seatista kansanauto?

helppoa, jos halutaa

Se olisi helppoa, jos konserni niin päättäisi. Markkinoinnilla saadaan aikaiseksi mitä tahansa, varsinkin kun kaikkien VW-autojen tekniikka on sama. Eli teknisillä syillä ei kyetä myyntieroja selittämään, kyse on siis mielikuvista joita markkinointi on luonut.
Taitaa tehtaan kapasiteetti ei taida kuitenkaan riittää. Onhan Seat jo nyt euroopassa VW-konsernin autoista mm Skodan edellä myyntimärissä.

Ja mitä hyötyö esim Seatille olisi, jos olisi jokamiehen/naisen kansanauto, eli myyntitilastojen kärjessä

9

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän persoonallista

      Kyllä tekniikkansa ja kokoluokkansa puolesta sopisi hyvin kansanautoksi siinä kun mikä muu vag-auto tahansa. Hinnoittelukin on sopiva. Ovathan kaikki vag-autot käytännössä aivan samoja autoja.

      Suomalaiset kuitenkin haluavat ulkonäöltän huomaamattomia ja konservatiivisia malleja. Tässä luultavasti suurin syy.
      Seatin imago ehkä liian nuorekas, urheilullinen ja ulkonäkökin on kokolailla persoonallinen. Ei pure Suomessa.

      Itse asiassa AlteaXL:n omistajana en kaipaakaan Seatista kansanautoa, joita joka mutkassa tulisi vastaan kuten volkkarit ja skodat. Tosin sillä ei nyt mitään merkitystä olisi ihan oikeasti, mutta kuitenkin...
      Koska itse maksan autoni enkä halua uhrata siihen kohtuuttomia summia, niin haluan tavallisen hyvän perusauton, mutta sen ei silti välttämättä tarvitse näyttää siltä. Seat täyttää tämän kriteerin oikein hyvin

    • Olematon mainonta

      Suomessa Seat kärsii siitä, että maahantuoja on sama kuin Audilla ja VW:llä. Näitä konsernin ykkös- ja kakkosmerkkejä markkinoidaan vahvasti, panostus Seatiin jää olemattomaksi.

      • laatukontrolli katei

        taitaa Seatti kärsiä vanhasta huonosta maineestaan.


      • 4+2
        laatukontrolli katei kirjoitti:

        taitaa Seatti kärsiä vanhasta huonosta maineestaan.

        Vanhasta ja jo edesmenneestä syistä johtuvasta huonosta maineesta kyllä pääsee eroon, jos halutaan. Tästä hyvänä esimerkinä Skoda. Maine ei tainnut olla hääppönen vielä 80-90 luvulla tai aikaisemmin. Nyt jo ihan peruskansanauton maineessa, joka hankitaan heti kun elintaso on noussut siihen pisteeseen, että uuden tai uudehkon auton hankkiminen on mahdollista. Niille, joille 'autoura' on elämässä tärkeää, on Skoda ensimmäinen askel parempiin merkkeihin. Myös niille, joille perusauto riittää, on Skoda löytänyt tiensä.

        Seat ei hevin nouse jokamiehen perusautoksi jo pelkästään muotoilunsa puolesta. Liian persoonallinen ulkonäkö. Sama 'vika' on useimmissa italialaisissa ja ranskalaisissa malleissa. Suomalaiseen makuun sopii paremmin volkkarit, skodat, toyotat, mazdat, nissanit jne.
        Kyse on lähes täysin ulkonäöstä eri vag-autojen kesken...

        Totta on, että maahantuoja ja myös vag-konserni panostaa audeihin ja volkkareihin. Syykin on selvä, niissä on selkeästi parempi kate.
        Koska kyseessä kuitenkin käytännössä samoista autoista rakenteiltaan ja tekniikoiltaan, niin valmistuskustannuksissa ei ole merkittävää eroa. Audi ja volkkari ovat kuitenkin useita tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia kalliimpia Suomessa.


      • nissan cherry 100A
        4+2 kirjoitti:

        Vanhasta ja jo edesmenneestä syistä johtuvasta huonosta maineesta kyllä pääsee eroon, jos halutaan. Tästä hyvänä esimerkinä Skoda. Maine ei tainnut olla hääppönen vielä 80-90 luvulla tai aikaisemmin. Nyt jo ihan peruskansanauton maineessa, joka hankitaan heti kun elintaso on noussut siihen pisteeseen, että uuden tai uudehkon auton hankkiminen on mahdollista. Niille, joille 'autoura' on elämässä tärkeää, on Skoda ensimmäinen askel parempiin merkkeihin. Myös niille, joille perusauto riittää, on Skoda löytänyt tiensä.

        Seat ei hevin nouse jokamiehen perusautoksi jo pelkästään muotoilunsa puolesta. Liian persoonallinen ulkonäkö. Sama 'vika' on useimmissa italialaisissa ja ranskalaisissa malleissa. Suomalaiseen makuun sopii paremmin volkkarit, skodat, toyotat, mazdat, nissanit jne.
        Kyse on lähes täysin ulkonäöstä eri vag-autojen kesken...

        Totta on, että maahantuoja ja myös vag-konserni panostaa audeihin ja volkkareihin. Syykin on selvä, niissä on selkeästi parempi kate.
        Koska kyseessä kuitenkin käytännössä samoista autoista rakenteiltaan ja tekniikoiltaan, niin valmistuskustannuksissa ei ole merkittävää eroa. Audi ja volkkari ovat kuitenkin useita tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia kalliimpia Suomessa.

        Nissanit? Nissan on nimenomaan tuonut markkinoille erikoisia ja persoonallisia autoja: Micra, Note, Juke, Qashqai, Murano ja muut. Ei ole mitään perusvektraaprimeraa.


      • 3+4
        nissan cherry 100A kirjoitti:

        Nissanit? Nissan on nimenomaan tuonut markkinoille erikoisia ja persoonallisia autoja: Micra, Note, Juke, Qashqai, Murano ja muut. Ei ole mitään perusvektraaprimeraa.

        Totta, niinpä onkin pudonnut myyntilistojen kärjestä.. Ei taida enää Nissan kuulua jokamiehen/naisen bulkkiautoihin..


    • ibizadsgtsiexeotdi

      Näin on! Mm. Vag:n käytetyistä autoista oli juttua keskieurooppalaisessa autobildissä, jossa todettiin juuri tuo yllämainittu efekti käytettyjen (2000-luvun alun autoja kaikki) osalla.

      Golf : haluttu vag-auto 2500e (ajettu 100tkm ,105 hv 1,6)
      Leon: Golfin espanjalainen versio, hinta kovempi kuin Golfissa 3000e(120tkm ajettu 1,6 105hv)
      Octavia: saksalaisille Golfin alustalle rakennettu HB 3500e 102hv 1,6 (114tkm
      Audi A3: kallein ja halutuin Golf-versio 4000e (100tkm, 1,6 102 hv)

    • 17

      Ikinä en enää kehtaa ostaa autoa josta aina saa
      kuulla naljailua uroksen sukupuolielimestä.

      • 34.21

        Tarkoitat varmaan tätä BMW/kondomivertausta: Molemmissa on mulkku sisällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe