Marinea kaupasta kokemus

äysskäri

soitin helsingin marinea kauppaan , olin ostamassa veneeseen autopilottia, asiantuntiaa ei ollut paikalla, lupasivat ottaa yhteyttä, kaksi kertaa jätin heidän pyynnöstä yhteystietoni, eivät ole vielä ottaneet yhteyttä, aikaa kulunut kolme kuukautta, olisin vaan kysynyt paria seikkaa ennen ostamista, nyt ostan muualta... luulis nyt kaupanteko kiinnostavan, kuitenkaan ei ollut ensimmäinen hankintani kyseisestä liikkeestä

17

2369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m. yyntimies

      Njaa, onko se nyt niin vakavaa. Välillä on kiireitä, joskus joku unohtuu.

    • Oliko tuo

      Myyntimiehen näkökulma? Kyllä se on vakavaa, ainakin liikkeeen omistajien näkökulmasta. Luullakseni.

      • m. yyntimies

        Joo oli myyntimiehen näkökulma.

        Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).

        Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.

        Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.


      • 79
        m. yyntimies kirjoitti:

        Joo oli myyntimiehen näkökulma.

        Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).

        Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.

        Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.

        Kannattaa, koska jos yksikin asiakas jää palvelematta kirjoittaa se suomi24 palstalle ja myynti laskee 35%


      • yksi näkökulma
        m. yyntimies kirjoitti:

        Joo oli myyntimiehen näkökulma.

        Henkilökuntaa kannattaa pitää sen verran ettei ihan kaikkea ehdi tekemään - tällöin saadaan 100% irti resursseista (työntekijöistä).

        Esimerkki: Liikkeessä on 2 työntekijää, ja he ehtivät myydä yhteensä 10 autopilottisettiä kuukaudessa eli keskimäärin 5 kpl/työntekijä.

        Joulukuussa olisi (ehkä) mahdollisuus myydä 11 autopilottia, jonka jälkeen markkinat tod. näköisesti ns. kyllästyvät.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Tämä siis yksinkertaistettu esimerkki.

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Mitähän luvut ovat euroissa?


      • Huhu kertoo
        yksi näkökulma kirjoitti:

        Kannattako ottaa kolmas myyjä, jos
        -myynti nousee 10% ja
        -henkilöstökulut nousevat 50%?

        Mitähän luvut ovat euroissa?

        että joillakin aloilla kaupat ovat hankkineet:
        - Sesonkiapulaisia
        - Osa-aikaisa
        - Harjoittelijoita
        - .....

        Miten ihmeessä ne ovat keksineet moista??


    • guhijokplåö¨ä'

      Ei vakavaa, vein eurot muualle, vaikka joutui maksaan hivenen enemmän, mutta hyvästä palvelusta pitääkin maksaa, ps olisin kysynyt sopivuudesta ennen tilaamista olis mennyt minuutti aikaa... se siitä nyt löysin kohteen mistä ostan seuraavatkin hankinnat

    • Reikä päässä

      Vähän kuin PentaCenter? Sieltäkään eivät asiantuntijat puhelimeen vastaa, eivätkä takaisin soita. Paikanpäällä sen sijaan palvelu hyvää.

      Oma kokemus Marineasta: Paikanpäällä ollut naishenkilökään ei ehkä maailman aktiivisin asiakaspalvelija ollut, tekniikka sen sijaan tuntui olevan hanskassa.

    • Ne asiantuntijat kun joutuvat varsinkin näin kevätaikaan tekemään paljon muutakin hommaa sen puhelimeen vastaamisen lisäksi.

      Itseltäni jää noin 30-40% asioista yksinkertaisesti vaan kiireen vuoksi hoitamatta tai puolitiehen. Venealan kirous.

      • 11+18

        eikös sitten pitäisi palkata lisää tekijöitä ? Jos tosiaan jää 40% tekemättä, huhuh !!!


    • Kuka niiden työntekijöiden palkan maksaa syys-maaliskuussa? Ongelma tässä on se, että kausi on lyhyt ja agressiivinen. Yhtäkkiä pitäisi pystyä palvelemaan kahdessa kuukaudessa 90% suomalaisista veneilijöistä ja mielellään heti.

      Sälytän osan vastuusta myös veneiliöille. Miksi se vessan varaosa tai pumpun siipipyörä tai mikä vaan edellisenä kesänä hajonntu tai suunniteltu hankinta pitää jättää keväälle, kun talvella olisi hyvä aika hoitaa se juttu kotiin.

      Varmaan täällä foorumilla on juuri se 10% niitä aktiivisia hyökkäämässä, että MINÄ ainakin hoidan. niin varmaan, mutta yhtälö on silti mahdoton.

      Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu.

      Keväällä ei vaan ehdi kaikkia palvelemaan, se on fakta.

      • Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.


      • Kukkaronnyöri

        "Niistä 40% kyselyistä ja soittopyynnöistäkin, joihn jää vastaamatta on toki suurin osa niitä. "onko teillä XXXXX varastossa, mitä maksaa,... aijaa, katellaan" ja mitään ei koskaan kuulu."

        Ei kuulu joo, koska hinnoittelu veneliikkeissä on pilvissä. Monia vastaavia osia tai tarvikkeita saa muista liikkeistä murto-osahinnalla. Kyse on siis kilpailuttamisen yhdestä muodosta.


      • Kaikki tulee tehdyks
        vanhami kirjoitti:

        Ai niin, EN ole marineassa duunissa, eli ei kuulu tähän. Marineahan on käsittääkseni palkkaamassa lisää työvoimaa.

        Tuollaista se tämänpäivän "tehokkuus" sitten on - hommia jää tekemättä (asiakkaita palvelematta), mutta eihän ne kuitenkaan olisi mitään ostaneet.
        Siksi pitää kouluttaa henkilökunta tuntemaan tuotteet, ettei tarvitse "häiritä asiantuntijoita" pikkuasioiden kanssa.

        Tuo puuha on tätä "suomalaista kiirettä", eli koohotetaan kaikkea maan ja taivaan välillä, hokien kuinka kiirettä pitää.

        Itsellä ei juurikaan ole "ohi" mennyt asiakkaiden palvelu, sille vaan pitää olla aikaa. Järjestelmällisyys auttaa kummasti siihen ;)


    • löysällä

      No, palvelu maksaa...

      Soitappa biltemaan ja kysy jonkin tuotteen hintaa ja hieman käyttöohjeita ja miten se sopii sinun veneeseesi ja kokeile vielä pikkuisen tinkiä hinnasta.

      Sanan "biltema" paikalle voi laittaa esim

      Honkkari,
      Bauhaus,
      Tarjoustalo,
      Rautakauppa,
      jne.

      • Kukkaronnyöri

        Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.


      • TalviOstaja
        Kukkaronnyöri kirjoitti:

        Ei tartte kysellä, ei ole oma peukalo keskellä kämmentä. Usein riittää sisälukutaito selvittämään sopivuuden.

        Minä ainakin olen viimeiset 10 vuotta aina talvella tehnyt veneeseen liittyvät ostokset. Kesällä en koskaan ole ostanut mitää veneeseen liittyvää. Enkä kyllä ymmärrä, miksi joku niin tekisi. On kai niitä joitain "hetken hemmoja" kin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4886
    2. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2219
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      2009
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      199
      1961
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      173
      1602
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

      Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      299
      1533
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      212
      1294
    8. Sinut mies vain haluan

      Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1219
    9. Miten suhtautuisit

      jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1182
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

      Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1164
    Aihe