Eli jos videon koko on yksi MT niin onko se sama kuin yksi MB?
Onko MT sama kuin MB?
18
36977
Vastaukset
- .klk.
On, MB on englantia (mega bitti) ja MT suomea (mega tavu).
- kun ei
ole. Tavu on 8 bittiä.
- adsfgagaasg
Megatavu = Megabyte (MB)
Megabitti = Megabit (Mbit, Mb)
Monet kirjoittaa megabyten mb tai Mb, mutta se on väärin. - jjsss
OK
- öhöhöh...
Aivan selvää pässinlihaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Megatavu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Megabitti - Se joka ei ymmärrä
Eli pitäiskö ostaa Playstation 2 peliä varten tää: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tietokonetarvikkeet/VERB43428/verbatim-cd-r-levyja
Vai tää: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tietokonetarvikkeet/VERB43497/verbatim-dvd-levyja-r-16x-5-kpl- Piraijalan Erkki
Kaupasta pitää ostaa alkuperäisenä käytettynä tai uutena ps2 levyt, ei tyhjillä levyillä mitään pelailla.
- Se Joka Ei Ymmärrä
Piraijalan Erkki kirjoitti:
Kaupasta pitää ostaa alkuperäisenä käytettynä tai uutena ps2 levyt, ei tyhjillä levyillä mitään pelailla.
No tiedän. Paitsi jos osaa pelata niillä tyhjillä. (Jos Ymmärrät Mitä Tarkoitan)
- Se joka ei ymmärrä
Ja Mielellään pitäs vastaus saada nopeesti.
- lue sieltä
Siinä ylempänähän ne megabitit ja megatavut on selitetty moneen kertaan.
- Se joka ei ymmärrä
Jos vaan tajuis...
- mitä tä
Mikä on mib ja kuinka monta mibbiä on giga
- pcmuseo
Wikipedia:"Tietokonetekniikassa gigalla usein harhaanjohtavasti tarkoitetaan määrää 230 = 1 073 741 824, erityisesti kyseistä määrää tavuja. Tälle määrälle on sekaannusten välttämiseksi annettu etuliite gibi[2], joka on kuitenkin käytännössä jäänyt harvinaiseksi. Gbps tarkoittaa gigabittiä sekunnissa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Giga
Älkää sählätkö kerrannaisyksiköiden kanssa m=milli M=mega itselle tuottaa hieman vaikeuksia käsittää millibitti eli bitin tuhannesosa, kun muistikenno tai dataväylä pitää sisällään aina kokonaisen bitin :)
t:p - Pullonpohjat
pcmuseo kirjoitti:
Wikipedia:"Tietokonetekniikassa gigalla usein harhaanjohtavasti tarkoitetaan määrää 230 = 1 073 741 824, erityisesti kyseistä määrää tavuja. Tälle määrälle on sekaannusten välttämiseksi annettu etuliite gibi[2], joka on kuitenkin käytännössä jäänyt harvinaiseksi. Gbps tarkoittaa gigabittiä sekunnissa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Giga
Älkää sählätkö kerrannaisyksiköiden kanssa m=milli M=mega itselle tuottaa hieman vaikeuksia käsittää millibitti eli bitin tuhannesosa, kun muistikenno tai dataväylä pitää sisällään aina kokonaisen bitin :)
t:pSe on ihan yks lysti miten sen sanoo, mt tai MT.
- älä-ole-torvelo
Pullonpohjat kirjoitti:
Se on ihan yks lysti miten sen sanoo, mt tai MT.
Ehkä yksi lysti miten sanoo, muttei yksi lysti miten kirjoittaa.
Ellet sitten tahallasi tahdo aiheuttaa väärinkäsityksiä ja saada torvelon mainetta.
- Ovat-ne
Ovat ihan sama
- binääriluvut
Onko binäärimatematiikka liian vaikeaa? Erottakaa peruskäsitteet toisistaan, bitti on yksi bitti ja tavu (byte) on aina 8 bittiä.
Ja molempien kanssa voidaan käyttää samoja etuliitteitä: kilo-, mega- ja giga- jne. . Nämä etuliitteet toimii desimaalilukujen logiikalla eli suhdeluku on 1000.
1 kilobitti = 1000 bittiä, ja yksi kilotavu = 8000 bittiä eli 8 x 1000. - Anonyymi
Lättyskii
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654