Mikä käyttäjä?

Oluen juonti

Mikä käyttäjä on sellainen keskioluen kuluttaja,että juo joka-ikinen ilta six packin illalla kun alkaa kello 20.30 uutiset?Aamulla porisee kahvinkeittimestä kahvia virkeessä olossa kello 6.00 ja lähtöä valmistellaan arjen askareisiin sekä töihin.Mitä käyttäjiä on tollaiset jotka normaalissa ja täysin tavallisessa olotilassa toimivat niinkun tavan limpparin juojakin?Mutta siis six pack aina illalla.Kiitoksia jos tietäisitte vastauksen.

10

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiulojx

Mun mielestä kohtuukäyttäjä, vaikka jonkin taulokossa mainitun määrä onkin se 24 annosta/vko

• on normia

Aivan normaalia.

• =============

Aikansa kutakin.
      Six Pack vastaa kossupullon puolikasta, ja säännöllisesti otettuna sekin määrä johtaa myöhemmin vaikeuksiin, ja saa itsensä alkoholiriippuvaiseksi juopoksi, kun tarpeeksi kauan treenaa.

• .

Treenattu jo nyt, kun ei kukaan 6 pulloa janoonsa juo, vaan humaltuakseen.
        Tuskin nytkään voi lopettaa.

• opitut tavat jostain

No mun mielestä jotain on jäänyt alkoholin käytöstä oppimatta jos joka ilta juo 6 eli 1.2 % humalan...
      itse join vain viikonloppuisin nuorena ja arkena hoidin työt. kokeilin toki viikolla pari kertaa, mutta lopetin sen nopeesti. parisuhteessa lopein käytön ja baarit, kuvitteeliseni ilon lähteinä lopetin myös.ja nykyisin en juo ollenkaan. nuoruudesta aikaa 10 vuotta.
      mutta jätetään nuoruus sikseen ja oletetaan että kumppani juo joka ilta...mulla on sellanen periaate että se on loukkaus toista kohtaan, koska käytös ei ole normaalia humalassa...ja en itse ala kuuntelemaan kenenkään humalaista puhetta vapaaehtoisesti joka ilta, koska en itse tee sitä toiselle,ja itse en ala alkoholistiski joten mulla on aika tiukka linja siitä että miten toista kunnioitetaan kun yhdessä elellään...yhdessä mennään sit elokuviin, kuntosalille, syömäään, kävelylle, uimahalliin mitä vain milloinkin pälkähtää mieleen, ja niistä nauruista ja seikkauluista sitten saa iloa ja ei tartte sit pulloa...olin rohkea kun vedin nämä linjat suhteeseen, mutta tein sen arvostelematta, joten nyt ollaan sitten onnellisia tähän tyyliin eläen.

haimatulehdus on vaarallinen ja todennäköinen tolla juomisella...nukkumaan joka ilta humalass...mikähän on unen laatu, ei varmaan oikeasti piristävä...
      haima voi mennä kuolioon, ja myös verensokeri häiriintyy...kivulias ja vaarallinen sairaus...suosittelen lämpimästi heräämistä todellisuuteen jo nyt.

suomessa on liian vähän valistusta ja jotkut oikeesti luulee että kalja on kuin limsaa ja niistä tapauksista jotka jatkaa sitä rataa pitkin tulee vaarallsita jälkeä...mutta kaikkea kivaa kaljan tilalle...siinä neuvoni... :-) ja aurinkoa ja varjelusta

• Tuttua on

Minäkin tunnen pitkäaikaistyöttömistä lukemattomia tapauksia jotka vetää joka-ikinen ilta illalla six packin olutta.Eivät siis kännäile eikä örvellä ikinä,mutta six pack joka ilta.Eipä tuossa kyllä järkeä ole omasta mielestäni.Ja jos itse oisin työttömänä en harrastaisi tollasta työttömyyden takia vaan muita harrastuksia, niinsanottuja terveitä harrastuksia.

• Janne*

Niin ja kun kysyin miksi pitää käyttää,vastaus oli että ei ole mitään tekemistä ja elämä tuntuu siedettävältä kuulemma tuon voimalla,kun ei ole töitä.

• 15+19

Ei siinä mitään, tuskin maksakirroosiin kuolee 40-50-vuotiaana, mutta toisaalta onko järkeä joka ilta juoda tuo määrä - se tekee 42 annosta viikossa. Riskiraja on miehillä 24 annosta/vk. Taitaa tuossa tilanteessa olla enemmän kyse tottumuksesta ja tavasta kuin siitä, että haluaa päihtyä. Six-päck kun pidemmän päälle ei juurikaan aiheuta humalaa, ehkä pienen pöhnän. Olisiko järkevämpää korvata tuollainen tissuttelu esim. sellaiseen, että vetää vaikka perjantaina vähän enemmän ja kuittaa sillä viikon ryypyt? Juo sen kontillisen vaikka siinä pe-la -aikana, saa kivat pikku kännit, eikä tarvitse viikolla ryybätä...

• Nuori lääkäri

6 kaljaa ilassa on hyvinkin terveellistä. Vähentää monien tautien riksiä.

• .

Opettele pelle ensin kirjoittamaan, ja lässytä sitten lapsellisuuksiasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      180
      13608
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4940
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      154
      3726
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2853
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1697
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe