Analysoituani viime viikolla saamiani potilaspapereita tullut siihen tulokseen, ettei leikkauksen yhteydessä otettu näytettä oikeasta paikkaa ollenkaan, vasemman poskiontelon pohjalta.
Papereissa lukee, että on käytetty optiikkaa, jolla on vain katsottu poskionteloiden pohjalle.
En ole varma, onko mikrobiologisia näytteitäkään otettu, mainitaan PAD vain.
- Jos ei tutkita oikeita asioita oikeasta paikkaa, tuloksetkaan eivät ole luotettavia.
YHTEENVETOA
11
2505
Vastaukset
Radiologia 21.12.2010:
6.10. TT-kuvauksessa oikealla maksillaariontelossa on runsasta limakalvoturvotusta ja kuplaista retentiota. Vasemmalla on aiempaa runsaampaa kumpuilevaa limakalvoturvotusta. Mahdollisesti seassa joku pieni kystakin. Kumpikin ostiomyetaaliyksikkö on limakalvoturvotuksen tukkima. Vasemmalla pienehkö etmoidaalipulla jonkun verran kaventaa hiatus semilunarista. Frontaalirecessit ovat avoimet. Frontaalionteloissa, sfenoideissa tai etmoideissa ei ole merkittävää limakalvoturvotusta. Kumpikin keskikuorikko on pneumatisoitunut. Nenäkäytävissä on hyvin tilaa. Septum on suora.
Maksillaarionteloiden luiset pohjat vaikuttavat ehjiltä, kuvan laatu on melko huono ja alueella on paljon artefaktaa, joten aivan minimaalisinmat yhteydet eivät ehkä näkyisi. Hammasjuurten ympärillä ei ole kystisiä onteloita. Ei siis viitettä rontrollifistelistä tai epäilyä hammasjuuriperäisiin muutoksiin.
*
Suunnitelma 23.12.2010:
Otetaan mikrobiologisia näytteitä ja PAD. LP II, yleisanestesia, leikkausaika 2.5 tuntia. DMB20 keskikäytäväantrostomiat, tarvittaessa bulloottisten keskikuorikoiden lateraaliosien poisto, tarvittaessa alakäytäväantrostomia vasemmalle, jos näytteiden otto sitä vaatii.
*
FESS 14.2.2011:
Käytetty myös 70 asteen optikkaa jolla hyvä näkyvys myös poskiontelon pohjaosiin --
Päätetään ottaa kuitenkin limakalvonäytteet ohuesta limakalvosta vasemmalta. Saadaan hyvä limakalvokappale ja laitetaan siitä yksi näyte formaliiniin PADta varten.
*
PATOLOGIAN LAUSUNTO
14.02.11 AAMU Ts-PAD-1:
1. Vastaus 26.02.2011 15:13:
Sinus maxillaris, vasen: Ei diagnostisia muutoksia
Lausunto:
Näytteessä on pieni biopsiapala normaalia sivuontelon limakalvoa."Jos ei tutkita oikeita asioita oikeasta paikkaa, tuloksetkaan eivät ole luotettavia."
- Toisin sanoen asioita ei ole selvitetty puoleltani luotettavasti ja jatkan selvittelyä jaksaessani taas.
Hyvänä motiivina toimii sekin, että vasemman poskiontelon pohjalla tuntuu koko ajan jotain, vasemmassa poskiontelossa tunto on erilainen verrattuna oikeaan ja ylähampaatkaan vasemmalla eivät tunnu normaaleilta, ikenet aristavat ja on ihmeellistä paineentunnetta.
Mutta en minä mene enää valittamaan Tappuraisesta Tuppuraiselle, Tuppurainen komppaisi Tappuraista vaan... Muualla tätä selvittelyä jatketaan.Niin tässä http://www.american-rhinologic.org/patientinfo.fungal.phtml kuin muuallakin sanotaan hoidon koostuvan siitä, että sairastuneet kudokset poistetaan: "Treatment consists of removal of the fungal elements, with re-establishment of sinus drainage."
Meikällä ei mitään poistettu, saati tutkittu oikeasta paikkaa, katseltiin optiikalla vaan.
Ks. myös:
http://www.fungalsinusitis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=73
http://emedicine.medscape.com/article/834401-treatment"-- vasemman poskiontelon pohjalla tuntuu koko ajan jotain, vasemmassa poskiontelossa tunto on erilainen verrattuna oikeaan ja ylähampaatkaan vasemmalla eivät tunnu normaaleilta, ikenet aristavat ja on ihmeellistä paineentunnetta."
Fakta on, että siellä on jotain - oireet alkoivat tammikuun lopusta 2010, josta lähtien tuntokin poskiontelossa on ollut erilainen verrattuna oikeaan poskionteloon.
Tunnen sen kaiken aikaa, nytkin, että vasen poskiontelo tuntuu erilaiselle verrattuna oikeaan poskionteloon ja koko aiempaan 50-vuotiseen elämään.
Minuun voidaan käyttää aivopesua, hulluksi ja luulosairaaksi leimaamista, mutta tuo ei muutu miksikään - se, että vasemmassa poskiontelossa on jotain.
Rehellisyys on katoava luonnonvara, mutta sitä on yhä edelleen, ja siitä rehellisyydestä ne oikeat vastauksetkin vielä kumpuavat - eikä se vastaus ole, että olen luulosairas tai hullu, vaan että poskiontelooni on pesiytynyt oikeasti jotain, joka aiheuttaa nuo oireet.
Ja vaikka minä suunnistaisin pimeässä eikä kukaan uskoisi minuun, on yksi, joka tietää, että puhun totta. En minä tarvitse muuta kuin Hänet, siinä on aivan riittävästi totuutta minulle.sanasinko kirjoitti:
"-- vasemman poskiontelon pohjalla tuntuu koko ajan jotain, vasemmassa poskiontelossa tunto on erilainen verrattuna oikeaan ja ylähampaatkaan vasemmalla eivät tunnu normaaleilta, ikenet aristavat ja on ihmeellistä paineentunnetta."
Fakta on, että siellä on jotain - oireet alkoivat tammikuun lopusta 2010, josta lähtien tuntokin poskiontelossa on ollut erilainen verrattuna oikeaan poskionteloon.
Tunnen sen kaiken aikaa, nytkin, että vasen poskiontelo tuntuu erilaiselle verrattuna oikeaan poskionteloon ja koko aiempaan 50-vuotiseen elämään.
Minuun voidaan käyttää aivopesua, hulluksi ja luulosairaaksi leimaamista, mutta tuo ei muutu miksikään - se, että vasemmassa poskiontelossa on jotain.
Rehellisyys on katoava luonnonvara, mutta sitä on yhä edelleen, ja siitä rehellisyydestä ne oikeat vastauksetkin vielä kumpuavat - eikä se vastaus ole, että olen luulosairas tai hullu, vaan että poskiontelooni on pesiytynyt oikeasti jotain, joka aiheuttaa nuo oireet.
Ja vaikka minä suunnistaisin pimeässä eikä kukaan uskoisi minuun, on yksi, joka tietää, että puhun totta. En minä tarvitse muuta kuin Hänet, siinä on aivan riittävästi totuutta minulle.Aika paljon kirjoittanut asiankin vierestä, josta moitittu.
Oikeasti on kuitenkin niin, etten ole kirjoittanut asian vierestä ollenkaan. Asiaa on nimenomaan se, että oppii luottamaan havaintoihinsa ja tunteisiinsa - juuri niihin, mistä meitä eniten höykytetään.
Voin kiittää kirjoittamista paljosta, ja varsinkin aamusivuja, jotka ovat muuttaneet ja ohjanneet elämääni.
Aloitin aamusivujen kirjoittamisen vuonna 1999 - ja elämäni olisi ollut erilaista, jos olisin kirjoittanut niitä kauemmin. Moni kurja asia olisi jäänyt kokematta, jos olisin tuntenut itseni jo aiemmin.
Mutta työnnämme ajatuksemme pois, emme usko itseemme. Uskomme siihen, mitä toiset sanovat, aivopesuun.
Mitätöimme ja vähättelemme itseämme, omia ajatuksiamme.
Aamusivujen kanssa se ei onnistu. Yrittää ja yrittää työntää ajatuksiaan pois, työntää niitä sivummalle, mutta siellä ne ovat aina vaan ja tasan niin kauan kuin suostuu ne käsittelemään.
"Enhän minä oikeastaan mitään tiedä, mutta tuo toinen sanoi niin ja niin..." Märehtii toisen sanomisia ja päätyy lopulta aina itseensä, mitä itse siitä tunnen. On vihainen ja kärsinyt ja jauhaa omia tunteitaan loputtomasti.
Jossain vaiheessa tulee älyväläys: "Hei, enhän minä ollutkaan näkymätön. Näin ja näin minä tunnen ja tunteeni ovat yhtä tärkeät kuin tuon toisen. Mikä tuo toinen on sanomaan, mikä minun elämässäni on tärkeää?"
Olen tullut näkyväksi, päältäni ei voi kävellä enää.
Kirjoittanut omat ajatuksensa näkyviin.sanasinko kirjoitti:
"-- vasemman poskiontelon pohjalla tuntuu koko ajan jotain, vasemmassa poskiontelossa tunto on erilainen verrattuna oikeaan ja ylähampaatkaan vasemmalla eivät tunnu normaaleilta, ikenet aristavat ja on ihmeellistä paineentunnetta."
Ja vaikka minä suunnistaisin pimeässä eikä kukaan uskoisi minuun, on yksi, joka tietää, että puhun totta. En minä tarvitse muuta kuin Hänet, siinä on aivan riittävästi totuutta minulle.Aamu tänään.
Herään väsyneenä ja syön pari jälkiuunileipää, joiden päällä on kinkkua ja juustoa, saadakseni vähän energiaa. Juon kahvia ja alan kirjoittaa aamusivujani.
Kello on vähän päälle seitsemän aloittaessani kirjoittamisen. Kuljetan kättä paperin päällä ja kesken kirjoittamisen tunnen, kuinka vasen poskiontelo on herännyt henkiin taas ja poski kirvelee ihoon asti.
Silloin muistan, etten ole ottanut droppejani, että söin ne leivät vaan. Korjaan virheeni ja otan tuoremehun ja teen kanssa Didan, Candida digestin, Source Naturalsin 1500 mg:n nikotiiniamidin, Nature's Wayn neemiä, goldensealia ja echinaceaa, karnosiinia ja monivitamiinia.
Muuta en voi tehdä kuin tukea tuolla lailla kroppaani.
Eihän minulta ole hoidettu kuin luulotautia, varsinainen sairaus oireiden takana on jäänyt kokonaan tutkimatta ja hoitamatta.
Totuus ei vaan pala tulessakaan - jotain on, on ollut koko ajan siitä lähtien, kun tammikuun lopussa 2010 nämä oireet alkoivat.sanasinko kirjoitti:
Aika paljon kirjoittanut asiankin vierestä, josta moitittu.
Oikeasti on kuitenkin niin, etten ole kirjoittanut asian vierestä ollenkaan. Asiaa on nimenomaan se, että oppii luottamaan havaintoihinsa ja tunteisiinsa - juuri niihin, mistä meitä eniten höykytetään.
Voin kiittää kirjoittamista paljosta, ja varsinkin aamusivuja, jotka ovat muuttaneet ja ohjanneet elämääni.
Aloitin aamusivujen kirjoittamisen vuonna 1999 - ja elämäni olisi ollut erilaista, jos olisin kirjoittanut niitä kauemmin. Moni kurja asia olisi jäänyt kokematta, jos olisin tuntenut itseni jo aiemmin.
Mutta työnnämme ajatuksemme pois, emme usko itseemme. Uskomme siihen, mitä toiset sanovat, aivopesuun.
Mitätöimme ja vähättelemme itseämme, omia ajatuksiamme.
Aamusivujen kanssa se ei onnistu. Yrittää ja yrittää työntää ajatuksiaan pois, työntää niitä sivummalle, mutta siellä ne ovat aina vaan ja tasan niin kauan kuin suostuu ne käsittelemään.
"Enhän minä oikeastaan mitään tiedä, mutta tuo toinen sanoi niin ja niin..." Märehtii toisen sanomisia ja päätyy lopulta aina itseensä, mitä itse siitä tunnen. On vihainen ja kärsinyt ja jauhaa omia tunteitaan loputtomasti.
Jossain vaiheessa tulee älyväläys: "Hei, enhän minä ollutkaan näkymätön. Näin ja näin minä tunnen ja tunteeni ovat yhtä tärkeät kuin tuon toisen. Mikä tuo toinen on sanomaan, mikä minun elämässäni on tärkeää?"
Olen tullut näkyväksi, päältäni ei voi kävellä enää.
Kirjoittanut omat ajatuksensa näkyviin.- Lainaus Julia Cameronin kirjasta Kultasuoni:
Sanat voidaan laittaa nauhalle ja kääriä rullalle. Tällä tavalla voidaan saada tallennettua sanomasi punainen lanka, mutta on olemassa vaara, että tällaiset erilliset langat antavat väärän kuvan kokonaisuudesta. Kieli on liukas, viekas ja välttelevä. Käsi voi olla notkea, mutta se on nöyrä ja valehtelee harvoin.
Vaikka kuinka kätkisimme sen, on kosketus aina kosketus. Tämän vuoksi kosketamme totuutta kirjoittamalla käsin. Se tuntuu hyppysissä.
"Mutta totuus muuttuu!" kuulen sinun sanovan.
Se on totta. Se muuttuu kättemme alla. Me kutsumme sitä pelkäksi kirjoittamiseksi, mutta tulet näkemään, että se myös muuttaa asioita. Aloitamme todellisuuden versiolla, joka on siisti, sileä ja puhdas, eli puhtaalla paperilla. Kun siirrämme kättämme oman kokemuksemme yli, tapahtuu jotain monimutkaisempaa. Havaitsemme paikat, joissa olemme väittäneet itsellemme jotain, vaikka olemme tunteneet jotain aivan muuta. Kirjoittamalla rivejä paperille alamme lukea niiden välistä. Me uppoamme tapahtumien pinnan alle, syvälle tunteidemme, vaistojemme, motiiviemme ja oppimiemme asioiden sisäiseen mysteerioon.
Aamusivujen satunnainen lukeminen voi olla hyvinkin hyödyllistä, mutta ei ole tarkoitus, että niitä pakkomielteisesti pohdittaisiin ja tutkittaisiin. Painavat teemat tulevat kyllä esiin - ja myöhemmin uudelleen, mikäli niitä ei käsitellä.
Nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä, että annat muutaman viikon kulua, ennen kuin luet aamusivujasi. Äläkä koskaan anna kenenkään muun lukea niitä. Kun luet niitä, lue kuin olisit itsesi paras ystävä, joka etsii tuskan ja onnen aiheuttajia. Etsi monesti esiintyviä aiheita, niin huolen kuin riemun aiheita.
*
TEHTÄVÄ: AAMUSIVUT
Nouse ylös varhain, joka ainoa päivä, ja kirjoita omat aamusivusi. Muista, että niiden tarkoitus ei ole olla taidetta. (Kenenkään muun kuin sinun ei edes tarvitse saada selvää niistä.) Älä käytä mitään pientä muistikirjaa, sillä sellainen kutistaa ajatuksesi. Kovakantinen, A4-koon muistikirja käy hyvin - jotkut pitävät tavallista vihkoa parempana.sanasinko kirjoitti:
Aamu tänään.
Herään väsyneenä ja syön pari jälkiuunileipää, joiden päällä on kinkkua ja juustoa, saadakseni vähän energiaa. Juon kahvia ja alan kirjoittaa aamusivujani.
Kello on vähän päälle seitsemän aloittaessani kirjoittamisen. Kuljetan kättä paperin päällä ja kesken kirjoittamisen tunnen, kuinka vasen poskiontelo on herännyt henkiin taas ja poski kirvelee ihoon asti.
Silloin muistan, etten ole ottanut droppejani, että söin ne leivät vaan. Korjaan virheeni ja otan tuoremehun ja teen kanssa Didan, Candida digestin, Source Naturalsin 1500 mg:n nikotiiniamidin, Nature's Wayn neemiä, goldensealia ja echinaceaa, karnosiinia ja monivitamiinia.
Muuta en voi tehdä kuin tukea tuolla lailla kroppaani.
Eihän minulta ole hoidettu kuin luulotautia, varsinainen sairaus oireiden takana on jäänyt kokonaan tutkimatta ja hoitamatta.
Totuus ei vaan pala tulessakaan - jotain on, on ollut koko ajan siitä lähtien, kun tammikuun lopussa 2010 nämä oireet alkoivat.Piti oikein etsiä, mistä lukenut ideasta luoda vasten vihollisten kasvoja ;)
Tältä kaltoinkohdellulta kuuluisalta kirjailijalta:
"Selviytymissääntö numero seitsemän: Luo kostaaksesi. Ole hengellinen pikkusielu. Tee roistoista hakkelusta. Luo päin heidän naamaansa."
- Julia Cameron, Kultasuoni: Heimon säännötsanasinko kirjoitti:
Piti oikein etsiä, mistä lukenut ideasta luoda vasten vihollisten kasvoja ;)
Tältä kaltoinkohdellulta kuuluisalta kirjailijalta:
"Selviytymissääntö numero seitsemän: Luo kostaaksesi. Ole hengellinen pikkusielu. Tee roistoista hakkelusta. Luo päin heidän naamaansa."
- Julia Cameron, Kultasuoni: Heimon säännötTekisi mieleni sanoa, että meillä on tasan tarkkaan niin kauan toivoa kuin kerromme oman totuutemme vasten vihollisten kasvoja.
Viholliset ovat mitätöijiä ja vähättelijöitä, ja juuri vasten heidän kasvojaan meidän täytyy kertoa, mitä elämä oikeasti on homesairauden kanssa.
Meitä nimitellään, vähätellään, herjataan - vaan mitäs siitä... Jatkakaamme kertomista omista kokemuksistamme, häpeäksi vähättelijöillemme ja mitätöijillemme.
Mitä enemmän tuomme todistusaineistoa esiin tuosta kohtelusta, sitä parempi!
- menisi kallonkut...
jut joo..koko ketju sanasingon yksinvuodattelua.. on jollakin köyhää elämää
"menisi kallonkut...
jut joo..koko ketju sanasingon yksinvuodattelua.. on jollakin köyhää elämää"
- Kutistuneet näyttävät olevan, aivosi meinaan. Mutta jos käyttäisit nystyröitäsi enemmän, kapasiteettisi voisi huomattavasti kasvaa.
Köyhää ja kurjaa on ilmaisusi, et näytä harjoitelleen yhtään. Voimasia siihenkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436