Hiilarit pois!

Tervehtynyt!!

Olen päässyt allergioista ja astmasta eroon jättämällä ruokavaliostani viljatuotteet, sokerit, perunat, pastat ja riisit pois. Lisäksi en juo maitoa enää. Maitotuotteista käytän joskus maitorahkaa ja luonnonjugurttia.
Tämän huomasin vahingossa kun päätin pudottaa painoa muutaman kilon. Sen jälkeen havaitsin, että ventolinea en enää tarvitse. Kortisonin jätin myös, enkä ole mitään lääkitystä sen koomin tarvinnut.
Vahingossa siis huomasin allergioiden ja astman yhteyden ruokavalioon. Oletin jo, että minut on tuomittu astmaan koko loppuelämäni ajaksi, mutta nyt puolivuotta olen pärjännyt hyvin ilman lääkitystä. Syy-yhteys ruokavalioon on ilmeinen, sillä huomaan ähkyn olon ja orastavan ahdistuksen usein sen jälkeen kun juhlien yhteydessä tulee mässättyä hiilareilla ja sokereilla. Suosittelen lämpimästi, että muutkin astmaatikot kokeilisivat. Tuskin siitä haittaakaan on!

20

2414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveempi nyt

      Heikkilältä on tullut viime viikkoina totuttuun tapaan todella mainiota juttua, eikä tämä viljoihin liittyvä info tee poikkeusta. Lisäaineet, rypsiporsas ja Valion vesimaito ovat todella mitättömiä ongelmia verrattuna siihen, mitä viljat meille tekevät. Olemme niin aivopestyjä viljojen suhteen, että moni voisi luopua melkein mistä vain, mutta ei ruisleivästä. Itsekin olin kumartanut ruisleivän suuntaan yli 20-vuotta ja shokki olikin melkoinen, kun huomasin kuinka hyvältä tuntuu, jos jättää ne kuusi päivittäistä ruisleipäviipaletta syömättä. Siinä lähti iho-ongelmien lisäksi selittämätön väsymys ja monet pikkuvaivat.

      Minulla on tallessa lukuisia kertomuksia siitä, kuinka mitä erilaisimmat sairaudet ja vaivat ovat hävinneet sen jälkeen, kun viljat on jätetty kaupan hyllylle. Kovaa materiaalia alkaa olemaan kohta jo sen verran paljon, että taidan laittaa pystyyn kilpailevan organisaation Suomen leipätiedotukselle, joka on osa ruokamafian tehokasta propagandakoneistoa.

      Viljojen aiheuttamista ongelmista puhuttaessa ei pidä tuijottaa liikaa keliakiaa ja siihen liittyviä testejä. Vasta-ainetestit ovat varsin tehokkaita ajatellen keliakiaa, mutta usein yhtä tyhjän kanssa jos puhutaan niin sanotusta viljaherkkyydestä. Suosittelenkin Heikkilän tapaan laboratoriotestien sijasta muutaman viikon viljatonta ruokavaliota ja katso mitä se saa aikaan. Voit hämmästyä tuloksista!

      Syksyllä mediassa kerrottiin totuus statiineista ja rasvoista. Nyt vuorossa ovat olleet lisäaineet ja ruoan heikko laatu. Tästä on vielä melko pitkä matka siihen, kun joku toimittaja uskaltaa kertoa kansalla totuuden viljoista. Se vaatii jo aika paljon rohkeutta, sillä viljat jos mitkä herättävät voimakkaita tunteita. Tämän olen itsekin saanut huomata, sillä sähköpostiin on joskus tipahtanut sen verran äkäistä aiheeseen liittyvää viestiä.

      Suosittelen jokaiselle Vaaralliset viljat nimistä kirjaa, jossa nämä viljojen ongelmat aukaistaan perin pohjin. Kirjan ovat kirjoittaneet James Braly ja Ron Hoggan ja se löytyy useimmista kirjastoista.

      http://www.raikasweb.com/viljaton-maaliskuu

      Tärkeä D-vitamiini

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

      • lateri1

        Uskallampa väittää että rukiissa ei todellakaan ole mitään haittaavia tai altistavia aineita, päinvastoin se ehkäisee sydän ja verisuonitauteja, ruista kannattaa ehdottomasti syödä, ISO MUTTA, pitää valita se oikein, eli ei missään tapauksessa isojen leipomoiden hiivalla nostatettua ns.ruisleipää, vaan lähileipureiden juureen tehtyä, ei varmasti tule mitään oireita mihinkään suuntaan. Jokin aika sitten tuli dokumentti jossa kerrottiin kuinka nämä massaleipomot jättävät ruisleivän teossa työvaiheita tekemättä jolloin ne korvataan kemiallisilla aineilla, näin saadaan prosessia nopeutettua, nämä aineet aiheuttavat sitten joillekin oireita. Itse olen koko pitkän ikäni syönyt oikeeta ruista ja ylipainoakin on eikä ikinä ole ollut verenpaineiden kanssa ongelmia.


    • pirjonsimmusulkeutuu

      mene mäkkäriin, käytä maitotuotteita ja viljaa! piere ja ripuloi!
      äiti luonnonmukainen hoitaa loput, luota pirkot neuvoon!111 :((:((;(;;/;/;/;/;

    • Toinen samanlainen

      Heippa! Mulla sama juttu, aloitin vhh:n syksyllä 2008, jolloin mulla oli ei sentään astmaa mutta koivusta ja lepästä tuli siitepölyallergia, johon söin joka kevät allergialääkettä. Keväällä 2009 ei ollut vielä mitään vaikutusta ruokavaliolla mutta viime keväänä en tarvinnut lääkkeitä ennen kuin toukokuun lopussa kun koivun siitepölyt oli korkeimmillaan. Nyt tänä keväänä en ole tarvinnut enää lääkkeitä ollenkaan, silmät ei kutia, muutaman kerran olen huomannut että ulkona tarvitsen nenäliinaa. Olen onnellinen ettei tartte enää syödä niitä väsyttäviä lääkkeitä.

    • viljaton.
    • addtive- free

      Mä taas kun katsoin Dumelin lisäaine ohjelman jätin kaikki lisaäineet pois,
      lapsena söin vaan karkkeja ja sain niinkin vanhana kuin 11 vuotiaana pöly kukka hevos korakissa jne allergiat.
      27 paaston jälkeen syön nyt hyvin .
      ja siitäkös heinänuha riemastui Aaaätsuui!, mutta muuten olo kuin kännissä ois ja ei tule krapulaa

    • toukka

      Saanen kysyä et mitä ihmettä sitten syöt???

    • elämä on ihanaa

      Kannattaa miettiä tuota viljatonta, lisäaineetonta ruokavaliota. Itse olen kohta 12v välttänyt viljatuotteita ja lisä- ja säilöntäaineita. Syön erittäin hyvin mutta kaikki mitä syön on puhdasta, en osta valmisruokia enkä valmiiksi marinoituja lihajuttuja vaan teen kaiken itse. Hedelmiä salaattia vihanneksia lihaa kalaa..kaikkea syön mitä mieli tekee. Ja kun himoitsen sitä isoa suklaakakun palaa (tai mikä vaan kakku) niin syön sellaisen. Sen jälkeen saattaa päivän, pari olo olla hiukan ähkyinen mutta lisään silloin vedenjuontia ja olo paranee nopeasti. Eli mitään ruokia ei tarvitse karttaa, täytyy vain kohtuudella syödä niitä ''vääriä'' aineita. Energiaa riittää vaikka muille jaettavaksi ..vaikka olen jo reippaasti 50

      • Elämä on ihanaa

        ..jatkoa vielä. Mm jauhoihin lisätty jauhonparanne on todettu aiheuttavan astmaa. lukekaa oheinen linkki http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/284451.stm. Sen lisäksi että syön lähinnä vain puhdasta ruokaa en yleensä sairastele. Ei ole kevätflunssaa, syysflunssaa, jouluflunssaa... en kärsi päänsäryistä jne. Tietty myös liikun paljon, energiaa riittää joogaan tanssimiseen pyöräilyyn..ja laiskotteluun jos niin haluan. Edelleen..


    • leivätön pöytä ...

      Melko terveenä noin yleisesti ottaen olen ollut, mutta viljatuotteiden poisjättäminen sai vuosia olleen refluksisairauden kuriin ja lääkkeitä ei ole tarvinnut enää kahteen vuoteen. Myös paino on tippunut n. 10kg.
      Pyrin valmistamaan kaikki ruokani itse, en osta valmismarinoituja tuotteita, valmisruokia jne. mutten suinkaan ole asiassa mustavalkoinen, ja kylässä syödään sitä, mitä pöytään kannetaan. Ravintolassa en natise lisukkeista enkä tenttaa mausteiden sokerimääriä jne. Kyläily ja ravintolassa syöminen on kuitenkin sen verran harvinaista, etten katso tarpeelliseksi alkaa selittelemään omia ruokatottumuksiani. Syön, mitä edessä on, osan saatan jättää syömättä.
      Pääpiirteittäin siis ruokavaliosta puuttuu viljat ( hiiva) ja sokeri, perunasta en ole koskaan välittänytkään, mutta toki ensimmäiset uudet perunat ja (sokerinen) silli maistuu kerran vuoteen. Joskus syön jopa karkkia...

      Vähähiilarisesta tehdään usein turhankin kiihkeästi puolesta/vastaan asettelu. Viisainta onkin kokeilla itse. Kahdessa viikossa jo huomaa selviä eroja olotilassaan, pelkästään jättämällä leivät pois. Kokeilumielessä toki kannattaisi se pari viikkoa olla sen verran tarkkana, että poistaisi myös sokerin, margariinit, jauhomakkarat, jauhopohjaiset kastikkeet jne. Jos mitään muutoksia ei olossaan huomaa, on helppo palata takaisin leivällisen pöydän ääreen.

    • Niinpä niin,

      Minä taas syön monipuolisesti leipää,lihaa,kalaa,maitotuotteita,vihanneksia,juureksia,hedelmiä ja sokeria,eikä ole vielä ensimmäistäkään allergiaa. Ei ole myöskään ikinä ollut ylipainoa ja olen ollut kaikinpuolin terve. Näin on jo vierähtänyt lähes 50 vuotta. Eli niitä hiilareita voi syödä,kunhan katsoo että hiilareita saa muustakin,kuin valkoisesta jauhosta ja sokerista.

    • 456jip

      Monta vuotta olen ollut allerginen lepän ja koivun siitepölylle ja syönyt keväisin lääkkeitä, mutta tänä keväänä en ole tarvinnut lääkkeitä. Ihmettelen vähän itsekin, että mihin on kadonnot allergia. Suurin muutos mitä ruoan suhteen olen tehnyt on se, että en osta kaupasta enkä syö ruokia, joissa on paljon lisäaineita tai säilöntäaineita tai muuten pitkälle prosessoitua eli mahdollisimman puhdasta ruokaa ja luomuakin.

    • HEI!

      Nyt kysyn, mitä syöt, kun kaiken jota työtätekevän ihmisen pitää ravinnokseen hakea on jätettävä pois, mitä jää tilalle?
      Jääkö siihen ainoastaan valkuaisaineet eli liha ja munat ja kun vihanneksetkin on hiilihydraattia ei jää muuta kuin hedelmät, joilla yksistään ei pitemmän päälle tule kukaan toimeen?

    • Allerginen84

      Hei kertokaa hyviä vinkejä mitä ruokia voi laittaa jos noudattaa hiilihydraatitonta ruokavaliota..?

      Ite olen kauhean allerginen kaikelle pölylle, eläimile ja myös raaoille kasviksille ja vihanneksille, keittettyjä vihanneksia pystyn syömään, kaalit ei käy edes keitettynä..

      Lääkkeeitä kuluu keväisin aivan törkeesti ja nenäsuihkeita, mutta ei tunnu olevan niistä enää minkäälaista apua.. Olisi hyvä jos sais edes vähän helpotusta oloon keväisin..

      • Aina on mahdollisuus

        Suosittelen, että menet funktionaalisen lääketieteen lääkärin ja/tai ravintovalmentajan vastaanotolle. Varmasti saat apua.


    • astmaatikko vm-61

      ...eihän se astma mihinkään parane, sen sijaan ihminen voi olla _remissiossa_ sen suhteen lopun ikäänsä.

      Allerginen84; googlaamalla löytyy VHH:sta tietoa vaikka kuinka. Vhh:lla jätetään hiilarit minimiin, syödään paljon ns. oikeaa rasvaa, mm. voita, täysmaitoa/tilamaitoa, pekonia jne.jne.

    • yhäastmainen

      Kommentti vaan...
      Jos olet käyttänyt pelkkää Ventolinea (vahvuus?) ei se vielä kovn kummoista astmaa ole, mutta jos edelleen käytät kortikosteroidia, niin..

      Tällaiset kuuluvat samaan sarjaan kuin jonkin luontaistuotteen käytöllä parantuneihin. Ei sillä, että epäilisin kenenkään tervehtymistä, sehän on huisin positiivinen ja ihana asia, oli parantaja sitten D-vitamiini tai kallis USA:sasta postitse hankittu ravintolisä.
      Yhdelle sopii yksi, toiselle toinen, meillä kun on saatavana kaikkea, on millä mällätä ja kokeilla. Itsekin olen kokenut ns. "ihmeparantumisen" Ammoisina aikoina, jolloin ei ollut "oikeita" astmalääkettä - olin lapsi silloin - käytin vanhempien postimyynnistä lehti-ilmoituksen pereusteella ostamia "Mendaco"- tabletteja ja niinpä todelliset astmaoireet katosivat muutaman vuoden aikana. Sen olisi nykyisin voinut markkinoida ihmelääkkeenä, Lasten astma useinkin katoaa murrosikään mennessä.Tosin kävin vielä joskus70-luvulla "ihmeleikkauksessa", jota edelleen entisissä sosialistimaissa tehdään ja myös Meilahdessakin, kuulin hiljattain. Minulle se kuitenkin tuli uudelleen 20 vuoden kuluttua, eikä uutta ihmelääkettä ole löytynyt, mutta nykyiset hyvät lääkkeet pitävät oireet poissa.

      Joten suosittelen kokeilemaan kaikkea tervellisenkin ravinnon muutoksia - jospa tärppäisi - tsemppiä kaikille! Niin ja kuppausta suoliston puhdistusta unohtamatta. Nythän vanhatkin luontaishoidot ovat muotia.

    • syökää kasviksia

      FST5 To 19.05.2011 klo: 21.00

      Spotlight : Vanhentuneita ravintoneuvoja

      Viimeisimmät tutkimustulokset osoittavat että hiilihydraatit ovat rasvaa haitallisempia. Silti muun muassa diabeetikoita kehotetaan syömään runsaasti hiilihydraatteja sisältävää ruokaa.

    • 8 ruisleipää /pv

      Olen ollut atoopikko 40 v ja välillä joutunut ihon tulehtumisen vuoksi tiputukseen, kortisoonia kasvoihin , käsiin ja taipeisiin. allergia laaja-alainen. talvella aloitin syömään ruuasta tiivistettyjä lisäravinteita ja siitepölykausi on ollut 90% helpompi, ei ole tarvinnut vielä syödä väsyttäviä antihistamiineja ! teini-ikä on tullut takaisin, kun iho on muuttunut rasvaisemmaksi ja jopa finnejä on tullut.

    • *********

      No joo. Kyllä se tulee kaikille ähkyolo ja ahdistusta jos mässää. Mutta minulla ei ole kuin joskus penskana ollut ähkyä, silloin kun harvoin sai mitään herkkuja, niin tuli sitten mätettyä. Muuten syön ihan normaalista, en mässäile koskaan. Enkä jaksa uskoa että jos jätän ruisleivät ja aamupuuron pois, niin allergiat tai astma tästä paranee, vatsa vain lopettaa toimimasta (olen kokeillut) ja olo on hyvin tukala. Painokaan ei saisi tippua yhtään, sen verran hoikkana olen pysynyt normaalilla ruokavaliolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe