Syömisistä vielä..

Eli saako imettävä äiti syödä jo esim.graavilohta tai maksaa? Vai onko ne vielä kieltolistalla niinku raskaana ollessa? Alkais jo tehdä mieli..:)
Ja onko kokemusta omasta syönneistä/juonneista, mitkä ootte huomannu aiheuttavan/pahentavan vauvan vatsanväänteitä? Ite ajattelin tälläkertaa kokeilla ruisleipäpaastoa jonkun päivää..(yks suurin herkuistani!:(

9

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgtrdxc

      Saat syödä mitä haluat imettäessä. Lääkkeitä tosin tulee välttää, sekin lukee niissä vältettävissä lääkkeissä. Ja alkoholia :)
      Kokis oli pahin vatsavaivojen aiheuttaja meillä. Kovat mausteetkaan eivät aiheuttaneet mitään. Toisilla aiheuttaa sipuli, ruisleipä, suklaa, maito (jos lapsi maitoallerginen), jne.

      • näin se menee

        Alkoholia ei tarvitse olla kokonaan juomatta todellakaan. Jos haluaa ottaa lasin-pari viiniä niin ei haittaa mitään.


    • kahvi...

      meidän poitsulle kahvi oli pahasta:/ei ollu hääppöstä ku aamusin tottunu juomaan,varsinki huonon yön jälkeen, mutta mitäpä sitä ei tekis rakkaansa puolesta:D

    • Miten te sitten osaatte ns.erotella sen jonkun aineen, mikä vaikuttaa vauvan mahaan? ..kun jos esim syötte suklaata ja kahvia jonakin päivänä ja vaikka kokista tai ruisleipää seuraavana.. ja mikä on se määrä mistä vaivat jo tulee?

    • hgtrdxc

      Meillä kyllä huomasi hyvin selkeästi tuon kokiksen sopimattomuuden. Vauva oireili vatsallaan heti, kun olin juonut kokista ja imetin. Myös vauvan ollessa vielä vatsassa, sai aina hikan kokista juotuani...

      Ja kokeilemalla nuo selviää. Joskus selkeästikin joku aine/ruoka aiheuttaa vauvalle vatsavaivoja, joskus täytyy vain kokeilla jättää jotakin pois esim. 3 päiväksi ja sitten taas jotain muuta, jne.

    • fisutt

      Minulla ei vaikuttanut vauvan vatsaan mikään syömäni imetysaikana. Pystyin syödä ihan mitä vain.

    • imetys

      minulla taas vaikuttaa vauvaan heti jos olen vähänki herkutellu.suklaat.sipsit.omena.purkat.sinappi.ruisleipä.limsat.
      tässä oli ainaki osat jotka tekevät vauvan mahan kipiäksi kun imetän.
      tuntuu kyllä että kaikki olisi minulta kieletty mutta vauva on sen arvonen ettei raukan tarvi huutaa pää punasena.

    • kgspirethwsph

      Minulla on yhdelle lapselle tullut maidosta mahavaivoja. Ja sitä kesti vain noin kolmisen kuukautta, eli hän ei ole maitoallerginen ollut sen jälkeen. Muilla lapsilla ei ole ollut mitään, eli olen saanut syödä ja juoda ihan vapaasti.

      Ainakin meillä ne vaivat alkoivat heti seuraavasta imetyksestä sen jälkeen kun olin maitotuotteita syönyt tai juonut. Eli jos vauva alkaa itkeä mahaansa, niin kannattaa miettiä sitä, mitä on syönyt viimeisten tuntien aikana, ei niinkään sitä, mitä on syönyt edellisenä päivänä. Meillä mahavaivoja kesti noin vuorokauden siitä, kun olin juonut maitoa, mutta sitten keksin, että kun hän alkoi huutaa, niin annoinkin sen vuorokauden pakastimesta lypsettyä maitoa, jolloin huuto loppui suhteellisen lyhyeen. Muussa tapauksessa kesti sen vuorokauden.

    • RSH

      Minä saan syödä ihan mitä vaan ja pikkuinen ei ole oireillut ikinä mahaansa. Ikää on nyt kolme kuukautta joten tuskinpa mitään vatsavaivoja enää edes tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2211
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      64
      1866
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1685
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1612
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1584
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      143
      1516
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe