Kiitos Lauri Tähkä ja Elonkerjuu

musamuusikko

Haluan koko sydämestäni kiittää Lauri Tähkää ja Elonkerjuu-orkesteria siitä huikeasta työstä, jonka olette tehneet suomalaisen uuden pop-kansanmusiikin hyväksi. Hyvin paljon teidän ansiostanne suomalaiset nuoret tykkäävät kuunnella vähän folk-kansanmusatyylistä rokkia, olette tehneet hienosti oman laistanne musiikkia, loitte oman tyylin.
Valitettavasti nyt Lauri Tähkän takki on tyhjä ja uutta ei synny ja palo hommaan on mennyt. Bändi olisi ilmeisesti halunnut vielä jatkaa.
On aivan ymmärrettävää näiden hirmuisten vuosien jälkeen, että takki onkin tyhjä. Mitä muuta se voisi olla? Kaikkensa antaneena ja loppuun asti kiertäneenä.
Sen verran kuitenkin luulisin olevani hyvä ihmistuntija, että jos Lauri luet tätä, niin tiedän ja olen varma siitä, että sinussa asustaa edelleen se sama palo ja rakastat musiikkia koko sydämestäsi ja osaamisesi, ideasi, kaikki se palo on edelleen sinussa, mutta väsymykseltäsi et tunne sitä, etkä oikein tunne itseäsikään. Olen itse muusikko, tosin aivan eri mittakaavassa, mutta tiedän, että rakastat musiikkia. Älä siis vaadi itseltäsi liikaa, älä vaadi sitä paloa, se vaatimus juurin kuluttaa sinut loppuun, kun kaikkesi annat. Anna itsellesi lupa levätä, ole vaikka vuosi poissa kuvioista, mutta älä koskaan jätä musiikkia. Älä vaadi ihmeellisiä ylivoimaisia voimia itseltäsi, ei muissakaan töissä aina täysillä mennä, et ole sen huonompi muusikko, vaikka jonkun keikan joskus huitaisisit pienemmällä palolla, meidän yleisön on se myös ymmärrettävä.
Tee jotakin muuta työtä elääksesi, mutta älä jätä musiikkia, älä omia sävellyksiäsi, voitte vielä vaikka bändinkin kanssa valita kultaisen keskitien, ei ammattilaisena, mutta joskus silloin tällöin.
Moni ei ymmärrä tilannettasi, olet aivan loppuunpalanut, mutta vielä tulee aika, jolloin otat kitaran syliisi ja nautit siitä, käyt jossakin muualla työssä, teette bändin kanssa pari keikkaa onnellisena kuukaudessa ja olette kuitenkin kavereita ja teet omia biisejä.
Voimia sinulle Lauri Tähkä ja voimia myös Elonkerjuun soittajille! Ottakaa toisistanne tukea ja antakaa sitä toisillenne. Keikkojanne odottaen!

1

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulluja piisaa.....

      Mikäs keittiöpsykologi sä oot olevinas?

      Missä vaiheessa Lauri Tähkä on musiikin jättänyt? Bändin jäädessä tauolle, hän on koko ajan säveltänyt, sanoittanut ja soittanut. Tehnyt myös soolokeikkaa ja duo-keikkaa mm. yksityistilaisuuksissa.

      Vai että loppuunpalanut? Mielenkiintoinen diagnoosi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe