en enää jaksa

ertwtxbv

hoidettavana siis lapset 5kk ja 1v11kk...takana siis 2 vuotta univelkaa. Esikoinen heräilee edelleen useimpina öinä, vauva heräsi monta kuukautta 4-5 kertaa yössä syömään, nyt taas harjoittelee konttaamista ja oppi kääntymään mahalleen ja hammas puhkeaa, viime yön valvoin siis lähes kokonaan ja aamulla taapero vaatii heti leikkiseuraa:-( ja tietysti edelleen vielä yösyötöt päälle. Viime viikolla olimme kaikki kipeitä, jonka seurauksena imetyskin väheni ja enää osittaisimetän, itse oksensin, olin kuumeessa ja hoisin vauvan ja taaperon (mieskin kipeä). Tänään en enää halunnut edes jutella vauvalle / hymyillä vauvalle mitään kun klo 5.30 heräsi (tai oikeestaan oli hereillä vähän väliä), vauvakin oli täysin apaattinen, mutta en vain voinu teeskennellä "iloista äitiä" kun oikeasti olen niin väsynyt! lasten nimet menevät sekaisin, olen meinannut polttaa talon univelan takia, aloin pesemään eilen vauvan hampaita, kun totesin ettei vauvalla olekaan vielä hampaita jne. :-(, en jaksa aina reagoida vauvan itkuun! Olen siis maailman surkein äiti!

7

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NuoriÄiti2

      Sinuna, ottaisin yhteyttä neuvolaan, tuo ei enää kuullosta hyvältä...

    • dinosaurus73

      Ensinnäkin, et ole maailman surkein äiti. Tuo on jo askel parempaan että ymmärrät olevasi aivan loppu. Ota yhteyttä neuvolaan ja uskalla kertoa sama minkä tänne kirjoitit. Saat varmasti apua. Olen aikanani ollut aivan yhtä poikki ja itkuinen. Neuvolan kautta meillä kävi perhetyöntekijä aluksi kahdesti viikossa n. 3-4tuntia ja vähän myöhemmin kerran viikossa hoitamassa vauvaa. Ja mä nukuin korvatulpat korvissa, kävin suihkussa rauhassa ja jopa hoidin omia asioitani kaupungilla. Koin huonoa omaa tuntoa tuosta "omasta ajasta", mutta näin jälkikäteen, kyllä kannatti.

    • ....-------salamante

      Vastaisuuden varalta, niin vauvoillekin voi opettaa kellonajat kaikille toiminnoille, jolloin saat myöskin yöllä itse nukuttua.

    • hfddfg

      Tiettyyn pisteeseen asti on vain pakko jaksaa mutta nyt kuulostaa siltä että olet mennyt sen tietyn pisteen yli. Pyydä apua; neuvola auttaa ja jos sinulla on ystäviä tai sukulaisia lähellä niin älä epäröi pyytää heiltä apua.
      Jokainen väsyy joskus ja tarvitsee apua. Edes muutaman tunti itselle viikossa on jo paljon. Jos ystäviäsi tai sukulaisiasi asuu kauempana niin matkusta heidän luokseen muutamaksi päiväksi lapsen kanssa. Mies kyllä pärjää sen aika.

      Vauva ei kuole itkuun jos tiedät että hän on syönyt, on kuivissa eikä mikään ole kipeänä. Itku voi olla myös huomion ja seurustelun hakua. Sinun ei tarvitse heti sännätä vauvan luo kun se vähän älähtää. Kuuntele pari minuuttia. Isompaa lasta voit jo alkaa opettamaan nukkumaan ja nukahtamaan ilman aikuista. Toiset teilaavat unikoulut "rääkkäyksenä" mutta kumpi on parempi; se että sinä väsytät itsesi ihmisraunioksi kuukausien ja vuosien aikana vai se että lasta itketetään muutama ilta?

      Kysy neuvolasta apua tilanteeseesi.

    • JK

      ETKÄ OLE

    • valinali

      Miksi olet tehnyt kaksi lasta noin pienellä ikäerolla? Minulla on vain yksi lapsi juuri tuosta syystä, että olen itsekäs ja haluan myös omaa aikaa.

      • 5rtyuiopkjhb

        Tuo auttaa varmasti ap:n akuuttiin ongelmaan :) Hyvä neuvo! Pitäisköhän tappaa se toinen? Kumpi, mielestäsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe