En ole kenellekään kovin tärkeä

kohtakylkytn

Olen asunut monella paikkakunnalla ja tuntuu, että en ole kenellekään kovin tärkeä, jos ei vanhempia ja sisaruksia lasketa mukaan.

Minulla on tällä paikkakunnalla joitakin hyvänpäivän tuttuja sekä niitä, joiden kanssa joskus vietän aikaa. Yleensä olen itse se aktiivinen osapuoli, joka pyytää kahville tai jonnekkin.

En ole ujo eikä minulla ole mikään kauhean huono itsetuntokaan, joten en tiedä mistä johtuu että en osaa muodostaa kunnollisia ystävyyssuhteita. Tämä asia vaivaa minua.

Miten te muut olette saaneet kavereita ja hyviä ystäviä aina uudella paikkakunnalla? Mietin, että jos tämä on minulle hankalaa, niin vielä vaikeampaa se on jollekkin todella ujolle.

7

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohdintaa.....

Olispas helppoa, mutta kun ei ole. mä olen sitä mieltä, että kysyn...kuinka kauan ihminen sietää yksinäisyyttä sekoamatta?? Mulla pyörähti just toinen vuosi eron jälkeen ihan yksin. Ei ole totta..en tiedä kuinka kauan kestän olemassaoloani ja tietoisuuttani olemassaolostani ja suhteutettuna se siihen, että olen yksin ja että olen muiden keskellä yksin. En haluaisi kohdata muukalaisia, vaan ystäviä, mutta sen sijaan joudun olemaan joka päivä muukalaisten keskellä. Olisi helpompaa, jos olisi ystäviä. Muukalaiset ovat yleensä vihollisia. Muutenhan he olisivat ystäviä. Ystävistäkin tulee ennenpitkää muukalaisia, jos heitä ei kohtaa oikeassa elämässä esimerkkinä facebook. Oikeasti siellä kerrotaan muukalaisille asioita, joita he käyttävät hyväkseen. Elämäsi on avoinna heille, vaikka et edes tunne heitä. Näennäinen tunne siitä, että tunnet ihmiset facessa on aivan järkyttävä. Tämäkin on aivan järkyttävä ihmiskoe, kuten sekin, että köyhät ihmset elävät usein yksinäisinä ja unohdettuina. Kysynkin, että kuinka kauan ihminen sietää yksinäisyyttä? Voiko yksinäisyyteen kuolla? repivätkö muukalaiset yksinäisen maailman hajalle?

• Anonyymi

En ole kenellekään tärkeä paitsi kun annan rahaa. Synnyin koska isä ja äiti pani ja ei minua takaisin voinut tunkea synnytys kanavaan.

• Anonyymi

Minä olen ollut oman elämäni subjekti. Ei ole ollut ketään, jota olisi kiinnostunut siitä, mitä minä haluan tai miltä minusta tuntuu. Minulle muut ovat kertoneet mitä he minusta haluavat riippumatta siitä haluanko minä sitä. On kavereita, joille soittele, mutta he juuri eivät soita minulle. Vaikka keskustelut ovat yleensä ihan mukavia. En edes oikein tiedä mistä tässä elämässä on kysymys. Kunhan rimpuillaan loppuun saakka.

• Anonyymi

Tätähän tämä on.
        Minullakin on kavereita, muutama hyvä ystäväkin, ja huomaahan sen eron ystävien ja kavereiden välillä.
        Ystävät välittävät oikeasti, kyselevät kuulumisia, välittävät miten menee. Kaverit enemmänkin esittävät olevan mielissään vain silloin kun jossain tavataan. Silloin puhutaan ja kehutaan, onpa kiva nähdä, jne.
        Itse olen myös aina ollut sellainen liikkeelle paneva voima, ehdottanut ja järjestänyt menemiset, vierailut, ym.
        Monesti olen miettinyt, että miksi aina minä ? Puuttuuko ihmisiltä oma-aloitteisuus, vai mistä johtuu, että odotetaan toisen aina järjestävän kaiken ?

• Anonyymi

Hyvänpäivän tuttuja ja muutama sellainen joita voin kavereiksi sanoa, mutta ei ainuttakaan oikeaa ystävää ole kolmessakymmenessä vuodessa löytynyt.

• Anonyymi

Millainen oikea ystävä mielestäsi olisi? Oletko itse sellainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millainen oikea ystävä mielestäsi olisi? Oletko itse sellainen?

Sellainen johon voi luottaa ja jonka kanssa voi puhua kaikesta ilman että jutut leviää muualle kun itsekään en toisten asioita levittele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7111
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7073
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      111
      6188
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5414
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5248
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5215
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      17
      3477
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3400
    Aihe