Olen yliopistolla fysiikan opiskelija ja opettajalinjalla eli aineenopettajaksi olisi tarkoitus valmistua parin vuoden päästä. Haluaisin pitää mahdollisimman monen oven vielä auki ja AMK:ssa voisi olla mukava opettaa. Vaatimuksena kuitenkin AMK:n lehtorilla on 3 vuoden työkokemus opetettavalta alalta. Miten minä tulevana aineenopettajana voin saada tuon työkokemuksen? Mitä muita töitä fysiikan aineenopettaja voi tehdä kuin opettaa?
Opettajaksi AMK:hon
3
177
Vastaukset
- titysiyi
Anteeksi jos tämä ei vastaa yhtään kysymykseesi, mutta meillä oli kemian opettaja AMK:ssa, joka suoritti AMK-puolen opettajaopintoja erikseen. Ei siis ollut valmistunut aineenopettajaksi suoraan vaan tutkijaksi ja tehnyt niitä duuneja.
- abcdopettaja
Tohtorin paperit pitäisi olla jotta JAMK:n pääset edes, siltikin taitojasi opiskelijat haukkuvat siellä ainakin, sanoen "tuulihousu-tohtoriksi".
Nauravat tietämättömyydellesi, maisterin papereilla mitään jakoa kyllä... - rupusakkia
Ei kannata mennä AMK-suojatyöpaikkoihin. AMK-opiskelijat ovat niitä pääsiosin nenäkaivajia, jotka eivät yliopistossa pärjää. Siltikin ressukat kuvittelevat, että pääsisivät työelämään "asiantuntijoiksi" tai "johtajiksi". Todellisuudessa esim. amk-inssi ei vastaa edes vanhaa teknikkoa tai rakennusmestaria eikä tradenomi edes vanhaa yo-merkonomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897