Mitäs te tänään söitte? Meillä oli ja on vieläkin silakkapihviä ja perunamuussia ja on hyviä ruisleivän päällä kylminäkin :)
Myy, älä lue!
59
135
Vastaukset
Meillä oli tillilihaa kera perunoiden. kasviksia meillä edusti porkkanaraaste jonka joukkoon laitettiin tuoretta ananasta. Jälkiruokana oli marjarahkaa. (mustikka puolukka)
- Voi helvetti.
Joopa joo, ne keittokirjat ennen nettiä on kyl jo kivikautisii, ne kastikkeissa lilluvat lihaklimpit, osaa nyky immeiset tehä ilman keittokirjoiki, ketkä ylleensä niit mössöi ny nykyvään ennään es syö, minä en.
tuo tilliliha on ollut kyllä suunnitteilla jonkun aikaa. on se kyllä hyvää. teetkö lampaasta vai ?
porkkanaraaste kyllä sopii aika monien ruokien kanssa. terveellistä ja halpaakin vielä. minä yleensä tungen porkkanaraastetta sinne sun tänne. jauhelihakastikkeeseen, makaroonilaatikkoon esim. toinen on raastettu selleri. ananastakin voi laittaa yllättävän moneen ruokaan.- uutta
majorica kirjoitti:
tuo tilliliha on ollut kyllä suunnitteilla jonkun aikaa. on se kyllä hyvää. teetkö lampaasta vai ?
porkkanaraaste kyllä sopii aika monien ruokien kanssa. terveellistä ja halpaakin vielä. minä yleensä tungen porkkanaraastetta sinne sun tänne. jauhelihakastikkeeseen, makaroonilaatikkoon esim. toinen on raastettu selleri. ananastakin voi laittaa yllättävän moneen ruokaan.En ole kuullutkaan että joku tekisi lampaasta tillilihaa,kuuluu olla vasikkaa
- näinsevaanon tälläpa
uutta kirjoitti:
En ole kuullutkaan että joku tekisi lampaasta tillilihaa,kuuluu olla vasikkaa
Voi kuule, tämän palstan kirjottajilel kaikki on mahdollista;)
- )()()()(
majorica kirjoitti:
tuo tilliliha on ollut kyllä suunnitteilla jonkun aikaa. on se kyllä hyvää. teetkö lampaasta vai ?
porkkanaraaste kyllä sopii aika monien ruokien kanssa. terveellistä ja halpaakin vielä. minä yleensä tungen porkkanaraastetta sinne sun tänne. jauhelihakastikkeeseen, makaroonilaatikkoon esim. toinen on raastettu selleri. ananastakin voi laittaa yllättävän moneen ruokaan.Viime viikolla oli meidän s-kaupan eineskeittiön tarjouksessa tilliliha, myyjä ihmetteli kun mennyt kaupaksi, no minä en ihmettele, karmaiseva makuyhdistelmä, liha ja tilli.
- etsilllee
uutta kirjoitti:
En ole kuullutkaan että joku tekisi lampaasta tillilihaa,kuuluu olla vasikkaa
Alkuperänen tilliliha on kyl justiinsa lampaasta...
- arkipirulainen
Voi helvetti. kirjoitti:
Joopa joo, ne keittokirjat ennen nettiä on kyl jo kivikautisii, ne kastikkeissa lilluvat lihaklimpit, osaa nyky immeiset tehä ilman keittokirjoiki, ketkä ylleensä niit mössöi ny nykyvään ennään es syö, minä en.
Johan oli naurettava vastaus, kelle se sitten ikinä oli tarkoitettukin.
Meillä on vino pino keittokirjoja ja ruokaohjeita keittiön kaapissa eikä niistä yksikään häviä näiden nykyisten ruokaohjelmien valmistusohjeisiin.
Jos siis et ole ruoanlaittaja etkä osaa muuta kun aukoo päätäs, mee täällä netissä sivuille joista saat ohjeita mutta älä tuu sanoon, ettei vanha hyvä ruuanlaittotaito ole suomessa kunniassa. - arkipirulainen
)()()()( kirjoitti:
Viime viikolla oli meidän s-kaupan eineskeittiön tarjouksessa tilliliha, myyjä ihmetteli kun mennyt kaupaksi, no minä en ihmettele, karmaiseva makuyhdistelmä, liha ja tilli.
Et näemmä sitten ole koskaan kunnon tillilihaa syönytkään?
- pääkiinni arkis.
arkipirulainen kirjoitti:
Johan oli naurettava vastaus, kelle se sitten ikinä oli tarkoitettukin.
Meillä on vino pino keittokirjoja ja ruokaohjeita keittiön kaapissa eikä niistä yksikään häviä näiden nykyisten ruokaohjelmien valmistusohjeisiin.
Jos siis et ole ruoanlaittaja etkä osaa muuta kun aukoo päätäs, mee täällä netissä sivuille joista saat ohjeita mutta älä tuu sanoon, ettei vanha hyvä ruuanlaittotaito ole suomessa kunniassa.Jokainen saa sanoa mielipiteensä, ja minulla on kyllä hiukan uudempaa tietotaitoa ruoan valmistuksesta, kuin nuo teidän vanhat aataminaikaiset mössöt, ne osaa tehdä ilman keittokirjojakin, jos niitä joku vielä haluaa tunkea kitusiinsa.
Nauratti tuossa taannoin kun eräs kirjoitti oikein reseptin maitokiisselistäkin, voi luoja tuollaisiin joku tarvitsee oikeen ohjeenkin :DDDDDDDDDDDDDDD - +++++
arkipirulainen kirjoitti:
Et näemmä sitten ole koskaan kunnon tillilihaa syönytkään?
En, enkä syö mitään nesteessä uivaa lilluva lihaa en edes tillin kera.
- arkipirulainen
pääkiinni arkis. kirjoitti:
Jokainen saa sanoa mielipiteensä, ja minulla on kyllä hiukan uudempaa tietotaitoa ruoan valmistuksesta, kuin nuo teidän vanhat aataminaikaiset mössöt, ne osaa tehdä ilman keittokirjojakin, jos niitä joku vielä haluaa tunkea kitusiinsa.
Nauratti tuossa taannoin kun eräs kirjoitti oikein reseptin maitokiisselistäkin, voi luoja tuollaisiin joku tarvitsee oikeen ohjeenkin :DDDDDDDDDDDDDDDBänniiks mikä?
Se että sä oot löytäny jostain netistä perunoitten ruskitusohjeet kera makkaran vai sekö, et mä ja mun kamut ravintoloitten keittiöissä ei olla koskaan sun ohjeitas ees tarvittu eikä suurin osa kenestäkään perheenäideistä, sillä ne yleensä on jo syntyneet perheittensä kokeiksi ja lapsiensa hoitajiksi. Ei siihen kirjoja tarvita, vielä vähemmin nettejä. - arkipirulainen
+++++ kirjoitti:
En, enkä syö mitään nesteessä uivaa lilluva lihaa en edes tillin kera.
Joo, ymmärrän!
Kyllähän se nokkonen mullekin kelpaa, keitettynä. - Nauraa tärviölle))
Sanotaan kun höpisee itsensä kanssa ei tule riitaa, mutta näyttää sekin sinun kohdallasi onnistuvan ;-DDD
- ssssssssssssssssssss
uutta kirjoitti:
En ole kuullutkaan että joku tekisi lampaasta tillilihaa,kuuluu olla vasikkaa
Kuka sen määrää mitä lihaa siihen laitetaa?
- @+@,,,,,,,,,,,,,
etsilllee kirjoitti:
Alkuperänen tilliliha on kyl justiinsa lampaasta...
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/177315/PERINTEINEN TILLILIHA/
Voi se olla muustakin lihasta. uutta kirjoitti:
En ole kuullutkaan että joku tekisi lampaasta tillilihaa,kuuluu olla vasikkaa
täällä on ihan "perinteinen" tilliliha tehty lampaasta. ainakin kun reseptejä etsii.
voihan siihen laittaa vaikka kanaa tai kalkkunaa jos tykkää ;-)))))))- 3+88888
Makuhan se ratkasee ja tekevälle sattuu.
- Kuinkas sitten kävik
Työpäivä menossa ja poistelee blogista kuvia kun näkee pulinoissa linkin.
Eikö hän väittänyt että ei käy palstalla työaikana? - ½½½½½½½½½½
Käytä googlee siält kyl löytyy tietoo sinulle, ei tarvi kysellä tääl.
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- vasikkaa
majorica kirjoitti:
täällä on ihan "perinteinen" tilliliha tehty lampaasta. ainakin kun reseptejä etsii.
voihan siihen laittaa vaikka kanaa tai kalkkunaa jos tykkää ;-)))))))JUU kyllä siinä ohjeessa lukee selvästi että vasikka on parasta,mutta voi halutessaan käyttää vaikka lammasta.Minun mielestä lampaasta tehty ei ole sitä oikeaa
- ? ? ?
½½½½½½½½½½ kirjoitti:
Käytä googlee siält kyl löytyy tietoo sinulle, ei tarvi kysellä tääl.
Kerro es mikä olis hakusana, ni käyttäisin googlee?
Ai on outoa vai :D
En nyt sentäs itse ihan kuuskymppinen ole,mutta en ole ikinä tehnyt lihapataa,en edes ruskistanut lihaa,muuta kuin auringossa omaani.
Minulla ei ole myöskään ollut alakoulussa köksää,oppikoulun lopussa taisi olla.Ja äiti ei ole myöskään opettanut ruuanlaittoa.Olisi varmaankin,mutta kun ei ole itseäni koskaan kiinnostanut.Ruokaa en ole laittanut kuin muutaman kerran elämässäni.Paitsi koirille teen säännöllisesti.
Se sitten onko avutonta tai mikä yleensäkin on kenenkin mielestä,niin makuasia.
Ja tänään on illalla tarjolla perunamuussia sienikastikkeella ja sellaisia punaisia pihvejä,jotain punajuurijuttuja vissiin :D ja hapankaalisalaattia.Ja jälkiruuaksi rahkaa marjoilla. Ei muuta kuin avuttoman,mutta ah,niin tyytyväisenä sellaisena,heittäydyn vaan ruokapöytään :D
- Oikea ketju kerranki
Meillä haettiin pitsat. Ihan tupaten täynnä oli meidän kantapitseria, varmaan kun on nämä kevätpäivät ja ihmiset ulkoilee ja harrastaa niin sitten voi se ruuanlaitto jäädä vähemmälle, ainakin näytti olevan ihan perheitäkin siellä ja yleensä on hyvin rauhallinen paikka.
Meillä kun paljon urheillaan ja liikutaan niin ja tarkkoja ollaan ruoasta tietyllä tavalla niin harvinaisempia nämä pikaruokaillat. I´han kivaa mut kyllä sen oikeesti huomaa että kannattaa miettiä, mitä syö, terveeliisemmät ateriat tteillä on ollut ja oisinpa vaihtanut tuon pitsan kyllä aloittajan silakkapihiviruisleipiin. Tillilihaa ei näin myöhään oikein oisi jaksanut.
Mut kyllä oli aurinkoinen päivä. Hiihdettiin ja sitten haettiin sukulaislapset ( ei, eivät työskentele ylläpidossa ;;))) ) pulkkamäkeen. Ihan varmaan tuli uni ja virkeänä alkaa viikko. - Me pitsanhakijat
Ihan tekisi mieeli kysyä kuten kuten se yksi iki inkuttaja ja inisijä aina vouhkaa et mitähän asiatonta silakkapihveissä, vai toi muussiko se oli liikaa, vai ruisleipäkö sai klikkarin hermot savuamaan ;;;;;;;;;;;;;;)))))))))))))))))))))
Sitä naurettiin- 7+6
Kappas vain, niin on taas klkattu. Mistähän aiheista tuo klikkari tykkää, olis kiva tietää;)
- 21+33
Uma, sinä et voi kieltää ketään lukemasta palstaa.
Olipa mielenkiintoinen kommentti. Missäs minä olen ketään kieltänyt lukemasta palstaa? ?????????
Onko ihan pakko tulla haastamaan riitaa jopa ruokakeskusteluun??- 3+2
umalehtinen kirjoitti:
Olipa mielenkiintoinen kommentti. Missäs minä olen ketään kieltänyt lukemasta palstaa? ?????????
Onko ihan pakko tulla haastamaan riitaa jopa ruokakeskusteluun??Älä tuosta välitä, on vaan kade kun ei itseltää ruuanlaitto luonnistu.
- Myy-Pikkuinen
Saaks niiku vastata vaikkei lukiskaan?? =0
- arkipirulainen
Outo kyssäri!
Millä sä vastaat jos et ees kysymystä lue? - Myy-Pikkuinen
arkipirulainen kirjoitti:
Outo kyssäri!
Millä sä vastaat jos et ees kysymystä lue?Vaikka tällä... =0
- Myy-Pikkuinen
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Vaikka tällä... =0
Siis tänään on ihan perushuttuu, eli keitetyt perunat ja joku lihakastike, jälkkäristä en tiedä mut ainakin kahvit on aina pakko saada ruuan jälkeen. =))
- arkipirulainen
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Vaikka tällä... =0
Arvasinkin. Sehän on sun AO-lukemas.
- Myy-Pikkuinen
arkipirulainen kirjoitti:
Arvasinkin. Sehän on sun AO-lukemas.
Vaikka niin jos sinusta siltä tuntuu... =)))))))))))))))))
nää ruokapuoli jutut on minun mieleen :-)
tällä viikolla on syöty riisiä. ensin kanakastikkeen kanssa ja sitten makkarastroganofia.
huomenna voisin tehdä kalapihvejä.( kiitos vaan. ) vaikkakaan en silakoista vaan hokista. siihen sipulia ,selleriä,porkkanaa ja mausteita. tillikastike sopii hyvin ja pottumuussi.
ruisleipä on aina hyvää. päälle voi laittaa vaikka mitä :-)))))) kokeileppas joskus ohkasien omenasiivujen kanssa. raastettu porkkanakin käy ja pikkusen jotakin
salaattikastiketta/majoneesia. . taikka paistettu kananmuna. onpas nälkä taas.- arkipirulainen
Miks ei myy tota sais lukee? Totta kai jokainen hyvä ruokalaji on kaikille eduksi jos niistä vain osais ottaa oppia.
Meillä syötiin patapaistia, joka ensin hautu uunissa liki 3 tuntia.
Ei oo hyvän ruuan voittanutta!- 3+13
No, kun Myy ei tykkää ruokaketjuista, hänen mieleen on kuvakoosteet, ei siis mikää ihme jos tämäkin aloitus on klikattu asiattomaksi.
Pataruuat on makoisia kun malttaa haudutta kunnolla niinkuin sinä olet tehnytkin.
Hyvä ruoka parempi mieli paitsi minä en pidä eineksistä ja tosi harvoin niitä ostan. - H*H,
3+13 kirjoitti:
No, kun Myy ei tykkää ruokaketjuista, hänen mieleen on kuvakoosteet, ei siis mikää ihme jos tämäkin aloitus on klikattu asiattomaksi.
Pataruuat on makoisia kun malttaa haudutta kunnolla niinkuin sinä olet tehnytkin.
Hyvä ruoka parempi mieli paitsi minä en pidä eineksistä ja tosi harvoin niitä ostan.Täytyy varmaan ruveta kuvaamaan keitoksia, niinhän Issukin tekee, jospa Myy olis sitten tyytyväinen=:)
- Myy-Pikkuinen
H*H, kirjoitti:
Täytyy varmaan ruveta kuvaamaan keitoksia, niinhän Issukin tekee, jospa Myy olis sitten tyytyväinen=:)
Ruoka on itsestäänselvyys...
=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) - 18+4
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Ruoka on itsestäänselvyys...
=))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))Niin on kuten ilmatkin ja kyllä niistäkin paljon kirjoitellaan täällä palstalla. Täällä tosi märkä ja kolea päivä tänään, vettä, räntää vuorotellen taivaalta tippuu.
- 17+6
Luonnollisesti, jos on aineenvaihdunta kunnossa :)
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sulta tulee myös kirjotuksen muodossa, johtuu varmaan tosta sun lättäydestä!
- 19+214532
Huomaatko, eipä ole Myyn kavereiltakaa kommenteja,,heh, heh...
- Myy-Pikkuinen
No ei olekkaan. heh heh heh. =)))))
- ????????????
Ei kyllä näy yhtään sinunkaan kaveriasi, taitavat olla kaikki verhopyykillä, olisko sinunkin aihetta tehdä samoin.
- D+D
Tänään syötiin jauhelihapihviä, herkkusienikastiketta(ei ole kuvaa kastikkeesta), lohkoperunoita ja tomaatti-sipulisalaattia, jälkiruuaksi karpalokiisseliä ja kermavaahtoa. Noita silakkapihviä ei olla syöty miesmuistiin, täytyypä joku päivä niitä valmistaa, kiitos vain muistutuksesta.
- hohhoijaaaaaa
Ruokapuheet kääntyi Uma Lehtiseen... Tää on aina tätä tällä palstalla. Ihme kun ei asianosaiset ole puineet oikeudessa asti kumpaankin suuntaan heitettyjä herjauksiaan ja kunnianloukkausta lähenteleviä kirjoitteluitaan.
Osanotto teille, teillä ei todellakaan oo elämää.
Ohhoijaa. Älkää jaksako aikuiset ihmiset.
Ja eiköön vaan tämäkin tulkita jonkun vakkarikirjoittajan alter egon tuotokseksi :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))- ´
"Ja eiköön vaan tämäkin tulkita jonkun vakkarikirjoittajan alter egon tuotokseksi "
"Tää on aina tätä tällä palstalla" Satunnainen kävijä ei nuin kirjoittaisi
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429