Haluan ostaa eräälle harrastusta aloittelevalle 60 henkilölle filmi järkkärin.
Onko näistä mihinkään: Canon AE1 TAI Monilta Dynax 505si.
Tällaiset olisivat tarjolla, mutta kun en asiasta tiedä, niin päätin laittaa Teille kyselyä.
Mitä tuumaatte?
Kamera aloittelijalle
3
214
Vastaukset
- kdfjhsjka
Uusiahan ei mistään saa, mutta jos noi toimii ja niihin on tarvittavat objektiivit, niin käyhän ne.
Canonin etu on siinä, että siihen on paljon rojua tarjolla. Minoltaan on vähemmän tarjontaa.
http://www.optotek.fi/1/files/kaytettyjenlista.pdf - AF vs. veivattava
Aika iso ero noissa on - Canon on käsitarkenteinen ja siis niin vanha, että paristojen saatavuus voi olla ongelma, jos/kun tämä on yksi näitä (nykyään kiellettyjä) elohopeaparistoja käyttävistä kameroista.
Minolta on huomattavasti tuoreempi ja automaattitarkenteinen. Se syö litiumparistoja, joita on edelleen & helposti saatavana. - Film4ever
Ebaystä ostin perus Canon filmijärkkärin EOS 500n, rungon hinta 4£ ja toimitus Suomeen 5£ eli aika halvalla löytyy.. Käyttää perus EF-laseja joita löytyy tuhansia käytettynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324451Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472413
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831192PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64870
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53842