Parinhausta +40 miehistä?

Mieluummin sinkku...

Niimpä tuo exä halus eron ollessani 35, seurusteli 2v. nuoren naisen kanssa ja kun ei jatkunut niin pyysi minua takaisin. En huolinut ja sen jälkeen on ollut hiljaista miesrintamalla.

Sama kuvio ollut viimeiset 5v. Nättinä ja hyvin säilyneenä tapaan kivan miehen. Tutustutaan pari viikkoa ja sitten tulee joko tai ilmiö. Ei haluta suhdetta pidemmälle, koska kotona on jo toinen tai pannaan pakit päälle, koska en halua enää lapsia. Siis monesti mies ei tajua alussa edes kysyä ikääni, mutta kun selviää sen lisäksi sekin, ettei enää jälkikasvua niin puhelin hiljenee.

Selvittelin kerran baarissa jäksyn voimalla, missä vika. Tulos oli kutakuinkin tämä.

1) Minusta halutaan haalistuneeseen arkeen pientä vipinää ja seikkailua, ei niinkään vakavaa parisuhdetta. Ulkonäköni taitaa laittaa miehet "kilpasille" ja ken voittaa niin saa pisteet, mutta muuta ei halutakkaan, koska yksi vaimo jo kotona.

2) 40 lapseton mies haluaa tosissaan tutustua ja jopa laittaa viestiä tiheään. Kun jossain vaiheessa selviää, etten lapsia enää halua niin puhelin hiljenee. Oisko kannattanut kaikkina niinä rillutteluvuosina tuota seikkaa miettiä silloin kun oli vielä "aikaa"?

3) Lapseton mies ei ymmärrä, että omat valmiit lapset menevät hänen edelle. Hän ei vain tajua, että esim. 11v. sairastuneen lapsen kanssa jäädään kotiin. Ei soiteta mummua hoitamaan, kun pitäisi mennä mökille. Lasta et vie mökille vaan jäät kotiin. Eikö?

4) Mielenterveyshäiriöiset. Tähän kuuluvat myös ne narsistit tai narsistin piirteitä omistavat miehet. Positiivisuuteni ei ole mielenhäiriöiden korjaamista varten.

5) Mies haluaa kunnon parisuhteen ja lapsia valmiina. No mikä mättää? Uusioperheen hankinta ei niinkään pelota, mutta näillä tapauksilla on yleensä enemmän kuin 2 lasta ja alle kouluikäisiä tms. En siis halua kenenkään keittiöön talousneroksi, kun omat jo suht isoja lapsia.

Saavuttamaton ryhmä on nro 6! Jo lapsensa hankkineet 40-45 ikäiset vapaat eronsa loppuunasti käyneet miehet, jotka pärjäävät omalla lompakolla ja ovat AVOIMIA! Ulkonäöllä ym. ominaisuuksilla ei ole väliä, kunhan omistavat sosiaalista elämää ja harrastavat edes jotain liikuntaa. Joko tuli liikaa kriteereitä? Riittää siis, että on vapaa, oma lompakko, liikunta, avoimuus ja sosiaalisuus. Liikunnastakin voi vähän tinkiä. Ei näy niitä.

S24 treffipalsta on täynnä ryhmien 1-5 edustajia.

Mistä ryhmän 6 miehiä löytää? Pk-seutu ois ihan kiva. Maaseutukin käy.

32

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöff, nöff

      Niin, elämä opettaa.
      Silloin nuorena oli (ainakin minulla) tärkeää, et kunhan löytää kumppanin.
      Silloin ei vielä osannut elää yksin, enkä osannut arvostaa omaa rauhaa . . . tai sitä oli silloin liikaakin.
      Sit hän löytyi . . . elämänkumppani . . . elämänvalo.
      Mutta . . . aika nopeasti mulle selvisi, ettei tää olekaan sellaista elämää, joksi minä olin parisuhdetta kuvitellut.
      Toiveet, haaveet ja odotukset olivat ruusunpunaiset, mut parisuhteen todellisuus oli kaukana siitä!
      Perääntyä en enään voinut.
      Kymmenkunta vuotta sitä vuoristorataa kesti. Sitten hän lähti.

      Ero oli helpotus.
      Nyt ei ole enään kiirettä parisuhteeseen. Nautin omasta rauhasta.
      Uuden parisuhteen aika vielä tulee, mut ei ihan vielä.
      Ja nyt ainakin maltan tutustua kunnolla ja ajan kanssa kumppaniin, ennen parisuhteen aloittamista.

      Elämä on opettanut, että on parempi elää yksin, kiun huonossa suhteessa!

    • öystein

      Minä taas löydän

      a) yli-ikäisiä, tarkoitan 50-nurkilla olevia
      b) 38-vuotiaita viimehetken lapsentekijöitä
      c) joskus harvoin ali-ikäisiä
      d) ylipäätään pariutumishaluttomia
      e) miehet on kaikki sikoja -tapauksia
      f) - ei vielä löydetty -

      Minä olen 41v, liki jokaillan liikkuja, puolitoistametristen sisarusten (lkm = 2) puoliaikainen faija, konttorityön sankari, lautaverhouksen naulaaja, espoon asuja ja suuvärkin soittaja. Aika tarkasti luokitustasi nro 6, jos yhtään ymmärsin.

      Mutta mistä f-luokan ladyja löytää, esiin sieltä, please!

      • Niin millaisia nää f-luokan ladyt sitten ovat? Se jäi vähän epäselväksi.
        Mihinköhän kategoriaan kuuluu 41v, eronnut, 1 lapsi, nainen joka haluis seurustella muttei perustaa uusioperhettä?


    • Mieluummin suhde

      40 miehenä (eronnut, 1 lapsi).

      Haet kumppanuus ja ystävyyssuhdetta. Luulisin että valtaosa alle 50 v. miehistä hakee "vielä" muutakin suhteelta kuin pelkkää kumppanuutta. En nyt tarkoita mitään intohimoista seksisuhdetta. Vaan haaveissa voi vielä olla ihan aito uusioperhe johon kuuluu yhteisiä lapsia.

      Nro. 6 miehet. Näillä on vielä mahdollisuuksia, nuorempiin naisiin ja noihin edellä mainittuihin asioihin.

      • ap

        Korjaus ap viestiini. Siis 3,5v ollut sama kuvio. Ei 5v. Se nro 3 jäi jostain syystä pois tuosta alusta.

        MIELUUMMIN SUHDE: Niin siis puhut miehistä jotka jäävät ryhmän 2 ja 5 välille. Oikeammin nro 2, mutta 1 lapsi ennestään tai paremmin nro 5, mutta edelleen vain 1 ennestään. Minulla on jo 2 lasta ja en halua lisää. Haluan vain parisuhteen, jossa molemmilla on JO lapset tehtynä ja voi keskittyä suhteessa muuhunkin kuin tuttipullojen hankintaan. Haluan huumorintajuisen miehen josta tulisi puoliso yhteiseen parisuhteeseen ilman lisääntymispakkoa. Luulen, että se on se ryhmä joka on kooltaan pienin ja jos sinkku vielä onkin niin ei kauaa. Todennäköisesti nämä miehet viedään käsistä! Kirjoitit :"Nro. 6 miehet. Näillä on vielä mahdollisuuksia, nuorempiin naisiin ja noihin edellä mainittuihin asioihin". Tätä juuri tarkoitin, että mikä ihme siinä on, että mies aikuistuu vasta tuossa iässä? Miksi vasta 40:nä innostutaan perheen perustamiseen? Dilemma joka ei aukene.


      • Mieluummin suhde
        ap kirjoitti:

        Korjaus ap viestiini. Siis 3,5v ollut sama kuvio. Ei 5v. Se nro 3 jäi jostain syystä pois tuosta alusta.

        MIELUUMMIN SUHDE: Niin siis puhut miehistä jotka jäävät ryhmän 2 ja 5 välille. Oikeammin nro 2, mutta 1 lapsi ennestään tai paremmin nro 5, mutta edelleen vain 1 ennestään. Minulla on jo 2 lasta ja en halua lisää. Haluan vain parisuhteen, jossa molemmilla on JO lapset tehtynä ja voi keskittyä suhteessa muuhunkin kuin tuttipullojen hankintaan. Haluan huumorintajuisen miehen josta tulisi puoliso yhteiseen parisuhteeseen ilman lisääntymispakkoa. Luulen, että se on se ryhmä joka on kooltaan pienin ja jos sinkku vielä onkin niin ei kauaa. Todennäköisesti nämä miehet viedään käsistä! Kirjoitit :"Nro. 6 miehet. Näillä on vielä mahdollisuuksia, nuorempiin naisiin ja noihin edellä mainittuihin asioihin". Tätä juuri tarkoitin, että mikä ihme siinä on, että mies aikuistuu vasta tuossa iässä? Miksi vasta 40:nä innostutaan perheen perustamiseen? Dilemma joka ei aukene.

        Yritän hieman avata asiaa miehen näkökulmasta. Helpoin ensin.
        "Miksi vasta 40:nä innostutaan perheen perustamiseen ?" Aivan sama ilmiö kuin naisilla 30 v. ylitettyä. 40 vuoteen asti sitä voi vielä haaveilla ihan mahdottomia. Minäkuva voi olla ihan epärealistinen. Ne alfa-urokset on tietty jo viety alle 30 kymppisinä.

        Sitten vaikeampi asia. Haluat puolison ja kumppanin. Miehet (suurin osa) eivät hae naisesta kaveruutta mitä taidat hakea. Kuin vasta vanhemmalla iällä 50 v.. Mies joutuu panostamaan suhteeseen paljon enemmän (jos hän on tosissaan) kuin nainen. Yhteisen lapsen haluaminen on merkki siitä että myös nainen on tosissaan miehen suhteen vaikkei kumpikaan lasta haluaisi. Kyse on eräänlaisesta sitoutumisesta. Mies haluaa naisen seuraa sen takia että tämä on nainen ei sen takia että nainen olisi hyvä kaveri ja tyyppi. Nainen joka haluaa kertomaasi seuraa pelottaa miestä koska tuo kuulostaa enemmän työpaikalta. Haluat seuralaisen erilaisiin rientoihin jne.. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä (matkustelu, harrastaminen, jne.).


      • öystein
        ap kirjoitti:

        Korjaus ap viestiini. Siis 3,5v ollut sama kuvio. Ei 5v. Se nro 3 jäi jostain syystä pois tuosta alusta.

        MIELUUMMIN SUHDE: Niin siis puhut miehistä jotka jäävät ryhmän 2 ja 5 välille. Oikeammin nro 2, mutta 1 lapsi ennestään tai paremmin nro 5, mutta edelleen vain 1 ennestään. Minulla on jo 2 lasta ja en halua lisää. Haluan vain parisuhteen, jossa molemmilla on JO lapset tehtynä ja voi keskittyä suhteessa muuhunkin kuin tuttipullojen hankintaan. Haluan huumorintajuisen miehen josta tulisi puoliso yhteiseen parisuhteeseen ilman lisääntymispakkoa. Luulen, että se on se ryhmä joka on kooltaan pienin ja jos sinkku vielä onkin niin ei kauaa. Todennäköisesti nämä miehet viedään käsistä! Kirjoitit :"Nro. 6 miehet. Näillä on vielä mahdollisuuksia, nuorempiin naisiin ja noihin edellä mainittuihin asioihin". Tätä juuri tarkoitin, että mikä ihme siinä on, että mies aikuistuu vasta tuossa iässä? Miksi vasta 40:nä innostutaan perheen perustamiseen? Dilemma joka ei aukene.

        Tuota dilemmaa ei ainakaan tältä puolelta näe.

        Minä ainakin innostuin perheen perustamiseen jo joskus liki 20 vuotta sitten, en kadu nytkään vaikka niihin kuvioihin tuli sittemmin muutoksia. Ja eroa en kadu sen enempää, mainitaan nyt sekin.

        Minulle on iskostunut sellainen usko, että nelikymppinen, itsekseen pärjäävä, lapsensa tehnyt ja itseensä tyytyväinen nainen on hyvin vaikea saada parisuhteeseen. Ja toisaalta tämä on juuri se mitä minä haluan...tässä se minun dilemmani on. Haluan jonkun joka on samalla viivalla kuin minä, ja suhteessa omasta vapaasta tahdostaan.

        Ihan oma ongelmansa on kohtaamattomuus: vaikka kontaktipintaa olisi miten paljon tahansa työn, harrastusten, naapurien, ystävien ja iltaelämän kautta, pysyy f-luokan ladyjen ryhmä täysin piilossa. Nettideittailua on kokeiltu sitäkin, tulokset mahtavia:/

        Olen kaupunginosan ainoa sinkku, ellei muutaman talon aikuista lasta ja leskirouvaa oteta lukuun. Nähtävyyttä voitte tulla katsomaan osoitteeseen till3732 (miuku) gmail.com.


      • Pyhä jysäys
        Mieluummin suhde kirjoitti:

        Yritän hieman avata asiaa miehen näkökulmasta. Helpoin ensin.
        "Miksi vasta 40:nä innostutaan perheen perustamiseen ?" Aivan sama ilmiö kuin naisilla 30 v. ylitettyä. 40 vuoteen asti sitä voi vielä haaveilla ihan mahdottomia. Minäkuva voi olla ihan epärealistinen. Ne alfa-urokset on tietty jo viety alle 30 kymppisinä.

        Sitten vaikeampi asia. Haluat puolison ja kumppanin. Miehet (suurin osa) eivät hae naisesta kaveruutta mitä taidat hakea. Kuin vasta vanhemmalla iällä 50 v.. Mies joutuu panostamaan suhteeseen paljon enemmän (jos hän on tosissaan) kuin nainen. Yhteisen lapsen haluaminen on merkki siitä että myös nainen on tosissaan miehen suhteen vaikkei kumpikaan lasta haluaisi. Kyse on eräänlaisesta sitoutumisesta. Mies haluaa naisen seuraa sen takia että tämä on nainen ei sen takia että nainen olisi hyvä kaveri ja tyyppi. Nainen joka haluaa kertomaasi seuraa pelottaa miestä koska tuo kuulostaa enemmän työpaikalta. Haluat seuralaisen erilaisiin rientoihin jne.. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä (matkustelu, harrastaminen, jne.).

        Mielummin suhde...

        sinä etsit naista, muttet vaimoa vaan äitiä. Nimittäin aika monella avio/avoparilla on yhteisiä harrastuksia lasten lisäksi. Olisi aika järkyttävää, ettei puolisoilla ole mitään muuta yhteistä kuin jälkikasvu.

        Vaikuttaa siltä, että haluat sitoa vaimosi kotiin pienten lasten kanssa, jotta voit sitten niiden oikeiden kaverin kansa tehdä kaikkia kivaa.

        Miksi kukaan nainen haluaisin tuollaisen suhteen??


      • ap
        Mieluummin suhde kirjoitti:

        Yritän hieman avata asiaa miehen näkökulmasta. Helpoin ensin.
        "Miksi vasta 40:nä innostutaan perheen perustamiseen ?" Aivan sama ilmiö kuin naisilla 30 v. ylitettyä. 40 vuoteen asti sitä voi vielä haaveilla ihan mahdottomia. Minäkuva voi olla ihan epärealistinen. Ne alfa-urokset on tietty jo viety alle 30 kymppisinä.

        Sitten vaikeampi asia. Haluat puolison ja kumppanin. Miehet (suurin osa) eivät hae naisesta kaveruutta mitä taidat hakea. Kuin vasta vanhemmalla iällä 50 v.. Mies joutuu panostamaan suhteeseen paljon enemmän (jos hän on tosissaan) kuin nainen. Yhteisen lapsen haluaminen on merkki siitä että myös nainen on tosissaan miehen suhteen vaikkei kumpikaan lasta haluaisi. Kyse on eräänlaisesta sitoutumisesta. Mies haluaa naisen seuraa sen takia että tämä on nainen ei sen takia että nainen olisi hyvä kaveri ja tyyppi. Nainen joka haluaa kertomaasi seuraa pelottaa miestä koska tuo kuulostaa enemmän työpaikalta. Haluat seuralaisen erilaisiin rientoihin jne.. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä (matkustelu, harrastaminen, jne.).

        Sinulle MIELUUMMIN SUHDE

        Dilemma nro 2 joka ei aukene on tuo lauseesi "Mies joutuu panostamaan suhteeseen paljon enemmän (jos hän on tosissaan) kuin nainen."

        Millä logiikalla? Miten niin enemmän? Kyllä nainen voi olla tosissaan vaikkei lapsia haluakkaan. Ei lapsi ole "tosissaan" olemisen merkki. Nainen yleensä niitä haluaa, jos niitä ennestään ei ole. Harva useamman lapsen äiti haaveilee isommasta perheestä saadakseen puolison. Kyllä se niitä lapsia todennäköisemmin väsää vain jos uudella miehellä niitä ei ennestään ole.

        Ja tottakai haluan miehen erilaisiin rientoihin ym. Yksinkö kotona pitäisi varattuna olla sillä aikaa kun mies riettailee? Kyllä mulla oli tarkoitus sen ukon kanssa matkustella, käydä ystävillä ja vaikka leffoissa. Mitä pelottavaa siinä on? Eikö se kuulu normaaliin parisuhteeseen? Minusta kaveruus on makuuhuoneessa platonista, mutta parisuhde sen vastakohta. Ja joo haluan nimen omaan parisuhteen.


      • MIELUUMMIN SUHDE
        ap kirjoitti:

        Sinulle MIELUUMMIN SUHDE

        Dilemma nro 2 joka ei aukene on tuo lauseesi "Mies joutuu panostamaan suhteeseen paljon enemmän (jos hän on tosissaan) kuin nainen."

        Millä logiikalla? Miten niin enemmän? Kyllä nainen voi olla tosissaan vaikkei lapsia haluakkaan. Ei lapsi ole "tosissaan" olemisen merkki. Nainen yleensä niitä haluaa, jos niitä ennestään ei ole. Harva useamman lapsen äiti haaveilee isommasta perheestä saadakseen puolison. Kyllä se niitä lapsia todennäköisemmin väsää vain jos uudella miehellä niitä ei ennestään ole.

        Ja tottakai haluan miehen erilaisiin rientoihin ym. Yksinkö kotona pitäisi varattuna olla sillä aikaa kun mies riettailee? Kyllä mulla oli tarkoitus sen ukon kanssa matkustella, käydä ystävillä ja vaikka leffoissa. Mitä pelottavaa siinä on? Eikö se kuulu normaaliin parisuhteeseen? Minusta kaveruus on makuuhuoneessa platonista, mutta parisuhde sen vastakohta. Ja joo haluan nimen omaan parisuhteen.

        Yritetääs avata tätä hieman. Ne 40 miehet jotka pärjäävät omalla lompakolla ja ovat avoimia, omistavat sosiaalista elämää ja harrastavat edes jotain liikuntaa. Ovat myös haluttuja nuorempien naisten (yli 30 v) keskuudessa. Nämä naiset voivat tarjota näille miehille ihan uuden alun ja vaikka perheen. Vaikka mies ei välttämättä uusia lapsia haluaiskaan. Suhde naisen kanssa on aina isompi riski miehelle jos se päätyy eroon. Perhe tekee sen että mies luopuu ystävistään ja aika paljolti muustakin sosiaalisesta elämästään perheen ulkopuolella. En tiedä miksi näin on mutta niin se vain valtaosassa menee. Eron hetkellä mies sitten tippuu tyhjän päälle.

        Nainen joka tarjoaa vain "kumppanuutta" eli matkustelua, ulkona käymistä jne. on aika heikoilla tässä kuviossa. Vasta kun mies alkaa olla yli 50 v. mukava naiskaveri on ihan jees, jopa parempi kuin nuorempi uusperhettä haluava nainen.


      • ap
        MIELUUMMIN SUHDE kirjoitti:

        Yritetääs avata tätä hieman. Ne 40 miehet jotka pärjäävät omalla lompakolla ja ovat avoimia, omistavat sosiaalista elämää ja harrastavat edes jotain liikuntaa. Ovat myös haluttuja nuorempien naisten (yli 30 v) keskuudessa. Nämä naiset voivat tarjota näille miehille ihan uuden alun ja vaikka perheen. Vaikka mies ei välttämättä uusia lapsia haluaiskaan. Suhde naisen kanssa on aina isompi riski miehelle jos se päätyy eroon. Perhe tekee sen että mies luopuu ystävistään ja aika paljolti muustakin sosiaalisesta elämästään perheen ulkopuolella. En tiedä miksi näin on mutta niin se vain valtaosassa menee. Eron hetkellä mies sitten tippuu tyhjän päälle.

        Nainen joka tarjoaa vain "kumppanuutta" eli matkustelua, ulkona käymistä jne. on aika heikoilla tässä kuviossa. Vasta kun mies alkaa olla yli 50 v. mukava naiskaveri on ihan jees, jopa parempi kuin nuorempi uusperhettä haluava nainen.

        Miksi mies tippuu tyhjän päälle, jos tulee ero? Valitettavasti haluan miehen, jolla on omat kaverit hautaan saakka ja joka pitää niihin yhteyttä suhteesta huolimatta. Lisäksi juoksen karkuun, jos huomaan miehen olevan sosiaalinen riippakivi. Kyllä miehen täytyy pitää harrastuksensa ja ystävänsä. Suhde ei ole mielestäni terveellä pohjalla alkuunkaan, jos naisen on katkaistava miehensä ystävyyssuhteet, jotta mies pysyisi rinnalla. Täysin järjetön yhtälö mulle. Minä en valitettavasti etsi pelkkää platonista kaveruutta. Parisuhde on se mitä haen, mutta vaan sillä erotuksella, että lapset on jo valmiina.

        Mutta ihan vapaasti voit olla sitä mieltä, että miehen kuuluu jossain vaiheessa erota, jotta hän huomaa miten katala nainen olikaan ja miten hän sabotoi ystävyyssuhteet. Nainen ei vie miehen elämää. Mies on tyhmä, jos antaa elämänsä akan hoidettavaksi eikä hallitse sitä itse.


      • 49 hki n

        voi voi... kyllä me naiset haemme kumppania, joka on vielä seksuaalisesti aktiivinen, vaikkei lastenteko enää olekaan kuvioissa. Valitettavan vähän vaan löytyy ikäisiäni seksuaalisesti aktiivisia miehiä?


      • MIELUUMMIN SUHDE
        ap kirjoitti:

        Miksi mies tippuu tyhjän päälle, jos tulee ero? Valitettavasti haluan miehen, jolla on omat kaverit hautaan saakka ja joka pitää niihin yhteyttä suhteesta huolimatta. Lisäksi juoksen karkuun, jos huomaan miehen olevan sosiaalinen riippakivi. Kyllä miehen täytyy pitää harrastuksensa ja ystävänsä. Suhde ei ole mielestäni terveellä pohjalla alkuunkaan, jos naisen on katkaistava miehensä ystävyyssuhteet, jotta mies pysyisi rinnalla. Täysin järjetön yhtälö mulle. Minä en valitettavasti etsi pelkkää platonista kaveruutta. Parisuhde on se mitä haen, mutta vaan sillä erotuksella, että lapset on jo valmiina.

        Mutta ihan vapaasti voit olla sitä mieltä, että miehen kuuluu jossain vaiheessa erota, jotta hän huomaa miten katala nainen olikaan ja miten hän sabotoi ystävyyssuhteet. Nainen ei vie miehen elämää. Mies on tyhmä, jos antaa elämänsä akan hoidettavaksi eikä hallitse sitä itse.

        Ei se johdu naisesta että mies luopuu jollakin tavoin, tasolla perheen ulkopuolisesta elämästään, kavereista jne.. Poislukien työ. Se vaan on miehen luonteeseen rakennettu että parisuhde ajaa ohi jos mies on tosissaan. Tietysti on niitäkin miehiä jotka elävät ihan samalla tavalla on ne suhteessa tai ei mutta se ei sitten ole kivaa naisellekaan.


      • ap
        MIELUUMMIN SUHDE kirjoitti:

        Ei se johdu naisesta että mies luopuu jollakin tavoin, tasolla perheen ulkopuolisesta elämästään, kavereista jne.. Poislukien työ. Se vaan on miehen luonteeseen rakennettu että parisuhde ajaa ohi jos mies on tosissaan. Tietysti on niitäkin miehiä jotka elävät ihan samalla tavalla on ne suhteessa tai ei mutta se ei sitten ole kivaa naisellekaan.

        Niin meitä on moneen lähtöön. Ymmärrän pointtisi täysin, mutta itse en lukeudu naisiin, jotka haluavat omistaa kokonaan miehen sielua myöten. Minun suhteissa mies saa pitää oman identiteettinsä. Pidän siitä, että mies käyttää suhteesta huolimatta omia aivojaan ja on itsenäinen. En valitettavasti halua, että mies riippuisi kokonaan minussa ja minusta tulisi hänelle elämän ainoa pystyssä pitäjä. Kaipaan aikuisen miehen seuraa ja en vanhempien konservatiivisesta kasvatuksesta huolimatta arvosta vanhaa sukupuolten välistä työnjakoa parisuhteessa. Mikään ei ole niin antoisaa, kuin se, että mies osaa itse hoitaa paperi-, raha- ja sosiaaliset asiansa. Jää yhteistä aikaa enemmän toisille ja voi luottaa siihen, etten ole perheen ainut vastuunkantaja.

        Minä nimenomaan haluan miehen, joka jatkaa elämää ihan samalla tavalla, sillä erotuksella, että osa ajasta on yhteistä. Tämä johtuu varmaan siitä, etten ole luonteeltani omistushaluinen. Miehellä tulee olla omaa aikaa ja omia vapauksia.


      • öystein kirjoitti:

        Tuota dilemmaa ei ainakaan tältä puolelta näe.

        Minä ainakin innostuin perheen perustamiseen jo joskus liki 20 vuotta sitten, en kadu nytkään vaikka niihin kuvioihin tuli sittemmin muutoksia. Ja eroa en kadu sen enempää, mainitaan nyt sekin.

        Minulle on iskostunut sellainen usko, että nelikymppinen, itsekseen pärjäävä, lapsensa tehnyt ja itseensä tyytyväinen nainen on hyvin vaikea saada parisuhteeseen. Ja toisaalta tämä on juuri se mitä minä haluan...tässä se minun dilemmani on. Haluan jonkun joka on samalla viivalla kuin minä, ja suhteessa omasta vapaasta tahdostaan.

        Ihan oma ongelmansa on kohtaamattomuus: vaikka kontaktipintaa olisi miten paljon tahansa työn, harrastusten, naapurien, ystävien ja iltaelämän kautta, pysyy f-luokan ladyjen ryhmä täysin piilossa. Nettideittailua on kokeiltu sitäkin, tulokset mahtavia:/

        Olen kaupunginosan ainoa sinkku, ellei muutaman talon aikuista lasta ja leskirouvaa oteta lukuun. Nähtävyyttä voitte tulla katsomaan osoitteeseen till3732 (miuku) gmail.com.

        Kai se kiinnostus riippuu millaista suhdetta haet. Uutta perhettä, pullan tuoksuista äitiä vai nuorekasta ja aktiivista naista?

        Nettideittailun tulokset on kyllä masentavia. Ne neljäkymppiset joita olen deitannut ovat olleet hankalia, entisen suhteen arpeuttamia, tapoihinsa urautuneita, himaan jämähtäneitä jotka pelästyvät jos naisella on omaa tahtoa ja mielipiteitä.


      • Pariton puoli
        glittergirl kirjoitti:

        Kai se kiinnostus riippuu millaista suhdetta haet. Uutta perhettä, pullan tuoksuista äitiä vai nuorekasta ja aktiivista naista?

        Nettideittailun tulokset on kyllä masentavia. Ne neljäkymppiset joita olen deitannut ovat olleet hankalia, entisen suhteen arpeuttamia, tapoihinsa urautuneita, himaan jämähtäneitä jotka pelästyvät jos naisella on omaa tahtoa ja mielipiteitä.

        Ihan samaa mieltä. Niin osuvaa tekstiä en osaa nettiprofiiliin kirjoittaa, että sieltä erottuis ne minua kiinnostavat miehet. Mutta kyllä osas ap kirjottaja osuvasti jakaa miestyypit. Tsemppiä parinhakuun!


    • Tiedän!

      Juu, olet täydellisen oikeassa siinä, että sitoutumiskykyiset miehet viedään käsistä! Miehet, jotkta haluavat oikean suhteen, hankkivat kyllä sellaisen.
      Ja siksi ovat vain pienen hetken "markkinoilla".
      Sellaisia miehiä on pilvinpimein, jotka haluavat vain seksin suhteesta, eivät muuta.
      Sellaista se vain on.

    • Ulkonäöllä ei

      tietenkään ole sinulle merkitystä, silti se kelpaa mainioksi syyksi
      päättää suhde koska tahansa.
      Tämä on taas sitä naisen logiikkaa oikein pahimillaan.
      Naiset eivät itsekään tiedä mitä haluavat.

      • nöff, nöff

        Kyllä naiset tietävät mitä he haluavat, mutta on aivan eriasia osaako mies täyttää naisten toiveet.
        Naiset kaipaavat parisuhteelta muutakin kuin seksiä . . . mutta nyt en tarkoita tällä sitä sohvalla löhöilevää miestä!


      • - 42v nainen-
        nöff, nöff kirjoitti:

        Kyllä naiset tietävät mitä he haluavat, mutta on aivan eriasia osaako mies täyttää naisten toiveet.
        Naiset kaipaavat parisuhteelta muutakin kuin seksiä . . . mutta nyt en tarkoita tällä sitä sohvalla löhöilevää miestä!

        Olen ap. kanssa samaa mieltä.
        Tässä vaiheessa eteen tulee lähinnä niitä 1-5 miehiä ja ne eivät kiinnosta.

        Lapsia minulla ei ole, eikä tule ( tätäkään eivät kaikki miehet ymmärrä).

        Koiran kanssa ulkoillessa törmään usein mukaviin & fiksuihin naisiin, mutta ne mukavat & fiksut miehet eivät sitten kai hanki koiraa koska sellaisiin en ole ( oikeastaan) törmännyt.

        Pitää varmaan mennä jonnekin kansalaisopiston "näin nikkaroidaan linnunpönttö" -kurssille että tapaisin jonkun 6 .sen miehen =))


    • nöff, nöff

      Heh ;))) . . . voi niitä 6. miehiä löytyä muualtakin, mutta he eivät pidä meteliä kulkiessaan. . . Ja sellainen mies voi tulla vastaan, kun häntä vähiten odottaa!

    • snade

      Entäpä sitten sana leski miehen kohdalla. Voipi hyvinkin kuulua ryhmään 6 mutta tuo hirveä sana Leski karkoittaa monet....sama ongelma monilla leskirouvillakin......

    • Hassuttelija46

      Voi, olen niin samoilla linjoilla aloittajan kanssa, 6-ryhmän miehiä ei vaan löydy. Kummasti (silloin harvoin kun kapakkaan eksyn) varatut miehet yrittää iskeä -yök! eikä täällä pikkukaupungissa ei oikein ole tarjontaa. Enkä ymmärrä noita miesten pointteja hakea 3-kymppisiä naisia muka yhteisten lasten merkeissä, se on musta niin kuollut juttu. Sitten kun tulee ero, onkin naisella yhtäkkiä parin eri miehen kanssa lapsia ja huh- maine taattu.
      Mieluummin sitten olen yksin (tai kolmisin lasteni kanssa) ja nautin olostani kuin tyydyn "pakosta" johonkin ukkoon vaan. Harmi sinänsä, kun tuntuu että vielä olisi paljon annettavaa, mutta kun sopivaa ei tule kohdalle niin ei.

    • Hei,
      meitä on paljon jotka painitaan samojen ongelmien kanssa. Tuntuu tosin ihmeelliseltä, että miehet häviävät, jos ei nainen halua enää lapsia. Eiväthän nuo välitä avioliiton aikana tulleista lapsistakaan. Säälittää vain nykyajan nuoret naiset, koska homoja on niin paljon. Itse onneksi olen jo 47 eli isää lapsille ei tarvitse enää etsiä.

    • halihula

      Mieluummin sinkku, kirjoituksesi vei jalat suustani. Hyvin samanmielinen olen mielipiteitäsi kohtaan, tutulta kuulostaa jakosi kuuteen ryhmään. Ryhmän 6 miehiä on varmasti vähemmistössä, jos siis etsii aikuista miestä. Olen itsekin tavannut pari mukavaa ja ihanaa mutta liian nuorta, 20-30-vuotiaissa on vielä hyviä vapaana (niin kliseiseltä kun kuulostaakin).

      Markkinat on pienet, ei auta.

      Siksi ajattelinkin keskittyä lapsiini. Kaipaan parisuhdetta mutta se verran on tultu kokeitua, että luulen olevani mieluummin ilman miestä. Haluan miehen myös kumppaniksi enkä tee enää lapsia.

      Ärsyttää tavattomasti, kun viimeisin (nettitutttavuus) kertoi profiilissaan että ei välttämättä halua lapsia, ja otin tämän tosissani. Kahden kuukauden kuluttua halusikin lapsia, koska olin hänen mielestään hänen elämänsä nainen! Eli kyllä vaan hänkin halusi lapsia kun mielestään oikea osui kohdalle. Totesin, ettei hän ole minulle oikea.

      Johan on markkinat jos 42-v:n kolmen lapsen äidin pitää vielä alkaa lapsia tekemään!!!! Ja mieskin oli 44. Ennemmin olisi sopinut papaksi. Aika naurettavaa, että on eletty elämää kun teinipoika vailla huolta lisääntymisestä, mutta sitten pitää lähes pappaiässä alkaa miettiä lastentekoa. Mies sanoi että on ollut niin kiire töissään jne että vasta nyt tuntee että aika on kypsä...

    • Ryhmä 6

      Hei !

      On aika harvinaista että ikäisesi nainen haluaa suhteen, mutta ei välttämättä viedä sitä pitemmälle... Luulisi sen sopivan monellekin eronneelle miehelle?
      Nykyisenä kiireisenä työelämän aikana.

      Itse olettaisin olevani tuon 6 ryhmän jäsen - vaikka en sulje pois pysyvää parisuhdetta, mutta ensi kertaa eläessäni en pidä sitä ikään kuin välttämättömänä tai ensi sijaisena tavoitteena. Ollaan tehty pari kolme vuotta eroa on/off periaatteela ex emännän kanssa, kuitenkin toimivat asiat, lapset ( hänen aiemmmasta liitosta) ovat kuitenkin tulleet 10 v aikana minulle kuin omiksi, ja seksi meillä on toiminut aina... VAikka mitä riitaa on ollut, tai epäluottamusta muuten, se on aina tuntunut niin tutulta ja läheiseltä - ja tyydyttävältä... En ole koskaan ymmärtänyt miehiä, joitten on pakonomaisesti saatava uusia valloituksia - jos juttu toimii hyvin, eikö sen oman kanssa voi keksiä ajoittain uusia juttuja ? Sellaisiakin joita ei satunnaisen tuttavuuden kanssa tahdo.

      Minä ainakin olen kokenut, että kun toisen tuntee seksuaalisesti hyvin, tietää mikä toimii ja mistä itse kukin pitää ? Juuri tästä syystä eromme on pitkittynyt tähän kevääseen saakka - ja vain katkaisemalla seksin on siitä tullut totta.

      Mutta siis asuttuani nämä kohta kolme vuotta yksin, olen oppinut sitäkin arvostamaan. Aivan jokapäiväinen yhdessä asuminen ei siis enää ole minullekaan ainoa parisuhteen optimimalli - vaikka arvelisin oikean, myös ystävänä ja ehkä "sielun kumppanina" toimivan naisen kanssa sellaista lopulta kaipaavani.

      Lapsiakin on jo, vaikkei biologisesti omia olekaan, sen verran tullut parissa aiemmassakin suhteessa kasvatettua, että ei sitä tarvetta enää välttämättä ole - etenkään kun suhteeni näihin edellisiin on sellainen, että se pysyy varmasti erostamme huolimatta, ja voin jatkossakin olla osa heidän elämäänsä'.

      Olisin kiinnostunut keskustelemaan ketjun aloittajan kanssa enemmänkin, käsittääkseni jos vastaat tähän, se menee sähköpostiini. Voisimme vaihtaa ajatuksia aiheesta lisää siellä ?

      potentiaalinen kuutosryhmäläinen

      • ap

        Hei "Ryhmä 6" kirjoittaja

        Kiitos kirjoituksestasi. Tulin tänne pitkästä aikaa ja ajattelin katsoa mitä tänne kuuluu. Olen alkanut seurustelemaan tämän viestiketjun seurauksena ja voin sanoa, että purnaukseni tänne kannatti. :) Olen löytänyt täältä 6 ryhmän miehen rinnalleni.

        Vastaan silti kirjoitukseesi. Vastaamisestani tulee sinulle korkeintaan ilmoitus sähköpostiisi, mutta varsinaisesti yksityisenä viestinä se ei tule.

        Kirjoitit "vaikka en sulje pois pysyvää parisuhdetta". Tämä lause pisti silmääni. Juuri pysyvää loppuelämän 6 ryhmän miestä etsin rinnalleni. Tosin tämän viestiketjun seurauksena huomasin, että miehille se sitouttaminen esim. lapsen tai avioliiton kautta on tärkeä. Ikäänkuin naisen tulisi näyttää konkreettisesti sitoutumisensa. Lapsia en enää halua/ehdi, joten joudun käsittelemään tuota jälkimmäistä asiaa siinä vaiheessa, jos se miehelle on se sitoutumisen merkki. Yhteen voi muuttaa milloin vain ja se jo yksinään on minulle naisena sitoutumista, mutta miehelle se ehkä ei ole viestiketjun perusteella riittävä. Minulle itselle kihlautuminen tai avioliitto ei ole se tärkein asia, koska yhden avioliiton olen jo läpikäynyt. Eli tänä päivänä voisin kuvitella, että pelkkä kihlauskin on jo minulle aviioliittoon verrattavissa oleva vakavampi sitoutumisen ele.

        Se mitä jatkuviin valloituksiin tulee niin läheltä ja vierestä olen nähnyt tuon tyypin miesten käytöksen. Sellaisilla miehillä tuntuu olevan ongelmia itsetuntonsa kanssa ja hyvin usein sellaiset ovat esiintyjä tyyppisiä, joille se huomion saamisen tarve on yhteydessä valloituksiin. "Olen erinomainen valloittaja" ja sitä kautta erinomainen miehenä "Minua ihaillaan". Valitettavasti tuo on lyhytaikaista itsetunnon kohottamista sen sijaan, että vaalisi sitä pitkällä tähtäimellä. Todellisuudessa naiset eivät juuri valloittaja miehiä ihannoi pitkällä tähtäimellä vaan ainakin minun kohdalla halveksun sellaisia. Itsevarmuus ja hyvä itsetunto kiehtoo enemmän. Kevyt flirtti sinänsä sinkkuna on ihan piristävää baareissa tms., mutta jos kaipaa vakavampaa suhdetta niin sitä lähestyy ihan eri tavalla.


    • Samat säännöt tuntuvat pätevän miehen kuin myös TYÖNHAKUUN.

      IKÄ:Yli 40- vuotias nainen on auttamattomasti liian vanha, samanikäiset miehet kun hakevat alle kolmekymppisiä naisia.
      KOKEMUS: Nuoruutta haetaan ilmeisesti siksi ,että elämänkokemusta asioiden kyseenalaistamiseen ei ole.
      PERHESUHTEET: Yksinhuoltajuus, varsinkin pienen lapsen, karkoittaa miehen kun miehen, vaikka kuinka profiilissaan mies olisi maininnut perheen ja sen kanssa vietetyn ajan olevan tärkeää, ja vaikka tällä olisi omiakin lapsia, vaikkei ehkä kokoaikaisesti.
      Ihmettelen kyllä miten jotkut löytävät elmänkumppanin näiden treffipalvelujenkautta.Ehkä sitten jos on valmis luopumaan kaikista hakukriteereistään ja ottamaan jonkun parikymmentä vuotta vanhemman kaljamahaisen maalaispojan...

    • kuulumme ryhmään 6

      jos itse kuulut myös ryhmään 6 ja omaat käytöstavat tilanteen mukaan etkä kuulu ryhmän huutavat savolaiset niin kerro yhteystietosi: olen kiinnostunnunt tasokkaasta seurasta.

      luokka:AAAA1.

    • ap

      Pitkästä aikaa uteliaisuus toi minut tänne.

      Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, että olen löytänyt tämän viestiketjun kautta itselleni seuraa, pätee edelleen. Puoli vuotta ensitapaamisesta on mennyt ja hyvin menee vieläkin. Minä, joka joskus halveksuin nettituttavuuksia, nielin nöyränä sanani.

      Seurustellaan siis yhä ja en olisi pienessä mielessäkään uskonut, että täältä löytyisi se 6. ryhmän mies, jonka löytymistä arvostelin rankasti. Molemmilla avioliitot takana ja suht saman ikäiset lapset. sitoutumispakkoa ei ole ja aikaa vietetään yhdessä niin paljon, kuin mahdollista. Toista on helppo ymmärtää, kun tausta on sama.

      Kiitos kuitenkin kaikille kirjoituksista ja jopa kiinnostuksen osoittamisesta! Älkää luovuttako!

    • mahdotontako?

      Onneksi olkoon AP:)

      Itse olen myös huomannut, että ihanaa miestä on vaikea löytää. Minäkään en halua takertuvaa miestä, vaan sellaisen, jonka kanssa seurustella, mutta mieluiten niin, että ainakin alussa ei asuta yhdessä, vaan kumpikin hoitaa oman kotinsa ja omat kaverisuhteensa. Tämä siksi, että en halua omille kotona asuville lapsilleni tuoda kotiiin miestä ennen kuin olen täysin varma, että hänen kanssaaan suhdetta kannattaa syventää vielä enemmän.

      Haluan mieheltä seksiä, kaveruutta ja yhdessäoloa silloin, kun kummallakin on vapaata. Tämä tarkoittaa alussa esim. joka toinen viikonloppu. Jos etäisyyttä on vähän, niin mikä ettei vaikka näkisi arkisinkin ja jos suhde sujuu, niin voi silloin tällöin yöpyä minunkin luona, kun lapset ovat tottuneet häneen.

      Raha-asiat kumpikin hoitaa itse. Harrastuksista ja kavereista ei tarvitse eikä saa luopua. Ulkonäkö on toissijainen, mutta ns. sisäinen kauneus ja sielujen kumppanuus on tosi tärkeää.

      Minäkään en halua enää lapsia, mutta olen valmis tietysti hyväksymään miehen mahdolliset olemassaolevat lapset. Jos ovat hyvin kasvatettuja normaaleja lapsia, niin voisin kuvitella, että vuosien myötä lapsista tulisi todella tärkeitä myös minulle.

      Uskon, että hyviä kumppaneita on sinkkuina vaikka kuinka paljon, mutta monella on varmasti sama tilanne kuin minulla. On parempaakin tekemistä kuin olla baareissa, kun tietää, ettei sieltä löydä kuitenkaan mitään. Nettitreffitkään eivät ole tuottaneet tulosta.

      Omasta mielestäni en etsi kuuta taivaalta, vaan itseni kaltaista tavallista ihmistä, joka kaipaa rakkautta, hellyyttä, seksiä ja mukavaa yhdessäolemista.

    • neljävitonen sinkku

      Täällä Treella olisi yksi nuo kriteerit täyttänyt. 5 vuotta vierähtänyt erosta joten asiat on käsitelty, yksi lapsi joka toinen vkonloppu luonani, liikunnallinen, esimiesasemassa ja komeaksikin haukuttu. Varmasti avoin. Huonona puolena on että kriteerit ne on minullakin...

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1595
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1302
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1049
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      877
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      805
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      701
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      674
    Aihe