Eka kertalaiset Kroatiaan suuntaavat miettivät mihin menisi. Pohjoisessa kiehtoo mahdollisuus käydä päiväretkellä Venetsiassa, joka kiinnostaa perheen varhaisteinejä. Toisaalta Dubrovnikin seutu vaikuttaa todella hienolta. Bailauspaikkoja ei kaivata, mutta hienoja maisemia, hyviä rantoja ja leppoisaa lomailua, ostosmahdollisuuksiakin olisi kiva osua kohdalle. Aikaa on vain viikko, joten ei ajateltu käyttää sitä yrittämällä nähdä etelää ja pohjoista. Kumpaa siis Kroatiankävijät suosittelette?
Istrian vai Dubrovnikin suuntaan..?
6
550
Vastaukset
- Pulaan..?
edellinen jatkaa... niin, unohtui se yksi tärkeimmistä kysymyksistä, snorklailu on koko perheen suosiossa, joten onko sen suhteen eroja?
- trec
Tervehdys
Koska aikaa on vain viikko ja olette ensikertaa maassa niin suosittelen että lähdette Splitistä laivalla(halpaa ilman autoa)Bracin saarelle Boliin jossa vietätte pari yötä.Sitten puolen tunnin katamaraani matka Jelsaan,hvar saarelle jossa vietätte yön(kaunis hijainen paikka).Siitä bussilla Hvarin kaupunkiin jossa loppuaika,sitten aikanaan sieltä laivalla takaisin Splitiin.Näkisitte pienellä vaivalla paljon, ja majoitus hoituu aina perillä,jos ette ole heihä-elokuussa liikkeellä.Ostokset kannattaa ostaa Splitistä.Itse kävin kyseisillä saarilla pariinkin otteeseen viime vuonna,tänä vuonna suuntana Istria.Muuten, Pula on kohtuullisen tylsä verrattuna muuhun Kroatiaan.Hyvää reissua teille jokatapauksessa.
- RMS1
Dubrovnikin alue on paljon mielenkiintoisempi kuin Istria. Lähistöllä monia kivoja paikkoja jos on auto käytössä (Ston, Cavtat, Kotor jne).
Ei siellä Kroatiassa juuri mitään shoppailtavaa ole missään. - äsläm
Olin vuosi sitten automatkalla Istriassa ja muuallakin. Tulimme Sloveniasta ja kiersimme koko niemimaan. Pula oli vähän tylsä kaupunki, Rovinj sitä vastoin suorastaan ihastuttava pikkukaupunki. Löysimme vielä edullisen pikkuhotellin sattumalta. Voin suositella Rovinjia! Slovenian puolella on sitten Piran ja Trst, eikä Italiakaan ole kaukana. Vuokra-auto on tosi kiva!
Käytiin myös Krk-saarella, mutta näin off season se oli aika väsynyt. Nättiä maisemaa silti ja sukeltelulle soveliasta takuulla.
Nyt kiinnostaa vastaava reissu Splitistä Montenegroon päin... - herrasmies07
Haussa lomakohteita Splitistä merelle päin 13.6 alkaen
- DalmatiaFun
Kuinka pitkäksi aikaa?
Onko tavoitteena bongata monta saarta?
Hvar ja Brac tietty antavat eniten jos haluaa olla samalla saarella useita päiviä.
Ja Korcula, jossa viihtyy kans pidempään.
VIS on oma suosikkini - siellä on aitoa meininkiä ja lähellä Blue Cave, joka on aivan uskomaton mesta!
Mutta minä liikunkin siellä veneellä, joten koen saaret hieman erilailla kun tuo majoitus kulkee mukana :)
-E
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882