Aloittelijalle pyörää Bandit 650 vai GSX 750 F?

mp alokas 88

Joo ekaa m-pyörää hankkimassa ja noita kahta olen vähän katellut ja niistä kiinnostunut. Mimmosia kokemuksia teillä on noista? Kumpi tehokkaampi entäs kulutus. Pärjääkö tommosilla keskikokoisilla pyörillä vai ovatko ne ihan nuhapumppuja. Itse tykkään kiihdytellä taajamaliikenteessä (ja sen ulkopuolellakin) ja kiva olis jos pärjäs näitä tehokkaita saksalaisautoja vastaan liikennevaloissa:)
Meneekö noilla 0-100 alle 4,5 sekunnin tämmönen vajaa sadan kilon kaveri selässä.

Myös matkanteko pyörällä olisi tarkoitus. Sopivatko molemmat pidemmän reissun tekoon?

Kiitos kaikille vastanneille.

27

7843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äijäkäs

      provoksiko tarkoitit avauksesi?
      jos noin ajattelet moottoripyöräilystä, hanki elämä ensin.

      • Mopo alokas88

        Joo mut hei asiaan eli kommentteja ja vastauksia kiitos. Ja nää vajaaälyiset jotka väittää provoks voi painua sinne jonnekkin kiitän.


      • IsoBandiitti

        Mielestäni mikään aloittajan postauksessa ei kerro hänen elämättömyydestään tai provoamishalusta. Tuohon 4,5 sekuntiin pääsee molemmilla jos vain kantti kestää lähettää. Järkevintähän tuo kiihdyttely on jättää dragstripille missä ei vaaranna sivullisia tai itseäänkään. kyllähän lähdöissä on kiva hieman hanaa antaa kunhan vaan muistaa löysätä ajoissa ettei nopeus kasva ihan älyttömiin kuitenkaan.


      • sivusta katsoen
        Mopo alokas88 kirjoitti:

        Joo mut hei asiaan eli kommentteja ja vastauksia kiitos. Ja nää vajaaälyiset jotka väittää provoks voi painua sinne jonnekkin kiitän.

        Jaaha, että kovista leikitään.


    • MP ALOKAS 88

      Joo älkää ottakko tosissaan ei mulla mitään saksalaisia autoja vastaan ole itekkin ajelen semmosella. Meinasin vaan että pysyykö pyörillä vähän tehokkaampien autojen mukana ja mielellään vähän kovempaakin sais mennä. Pelkkä liikennevalokiihdyttäminen ei tietenkään kuuluu m-pyöräilyn hienouksiin vaan moni muukin asia mutta minkä mä sille voin että se on minulle tärkeää.

      • kuski vain kiihtyy

        Jos halut pyörän joka lähtee kunnolla, osta zx 10r, gsxr tai zzr 1400 ja hayabusa, niillä jo kehtaa kiihdytellä.


    • vmotoristi 51

      Älä osta kumpaakaan ,sillä liikennevaloista lähtiessäsi,niin saksalaiset autot ei sinua jätä toiseksi,kokemuksesta voin sanoa sen ja kierroksetkaan ei olleet edes kovinkaan suuret,katso youtubesta kirjoita tuo kyseinen GSX650FA merkki,niin näet miten lähtee ja miten sillä ajetaan radalla ja normaalilla tiellä, jos ahneeksi alat , on GSX1250FA koko katettu sekin ajo asentokin loistava,tuolla on kovempi vääntö edelliseen,mutta kiihtyvyydessä en huomannut juurikaan eroja,mutta vääntö kovalla kuormalla kaksipäällä norjan vuoristossa ,niin ei tarvinnut niin usein vaihtaa pienemmälle,kuin tuolla ensi vaihtoehdolla,siihen saa matkakatteen lasin alta satkun ja givin hienon takalaukun v46 ja v35 sivulaukut saat noin 700 euroa,niin molemmat käy hyvin matka-ajoon ja gruisailuun,itse päädyin 650:seen,koska teho eroja ei suomessa huomaa ja hinta oli sopivampi ,kuin isommassa,muuten ne on kuin peilikuvat,kaverin mukaan mitarilukema,johon ei aina voi luottaa,niin oli 650 selle 252 km/h toinen menee varmaankin 20km /h kovempaa,mutta kun ei voi ajaa missään kovaa enään,saksassa ajoin pienemmällä matkanopeudella 200 km/h baanoilla ja valoista jos sinä lähdet niin eiköhän se siihen noin 3 sekunttiin kiipeä se lähtö nollasta sataseen,kun itsekin painan sen saman kuin sinä ja minä en lähettää kunnolla osaa 30v kokemus ja alastarossa sain ajaksi nollasta sataseen 3,2,mutta se oli maahantuojan liikkeen pyörä,koska omaani en revittele noin,mutten koskaan valoissa ole vielä toiseksi jäänyt,jos olen halunnut hiukan lähettää pyörääni,kun bmw kuski vieressäni kaasuttelee ja yllyttää kiihdyttämään,niin ei se seuraavissa valoissa enään ole kasutellut,tutki hintoja,niitä voi löytyä ylivuotisia malleja todellakin edullisesti ,R.M.Heinolla näin 8990€ uuden 2009 mallisen ja kahden vuoden takuunkin saat,kun se on uusi,mutta ylivuotinen,mutta samanlainen on tämän vuotinenkin,joten järki sanoo,osta ylivuotinen,niin sillä eroituksella saat katteen ilmanohjaimen,keskituen,kun ne ei kuulu uusiin pyöriin vakiona.Teet niin kuin haluat,mutta 650:seen olen ollut erittäin tyytyväinen,mitään vikoja ei ole ollut, koneethan on nykyisin ruiskuja,vesijäähdytteisiä,idiottivarmoja,samoin bandiitit on samoilla koneilla.

      • mies stadista rosvol

        Olenjotakuinkin samaa mieltä,sillä tuo Suzukin GSX 650 FA on kaunis pyörä,jos tykkää koko katetuista,jos ei,niin ostaa sen bandiitin,siihen saa jälkikäteen lisättyä katteita,mutta edullisemmaksi tulee GSX,kun se tulee tehtaalta valmiksi tehtynä,laukut kiinni ja reissuun,itselläni on Bangiittina sama versio ja samat koneet ja tehot niissä on,minulle oli kirjassa kiihtyvyydeksi kirjattu 0-100,niin 3,4 sekunttia,mutta alfamerissa oli taas 3,0.Mutta siitä se riippuu,osaako kiihdyttää kunnolla,itse lähden aina valoista 2 vaihteella,niin sinne satkun paremmallepuolen se aina menee ja aika vikkelään ja ei nuo muutkaan kuin ainoastaan saksalaiset ole minuakaan jättäneet,koneet kestää olen 70 000 ajanut ja toimii kuin kello.


      • molemmat omistanut
        mies stadista rosvol kirjoitti:

        Olenjotakuinkin samaa mieltä,sillä tuo Suzukin GSX 650 FA on kaunis pyörä,jos tykkää koko katetuista,jos ei,niin ostaa sen bandiitin,siihen saa jälkikäteen lisättyä katteita,mutta edullisemmaksi tulee GSX,kun se tulee tehtaalta valmiksi tehtynä,laukut kiinni ja reissuun,itselläni on Bangiittina sama versio ja samat koneet ja tehot niissä on,minulle oli kirjassa kiihtyvyydeksi kirjattu 0-100,niin 3,4 sekunttia,mutta alfamerissa oli taas 3,0.Mutta siitä se riippuu,osaako kiihdyttää kunnolla,itse lähden aina valoista 2 vaihteella,niin sinne satkun paremmallepuolen se aina menee ja aika vikkelään ja ei nuo muutkaan kuin ainoastaan saksalaiset ole minuakaan jättäneet,koneet kestää olen 70 000 ajanut ja toimii kuin kello.

        Minulla on ollut sekä GSX750F että nykyään GSX650F.

        GSX650 F on kaikin puolin kehittyneempi pyörä, mutta 750:kin on kyllä edelleen ihan ok. Seiskapuolikas on parempi, jos ajelee kahdestaan, mutta sen moottorin käynti on varsin karkea. Molemmat kuluttavat saman verran gasoa, mutta seiskapuolikas on hitusen nopeampi kiihtymään ( 0-100 km/h 3,44 sek versus 3,88 sek.)

        Molemmissa on isolle miehelle tiukka polvikulma, 650:ssä vielä pahempi. Tämä on 650:n isoin ongelma, se on täyskokoiselle miehelle liian ahdas. Mutta oma 650 kävi satulasepällä hoidossa, jolloin penkin korkeus nousi 3-4 senttiä. Nyt on ajoasento erittäin hyvä.

        Jos raha ei ole ongelma, osta se 650. Ihan vaan sen vuoksi, että sen moottori käy mukavammin.


    • mp alokas88

      Hei taas ja kiitoksia kaikille vastanneille. Nyt olen sen päätöksen tehnyt että tuon gsx 750f jätän pois laskuista kokonaan. Noi 650 mallit miellyttää silmää enemmän ovat vähän modernimman näköisiä kun tämä 750. Tehoakin on sen verran paljon enemmän näissä kun osasin arvata että tehokkaampaa en tarvii.

      Vielä kaipaisin vähän kulutuslukemia noilta esim paljon kuluu maantiellä/motarilla tasaisella 120 nopeudella? Entä taajama-ajossa?Näillä bensahinnoilla olis kiva vähän osata varautua. Käykö näihin malleihin muuten toi E10?

      Tiedoksi vielä että ihan uutta en ole todennäköisesti hankkimassa vaan käytettyä 2005-2008 malleja ne sopii paremmin meikäläisen budjetille, näitä kun saa 5-7 tonnilla. Uutta en viitsi hankkia kun sen arvo laskee kuitenkin aika paljon jo kun kaupasta sen ulos vie.

      Miten paljon ison takalaukun osto ja asennus maksaa?

      • Yksi / kaksin

        Tähän laitan vielä tämän huomautuksen: ota samoin tein 1250, ensikesänä olet kuitenkin vaihtamassa isompaan, nyt kun laitat vähän rahaa lisää, niin ensikesänä ei tarvitse välirahaa laittaa ;)) , näin kävi kaverilleni joka viimekesän ajeli Hondan 600:lla Hornetilla (ostaessaan 2010 sanoi: kyllä tämä minulle riittää), ajeltiin kimpassa n. 6000km ja tammikuussa kävi vaihtamassa, no rahaa siinä vaan palaa, ei se isompi ole tehojen takia, vaan ajettavuuden vuoksi varsinkin laukkujen ja kyytiläisen kanssa, mutta kukin tavallaan. Kulutuksen näkee tankatessa, mootorin koosta/kaasun asennosta riippuen 4,5 - 6L/100km sitä menee ja E10 en pyörääni laita, periaatteesta vaikka se siihen sopiikin.


      • Yksi / kaksin
        Yksi / kaksin kirjoitti:

        Tähän laitan vielä tämän huomautuksen: ota samoin tein 1250, ensikesänä olet kuitenkin vaihtamassa isompaan, nyt kun laitat vähän rahaa lisää, niin ensikesänä ei tarvitse välirahaa laittaa ;)) , näin kävi kaverilleni joka viimekesän ajeli Hondan 600:lla Hornetilla (ostaessaan 2010 sanoi: kyllä tämä minulle riittää), ajeltiin kimpassa n. 6000km ja tammikuussa kävi vaihtamassa, no rahaa siinä vaan palaa, ei se isompi ole tehojen takia, vaan ajettavuuden vuoksi varsinkin laukkujen ja kyytiläisen kanssa, mutta kukin tavallaan. Kulutuksen näkee tankatessa, mootorin koosta/kaasun asennosta riippuen 4,5 - 6L/100km sitä menee ja E10 en pyörääni laita, periaatteesta vaikka se siihen sopiikin.

        Sorry, jäi mainitsematta että GSX 1400 oli se ostos ja hassumpi ei ole GSF 1250 S Bandit esim. yläkatteella.


      • mp alokas88
        Yksi / kaksin kirjoitti:

        Tähän laitan vielä tämän huomautuksen: ota samoin tein 1250, ensikesänä olet kuitenkin vaihtamassa isompaan, nyt kun laitat vähän rahaa lisää, niin ensikesänä ei tarvitse välirahaa laittaa ;)) , näin kävi kaverilleni joka viimekesän ajeli Hondan 600:lla Hornetilla (ostaessaan 2010 sanoi: kyllä tämä minulle riittää), ajeltiin kimpassa n. 6000km ja tammikuussa kävi vaihtamassa, no rahaa siinä vaan palaa, ei se isompi ole tehojen takia, vaan ajettavuuden vuoksi varsinkin laukkujen ja kyytiläisen kanssa, mutta kukin tavallaan. Kulutuksen näkee tankatessa, mootorin koosta/kaasun asennosta riippuen 4,5 - 6L/100km sitä menee ja E10 en pyörääni laita, periaatteesta vaikka se siihen sopiikin.

        Kiitos vinkistä. Tosiaankin en lyö mitään lukkoon ennen koeajoa. Tuo 650 pitää käydä testaamassa sekä maantiellä että kaupungissa ennen ostopäätöstä. Miksei samalla kävisi koittaa tuota isompaa pyörää.

        Näin ennakkoon vahvimmillaan on kyllä tuo 650 gsf/gsx en haluaisi tässä vaiheessa elämää uhrata niin paljon rahaa tähän harrastukseen. Kun ottaa vielä huomioon että ajelen lähinnä yksin ja pienellä kuormalla niin uskon tuon pienemmän riittävän mutta koeajo sen viimeistään vahvistakoon.


      • vanhus,jvk

        GSX650FA tuli markkinoille suomen myyntiin vasta 2008,joten osta Bandit,niitä on vanhempia malleja 650FA:n katteet tialuksesta noin 1000€, kulutus on ollut omassa 2009 mallisessa GSX650FA:ssa tasan 4.2 ,matka-ajossa menee 4 litralla,jos nopeus on 130km/h,itselläni on pituuta 178 ja ajoasentona sopii taas minulle hyvin,ohjaustangon korotuspalat ostin ja nostin korkeutta 3,5cm, niin nyt on matkakatteen kanssa mukavampi ajella,eikä kädet väsy pidemmälläkään matkalla,sillä saksan satamasta jouduimme ajamaan putkeen pariisin,koska ,siellä oli koontumisajo seinen rannalta löytyvältä leirintäalueella, baanalla ajoimme keskinopeuden ollessa tasan 200,niin kulutus kasvoi siihen 5 litran paikkeille, mutta molemmathan on samoja pyöriä,koneet on samat,jos Bandiitti on senverta uusi,että on vesi ja ruisku,laatikko on äänekäs,kuten kakissa suzukeissa on ja se kuuluu ollakkin,minulle tämä on nyt 5 uutena ostettu suzuki ja kaikkein mukavin ajaa laukuilla Givin setti,nuorempana oli katana,niin sen vauhti oli silloin kova,nyt 650 peee sen nippa nappa.Kunollisen bandiitin joka on noin 10 000 ajettu ,niin hinta on 5-6000€ ja mallikin noin 2006-7


      • mopollapääsee
        vanhus,jvk kirjoitti:

        GSX650FA tuli markkinoille suomen myyntiin vasta 2008,joten osta Bandit,niitä on vanhempia malleja 650FA:n katteet tialuksesta noin 1000€, kulutus on ollut omassa 2009 mallisessa GSX650FA:ssa tasan 4.2 ,matka-ajossa menee 4 litralla,jos nopeus on 130km/h,itselläni on pituuta 178 ja ajoasentona sopii taas minulle hyvin,ohjaustangon korotuspalat ostin ja nostin korkeutta 3,5cm, niin nyt on matkakatteen kanssa mukavampi ajella,eikä kädet väsy pidemmälläkään matkalla,sillä saksan satamasta jouduimme ajamaan putkeen pariisin,koska ,siellä oli koontumisajo seinen rannalta löytyvältä leirintäalueella, baanalla ajoimme keskinopeuden ollessa tasan 200,niin kulutus kasvoi siihen 5 litran paikkeille, mutta molemmathan on samoja pyöriä,koneet on samat,jos Bandiitti on senverta uusi,että on vesi ja ruisku,laatikko on äänekäs,kuten kakissa suzukeissa on ja se kuuluu ollakkin,minulle tämä on nyt 5 uutena ostettu suzuki ja kaikkein mukavin ajaa laukuilla Givin setti,nuorempana oli katana,niin sen vauhti oli silloin kova,nyt 650 peee sen nippa nappa.Kunollisen bandiitin joka on noin 10 000 ajettu ,niin hinta on 5-6000€ ja mallikin noin 2006-7

        No eipä kyllä kannata alkaa mitään 1000€ katteita hankkimaan kun saa valmiiksi
        tehtaalla katetun mallin tolla erotuksella ja samalla tekniikalla nuo kaikki tyynni.
        Kokemuksesta voisin neuvoa jotta ota kokokatettu malli ei bandiittia jos et isompi koneista hanki,mikä on sekin turha investointi,huomaat kun koeajat !


    • Hyvääkevättä

      No nuo F-mallit on kyllä enempi mp: näköisiä,tekniikka suht samaa kaikissa,
      600-750cc kulkupuolessa ei eroja huomaa,lompakko ratkaisee viimepeleissä.

    • Suzki harkinnassa

      Mistä vuodesta eteenpäin noissa koneissa on ruisku kaasarin tilalla? Entäs nokka, ketjulla vai hihnalla ja millanen vaihtoväli?

      • vanhus jyskälä

        nokkaketjun joskus olen gs750e malliin vaihtanut,niin kilsoja oli 90 000km
        ruikuillaainakin on nuo GSX650F ja FA:t 2008->


    • exsususukisti

      ketjullahan nuo kaikki , ruiskupelit ollut n.4-5v ,ilma jäähd. kaasaripeli helppo ja halpa huoltaa itsekin , esim.venat ruuvisäätöiset,ei nesteiden kanssa pelaamista
      synkkaukset voi tehä itse edullisella mittarilla jos joskus tulee tarvetta,vähänajetulla ja hyvin pidetyllä ajelee maailman tappiin edullisin kustannuksin,jos työkalut pysyy vähääkään käsissä eikä huvita maksella kalliita
      huoltoja katsele vanhempi versio,muuten tietty mahdollisimman uutta peliin.

    • prätkää ostamassa

      Mites on jos valoissa tulee rinnalle tommonen piikkiluokan pyörä vaikka Honda CBR 125R. Niin jättääkö vaik tommonen 650 bandiitti sen taakseen helposti?

    • Honda 750 Nighthawk

      Oon kans aika kokematon kuljettaja eli ajokokemusta on yhteensä 4kk, kun viime kesänä tuli hankittua Honda 750 Nighthawk. On mulle riittänyt kyllä toistaiseksi tuokin pyörä, kun paino/tehosuhde on kohtalainen siinäkin. 240kg(täysis nesteis)/74hv. Mulle riittää se kun pyörä menee 200km/h ja tuo menee vähä sen päälle. Kaksi päälläkin ollaan menty 175km/h ja varaa oli vielä... Kaverilla on Yamaha 125R ja se haastoi mua sillä. Kiihdytyksestä en sano mitään, kun tie alkoi melkoisilla mutkilla ja olin ihan tuore kuski silloin, mutta heti mutkien jälkeen kyllä Yamaha jäi...

      Noista väännöistä en niin tiedä, mutta kaksi päälläkin tuo mun Honda kyllä vie hyvin, kuten aiemmin kerroin. Seuraavaa pyörää jo mietin toki, mutta kiirettä vaihtoon ei ole. Hyviä ehdotuksia??

      • dertyuuuuuuuuuuuu

        Ei noilla tehoilla honda mee kuin 175km/t


    • rebtil

      Jawa

      • 37v prätkäillyt

        No olipas taas oikein höpöhöpö tarinoita... Autoporukkaa???


    • AmisBemari

      Mull olis myytävänä tommonen amissuzuki kiihtyy alle 1s nollasta 100. Osta pois. ei kuluta paljoo, varmaan muutamalla litralla pääsee satasen. huiput jotain neljäsataa. Hintaa on vain 137000 euroo.

      • auti nörtti

        sul oo muuta kuin rupinen perse ja vanha audin rämä johon ootte velipoijaaan kans vaihtaneet pakoputken pään.....


    • MpTohtori

      Idiootti, se on hienoa "taajamassa kiihdytellä" ja sit lanaat jonkun ekaluokkalaisen päälle. Onko tyhmyydellä rajaa? Ei, hra Mr "pökiö? alokas tämän todisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe