Hääpuhe

MimoZZaa

Olen kuukauden päästä kaasona häissä. Kaason tehtävä tuli minulle melko yllätyksenä koska olin sellaisessa käsityksessä että aivan eri ihmiset hoitaisivat tämän homman. Olen ollut hääparin kanssa riidoissa useamman vuoden ja vasta häiden kynnyksellä olemme pikkuhiljaa alkaneet taas tulla juttuun, lähinnä juuri häiden takia. Nyt sitten kaason tehtävän myötä joudun myös pitämään puheen heille. Kaikki sanoo että puheen täytyy tulla suoraan sydämestä, mutta mitä tehdä siinä vaiheessa kun ei oikeasti ole erityisemmin kaunista sanottavaa. En halua ruveta mitään teennäistä hempeilyä vetämään koska en välttämättä oikeasti ajattele niin.
Mitähän ihmettä mä nyt sitten teen?

Ps. Mitä luultavammin ensimmäiset kommentit on että miksi lupaudut kaasoksi sellaiselle parille. Vastaus 1 on se että kyseinen morsian on ihminen jolle ei todellakaan sanota ei. Ja jos sanotaan niin se pitää huolen että loppu elämä on täyttä helvettiä. Ja vastaus 2 on etten halua taas kaikkien tuttavien vihoja niskoille kyseisen asian takia.

7

1696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei pakko

      Siis kaason puhe ei ole mikään pakollinen kuvio. Kuka tahansa voi pitää puheen morsiusparille.

    • ********************

      Runot/yleiset puheet rakkaudesta on aina ihan käypä vaihtoehto, jos ei halua mennä henkilökohtaisuuksiin. Puheenhan ei tarvitse olla pitkä.

    • puhelo

      Voithan laatia puheen esimerkiksi selvittämällä juhlakalujen etunimien historiaa, joita varmaan löydät netistä. Lisänä voit kopsata joitain lausuntoja millä tavalla ko. horoskooppimerkit sopivat toisilleen. Näin pystyt pitämään puheen poissa henkilökohtaisista tunteista.

    • kurman

      Ei kaasolllle pueen paikkaa Hahäissä ole - Sinä pidät yksin
      ja ainoastaa huoen morsiammesta ja

      anakin pitäis vähänkait paimemtaa niitä morsiuspentuja(tarkoitan tietenkin niitä neitosia, kummityttö Ulla taisi minun häissä vähän innostua ;lie kummitätinsä vähä ylllyttämä


      Niinkuuin seppele päinen nuoiri morsian on.... Se on nsulhasen isän tehtävä se puhe
      Saa kait nykyään vastata morsiammen Isä jos ei vielä ole liian päissään, kun pääsi murheen kryynisä eroon
      Täsä ohjeeni Minä pitokookki ja Kodin Kirja uodelta 1953

      Se puhe:

      Sinä Leena. (nimi kuvitteellenin) kun nyt olet päässyt avioliiton satamaan
      pidä Mattia niin hyvänä, että keittää edes aamukahvin
      ja sitten kun sitä ikkääkin tulee.
      opetelkaa sanomaan "Kulta Rakas"
      ajast aikaa
      kun nyten ihan muista

    • jokuvaan..

      Oman veljeni häissä kaaso piti humoristisen puheen, jossa mietti hääparia esim. "millainen auto olisit, millainen eläin, mikä ruoka" jne. Ja hauskat perustelut esim.
      Sinä Matti olisit avoauto, käytännöllinen, nopea ja tyylikäs ja todellakin vain kaupunkiajoon. Kyydissäsi olisi nautinnollista olla ja vauhti huimaisi päätä!

      mutta, ei siis tarvitse mennä aina henkilökohtaisuuksiin :)
      onnea ja kestämistä!

    • wRGTAERG
    • määrääjä

      Appi voi pitää huonon puheen myös siksi,että on narsistinen.Tämän totesin vasta oltuani aviossa yli 30-vuotta.Olet varmaan hyvä ihminen älä välitä apen moitteista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe