Rogaine ja nouseva hiusraja

m30v__

Olisin kuullut mielelläni kokemuksia Rogainesta ja nousevasta hiusrajasta ohimoilta. Ainettahan suositellaan päälaelle levitettäväksi, eikä niinkään ohimoille.

Onko jollain kuitenkin kokemuksia auttaako aine jos hiusraja nousee ohimoilta?

19

22669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m30v__

      Koska vastauksia ei ole tullut niin kirjailenpa omia kokemuksia, sillä päätin kokeilla ainetta kuitenkin. Tällähetkellä jo viides viikko menossa.

      1 viikko:

      Shedding vaihe alkaa, hiuksia alkaa irrota suihkussa huomattavan paljon.

      2 viikko:

      Viikon loppupuolella hiustenlähtö alkoi vähentyä.. Huokaisin jo helpotuksesta sillä kahdessa viikossa ennen vain aavistuksen harventunut hiusraja keskellä ja hieman enemmän harventuneet ohimot olivat muuttuneet selkeästi harvaksi hiusrajaksi ja lähes kaljuiksi alueiksi ohimoilta.

      3-4 viikko:

      Hiusten lähtö otti uutta pontta jostain, viikolla kolme meinasi epätoivo iskeä, hiuksia lähtenyt alkutilanteeseen nähden jo valtavasti. Eikä meno helpottanut yhtään viikolla 4. Hiusraja ei enää ole paennut keskeltä, mutta ohimoalueet ovat paenneet jo todella pitkälle verrattuna alkutilanteeseen.

      5 viikko:

      Hiusten lähtö on alkanut taas hellittää. Toivottavasti tällä kertaa pysyvästi. Aikaisemmin harventuineilla alueilla oli pientä nukkakasvua joka katosi kuitenkin Rogainen käytön jälkeen. Nyt VIHDOIN tuo kasvu on palannut, ja vaikuttaisi että kasvu on "jämäkämpää" kuin alunperin. Ehkä tämä tästä alkaa pikkuhiljaa kääntyä voiton puolelle. Todellisia tuloksia kuitenkin nähtävissä vasta kuukauden parin päästä.

      Eli toistaiseksi aine on itselleni tehnyt enemmän haittaa kuin hyviä puolia. Ymmärrän hyvin jos monet ovat pettyneet ja jättäneet käytön kesken, sillä ainakin itselläni hiuksia on lähtenyt huomattava määrä. Mainosteksteissä sheddingvaiheen pitäisi helpottaa jo kolmen viikon kohdalla, itselläni tosiaan kohta 5 viikkoa täynnä, ja edelleen jatkuu mutta onneksi nyt alkaa pikkuhiljaa helpottamaan (toivottavasti pysyvästi tällä kertaa).

      Jos uusiokasvu on pysyvää, alkaa lopputuloksiä näkyä n. 4-6kk käytön aloittamisesta. Onko hiuksia yhtään enemmän kuin alkutilanteessa? Vaikea sanoa sillä menetettyjä hiuksia on todella paljon, ja jos nämä kasvavat takaisin tilanne varmasti näyttää paremmalta kuin nyt, mutta lopputulos kuitenkin /- 0 alkuperäiseen. Jos vanha nukkakasvu innostuu vielä kasvamaan kunnolla, ollaan saavutettu jotain positiivista.

      Sitä odotellessa.. Harmittelen vain että en aloittanut kokeilua jo syksyllä. Nyt joutuu kesän alkuun lähtemään harvoilla hiuksilla, ja todelliset tulokset näkyvät vasta syksyllä, jos on näkyäkseen.

    • Missis..

      Mulla positiivista:) oikeastaan koko ajassa ei ole hiuksia lähtenyt yhtään enempää kuin normaalisti .olen käyttänyt 5viikoa.ei myöskään kutinaa ole esiintynyt eikä rasvoita hiuksia mulla ei muutenkaan kyllä ole rasvainen tukka pitemminkin kuiva.pullo kestää vähänyli kuukauden.

    • Missis.

      Hei! Jäi sanomatta ,että ainoa asia mikä askarruttaa on hiusten vaalentaminen miten tämän aineen käyttö ja hiuksien vaalentaminen? olen aina ollut Blondi
      yleensä värjäyksestä eikä hiusten käsittelyistä ei ollut tuoteselosteessa mitään:/

    • m30v__

      Noniin jatketaas taas, aikaa kulunut nyt jo reilu 6 viikkoa käytön aloittamisesta.
      Hiuksia lähtee edelleen enemmän kuin ennen Rogainen käytön aloittamista, mutta nyt jo onneksi vähenemään päin. Ohimot ovat siis edelleen hyvin "kärsineen" näköiset verrattuna alkutilanteeseen.

      Juurikasvu on nyt jäänyt pysyväksi lähes koko ohimoiden alueella, mutta toistaiseksi se on kovin untuvaista eikä näy muuten kuin läheltä katsottaessa.

      Jos ei tuon toisen pullon jälkeen ole tapahtanut mitään parannusta niin taidan lopettaa käytön ja toivoa että jo nyt irronneet hiukset kasvaisivat edes takaisin. Mielummin hieman harventunut etuhiusraja kuin tilanne tällähetkellä.

    • toinenM30v

      Olen myös 30-vuotias mies. Kuutisen vuotta sitten huomasin, että hiusraja alkaa nousemaan ohimoilta. Rogainen käytön aloitin neljä vuotta sitten. Minulla tuota "shedding"-vaihetta ei ollut lainkaan, tai en ainakaan huomannut mitään vastaavaa. Minulla tulokset ovat hyvät siinä mielessä, että vaikka entisiä hiuksia ei kasva takaisin, on hiusrajan vetäytyminen pysähtynyt. Ohimotapauksissa kannattaisi siis aloittaa kokeilu mahdollisimman varhain.

      Rogainen toimivuus tuntuu olevan todella yksilöllistä. Toivottavasti tilanteesi kääntyy parempaan päin.

    • Rogaine

      Älä lopeta vielä kahden tai kolmen kuukauden jälkeen. Käytä vähintään puoli vuotta ja arvioi sitten tuloksia. Muista ottaa valokuvia (sama valaistus ja sama kuvakulma), että voit vertailla hiusten kuntoa.

      Omalla kohdallani "shedding" -vaihe on aina ollut suhteellisen voimakas (huom. olen siis pitäny pidempiä taukoja Rogainesta ja aloittanut aina uudestaan). Kahden viikon kohdalla hiusten lähtö ei ole ollut mitenkään merkittävää, mutta neljännellä viikolla hiuksia on jokaisella kerralla tippunut "koko ajan". Kuudennella viikolla hiusten lähtö on alkanut helpottaa.

      Kannattaa ajaa hiukset suht lyhyeksi. Ohentuneet hiukset eivät näytä niin pahalta lyhyinä. Pikku hiljaa hiukset taas paranevat. Tietysti on poikkeuksia ja kaikilla Rogaine ei toimi/pelkästään riitä.

      Muista, että mikäli lopetat minoksidiilin käytön menetät myös uudet ns. minoksidiili -hiukset. Itselleni kävi juurikin niin, että olen pitänyt taukoja Rogainen käytöstä ja aina palannut lähtöpisteeseen. Sitä virhettä ei kannata tehdä.

    • nainen täällä

      Rogaine toimii, mutta hitaasti. Olin tyytyväinen uusiin hiuksiin. Vuoden käytettyäni jouduin lopettamaan, koska alkoi ärsyttää päänahkaa (kutina).

      Spiresis yksin ei pidä hiuksia päässä. Hiusraja oli jo alkanut siirtyä edemmäs, mutta nyt Rogainen käytön lopetettuani se on taas alkanut paeta ja hiuksia lähtee pesussa paljon.

      Onko kellään tähän neuvoa?

    • nainen täällä

      "Muista, että mikäli lopetat minoksidiilin käytön menetät myös uudet ns. minoksidiili -hiukset. Itselleni kävi juurikin niin, että olen pitänyt taukoja Rogainen käytöstä ja aina palannut lähtöpisteeseen. Sitä virhettä ei kannata tehdä. "

      Oletko kuitenkin uudelleen aloitettuasi saanut takaisin ne hiukset, jotka lopetettuasi menetit? Luin jostain, että Rogainen käyttöä ei pitäisi lopettaa, koska tauon aikana lähtenyt uuskasvu on iäksi menetetty...

    • Rogaine

      Kuvien perusteella voin sanoa, että olen saanut ns. rogaine-hiukset takaisin tauonkin jälkeen, mutta miksi hukata 3-6kk.

    • mies-34v

      Jo litkurogaine ärsyttää päänahkaa, tilatkaa netista Rogaine Foamia.

    • Hardo1962

      Tai kokeilkaa samaa kun minä.liimäsin persekarvoja päähän.hyvin toimii

      • Anonyymi

        Olinkin haistavinani paska kun kuljin ohitsesi


    • Anonyymi

      Lukekaa haittavaukutukset ennen kuin alatte käyttää, minulle ei sopinut ollenkaan
      lähtivät ne vähätkin hiukset ja ihan järjettömät haitat.

      Vedettiin sitten kaikki haivenet pois ja nyt on komea kuula :D

    • Anonyymi

      Niinkö,Spiresiskö kasvattaa hiuksia ?
      Mutta tiedättekö mitä muuta se kasvattaa? TISSEJÄ! Kyllä kuulit oikein.
      Minä nimittäin syön verenpainetautiin niitä ja seuraavaksi leikataan tissit.
      Lykkyä tykö ja hyvää kasvua.

    • Anonyymi

      Älkää nyt vittu sentään uskoko mitä tästäkin sanotaan.
      Älkää käyttäkö.

    • Anonyymi

      Itsellä auttoi päälaen hiusten harvenemiseen, mutta kasvua alkoi näkyä vasta jossain yli 2 kk käytön jälkeen. Sitten oli kyllä aika uuvuttavaa aina muistaa kaksi kertaa päivässä laittaa sitä, onneksi on nyt koronan aikana helpompaa, kun on kotona etätöissä ja muutenki pitkälti kotona. No sitten kun ne 3 pulloa alkoi loppua en enää jaksanut laittaa ja tottakai taas ollaan alkutilanteessa. Mietin myös, aiheuttaakohan tuo minulle vähän pään jurmotusta vai tuleeko se jostain muusta. Täytyy nyt kai ostaa lisää, ei halua kyllä kaljuksikaan, jos tämä nyt vaan toimii. Täytyy jotenkin opetella, että jaksaa muistaa ja viitsiä...kun syykin on hyvä. Kyllä ihminen on laiska ;-)

      • Anonyymi

        Ei sitä niin usein tarvitse laittaa. Olen käyttänyt vaahtoa ja laittanut töissä ollessa vain yöksi, nyt työttömänä antanut olla pesujen välin useammankin päivän ja yhden päivän pesun jälkeen ilman ainetta. Toimii aivan yhtä hyvin.

        Lopetin myös finasteridin käytön kun resepti olisi pitänyt uusia, vuosi käyttämättä ja tukka vaan parantunut, seksikin toimii paremmin. Veikkaan ettei tuosta ole ollut missään vaiheessa hyötyä. Alkuun käytin minoxidilia sisäisesti ja siitä oli nopeasti hyötyä, ei vaan ole luvallista Suomessa.

        Rogaine varmaankin tärkein, mutta lisäksi myös biotiini ja MSM, sinkistäkin saattaa olla hyötyä. Ashwagandha saattaa olla myös hyödyllinen ja auttaa harmaantumiseen.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Rogainea nyt 6 kuukautta - vain kerran päivässä. Kerran päivässä kuitenkin koko vuorokauden annostus pienellä ruiskulla.

      Hiuksia ei lähtenyt mutta tulosten näkyminen on ollut todella hidasta. Nyt 6 kuukauden jälkeen vasta alkaa näkymään eli kyllä tuo aine toimii ainakin minun kohdallani. Ohimoille on kasvanut uutta hiusta minulla - tai varsinaisesti hiusraja on tuuheutunut eli hiusrajalla on enemmän hiuksia. Kuitenkin suurin osa näistä uusista hiuksta on vielä vain muutaman millin pituisia enkä ole varma lähtevätkö siitä kasvamaan ihan hiuksiksi asti. Myös sentin mittaisia uusia hiuksia on, mutta niitä on vielä harvakseltaan. Kuitenkin näyttää puskevan uutta aluskasvillisuutta puolen vuoden jälkeen.. saa nähdä kasvavatko hiuksiksi asti....

    • Anonyymi

      Kannattaa käyttää ennemin vaahtoa, nestemäinen voi ärsyttää ja aiheuttaa allergiankin. Koko päälaelle se kannattaa levittää, myös ohimoille ja hieroa että kuivuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe