hei kertokaas kaikki jtn hyviä puolia porista? Joudun muuttamaan sinne opintojen takia ja oon täällä itku kurkussa miettiny kuinka selviin siellä, en tunne yhtäkään ihmistä koko kaupungista, suoraan sanottuna pelottaa aivan helvetisti joutua muuttaa sinne ihan yksin täältä lahdesta jättää perhe ja kaverit, kaikki... niin jos sais vähän parempaa mieltä ja ei hirvittäis se muutto homma niin paljon :)
Pori?
30
684
Vastaukset
- Finn Layson
Pori on ihan hyvä paikka asua ja opiskella. Kunhan et tuputa itseäsi Porilaisten seuraan. Porilaisten porukkaan pääse vain kuin tartuntatauti. Pisaratartunta ja pitkä itämisaika. Sitten kun hyväksyntä tulee, ei ole mitään ongelmia.
Tervetuloa- Mr muualta tullut
Totta....Pori on kiva paikka asua ja elää, itse olen asunut kymmenen vuotta ja kotoisin olen Keski-Suomesta. Tosin perusporilaisiin tutustuminen on hidasta, mutta ei kannata välittää kaikista mulkaisuista ja siitä, että tervehdykseen ei vastata tms. vaan mulkoillaan vaan. Nää on vaan tämmöisiä pussissa kasvaneita, mutta ihan kivoja kun tutustuu. Eli tervetuloa vaan!!
- lol_z
Mr muualta tullut kirjoitti:
Totta....Pori on kiva paikka asua ja elää, itse olen asunut kymmenen vuotta ja kotoisin olen Keski-Suomesta. Tosin perusporilaisiin tutustuminen on hidasta, mutta ei kannata välittää kaikista mulkaisuista ja siitä, että tervehdykseen ei vastata tms. vaan mulkoillaan vaan. Nää on vaan tämmöisiä pussissa kasvaneita, mutta ihan kivoja kun tutustuu. Eli tervetuloa vaan!!
eikö porissa puhuta jtn murretta? oliko kauheekin kulttuuri shokki?
- lol_z
tuo muistetaan! :D
- kkkkkkkkkkkk
Pori on kesällä tosi kaunis kaupunki. Keskustan läheisyydessä on mm. Kirjurinluoto ja maauimala. Kaikin puolin hyvä paikka asua, vaikka Poria suotta haukutaankin.
- jami.
Tervetuloa!
Kivaa täällä on. Asenne ratkaisee. Hesarissakin oli joku aika sit iso positiivinen juttu kehittyvästä porista.
Täällä on nykyään paljon opiskelijoita,työttömiä vähemmän (työttömyys prosentti pienempi) kuin vaikka tampereella,oulussa,jyväskylässä tai turussa.
Asukas luku nousee ja muuttovoittoa tulee nimenomaan opiskelijoista ja työssäkäyvistä.
Hienoja paikkoja on paljon, mm.kirjuri,yyteri, reposaari, kallo, ahlströminalue ym. Yyteri on tosiaan ylivoimaisesti pohjoismaiden pisin ja kaunein hiekkaranta, 6km pitkä!
Kauppoja tulee lisää kuin sieniä sateella.
Yksi pieni miinus on kun väkiluku on alkanut kasvaa. Vuokrat ovat alkaneet nimittäin nousta. Ennen oli sikahalpaa asua,nyt vuokrat ovat pienessä noususssa,mutta edelleen on suht edullista. Tiedä sitten minkä hintaista on viiden vuoden päästä tai myöhemmin.
t: vuokranantaja- lol_z
tosiaan hei mitä kaikkii kauppoja on porissa? millainen yöelämä? ravintoloita?
- muija20v.
lol_z kirjoitti:
tosiaan hei mitä kaikkii kauppoja on porissa? millainen yöelämä? ravintoloita?
Kyl veromoda, ginatricot, h&m, sokkari löytyy mut siihe ne sit jääki... ei uusia vaatteita siis luvassa XDD hahahahah!!!
Porilaiset tytöt on ainakin juoru akkoja, kannattaa kattoo et mihi porukkaa liittyy.
baareja on 2; kino ja cabaret. siin ne sit onki... aina samat naamat ! hahahahah
TERVETULOAAAAAAAA!!! hauskaa on varmaan puol vuot ja sit kyllästyt :P
- Sitruuna-aamiainen
Porilainen kaikilla mausteilla: Itäpuistossa kesällä niitä näkee, mausteet housuissa, löyhkä sen mukainen :D
- 777t
Ja huonosti rakennettu ydinvoimalakin löytyy tuosta ihan nurkilta.
Tervetuloa vain!- lol_z
haha :D yrtitin perustella lahteen jäämistä sillä että pori on meren rannalla ja sinne voi iskeä tsunami, kiva että löytyy sitten arvaamaton ydinvoimalakin.
(sry mauton läppä, mut oli pakko)
- N.U. Clear
Näyttää nuo sun kyselyt sellaisilta provoilta että ei sun kannata tulla. Lähtö takaisin tulee aika äkkiä noilla aivoituksilla.
- Veturimiehen Poika
- Porissa on parhaita juuri ihmiset. Niitä kyllä on kahdenlaisia ne jotka eivät koskaan ole olleet Raumaa pidemmällä ja sitten ne jotka ovat käyneet jopa Helsinkiä pidemmällä.
Varmaan ymmärrät mitä tarkoitan ?
# 1. Toisille Porin tapojen ja erityis osaamisten vaaliminen on tärkeää ja siten ulkopuoliset eivät tahdo ymmärtää näistä asioista juuri mitään.
# 2. Sitten on ne jotka suhtautuvat muualta tulleisiin kuten todella avoin mielin. Ovat nähneet että miten muualla asioita hoidetaan ja siten haluavat olla tekemisissä muidenkin kanssa. Heillä yleensä asuu joku sukulainen muualla taikka on työn perässä joutunut muuttamaan naisen perässä.
80luvulla Pori oli Suomen 10 suurimman Cityn joukossa ja siten pienemmiltä paikkakunnilta tulleisiin sihtaudutaan hieman " maalaisina ".- sdfgsdfgsfg
Jaa, että pienemmistä naapurikunnista tuleviin suhtaudutaan "hieman maalaisina"? Se on niin, että tulet vaikka Pomarkusta tai Nakkilasta ym. niin saat täällä osaksesi sellaista antipatiaa Porin "suurkaupunkilaisilta", että huh huh! Helsingistä tulleet saavat onneksi seurata huvittuneena vieressä Porilaisen pätemistä...
- Pirun Tarkka
Niin että Porissa on vain kahdenlaisia ihmisiä? Ei, en ymmärrä mitä tarkoitat. Porilaisia on ympäri maailmaakin enemmän kuin kahta eri sorttia. Porilaisista löytyy ihan kaikkiin kategorioihin porukkaa matkustelemisesta riippumatta. Pääosin ihan tavallisia tallaajia jotka haluavat olla omissa oloissaan. Sitten löytyy myös niitä hyväksikäyttäjiä ja käytettyja. On katkeroituneita ja syystä. Terveydenhuollon tila on mitä on ja pääasiassa heikkoa. Jos olet hyvässä kunnossa niin hyvin menee. Mutta nuhaa pahempaa ei kannata Porissa sairastaa. Naapurikyttäys on maan huippuluokkaa. Ei saa kustakaan seisaaltaan klo 21-08. Lorisee liikaa. Radiosta voi kuunnella aamuhartauden ja joskus ehkä Kari Tapion levyjä, niitä hengellisiä. Televisio pitää sulkea Kauniiden ja rohkeiden jälkeen tai ainakin ääni pois ja verhot kiinni. Jos sinulla on auto ja parkkipaikka pihalla, se auto pitää ajaa tarkalleen niiden viivojen sisään suoraan. Jos menee vinoon niin tuulilasiin tulee kytältä ilmoitus ja ilmoitus menee isännöitsijälle saman tien. Tervetuloa Poriin.
- sama kämppä
Suomen halvimmat asunnot:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20100915911
"Asuntojen hinnat nousivat alkuvuonna koko maassa, kertoo Nordean asuntoindeksi. Selvityksen mukaan halvimmat asunnot sijaitsevat nyt länsirannikolla Porissa." Niin ja ässät on menossa kohti sm-liigan voittoa ja pelicans mestikseen :D tervetuloa voittajien joukkoon.
Kesällä varsinkin hemmetin kaunis jokikaupunki.- Keulii!
kaikki iskettävät teinitytöt Kirvarissa... ;)
kyl sit kesällä...
- noutti
Lol_z:ille informaatiota:
Tässä ketjussa ei saa oikeasti mitään järkevää kuvaa Porista tai porilaisista. Arvatenkin syy johtuu Suomi24:n surkeasta tasosta ja millaista porukkaa täällä yleensä liikkuu. Lisäksi osalla porilaisista on vähän kummallinen huumorintaju, kun kotikaupungista puhutaan.
Ensinnäkin SAMK tai Yliopistokeskus ovat kehittyviä, sekä mukavia opiskelupaikkoja jos jompaan kumpaan eksyt. Yliopistokeskus on keskustassa ja Samk hieman sivummassa, mutta ihan kuljettavan matkan päästä keskustassa. Opiskelijajärjestö Siivu on neuvotellut osasta kauppoja (Ainakin suurimmat K-kaupat) 5% alennuksen ruokaostoksista, joten tämä puoli on hoidettu erittäin mallikkaasti tässä kaupungissa. Hinnat ovat halvimpia Pormestarinluodossa, Sampolassa ja Impolassa. Nuo ovat ehkä hieman hurjempia paikkoja, mutta eivät mitään mahdottomia varsinkaan jos Lahdesta muutat.
Kauppoja Porista löytyy kaiken näköisiä. Vaatekauppoja ovat keskustan alueella Isokarhun H&M, Vero Moda, Only, JC, Ratsula, Sokos ja monia, monia muita. Erikoiskauppoja löydät Kauppahallista, Teljäntorilta ja Sampohallista(?). Kannattaa kuluttaa ainakin yksi päivä Porin ydinkeskustan kiertelyyn ja kaarteluun.
Iltaelämää tarjoavat Soma, Kino, Cabare, Downunder ja muut pienemmät paikat. Kinossa ovat parhaimmat keikat ja Somassa paras seurustelumeininki. Itse suosin sinäaikana, kun Porissa asuin Havannaa, joka löy tyy Finnkinon vierestä.
Jos tahdot katsella hienoja paikkoja Porissa ovat Yyteri, Kallo, Kirjurinluoto, Pohjois-Porin jokiranta, Ruosniemen soramonttu (uima-alue kesällä) ja Maauimalan alue pakko nähdä. Suosittelen muuten näin ohimennen Satakunnan kansan tilaamista niin tiedät mitä tapahtuu ja koska.
Et ole ainoa, joka Poriin muuttaa tai on muuttanut. Porilaiset ovat ihan normaaleja ihmisiä, joihin tutustuu puhumalla. Ainoa huono puoli kaupungissa on ihmisten heikko itsetunto asuinkaupungistaan, koska itse näin Helsinkiläisenä entisenä Porilaisena pidän edelleen Poria rakkaana kotikaupunkinani, josta löytyy oikeasti ihan kaikki elämään. Kaupungin keskustaan on muuten aloitettu hurjat rakennustyöt eli kyseinenkin kaupunki urbanisoituu kovaa vauhtia. Kannattaa yrittää kerätä vanhasta Porista kaikki talteen minkä vain ehdit ja toivottavasti nautit olostasi. Minä en ainakaan vaihtaisi sekuntiakaan ajasta, jonka olen viettänyt Porista. - Kuuminnainen
Porissa on 90% hyvää porukkaa. Harmi että moni on aikoinaan joutunut pois opiskelemaan taikka töihin 5% muualle. Kaikki porilaiset tuntevat jonkun joka on muuttanut pois Porista ja siten porukat tietävät millaista on asua ja tuntea jonkun joka asuu muuallakin.
Harmi että on pieni5% porukka joka tekee kaiken ettei kaupunki koskaan ole Suomen paras ja puhtoisin ( moraalisesti ) - mutta kenenkään ei tarvitse olla heidän kanssaan tekemisissä jos ei itse välttämättä itse halua. - Parkanolainen
Toisin sanoen, kun pysyt erossa alkuperäisestä porilaisesta juntista, niin pärjäät mainiosti tässä suomen perslävessä, tuo noi!
- Perus Porilainen
Hienoja kirjoituksia kaikki !
Kannattaa lukea ajan kanssa ja miettiä miten asiat todella on. - Hooligan Jukkis
5% porilaisista on perseilijöitä? No eihän se tee kuin 4000 "nuoren" rähinäporukan.
- Tikkukylä
Ei varmaa ole 4.000 julkkista saatikka nuorison rooligania edes yhteensä.
Taitaa vain olla juuri ns. vaikeassa iässä olevien lukumäärä ?
Oikein pahoja tapauksia on korkeintaa muutama sata !
- §§§§§§§
hyvä asia porissa on se, että täällä on paljon s-ryhmän liikkeitä, jossa voi hyödyntää vihreää kortti ja näin vaikkapa kerätä lomamatkaa
- Hata bati
Tosi on. Olen nytkin Pattayalla viettamassa lomaa niilla rahoilla jotka saastin sinne vihrean kortin tilille. En olisi kylla muuten saastanytkaan. Hyva kortti se S-kortti.
- reppumies400
mielestäni porissa on ihmisillä edes jonkunlaiset käytöstavat verrattuna esim. turkuun, jossa on nutipäitä joka baari täynnä.
pari esimerkkiä.
käyn kusella, tuoli viedään sillä aikaa. pöydässä oli kavereita jotka olivat myös ihmeissään turkupellejen touhusta.lasi pöydässä ja takki tuolilla, silti tungetaan istumaan. kohtelias pyyntö ei riittänyt, vaikka esitettiin monesti.
raahasin tukasta pois pöydästä.
toisen kerran kimppataksiin otettiin pari turkulaista, kun oli sama matka.kun kuulivat että ollaan porista, alkoi turvansoitto.tätä jatkui hetken, kunnes lupasin kopata molempia turpaan taksin pysähdyttyä ellei mene nokka umpeen.hiljeni.
on se jumalauta kun koittaa olla mukava turruuus, niin alkaa porukka soittamaan poskea.onneksi tottelevat kuitenkin luuvitosta.
porissa ei kimppatakseissa ole tapana alkaa vittuilemaan ja matkat pistetään kiltisti sulassa sovussa puokkiin kuten pitääkin.myöskään toisten pöytiin ei tungeta sikatyylillä vaan kysäistään olisiko soveliasta kenties liittyä seurueeseen.
omien kokemusten perusteella porin baarielämä on rennompi kuin esittämishaluisessa turussa. - Dyny Arska
Minusta hyvää on se kun PORI on niin pieni kaupunki niin kukaan ei oikeastaan ole Suomen mittakaavassa mitään SUURA NIMIÄ.
Eli kaikki ovat avoimia ja halukkaita oppimaan uutta ja siten aika nöyriä - jso joku kertoo heille miten isossa maailmassa asioita hoidetaan.
Olen pyörinyt paljon Espoo - Vantaa - Helsinki akselilla ja huomannut että porilaiset ovat vaatimatonta ja hyviä ihmisiä jos vertaa näihin asukkaisiin. - .juuuh.
Olen huomannut turussa vastaavaa hommaa. Porissa on rennompi meininki kaikinpuolin ja porukka ottaa toisiaan paremmin huomioon.
- Pori Sisäinen
Porissa on hyvä meininki...
Paljon urheilua ja huippu tasolla... vaikka jalkapallo onkin ykkösessä...
Jääpallo ja Pesi on maan parasta ja olleet mitalleilla jo monasti !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565