ostin kaupasta porsaan etuselkää, jonka mukana on palalnen luuta (selkärankaa/kylkiluita). voiko luun antaa koiralle? en viitsisi heittää pois jos vaan voi mustille antaa, koska on niin mehevän näköinen lihoineen kaikkineen :)
porsaan luu
4
924
Vastaukset
- jndxhnsxhb
Jos koira on tottunut syömään luita, niin voit antaa, jos annat sen raakana. Koiran vatsan pitää siis kestää ja koiran pitää osata pureskella se pienksi, eikä hotkia isoja paloja suolta tukkimaan. Älä anna koiran riehua 1-2 t luun syönnin jälkeen.
- 70894320
Porsaanluiden antamisesta ollaan tasan kahta mieltä. Enemmistö taitaa pitää ko. tapaa vaarallisena, mutta jonkilainen joukko on toistakin mieltä. Itse en ole koirille sianluita antanut, kun on ollut muitakin tarjolla. Olisikohan kellään tiedossa faktaa tästä sianluiden vaarallisuudesta (tutkimus, luotettava artikkeli, tms.)
- bgytbhyt
Trikiini on yksi asia, mitä jotkut pelkäävät. Sen määrä suomalaisessa possussa on kuiteskin niin pieni, että on mahdotonta ylisyöttää sitä. Raakana luu ei säröile, jos sen keittää, paistaa tms, niin se säröilee ja puhkaisee koiran suolen. Koiran pitää malttaa pureskella luu tarpeeksi pieneksi, omistajan opetettava eikä vain antaa luuta koiralle.
- pentek
Anna ihmeessä hyvä luu sessullesi. Miepä oon antanut koirilleni lähes kaikkia luita aina, mieluumin raakana, mutta myös kypsänä: porsaasta ja naudasta kaikki, samoin broilerista. Useimmat tuotantoeläimet on niin tehokasvatettuja ja nuoria, että luut ei ole lasinkovia. Oikein vanha kana sekä jänis ovat teräväluisia, niitä en antaisi. Koirani ovat isoja, enkä ole luunsyöntikursseja niille pitänyt. Liiasta luunsyönnistä tulee helposti ripulia/ummetusta, joten kohtuus pitää muistaa. Oikeista luista varoittelevat kaupalliset valmistajat, kun koettavat saada ihmiset ostamaan omia tuotteitaan. Tutkimuksista en tiedä, mutta varoittelua olen kuullut riittämiin, yhdestäkään vahinkotapauksesta en eläissäni ole kuullut. Uskoo ken haluaa. Koirille hyvät hampaat ja hyvä mieli luista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849