tori.fi: huijaus - postiennakkolla tyhjä lähetys

oona44

Tietääkö kukaan missä ajassa matkalle jäädytetyn postiennakkomaksun saa takaisin.

"Ostin" tori.fi -kautta Aurinkomatkojen matkalahjakortin. Sovin pitkän sähköpostien vaihdon jälkeen toimitustavaksi postiennakon. Päättelin postien perusteella että kyseessä olisi rehellinen kaveri. No, ei ollut. Sain tyhjän kirjekuoren josta maksoin sovitun summan. Maksu ehdittiin pysäyttää postin toimesta. Onneksi!!! Eli huijari jäi nuolemaan näppejään, tällä kertaa. Nyt on sitten rikosilmoitus tehty ja asiaa käyty selvittämässä poliisilaitoksella.

Mutta siis jos jollakin kokemusta vastaavasta, niin kuinka nopeasti asia etenee?

Ja varoituksena tämä vielä kaikille netissä kauppaa käyville!

56

27990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunan taakse

      Pitäisikö tänne laittaa konnan tilinumero? Guuglettamalla voisi ehkä joku säästyä vastaavalta kusetukselta!

      • kuka sulle oli myymässä


    • Nigeriarialais huija

      Myin tuotetta Torissa (Tori.fi) ja sain tälläisen vastauksen ensin suomeksi

      : "Olen kiinnostunut"

      Vastattuani viestiin ja annettuani pankkitilin numeron sain englanninkielisen viestin:

      "Hello seller,
      Thanks for the Mail, Am Very Happy to hear From you
      so Fast that you Want to sell your item for me. I will Like you to go
      and Calculate
      the Total cost of the item together with the shipping To my son
      Address Through (Post office shipping courier) for his
      Programmed in College and Don't Forget also to Provide me your Full
      Bank Information Below for the Payment to be Made to your Bank
      Account..
      Here is the Information Needed for the Payment
      Account Name:
      Account Number:
      Bank Name:
      Bank Address:
      Swift Code/Bank Code:

      Here is my son Shipping address:
      Name: ****
      Address:****
      City:****
      State:****
      Zipcode:****
      Country:Nigeria
      Telephone Number:****

      Awaiting to For your Fastest Reply"

      Olen googletellut ja huomannut kysessä olevan huijaus, jossa mahdollisesti numeroon soittaminen maksaa, tai yrittävät, että tuote lähetetään ilman, että maksavat...

      Kuhan nyt muiden varoitukseksi laitan tämän tiedoksi...

      Tuolla Poliisin sivulla lisää huijauksista:

      http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/5ABA1CD4B1D3B896C22570FB0057CA71

    • ...ap

      no vastaanpa nyt itse tähän omaan kysymykseeni. Aikaa kului vain kaksi viikkoa, kun rahat olivat takaisin tililläni. Tämä tiedoksi, jos joku muu rämpii samassa tilanteessa. Eli tosi hienosti toimi ainakin tässä tapauksessa poliisi ja posti! :) Jatkoa sitten oikeudessa, joka sekin osaltani hoituu sähköpostin välityksellä.

      • Anonyymi

        IL lmeisesti nyt joku yrittää ostaa juuri huojausmielessä. Tunnistin ja katselin posti.fi sivuja. Kyllä näitä perkeleen mamuhuijareira riittää joka paikassa.


    • kenalli

      tässä toinen samantapainen huijaus

      Olen kotoisin Skotlannista, mutta haluan ostaa tavaraa veljeni ja minä
      vastaa kuljetuskustannuksista ja maksu suoritetaan PayPalin kautta tai
      pankkisiirrolla. kerro minulle miten voin maksaa nyt.

    • TUKOPI

      Hei!
      > > Siirsin summan heti tilillesi, niinkuin sovimmekin. Minulla on
      > > valitettavasti eripankin tili, joten muutama päivä kestää. Harmi. Olisi
      > > todella mukavaa, jos voisit luottaa minuun sen verran, että vesit paketin
      > > jo huomenna postiin- tietty mikäli teillä on aikaa.
      > > Olen monesti joutunut pettymään tilaamissani tuotteissa ja niitä ei ole
      > > kuulunut koskaan takaisin minulle. En epäile sinua ollenkaan, mutta
      > > tottakai huonojen kokemuksien myötä mieleen jää kyseiset asiat pyörimään
      > > päähän. Siirsin sulle sen 10e exrtankin sitä varten, että saisin paketin
      > > pian Sillehän me kumpikaan emme mitään mahda, että eritilit osuivat
      > > valitettavasti.
      > > Olisin erittäin kiitollinen jos postittaisitte sen huomenna, jotta minulla
      > > ei menisi yöunet miettiessäni jääkö rahani vaan maailmalle. Harmi, että
      > > sellaisia kauppiaita on, jotka huijaavat vain ihmisten rahat. Ne henkilöt
      > > vievät luottamuksen kunnollisiin myyjiin, jotka hoitavat kaupat kunnolla
      > > ja nopeasti.
      > > Tilisiirrostani voisin kuiten tulostaa, mutta siihen trvitsen aviomieheni
      > > apua- hän on saunapuita pilkkomassa paraikaa. Ollaan juuri saunanlämmitys
      > > puuhissa, mutta onneksi rantasaunan lämpö rentouttaa kipeyteneet lihakset.
      > > Toivottavasti voit luottaa minuun ja tilisiirtooni, olisin erittäin
      > > iloinen, jos jo huomenna voisit postittaa paketin eteenpäin- siirsinhän
      > > erehdyksessä hätiköiden teille jo sen ylimääräisen kympin nopeasta
      > > toimituksesra.
      Tällainen huijari ostaja osui kohdalleni ,mutta omapa oli vika ,kun olin niin luottavainen. mutta laitoin tämän vastauksen ,että näinkin voi huijata myyjää lähettämään tavaran,olemalla luotettavan oloinen ,EI TULLUT KOSKAAN RAHOJA TILILLE TUOTTEESTA ,VAIKKA PAKETTI LÄHTI

    • koittakaas lapset op

      koittakaas sisäistää se asia että postiennakon tarkoitus on se että tuotteen voi tarkastaa postissa ennen lunastusta, eli maksamista. Lähettäjän kanssa on sovittava tarkastuksesta.

      • pönkittäjä

        Lähettäjän kanssa voi sopia, että tuotteen saa tarkastaa ennen maksua. Tosin suurin osa ihmisistä on rehellisiä, joten avauslupapyynnölle ei useinkaan ole tarvetta.
        Kaikissa tapauksissa postiennakko on turvallinen, koska paketin voi avata heti maksun jälkeen. Jos paketissa on jotain tuubaa, maksun voi jäädyttää ja saa rahansa takaisin.
        Itse suosin postiennakkoa aina kun summa on merkittävä, eli lähes aina kun pakettina lähetetään. Kirjeet ovat erikseen, mutta arvokkaat voi aina pyytää pakkaamaan pakettiin, vaikka kirjeenä menisivätkin.


    • hahhhhhhh

      Mun tietääkseni postiennakko lähetyksen saa tarkistaa siel postissa ennen ku maksaa mitään! Sillon ei pitäis tulla mitään tommosia...

    • Musiikkia

      Kyselin mini-disk levyjä torin sivuilla.Kaveri vastasi ja kertoi niitä olevan 20 kpl.Sovittiin hinta,jonka maksoin hänen tililleen,mutta levyjä ei ole kuulunut.
      Torin ylläpito sanoi tyypillä olleen muitakin samanlaisia huijauksia kaupoissa.

    • selvinnyt

      Minuakin yritettiin huijata todella taitavasti. Laitoin ostoilmoituksen sivuille ja sitten soitettiinkin ja yritettiin myydä todella taitavasti juuri haluamaani tuotetta. Rahat olisi pitänyt laittaa heti tilille. Sanoin että haluun ensin tuotteen ja sitten vasta saa rahan. Siihen kauppa peruuntui. Ostajan nimimerkkiä kun gooklasin tuli selville että sillä nimim. on huijattu useilta henkilöiltä rahaa.Onnistuttukin. Varokaa näitä palstoja!
      En tehnyt rikosilmoitusta koska mua ei saatu huijattua. Lähellä kuitenkin oli.!

    • opittu on

      Ilmoittakaa ihmeessä näistä tori.fi asiakaspalveluun, he voivat omalta osaltaan puuttua näihin nopeasti. Kannattaa myös katsoa toimintaohjeita heidän sivuiltaan, niillä voi käydä turvallisesti kauppaa. Näitä huijareita tuntuu nyt olevan ihan joka puolella ja etsivät helppoa rahaa kaikin keinoin.
      http://www.tori.fi/turvallisuus/ulkomaankauppa.htm

    • thp2

      Perusolettamus kuitekin olisi että ihmiset ois rehellisiä.. mut eihän se niin mene! =( Itsekin huijatuksi tullut tosin HUUTOnetin puolella! RIkosilmoitus tehty, saas nähdä tuleeko rahoja takaisin koskaan..

      • Angry

        Ei varsinainen huijaus, mutta muistakaa, että on niitäkin, jotka jättävät postiennakkopaketin noutamatta!! Juuri joudun noutamaan takaisin lunastamattoman paketin ja postarit n.20€. Tori.fi kautta "myin"! Eli kehenkään ei voi luottaa.


      • Ei postiennakolla!
        Angry kirjoitti:

        Ei varsinainen huijaus, mutta muistakaa, että on niitäkin, jotka jättävät postiennakkopaketin noutamatta!! Juuri joudun noutamaan takaisin lunastamattoman paketin ja postarit n.20€. Tori.fi kautta "myin"! Eli kehenkään ei voi luottaa.

        Itse teen kohtuullisen paljon kauppaa Torissa sekä ostajana että myyjänä, eikä tulisi IKIPÄIVÄNÄ mieleenikään lähettää kenellekään mitään postiennakolla, oli kuinka luotettavan tai epäluotettavan tuntuinen ostaja hyvänsä. Jos ei se normaali käytäntö kelpaa, että raha ensin tilille, sitten paketti postiin, niin saa jäädä kaupat kokonaan tekemättä. Ei ole peruselanto kuitenkaan kiinni Tori-kaupoista.


      • Anonyymi
        Ei postiennakolla! kirjoitti:

        Itse teen kohtuullisen paljon kauppaa Torissa sekä ostajana että myyjänä, eikä tulisi IKIPÄIVÄNÄ mieleenikään lähettää kenellekään mitään postiennakolla, oli kuinka luotettavan tai epäluotettavan tuntuinen ostaja hyvänsä. Jos ei se normaali käytäntö kelpaa, että raha ensin tilille, sitten paketti postiin, niin saa jäädä kaupat kokonaan tekemättä. Ei ole peruselanto kuitenkaan kiinni Tori-kaupoista.

        Maksapas huvikses vaikkapa pc osista tuhat euroa ennen kuin saat ne tavarat, ei todellakaan onnistu. Itseltä on niin monta kertaa rahat kusetettu että tästä lähtien postiennakko on ainut tapa jolla suostun ostamaan mitään mikä maksaa yli 50 euroa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksapas huvikses vaikkapa pc osista tuhat euroa ennen kuin saat ne tavarat, ei todellakaan onnistu. Itseltä on niin monta kertaa rahat kusetettu että tästä lähtien postiennakko on ainut tapa jolla suostun ostamaan mitään mikä maksaa yli 50 euroa...

        Niinpä, postiennakko on kaikkein kallein tapa jotain lähettää. ITSEKIN ENNEN VANHAAN MARKKAKAUDELLA SITÄ VIELÄ KÄYTIN, KUN LÄHETIN 26-TUUMAISEN PUTKITELEVISION. Takaisin se tuli, kun ei lunastettu. KULUT MILTEI 400 MK. Saa postiennakot olla minun puolestani käyttämättä, jos joku vielä niin vanhahtavaa tapaa haluaa kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksapas huvikses vaikkapa pc osista tuhat euroa ennen kuin saat ne tavarat, ei todellakaan onnistu. Itseltä on niin monta kertaa rahat kusetettu että tästä lähtien postiennakko on ainut tapa jolla suostun ostamaan mitään mikä maksaa yli 50 euroa...

        Kääntöpuolena postiennakossa on se että pakettia ei voi postissa avata ilman maksamista. Eli huijari voi lähettää vaikkapa kiviä ja aavistamaton ostaja ei voi ilman maksamista tietää mitä paketissa on.


    • MIGLIA 1000

      Sulkavan suunnalla asuu yksi aluvanteiden ostaja joka ei lunasta lähetystä matkahuollosta! Älkää lähettäkö jos ei maksa etukäteen!

    • pettynytguess

      Ei kannata ostaa Guessin koruja myyjältä Aleksandra! Ostin yhden setin kuukausia sitten ja monien kyselyjen ja tekosyiden jälkeen paketti saapui. Setistä puuttui yksi koru ja ne oli vain laitettu laatikkoon keskenään kolisemaan ja naarmuuntumaan. Ei viitsitty mihinkään edes kääriä postituksen ajaksi. Nyt olen korun puuttumisestakin laittanut viestiä aikapäivää sitten eikä mitään vastausta ole kuulunut.. Sinne taisi mennä koru ja rahat.

      • Sieluntoveri

        Hei, olen joutunut saman ihmisen uhriksi. Olisitko ytävällinen ja auta minua! Toivottavasti näet tämän viestin täällä. Haluaisin tehdä ilmoituksen poliisille ja nyt kun tiedän etten ole ainoa niin olisi mahdollisuus saada tyyppi kiikkiin.


    • guess1234

      Tori.fi pyörii huijari joka esiintyy ainakin tällä hetkellä siellä nimellä "riitta" myy ainakin guessin koruja halpaan hintaan. Ottaa rahat vastaan mutta tuotetta ei ikinä tule. S.postikin on eri nimellä kun henkilö itse. Varokaa. Nordean tilille pyytää maksamaan

      • Varokaa Heidiä!

        Samoin Heidi Helsingistä myy Guessin piraattituotteita Tori.fi:ssä. Jos hinta on halpa, älkää vain ostako. Kukaan ei myy halvalla aitoa tavaraa.


    • 6423153

      On edelleen moraalisesti väärin antaa typerien ihmisten pitää rahansa.

      "Perusolettamus kuitekin olisi että ihmiset ois rehellisiä.."

      Ei sweet jeebus sentään, EI OLE. Tai tietysti jokainen voi ratkaista luottamuskysymyksen keskenään, mutta turha sitten itkeä, jos tulee kusetetuksi.

      Terve skeptisyys ja varovaisuus on aina paikallaan kun asioidaan raha-asioita tuntemattomien kanssa. Ei ikinä tavaran lähetystä ilman varmistusta maksusta (ja joku hemmetin kotiskannaus kuitista ei todellakaan ole sellainen) eikä ikinä rahojen toimittamista myyjälle ilman välikättä, jos tavaraa ei ole mahdollisuus nähdä ensin.

      TUKOPI:n kaltaisia ihmisiä en ymmärrä lainkaan. Ihan oikeasti kuinka hemmetin typerä ja sinisilmäinen ihmisen pitää olla, että lankeaa noin ilmiselvään kusetukseen?

      " Tilisiirrostani voisin kuiten tulostaa, mutta siihen trvitsen aviomieheni
      > > apua- hän on saunapuita pilkkomassa paraikaa."

      Jee, klassista. Vähän pehmeitä perhearvoja mukaan kusetukseen niin jo notkahtaa vastapuolella olevan naisen (arvasinko oikein?) polvet ja täydestä menee.
      Siis sitä miestäkö ei ihan oikeasti tulostamisen avuksi, sikäli kun se tulostaminen nyt on jotenkin naiselle ylivoimainen tehtävä, sieltä polttopuusavotasta voi hakea? Herätkää pahvit!

      Jokainen vastaavanlaiseen kusetukseen langennut voi katsoa peiliin ja etsiä sieltä puolet syystä miksi rahat tai tavara meni ilman vastasuoritusta.
      Ette te jätä läppäriänne autoon ja autoa ovet auki keskustaan yöksi, tai jätä ulko-oveanne auki kun lähdette lomamatkalle. Muutenkin teette ihan jokapäiväisessä arjessa paljonkin omatoimista rikoksentorjuntaa, koska kaikkiin ihmisiin nyt vaan ei voi luottaa.
      Mutta nettikaupoissa heitätte kaiken varovaisuuden romukoppaan ja mikä tahansa selitys tai nyyhkytarina menee läpi? Why oh why?

    • rauf1

      15.08.2013 tein kauppaa tori.fi sivulla, Siellä Marika Lakkisena esiintynyt naishenkilö Hämeenlinasta kauppasi HPpavilion G7 Notebook pc laitetta 80,00 euron hintaan. Sovimme kaupat sähköpostitse ([email protected]) ja minä maksoin hänen antamalleen (s-pankin tilille FI33 3939 0032 6410 03) 80 € euroa. Sovimme, että kun maksusuoritys näkyy tilillä, niin Lakkinen lähettää laitteen minullepostitse.
      Hän ei kuitenkaan ole lähettänyt laitetta minulle ja nyt en saa häntä sähköpostitse kiinni.

      • huijattu myös

        Toi martzukka91 on poliisin tiedossa yli 10 rikosilmoitusta hänestä tehty.


      • 54g53f2

        Sinisilmäinen idiootti. Ja varmuuden vuoksi siis ei martzukka vaan sinä.


      • Nii mont mielt
        54g53f2 kirjoitti:

        Sinisilmäinen idiootti. Ja varmuuden vuoksi siis ei martzukka vaan sinä.

        voi ol,Sinisilmäinen idiootti ennemmi kui tollane huijari,mikä erehtyy vääräl tyypil tekee sen,nii ei tee enää!jalat ovat kivat ku ne toimii!


      • pdtos
        54g53f2 kirjoitti:

        Sinisilmäinen idiootti. Ja varmuuden vuoksi siis ei martzukka vaan sinä.

        Martzukka menee oikeuden eteen ja saa tuomion jostain muusta kuin lievästä petoksesta joka on hänelle aivan oikein.


      • nyt potuttaa

        VOI S********!!!!
        OSTIN TÄLTÄ KYSEISELTÄ MARIKA LAKKISELTA JUURI PUHELIMEN JOTA EI OLE NÄKYNYT!!!


      • huijatuksi

        Käyttää nykyään [email protected] osoitetta, sama tilinumero! Rikosilmoitus lähtee täältä myös.


    • Nyt vituttaa

      Tulin huijatuksi tänään postiennakon kanssa. Tavara kyllä tuli mutta ei ollut läheskään kaikkia osia mukana vaikka myyjä lupailikin että ne kaikki osat tulevat mukana. Nyt tavaraa ei voi käyttää ollenkaan ja lopputuloksena 200e tappiot. Huomenna pitääpi mennä postiin selvittelemään asiaa tarkemmin että miten toimivat noiden "jo maksettujen" lähetysten kanssa.

    • paskajaska viis

      Vieläkös tämä neiti Lakkinen huijaa ?Ei taida olla saanut vielä edellisistäkään huijauksista tuomiota >10kpl

      • Kyllä vain

        Kyllä huijaa. Syyskuussa 2013 minua. Asiaa menee nyt oikeuteen, mut eihän se siitä mitään saa.


    • Keskustelut
      • rampe1

        Hello again,





        Thanks for your reply!


        The car is in very good running condition, no damages, accidents or
        scratches, no need repairs of course, it is in perfect condition inside
        and outside, as well the condition of the engine is perfect. I never
        smoke in it and I want to sell it to a serious person
        who will take very good care of the car.


        First I must tell you that I am located in Manchester / United Kingdom
        and the car is here with me. I hope this in not a problem! I have used
        the car in Finland (The car is registered in Finland, has finland
        papers) but here the taxes are very big so I can't
        register it!! I have worked for my company in Finland but now I am back
        home! Due to the economic crisis I need to sell the car fast!! I have
        tried to sell it here but nobody wanted it! Someone advised me to sell
        it on the continent because it still has russian
        papers and will be easier!


        If you want the car, you can come here to take it or, if you can't come I
        would like to use a shipping company for this deal. The process is very
        easy. This company will handle the delivery of the car and also they
        will handle all the registration papers. If
        we will use it you will have 10 days for testing the car before deciding
        to buy it. They will also give me the payment after you will decide to
        keep the car.


        I will pay the delivery of the car! The delivery time will be around 4-5
        days and the car will be delivered at your home address. In this time
        you will receive the tracking number of the transaction so you can use
        it to check the status on the company website.
        If you want, the company will help you with all the registration papers
        in your country!


        Please don't contact me if you do not have the money for the car or if you only e-mail for simple curiosity.





        Best regards !

        Tuossa vastaus tiedusteluun myyjältä joka on "kaapannut" oman ilmoitukseni ja myy sitä nyt tosi edullisesti torilla. Ylläpito ei ole reagoinut milläänlailla useista pyynnöistäni huolimatta poistaa ko.ilmoitus. Olen kait nyt joutunut välikädeksi johonkin huijaukseen? Koskahan on raudat ranteissa?


    • ei tyhmä saa olla

      AINA POSTIENNAKKO AVAAMISOIKEUDELLA.

      Vain tyhmä ostaa ilman avaamisoikeutta vaiko oletko sinä tyhmä ?

      • Anonyymi

        Avaamisoikeutta ei ole, vaikka paketissa lukisi niin.


    • tonzalaine

      Samaa peliä jouduin huijatuksi tori.fissä
      - kyseessä oli samsung galaxy tab 2
      - luotettavan oloinen naishenkilö joka soitti puhelimellaan tod.näk prepaid
      - sanoi ruokkivansa lapset ja myös kun soitti lasten ääni kaikui taustalta

      - yllättäen kaupanteon jälkeen joutui autoonnettomuuteen ja mursi lantion.

      - Ja nimi oli maaria vellonen oikealta nimeltään - pitkän selvittelyn jälkeen -
      minna voutilainen.

      Menetin rahani toivottavasti muut varovat!

    • Pirvu

      Toisenlainen vedätys

      Eli vasrinkin tori.fi kautta on alkanut ilmestyä näitä "mulle kaikki heti nyt" tyyppejä eli sovitaan kaupat postiennakolla ( saattaa jopa olla julkinen puh nro jne,, )

      Luvataan maksaa kaikki tilillepanot sun muut..
      sitten kun pitäisi lunastaa paketti ei vastata puhelimeen tai viesteihin
      ja kun tuote palautuu myyjälle makselee hän kaikki kulut.

    • Varokaa

      Kannatta olla varovainen myydessään tavara tori.fi:ssä. ensimmäisellä myynti kerrallani "Englantilainen" henkilö halusi ostaa "tavaraa" minulta ja lähettää ne Nigeriaan hänen tyttärelleen:

      Hello,
      Am Jenelle Evans Saka by Name From London once again. i need you to proceed and
      check with (Post Office) for the shipping fee of the item to my
      Daughter address in Nigeria.. because
      she need it very urgent for his program in college. i need you to go
      and check with the
      Post Office for the shipping of the item to my Daughter address as
      listed below and
      also i am paying you via bank to bank transfer. don't forget to
      provide me your full bank details as listed below
      as well..

      Here is the information needed for the payment
      to be made to your bank account:
      Account Holder's Name
      Account Number
      Bank Name
      Bank Address
      Iban/swift Code

      Here is my Daughter Shipping Address:
      Name:Saka Isiaka
      Address:25 okenle street mokola
      City:Ibadan
      State:oyo State
      Zipcode:23402
      Country:Nigeria

      Awaiting for your soonest

      Joten ole varuillaan varsinkin tällaisista viesteistä.

      • dgj346

        Itse vedätin näitä "nigerialaisia" 100-0 :D ..meinasivat jopa lopulta uhata FBI:n kotiin..


        Voi että sain nauraa itseni kipeeksi monta kertaa ! :D


      • huijattusinisilmä

        Minä tyhmä olin myymässä tori.fi:ssä Nintendo Wii miniä peleineen satasella, joidenka arvo oli 230€, viestittelyjen jälkeen JUURI TÄMÄN Janelle Evans Saka kanssa ja pankista tulleiden sähköpostien kautta luotin häneen ja lähetin paketin...(tunnen itseni idiootiksi..) Paketin lähettäminenkin maksoi minulle 50€.
        Nyt hän sitten kiitti lähettämästä paketista ja kertoi ettei rahansiirto onnistu kyseisen pankin kautta (SCOTIABANK) ja väitti että alle 500€ tilisiirto ei mukama onnistu ja vaati minua lähettämään 350€ hänen 'tyttärelleen' Nigeriaan Western Unionin kautta ja sitten hän laittaisi tuon koko summan tililleni. Näissä uusissa tiedoissa tämän summan lähettämiseen 'tyttären' nimi olikin jo vaihtunun Michael Adeboye:ksi ja osoite muuttunut hieman. Epäilykseni heräsivät vasta tuolloin, googletin hänen nimensä ja huomasin hänen olevan huijari..
        Hyvien kokemuksien perusteella ulkomaankaupoista, en tietenkään osannut odottaa tätä tai tajunnut edes lukea tuosta ulkomaankaupasta tori.fi:n sivuilta..
        Otin juuri postiin yhteyttä ja nyt kun paketin pitäisi vielä olla vasta Vantaan ulkomaanterminaalissa, TOIVON, että tämän paketin lähetys voidaan pysäyttää!


    • Morjesta!

      Nigerialaiset yrittää petoksia edelleen :) YRITTI ostaa minulta tori.fi kautta suunto ambit3 sykemittarin tyttärelleen Nigeriaan. Itse sanoi olevansa Lontoosta Jessica Robertson. Sähköpostia vaihdeltiin ja annoin pankki tietoni, joten hän ''maksoi tuotteen'' SCOTIABANKIN kautta, mutta rahat näkyisivät tililläni kun olen lähetttänyt tuotteen seurantakoodin ja lähetysmaksun vahvistuksen.

      VAROKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Hello,

      Am Jessica Robertson by Name From London once again. i need you to proceed and
      check with (Post Office) for the shipping fee of the item to my
      Daughter address in Nigeria.. because
      she need it very urgent for his program in college. i need you to go
      and check with the
      Post Office for the shipping of the item to my Daughter address as
      listed below and
      also i am paying you via bank to bank transfer. don't forget to
      provide me your full bank details as listed below
      as well..

      Here is the information needed for the payment
      to be made to your bank account:
      Account Holder's Name
      Account Number
      Bank Name
      Bank Address
      Iban/swift Code

      Here is my Daughter Shipping Address:
      Name:Saka Isiaka
      Address:25 okenle street mokola
      City:Ibadan
      State:oyo State
      Zipcode:23402
      Country:Nigeria

      Awaiting for your soonest

    • läheltä liippasi

      Juu, minuunkin otti yhteyttä kyseinen Jessica Robertson.
      Tahtoi ostaa vanhojentanssimekon, jonka arvo on 250€ vannehameineen. Koko juttu kuulosti liiankin hyvältä ollakseen totta ja eipä se sitä ollutkaan.

      Epäilykset sitten heräsivät "Scotiabankin" lähettämän vahvistussähköpostin jälkeen. Ei allekirjoittajaa, pilkutus- ja kirjoitusvirheitä (kun moitteetonta englantia pitäisi pankkivirkkailijan varmasti osata. Sähköpostin alaosassa kuva Kanadassa sijaitsevasta Scotiabankista. Lisäksi tämä Jessica sitten väitti, ettei hänen lähettämiä rahojansa voi pankki enää palauttaa. Hmmm.... Että mikäköhän pankki toimii noin? :D

      Olkaa varovaisia sekä ostaessa, että myydessänne tavaroitanne netin kautta...

    • vitunpostiennakkoeikäy69

      Että älkää koskaan lähettäkö pakettia ennen kuin rahat ovat tilillä ja sitte toisin päin älä ikinä laita rahoja toisen tilille. Sinne meni vittu 250 euroa jollekki. Vitun huijarit tilailee postiennakolla eikä nouda ja sitte saa toiset huijarit lisää höynäytettyy porukkaa siihe että tilille ne rahat eikä sitte kuulu enää mitää perkele. MIKSI VITUSSA MÄ OON NII VAJAA ETTÄ MEEN VITTU ANTAA JOLLEKKI TUNTEMATTOMALLE INTERNET HEEBOLLE VITTU PREPAIDRAHAA??? VOIX JOKU TÄYSJÄRKINE SELITTÄÄ ONKO EDES MITENKÄÄN MAHDOLLISTA TEHDÄ KAUPPAA TOISTEN PAIKKAKUNTALAISTEN KANSSA POSTIN VÄLITYKSELLÄ ILMAN ETTÄ AINA JOKU KUSEE VITTU!!!

    • Melkeinh

      Scotiabank huijaus Älä lähettää tälle ihmisiIlle raha tai tavara!!!! Ilmoitin ostajalle että maksu ensin sit postitetaan, eiköhän tuli että sen rahat siirty mun tilille heti kun lähettään lähetystunnus...
      Joo antaa olla kirjotin ja silti se jaksoi lähettää sama viesti, rahat näky heti kun postitettu...
      Älä oo thymä ja luotta tuollaisia viestejä

    • kyllä-vituttaa

      Tilasin Saksasta 1000 euron arvoisen kultaketjun.
      Maksoin sen myyjän tilille ja sain tyhjän paketin.
      Kultaketjun rasia oli kyllä paketissa mutta se oli tyhjä.
      Näytin tyhjää rasiaa postissa ja sanoin että katso mitä tämä on!
      Eivät työntekijät välittäneet mitään.
      Tuli 1000 euron tappio minulle.

      • Anonyymi

        Onpa härskiä. Tuollaista voi sattua kenelle tahansa.


      • Anonyymi

        Tällaisen takia netissä on hyvä seurata, kuinka kauan huijari pystyy postin avulla huijaamaan.
        Kyllä pää tulee vetävän käteen ennemmin tai myöhemmin.


    • Anonyymi

      Älkää ikinä käyttäkö postin postiennakko palvelua, maksatte palvelusta joka on täys vesiperä juridisesti. Sinulla ei ole tarkastusoikeutta ja kuka vaa voi lähettää kindermunan ja hinta 100e. Täysin sama tilanne et lähetät rahat ennakkoon, siiviliriita joka tapauksessa, säästät 5e vielä kun lähetät rahat ennakkoon.

      Posti voi painuu vittuu paskan palvelunsa kanssa

      • Anonyymi

        No siihen postiennakkoon kun sattuu olemaan se avaamisoikeus ennen maksua, ainakin jos sen palvelun on maksanut lähettäjä niin että avaamisoikeus on, se postiennakko kun NYKYÄÄN ON AINUT TURVALLINEN TAPA MAKSAA KÄYTETYSTÄ TAVARASTA JOUTUMATTA KUSETETUKSI..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siihen postiennakkoon kun sattuu olemaan se avaamisoikeus ennen maksua, ainakin jos sen palvelun on maksanut lähettäjä niin että avaamisoikeus on, se postiennakko kun NYKYÄÄN ON AINUT TURVALLINEN TAPA MAKSAA KÄYTETYSTÄ TAVARASTA JOUTUMATTA KUSETETUKSI..

        Ei edes ole avaamisoikeutta ilman maksamista..


    • Anonyymi

      Tuli postissa ilmoitus postiennakkokirjeestä. Lähettäjän nimeä ei ilmoituksessa ole mainittu. En ole mistään mitään postiennakolla tilannut, enkä muutenkaan mitään viimeaikoina, joten en lähde noutamaan, palauttakoon lähettäjälle.

      Taitaa olla huijausta? Summa on pieni 7 euroa vähän päälle. Ehkä kuvittelevat ettei noin pienen summan takia jätetä noutamatta ja maksamatta.

      • Anonyymi

        Noita on pienissä summissa ilmeisesti ollut aika paljon suomessakin viimeaikoina..taitaa olla nistit asialla. Itse ilmoittelen välillä kun maataloudesta jää hieman suurempaa tuotetta että saa maksaa paikalla käteisellä tai tilille ja noutaa. Yleensä tulee ulkomaalaisilta tilinumero pyynti,sitten kopiokoneella tehty maksusuoritus maltalta,sekä dhl kuljetus 3vrk kuluttua. Tästäkin sen jo huomaa yleensä etteivät ymmärrä kahta asiaa..kuitti on vääränlainen sekä dhl ei nouda tuollaisia tuotteita missä pitäisi olla nostopalvelu.ainakaan kysymättä ensin,mitä he eivät tehneet taaskaan...summa 5800e tarkkana


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe