Saunalahden tekninen asiakaspalvelu hidastelee:
teknisellä vaihtuu asiakaspalvelija jopa 4 kertaa yhden asian käsittelyn aikana.vikailmoituksen tekemisestä 8 vuorokauden päästä mokkula-nettiyhteys on edelleen yhtä hidas.Kyselevät vuorotellen asioita "pelaavat aikaa" ,jotta asiakas väsyisi ja antaisi ongelman olla?
Alla koko keskusteluni saunalahden teknisen asiakaspalvelun kanssa: (NIMET MUUTETTU)
VIKAILMOITUS 12.03.2011Nimi: (yritys oy)Yhteyspuhelinnumero: xxxxxxxxx
Ajankohta: n. kuukauden ajan mobiililaajakaista on hidastellut (kylä , kaupunki)
Verkko: GPRS Hetkellinen_jatkuva: jatkuvaa
Rakennus: omakotitaloIkkuna: ei
Maastoesteet: eiUlkona: ei Muuta: talvella pelasi muutaman kuukauden todella hyvin..
SAUNALAHDEN VASTAUS: 12.03.2011
Hei,Onko yhteys hidas kaikkina vuorokauden aikana vai vain iltaisin?
Yhteyden ollessa hidas päivisin ja iltaisin on verkossa vikaa ja teemme siitä vikailmoituksen. Onko laite nyt 2g vai 3g verkossa?
Minlälaista nopeutta saatte netin nopeustesteillä?
Mobiililaajakaista on tekniseltä toteutukseltaan erilainen normaaliin
ADSL-yhteyteen verrattuna. Mobiiliverkon dataliikenteen nopeuteen vaikuttaa
mm. tukiaseman etäisyys, sen ruuhkaisuus sekä tukiasemassa käytettävä
tekniikka. Mobiilidata pyrkii aina käyttämään mahdollisimman paljon vapaata
kapasiteettia, mutta jos samassa tukiasemassa on useita käyttäjiä, vaikuttaa
se yhteyden nopeuteen. Tästä syystä mobiililaajakaistan nopeus voi vaihdella
paljonkin eri vuorokauden aikoihin.
-- Ystävällisin terveisin, K. Kulmala Palveluasiantuntija
VASTAUKSENI 13.03.2011
Hei, tässä 21.30 otettu nopeustesti aika hidas on testienkin mukaan. Yhtä hidas kellonajasta riippumatta..
(alle laitoin printscreen kuvan, jossa speedtest.net kuva, jossa näkyy nopeudet.. 0,1 mbps latausnopeus ja 0,32 lähetysnopeus.. kuvassa näkyy myös, että yhteyteni on 3g/hspa verkossa, jossa kenttää n. 4 pykälää)
SAUNALAHDEN VASTAUS:
16/03/11 7:10, kuuluvuuskyselyt(at)saunalahti.com kirjoitti:
> Hei,> kiitos yhteydenotostasi.
>
> Tarkempaa tutkintaa varten pyytäisin vielä muutaman lisätiedon:
> -Tarkka osoite jossa yhteyttä käytetään (tätäkin kysyivät uudelleen)
> -Mobiililaajakaistan liittymänumero "(kysyivät tätä vielä uudelleen")
> -USB-modeemin merkki ja malli > -Toimiiko osoitteessa puhelut normaalisti?
> -Kolme esimerkkiä kun ongelma esiintyy (päivämäärä ja tarkka kellonaika)
JONNA J. (PALVELUASIANTUNTIJA)
VASTAUKSENI SAMANA ILTANA:Osoite: XXXXXXXXX
asiakasnumero: XXXXXXXXXXXliittymä: XXXXXXXXXX mobiililaajakaista
Usb modeemi: huavei e160epuhelut toimii normaalisti
ongelman esiintymishetkiä:
13.03.2011 klo 21.31 15.03.2011 klo 20.23 nopeus 0,51 /0,31 mbps ping 332 15.03.2011 klo 20.30 nopeus 0,10 /0,32 mbps ping 503
3g/hspa
kirjoitin uudelleen samana iltana: klo 18.25 tänään 0,11 / 0,31 mbps
käytän aina asetuksella 3g ensisijainen verkko.
Pyydän että teette kiireesti vikailmoituksen, alunperäisestä ilmoituksestanihan on jo toista viikkoa!
SAUNALAHDEN VASTAUS 18.03.2011 (tässä vaiheessa jo kolmas uusi tekninen asiantuntija)
Hei, kiitos yhteydenotostasi.
Tarkastelin hieman tilannetta ja asiakastapahtumien perusteella käytät yhteyttä ilmeisesti asetuksilla "3G ensisijainen". Tuo asetushan tarkoittaa sitä, että jos 2G yhteys on sillä hetkellä vahvempi kuin 3G niin silloin nettitikku valitsee sen. Josta taas seuraa se, että yhteysnopeus laskee, koska nopeus 2G verkossa on huomattavasti alhaisempi kuin 3G:llä.
Eli ennen vikailmoituksen tekemistä voisitko vielä kokeilla pakottamista 3G verkkoon (valinta "vain 3g"), jolloin nettitikun ei ole enään mahdollista tiputtaa yhteyttä 2G verkkoon ja sen pitäisi toimia nopeammin. Eli jos voisit tämän muutoksen vielä tehdä ja tarkkailla tilannetta. Jos ongelmia vielä esiintyy niin vastaa tähän viestiin ja kerro vielä muutama uusi esimerkkiaika, jolloin pakotus on ollut päällä ja yhteydessä on ollut ongelmaa, niin laitamme asiasta vikailmoituksen.
Pakotukselle ohjeet: http://www.elisa.fi/asiakastuki/700/elisa-mobiililaajakaista/8798/yhteyden-pakottaminen-2g-tai-3g-verkkoon/
-- Ystävällisin terveisin, Keijo Kehittäjä Palveluasiantuntija Saunalahden tekninen asiakaspalvelu
19.03.2011 vastailin , että käytän pääsääntöisesti aina pakotettuna 3g verkkoon, ja kerroin taas nopeuden ongelmista.
20.03.2011 saunalahti 4 eri tekninen asiantuntija vastasi:
Hei.Kiitos vastauksestasi.
Valitsethan asetuksista vain 3g, kuten edellinen asiakaspalvelija oli jo neuvonut.
Tämän jälkeen testaa yhteyttä huomiseen asti ja ole ystävällinen ja kerro auttoiko tämä ongelmaasi.
tänään 21 päivä kysyin vielä asiakaspalvelusta:
Hei, onko löytynyt ratkaisua yhteysongelmaan? Ollut jo useita viikkoja hidasteleva yhteys.
Saunalahd palvelu
saunalahdella
0
232
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835