sopimattomuuden. Vauva oireili vatsallaan heti, kun olin juonut kokista ja imetin. Myös vauvan ollessa vielä vatsassa, sai aina hikan kokista juotuani...
Ja kokeilemalla nuo selviää. Joskus selkeästikin joku aine/ruoka aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja, joskus täytyy vain kokeilla jättää jotakin pois esim. 3 päiväksi ja sitten taas jotain muuta, jne. - fisutt
Minulla ei vaikuttanut vauvan vatsaan mikään syömäni imetysaikana. Pystyin syödä ihan mitä vain.
- imetys
minulla taas vaikuttaa vauvaan heti jos olen vähänki herkutellu.suklaat.sipsit.omena.purkat.sinappi.ruisleipä.limsat.
tässä oli ainaki osat jotka tekevät vauvan mahan kipiäksi kun imetän.
tuntuu kyllä että kaikki olisi minulta kieletty mutta vauva on sen arvonen ettei raukan tarvi huutaa pää punasena. - kgspirethwsph
Minulla on yhdelle lapselle tullut maidosta mahavaivoja. Ja sitä kesti vain noin kolmisen kuukautta, eli hän ei ole maitoallerginen ollut sen jälkeen. Muilla lapsilla ei ole ollut mitään, eli olen saanut syödä ja juoda ihan vapaasti.
Ainakin meillä ne vaivat alkoivat heti seuraavasta imetyksestä sen jälkeen kun olin maitotuotteita syönyt tai juonut. Eli jos vauva alkaa itkeä mahaansa, niin kannattaa miettiä sitä, mitä on syönyt viimeisten tuntien aikana, ei niinkään sitä, mitä on syönyt edellisenä päivänä. Meillä mahavaivoja kesti noin vuorokauden siitä, kun olin juonut maitoa, mutta sitten keksin, että kun hän alkoi huutaa, niin annoinkin sen vuorokauden pakastimesta lypsettyä maitoa, jolloin huuto loppui suhteellisen lyhyeen. Muussa tapauksessa kesti sen vuorokauden. - RSH
Minä saan syödä ihan mitä vaan ja pikkuinen ei ole oireillut ikinä mahaansa. Ikää on nyt kolme kuukautta joten tuskinpa mitään vatsavaivoja enää edes tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802