Olen elänyt narsistin (?) kanssa ns. avoimessa suhteessa viimeisen puolitoista vuotta. Kun tavattiin, sovittiin että ei sitouduta toisiimme, ollaan vaan läheisiä kavereita. Harrastettiin seksiä, päivittäin pidettiin yhteyttä ja tehtiin kaikkea yhdessä niin kuin normaalit seurustelevat parit.
Puoli vuotta meni tapaamisesta ja totesin, että olen rakastunut. Mies oli edelleen sitä mieltä että jatketaan samaa rataa, että mun pitää vain lopettaa tunteilemasta. En pystynyt lopettaan tunteilemasta, kun joka päivä pidettiin yhteyttä. Tunteistani kerroin hänelle säännöllisin väliajoin.
Hän ei pysty seurustelemaan mun kanssa, koska on niin huono taloudellinen tilanne, ikäeroa 10 vuotta, hän ei tunne riittävästi mua kohtaan, hän ei pysty elään mun koiran kanssa samassa kämpässä, tupakoin ym. muita selityksiä, jotka vaihtuivat säännöllisesti. Silti tuntui, että hän viihtyi todella hyvin mun seurassa ja jossakin määrin musta pitikin. Tupakkaa koitin useasti lopettaa miehen takia, mutta minkäänlaista tukea päätökseen en saanut ja usein riidan koittaessa repsahdin. Mut se tupakka oli mulle heikko kohta, mies näki sen musta ja siihen oli helppo vedota aina ja haukkua mua siitä. Lisäksi olin huora ja juoppo hänen mielestään.
Yritin jollakin tasolla päästä hänestä irti välillä, mutta aina kun hänet "jätin" alkoi jumalaton itsesääli ja kysely, että mitä vikaa hänessä on kun hänet hylkään, että en voi hylätä.
Valheita tuli ja meni ja siksi hän kuulemma valehteli, ettei halunnut loukata mun tunteita ja halusi välttää isompia yhteenottoja.
Mun asioihin puututtiin päivittäin, mun pitäis tiskata, syödä terveellisemmin, liikkua enemmän, en saisi katsella salkkareita, en saisi olla iltoja kotona, pukeutua tietyllä tavalla, en olisi saanut harrastaa yhden illan juttuja silloin joskus ennenkö miehen tapasin, en saisi käydä baarissa, en saisi lukea koulussa tiettyjä mua kiinnostavia aineita jne. Kuitenkin totesin oikeudekseni tehdä juuri niin kuin haluan varsinkin siksi koska emme seurustele.
Jos en toiminut niin kuin mies käski/hänen odottamallaan tavalla siitähän kamala raivari tuli usein. Mun pyyntöjä ja haluja hän kuitenkin kunnioitti ja toteutti todella harvakseltaan.
Sitten tuli uusi nainen kuvioihin. Haistoin, että jotain on meneillään mutta mulle valehdeltiin siitä niin paljon kuin osattiin ja keksittiin kunnes jollakin ihmeen keinolla sain lypsettyä tiedon hänestä ulos. Kaikkein korneinta tässä on,että nykyinen nainen on mua 5-6 vuotta vielä nuorempi. (mulle kun sanottiin tuhanteen kertaan, että olen liian nuori hänelle?!?)
Eli viimeiseen asti mua rakastunutta roikotettiin hänessä kiinni, terve ihminen olis jättänyt varmasti rauhaan siinä vaiheessa kun kerron tunteistani sekä hänen tajutessaan, ettei muhun halua sitoutua. Tai olisi asian oma-aloitteisesti mulle edes kertonut, että nyt on uusi nainen tuloillaan hänen elämään.
Olen tällä hetkellä koulussa ja mies on koulun henkilökuntaa. Hänellä on viimeisen 15 vuoden koulussa ollessaan aikana ollut pelkkiä opiskelijoita kumppaneinaan. En tiedä onko hänen touhunsa olleet yhtä hallitsevaa näitä muitakin entisiä kohtaan, mutta kaikkien kohdalla on pätenyt sama sääntö, uusi nainen otettu kuvioihin ennenkö vanhan kanssa on saatu asiat selviksi.
Olen käynyt puhumaan miehen esimiehelle koko asian ja esimies puhunut asiasta miehen kanssa ja ilmeisesti uhannut potkuilla. Miestä ei kuitenkaan kiinnosta pätkääkään saako potkut, on nyt niin uuden naisen lumoissa. Hän ei kunnioita esimiestäkään, sen hän monesti mulle ilmaisut. Eikä muitakaan kanssa eläjiään, hän tekee juuri niin kuin itse haluaa.
En voi yksinkertaisesti sallia, että tämä touhu jatkuu aina vaan uuden opiskelijan kanssa!!!
Pitäiskö koittaa puhua miehelle vielä itse järkeä ettei ihmisiä kohdella näin, vai antaa paskakasan olla ja ottaa ne potkut samalla tuhoten muidenkin elämää? (mutta toivottavasti ei tämän koulun nuoria naisia)
Mitä tehdä??
8
136
Vastaukset
Hei ellemariaa, tervetuloa kysymyksesi kanssa palstalle. Mielestäni olet tehnyt jo aika paljon; olet yrittänyt keskustella miehen itsensä kanssa asioista. Suhde on vastavuoroista jakamista, jossa on kaksi yksilöä, toinen toistaan kunnioittaen. Suhde tuokin on, vaikka pelisäännöt on täysin hukassa (kertomuksestasi päätellen miehestä niihin ei ole). En jää pureskelemaan tätä vaiheikasta tarinaa, voin todeta että tuttua meininkiä.
Puhuit esimiehelle, hänen Tehtävänsä On Puuttua Asiaan. Tai sitten häntä seuraava. Sinä olet tehnyt voitavasi. Kerroit myös että mies ei välitä, katsoo siis oikeudekseen tehdä niinkuin haluaa. Miten pitkälle hän on valmis menemään siinä kun tekee niin kuin haluaa? Mietipä sitä. Minun aikalaiseni soti yhteiskuntaa vastaan kaikin keinoin, mm. valituskirejeitä ym oli ympäriinsä. Ja kertoi minulle luottamuksellisesti (=yritti pelotella) mitä haluaisi tehdä niille jotka ovat käyneet sotaa häntä vastaan. Hän kun ei pitänyt minkäänlaisesta vehkeilystä itseään vastaan. No ne muut koulutoverit, päättele itse.- 17
Siinäpä se onkin kun vois niitä uusia uhreja suojella, vaan taitaa olla niin että jokaisen on ne omat oppirahansa maksettava. Varoittaa toki voi, mutta viime kädessä se on kuitenkin jokaisen omalla vastuulla mitä tekee, omista teoistaan täytyy myös se vastuu kantaa valitettavasti tai onneksi :)
Hyvissä neuvoissa on vain yksi hyvä puoli : ne voidaan jakaa eteenpäin. Mitään muuta hyötyä niistä ei sitten olekaan.
Jokainen uhri tuntee itsensä niin erikoiseksi ettei usko muiden kertovan pahan koskevan itseään. Ei tässä tapauksessa. Meillä on erilaista, meillä tämä on totta.
Varoittaminen saattaa jopa innostaa vain suhteeseen =(
Tai kuulostaa katkeran eksän selityksiltä ja näin uusi uhri tuntee vielä enemmän intoa suhteen suojelemiseen.
Valitettavasti ihminen on sellainen... kuinka moni uhri täälläkään uskoi varoitusmerkkejä tai toisten ihmisten arvioita...- 38
lynett kirjoitti:
Hyvissä neuvoissa on vain yksi hyvä puoli : ne voidaan jakaa eteenpäin. Mitään muuta hyötyä niistä ei sitten olekaan.
Jokainen uhri tuntee itsensä niin erikoiseksi ettei usko muiden kertovan pahan koskevan itseään. Ei tässä tapauksessa. Meillä on erilaista, meillä tämä on totta.
Varoittaminen saattaa jopa innostaa vain suhteeseen =(
Tai kuulostaa katkeran eksän selityksiltä ja näin uusi uhri tuntee vielä enemmän intoa suhteen suojelemiseen.
Valitettavasti ihminen on sellainen... kuinka moni uhri täälläkään uskoi varoitusmerkkejä tai toisten ihmisten arvioita...Juuri niin, vaikka joku esittäiskin eriävän mielipiteensä niin uhri ei välttämättä HALUA uskoa sitä, sehän on vaan kateellinen ynnä muuta. Jälkeenpäin sitten tajuaa että hitto sehän olikin oikeassa miten noloa..
38 kirjoitti:
Juuri niin, vaikka joku esittäiskin eriävän mielipiteensä niin uhri ei välttämättä HALUA uskoa sitä, sehän on vaan kateellinen ynnä muuta. Jälkeenpäin sitten tajuaa että hitto sehän olikin oikeassa miten noloa..
38 ;
olin itsekin niin typerä, että varoituksista huolimatta, vaikka näin aitiopaikalta mitä hän muillekin teki, koin itseni sen imartelun ja takaisin palaamisen vuoksi erikoisemmaksi. Ei minun kohdallani. Meillä tämä on totta.
Koin toiset kateellisiksi "yhteydestämme". En halunnut uskoa sitä mutta ei se muista johtunut. Halusin uskoa jotain muuta. Tuntea sen siksikin, ettei se nimenomaan olisi NIIN noloa =)- 27
lynett kirjoitti:
38 ;
olin itsekin niin typerä, että varoituksista huolimatta, vaikka näin aitiopaikalta mitä hän muillekin teki, koin itseni sen imartelun ja takaisin palaamisen vuoksi erikoisemmaksi. Ei minun kohdallani. Meillä tämä on totta.
Koin toiset kateellisiksi "yhteydestämme". En halunnut uskoa sitä mutta ei se muista johtunut. Halusin uskoa jotain muuta. Tuntea sen siksikin, ettei se nimenomaan olisi NIIN noloa =)Kannattaa joskus antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa :D
- M.B.
Taitaa naiset muuttua kerta kerralta nuoremmiksi... Ainakin sen käsityksen sain aloituksesta.
Kovin nuori kun ajautuu suhteeseen todella paljon vanhemman kanssa... Nuorilla on nuoruuden ihana viattomuus vielä niin lähellä. Halu uskoa. SITÄ pitäisi suojella. Koska se vahinko mikä mahdollisesti tapahtuu, ei tapahdu nyt, vaan myöhemmin nuoren kasvaessa ja alkaessa tiedostamaan tapahtumia elämänkokemuksen kasvaessa.Mun mummo sanoi mulle että ' älä poika pelkää kolhuja, kun ne paranee, olet entistä ehompi' :)
http://www.youtube.com/watch?v=TjLncLls4xY
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768142Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583233- 372546
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj172170Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362119- 232080
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 611647
- 181609